Feb Jan 2018 Feb Mar
P O T C P S Sv
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 1 2 3 4

Latvijas Republikas Finanšu ministrija
Smilšu iela 1, Rīga
LV-1919, Latvija

Tel.: +371-67095405
Fakss: +371-67095503
E-pasts: pasts@fm.gov.lv
info@fm.gov.lv

Saziņai ar mājaslapas redaktoru: info@fm.gov.lv

Godīga un caurspīdīga uzņēmējdarbības vide ir valsts ekonomikas virzītājspēks, tāpēc valsts pienākums ir atbalstīt un veicināt godīgu konkurenci. Savukārt uzņēmēju pienākums ir atbildēt par sava darba rezultātiem un godprātīgi attiekties gan pret valsti, gan citiem tirgus dalībniekiem, kuri spēj veiksmīgi vadīt savas finanses.

2010. gadā, ieviešot mikrouzņēmumu nodokli (MUN), tas bija paredzēts personām, kas krīzes rezultātā palikušas bez darba, lai uzsāktu pašas savu saimniecisko darbību, un jaundibinātiem saimnieciskās darbības veicējiem, kas ļautu ar minimālu administratīvo un nodokļu slogu uzsākt komercdarbību.

Ekonomiskās krīzes laikā tā saucamā „Eiropas nauda” vai, precīzāk, Eiropas Savienības fondu finansējums bija ļoti nozīmīgs atbalsts, bez kura krīzes „bedre” būtu bijusi vēl dziļāka, bet atkopšanās – krietni ilgstošāka. Tajā laikā ES fondu līdzekļu izmantošana patiesībā bija vienīgā iespēja, kā valsts varēja nodrošināt investīcijas, bez kurām nebija un nav iedomājama tautsaimniecības attīstība.

Straujiem soļiem tuvojas nākamā gada valsts budžeta sagatavošanas laiks, tāpēc it īpaši vēlos uzsvērt stabilas nodokļu politikas nozīmi, kas ne tikai sniedz pārliecību uzņēmējiem – mūsu tautsaimniecības dzinējspēkam, bet arī risina ienākumu nevienlīdzības problēmu, kas aktuāla kā Latvijā, tā arī citās Eiropas Savienības valstīs.

Trīs dievietes – Hēra, Afrodīte un Atēna – sastrīdējās par ābolu, kas pienācās visskaistākajai. Līdzīgi kā antīkajā pasaulē šobrīd notiek strīds valdības mājā, lemjot par Attīstības finanšu institūcijas (AFI) izveidi. Otrdien, 29. jūlijā, Ministru kabinets (MK) turpinās skatīt juridiskos jautājumus par ministriju ietekmi AFI koncernā.

Šis laiks ES fondu plānošanā Latvijai ir ļoti būtisks, jo vienlaicīgi tiek aktīvi vadīti divi plānošanas periodi – esošais un jaunais 2014. – 2020. gada periods. Mūsu šī brīža mērķis ir vēl 2007. - 2013. gada plānošanas perioda finansējuma pilnīga un veiksmīga ieguldīšana tajos mērķos, kurus izvirzījām kā prioritārus teju pirms astoņiem gadiem. 2007.–2013. gadā Latvija koncentrējās uz infrastruktūras pilnveidošanu, izglītību, zinātni, uzņēmumu konkurētspējas veicināšanu un investīcijām Latvijas galvenajā vērtībā – cilvēku kapitālā. Ieguvējs ir katrs iedzīvotājs vai uzņēmums, ja ne tiešā, tad pastarpinātā veidā.

Latvijā ir viens no ātrākajiem internetiem pasaulē, atpaliekot tikai no tādām tehnoloģiju lielvalstīm kā Honkonga, Dienvidkoreja un Japāna, liecina interneta tehnoloģiju dažādu kompāniju ziņojumi un pētījumi. Tas noteikti ir viens no virzieniem, kas Latvijai ir jāattīsta, lai gūtu izcilus rezultātus. Bet medaļai ir arī otrā puse… Tieši internetā izplatās nelicencētās interaktīvās spēles, kurām brīvi piekļūst pat nepilngadīgie jaunieši. Un diemžēl šī sērga Latvijā ir ļoti izplatīta.

2004. gada 1. maijā Latvija līdz ar deviņām citām valstīm oficiāli iestājās Eiropas Savienībā (ES), tādējādi īstenojot vienu no saviem galvenajiem ārpolitikas mērķiem. Pievienošanās ES sniedza iespēju Latvijas ilgtspējīgai attīstībai, kā arī vienlaicīgi bija izaicinājums izturēt konkurenci brīvā tirgus apstākļos.Šajos desmit gados Latvija bija izvirzījusi mērķus, kuru sasniegšanai vajadzēja mērķtiecīgu un rūpīgu darbu. Atzīmējot desmitgadi, varu apgalvot, ka būtisks Latvijas sasniegums ir gan eiro ieviešana, gan ES fondu ieguldījumi Latvijas tautsaimniecības izaugsmē.

Medijos nereti izskan doma, ka Eiropas Savienības (ES) fondi Latvijā tiek izkrāpti. Socioloģiskie pētījumi rāda, ka arī Latvijas iedzīvotāji ES fondu jomā saskata augstu krāpšanas līmeni. Tāpēc Finanšu ministrija (FM), kas Latvijā ir vadošā ministrija ES fondu ieviešanā, kā arī atbild par valsts budžeta sagatavošanu, krāpšanas apkarošanas jautājumiem pievērš pastiprinātu uzmanību jau vairākus gadus.

Viena no pēdējos gados visplašāk diskutētajām nodokļu prioritātēm ir pasākumu komplekss, kas palīdz cīņā ar ēnu ekonomiku. Valdība jau ir pieņēmusi lēmumu katru gadu samazināt darbaspēka nodokļus, taču, lai mazinātu to slogu, ir svarīgi panākt sabalansētus ieņēmumus valsts un pašvaldību budžetā, kurā iedzīvotāju ienākuma nodoklis ir galvenais pašvaldību finansēšanas avots. Tāpēc Finanšu ministrija sadarbībā ar citām iestādēm nepārtraukti analizē un vērtē iespējas mazināt visplašāk izplatītās nodokļu nemaksāšanas shēmas, kuras izmanto ēnu ekonomikas atbalstītāji.

1 2 3 4 5

SAŅEM JAUNUMUS E-PASTĀ

KALENDĀRS

Feb Jan 2018 Feb Mar
P O T C P S Sv
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 1 2 3 4

SAŅEM JAUNUMUS E-PASTĀ

KONTAKTI

Tālrunis uzziņām: 67095405

Lietvedības tālrunis: 67095578

Fakss: 67095503

E-pasts: info@fm.gov.lv

Adrese: Smilšu iela 1, Rīga, LV-1919, Latvija

Šī tīmekļa vietne izmanto sīkdatnes. Piekrītot sīkdatņu izmantošanai, tiks nodrošināta tīmekļa vietnes optimāla darbība. Turpinot vietnes apskati Jūs piekrītat, ka izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes. Lasīt vairāk
Piekrītu