Konsultatīvā padome muitas politikas jomā ir konsultatīva institūcija, kuras mērķis ir veicināt muitas politikas pilnveidošanu Latvijā. Tās pamata uzdevums ir veicināt sadarbību un informācijas apmaiņu muitas politikas jomā starp nevalstiskajām organizācijām, kas darbojas muitas jomā un Finanšu ministriju jautājumos, kas skar muitas politiku.

Padomes priekšsēdētāja

  • Solvita Āmare-Pilka – Finanšu ministrijas Netiešo nodokļu departamenta direktore

Padomes priekšsēdētājas vietnieks

  • Raimonds Zukuls – Valsts ieņēmumu dienesta ģenerāldirektora vietnieks muitas jomā, Muitas pārvaldes direktors

Padomes locekļi

  • Arvīds Ādamsons - Valsts ieņēmumu dienesta Nodokļu un muitas policijas pārvaldes Sadarbības daļas Nacionālā kontaktpunkta (NCP) nodaļas vadītājs
  • Gints Caune - Latvijas Loģistikas asociācijas valdes loceklis
  • Kaspars Čerņeckis - Finanšu ministra padomnieks nodokļu, muitas un ēnu ekonomikas ierobežošanas jautājumos
  • Kaspars Gorkšs - Latvijas Darba devēju konfederācijas ģenerāldirektors
  • Ingrīda Gulbe-Otaņķe - Valsts ieņēmumu dienesta Muitas pārvaldes direktora vietniece
  • Ēriks Gutbergs - Latvijas Nacionālās kravas ekspeditoru un loģistikas asociācijas padomes loceklis
  • Ieva Ilstere - Valsts akciju sabiedrības “Latvijas Pasts” Sūtījumu apstrādes un piegādes departamenta Muitas lietu vadības daļas vadītāja
  • Sandra Kārkliņa-Ādmine - Valsts ieņēmumu dienesta Muitas pārvaldes direktora vietniece
  • Irēna Knoka - Valsts ieņēmumu dienesta Muitas pārvaldes Muitošanas metodikas daļas vadītāja
  • Jolanta Krastiņa - Finanšu ministrijas Netiešo nodokļu departamenta direktores vietniece, Muitas un akcīzes nodokļa nodaļas vadītāja
  • Egils Krātiņš - Latvijas Loģistikas asociācijas valdes loceklis
  • Jānis Miltovičs - Latvijas Nacionālās kravas ekspeditoru un loģistikas asociācijas padomes loceklis
  • Aleksandrs Pociluiko - Biedrības “Autopārvadātāju asociācija “Latvijas auto”” valdes priekšsēdētājs
  • Marika Rubene - Valsts ieņēmumu dienesta Muitas pārvaldes Juridiskās daļas vadītāja
  • Normunds Rudzītis - Rīgas Tehniskās universitātes Inženierekonomikas un vadības fakultātes Starptautisko ekonomisko sakaru un muitas institūta Muitas un nodokļu katedras docents
  • Irita Tomiņa - Finanšu ministrijas Netiešo nodokļu departamenta Muitas un akcīzes nodokļa nodaļas vecākā eksperte
  • Jānis Tomsons - Satiksmes ministrijas Transporta loģistikas un starptautiskās sadarbības koordinācijas departamenta Transporta loģistikas nodaļas  referents
  • Uģis Ūdris - Valsts akciju sabiedrības „Latvijas dzelzceļš” Finanšu direkcijas Principāla pakalpojumu nodrošināšanas nodaļas vadītājs
  • Zigmārs Vestfāls - Biedrības “Latvijas Aviācijas Asociācija” valdes loceklis
  • Marika Vībāne - Finanšu ministrijas Netiešo nodokļu departamenta Muitas un akcīzes nodokļa nodaļas vecākā eksperte
  • Katrīna Zariņa - Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras valdes locekle

APSTIPRINĀTS

Konsultatīvās padomes

muitas politikas jomā

2024.gada 11.aprīļa sēdē

 

Konsultatīvās padomes muitas politikas jomā nolikums

Rīgā

2024.gada 11.aprīlī                   Nr. 2

 

I. Vispārīgie jautājumi

 

1. Konsultatīvā padome muitas politikas jomā (turpmāk – padome) ir konsultatīva institūcija, kuras mērķis ir veicināt muitas politikas pilnveidošanu Latvijā.

II. Padomes funkcijas, uzdevumi un tiesības

II. Padomei ir šādas funkcijas:

2.1. veicināt sadarbību un informācijas apmaiņu muitas politikas jomā starp nevalstiskajām organizācijām, kas darbojas muitas jomā un Finanšu ministriju jautājumos, kas skar muitas politiku;

2.2. sekmēt būtisku, ar muitas politiku saistītu problēmu risināšanu;

2.3. sekmēt priekšlikumu sniegšanu jautājumos, kas saistīti ar muitas politikas veidošanu;

2.4. stiprināt Finanšu ministrijas un citu iesaistīto institūciju un nevalstisko organizāciju sadarbību muitas politikas veidošanas procesā.

3. Padomei ir šādi uzdevumi:

3.1. izvērtēt aktuālas ar muitas politiku saistītas problēmas un paust viedokli par tām;

3.2. pēc padomes locekļu iniciatīvas izvērtēt tiesību aktu un politikas plānošanas dokumentu projektus muitas jomā un sniegt ieteikumus to pilnveidošanai;

3.3. izvērtēt nepieciešamību veikt izmaiņas muitas politikas jomā un sagatavot priekšlikumus iespējamām izmaiņām muitas politikas jomā;

3.4. sniegt pamatotus priekšlikumus muitas politikas jomā;

3.5. izvērtēt padomes locekļu sniegtos priekšlikumus muitas politikas jomā;

3.6. sekmē priekšlikumu sniegšanu jautājumos, kas saistīti ar muitas politikas veidošanu un īstenošanu un attiecīgu normatīvo aktu vai plānošanas dokumentu sagatavošanu muitas politikas jomā.

4. Padomei ir tiesības:

4.1. atbilstoši kompetencei pieprasīt un ar Finanšu ministrijas starpniecību saņemt no valsts un pašvaldību institūcijām, kā arī komercsabiedrībām un nevalstiskajām organizācijām padomes darbam nepieciešamo informāciju;

4.2. ja nepieciešams, uzaicināt attiecīgās amatpersonas un speciālistus piedalīties padomes sēdēs ar padomdevēja tiesībām;

4.3. ja nepieciešams, iesaistīt padomes darbā neatkarīgus ekspertus;

4.4. sniegt citām valsts institūcijām priekšlikumus par nepieciešamajiem grozījumiem likumos un citos normatīvajos aktos attiecībā uz nodokļiem.

III. Padomes sastāvs

5. Padomes sastāvā ir deleģēti pārstāvji no:

5.1 Finanšu ministrijas,

5.2. Valsts ieņēmumu dienesta,

5.3. Satiksmes ministrijas,

5.4. Biedrības „Autopārvadātāju asociācija „Latvijas auto””,

5.5. Latvijas Loģistikas asociācijas, 

5.6. Latvijas Nacionālo kravas ekspeditoru un loģistikas asociācijas,

5.7. Latvijas Darba devēju konfederācijas,

5.8. Rīgas Tehniskās Universitātes,

5.10. Biedrības “Latvijas Aviācijas Asociācija”,

5.11. VAS „Latvijas dzelzceļš”;

5.12. Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras.

6. Padomes personālsastāvu apstiprina finanšu ministrs ar attiecīgu rīkojumu.

7. Padomes darbā ar padomdevēja tiesībām var pieaicināt ekspertus vai citu nozaru speciālistus, ja kāds no izskatāmajiem jautājumiem ir specifisks un prasa padziļinātas zināšanas.

8. Konsultatīvās padomes locekļa prombūtnes laikā nolikuma 5.punktā minētā institūcija deleģē citu pārstāvi, kurš attiecīgās Konsultatīvās padomes  locekļa prombūtnes laikā pilda viņa pienākumus.

9. Ja padomes loceklis vai tā vietā deleģētais pārstāvis trīs reizes pēc kārtas nav piedalījies padomes sēdēs, padome ir tiesīga pieprasīt, lai attiecīgā nevalstiskā  organizācija darbam padomē deleģē citu pārstāvi.

IV. Padomes darbība.

10. Padomes sēdes sasauc padomes priekšsēdētājs. Padomes sēdes notiek klātienē vai attālināti.

11. Ja to pieprasa vismaz trīs padomes locekļi, 10 darba dienu laikā tiek sasaukta ārkārtas padomes sēde.

12. Padomes sēdes vada priekšsēdētājs. Padomes priekšsēdētāja prombūtnes laikā viņa funkcijas pilda padomes priekšsēdētāja vietnieks vai cits priekšsēdētāja nominēts pārstāvis.

13. Padomes priekšsēdētājs paraksta sēdes protokolu; bez īpaša pilnvarojuma pārstāv padomi.

14. Padomes locekļa pienākums ir piedalīties padomes sēdēs un lēmumu sagatavošanā un pieņemšanā.

15. Padomes sēdes notiek pēc nepieciešamības, bet ne retāk kā divas reizes gadā.

16. Padomes sēdē izskatāmos diskutējamos jautājumus var iesniegt jebkurš Padomes loceklis.

17. Par padomes sēdes norises laiku un vietu padomes sēdes dalībniekiem padomes sekretariāts paziņo vismaz piecas darbdienas pirms padomes sēdes. Padomes sēdes darba kārtību padomes sēdes dalībniekiem nosūta elektroniski ne vēlāk kā trīs darbdienas pirms padomes sēdes.

18. Padome ir lemttiesīga, ja tās sēdē piedalās ne mazāk kā puse no padomes locekļiem.

19. Padome lēmumus pieņem, atklāti balsojot, ar vienkāršu klātesošo padomes locekļu balsu vairākumu. Katrai iestādei vai nevalstiskajai organizācijai ir viena balss. Ja balsu skaits sadalās vienādi, tad izšķirošā ir padomes priekšsēdētāja balss. Padomes locekļi, kuri neatbalsta pieņemto lēmumu, ne vēlāk kā septiņu dienu laikā pēc padomes sēdes var rakstiski iesniegt pamatotus iebildumus. Iebildumus pievieno sēdes protokolam.

20. Padomes lēmumiem ir ieteikumu raksturs.

21. Padomes sēdes protokolē. Padomes sēdes protokolā norāda sēdes darba kārtības jautājumus, sēdes dalībniekus, padomes locekļu iesniegtos priekšlikumus, ieteikumus un pieprasījumus un padomes pieņemtos lēmumus.

22. Padomes sēdes dalībnieks piecu darbdienu laikā pēc protokola projekta saņemšanas elektroniski to saskaņo vai izdara protokola projektā atbilstošus precizējumus un nosūta tos padomes sekretariātam. Ja minētajā termiņā attiecīgās darbības nav veiktas, protokola projekts uzskatāms par saskaņotu.

23. Padomes sēdes protokolu paraksta sēdes vadītājs un protokolētājs.

V. Padomes sekretariāts

24. Padomes sekretariāta funkcijas veic Finanšu ministrijas Netiešo nodokļu departaments.

25. Padomes sekretariātam ir šādi uzdevumi:

25.1. sagatavot sēdes darba kārtību;

25.2. paziņot padomes sēdes dalībniekiem sēžu norises laiku un vietu;

25.3. nodrošināt padomes sēžu norisi, reģistrēt padomes sēdes dalībniekus (padomes locekļus un pieaicinātās personas), protokolēt padomes sēžu gaitu;

25.4. desmit darbdienu laikā pēc padomes sēdes sagatavot un elektroniski nosūtīt padomes priekšsēdētājam padomes sēdes protokola projektu;

25.5. nodrošināt informācijas apriti starp padomes locekļiem un Finanšu ministriju par padomes pieņemtajiem lēmumiem.