2022. gada 3. novembrī stājās spēkā grozījumi Likumā par budžeta un finanšu vadību (turpmāk – LBFV), paredzot, ka turpmāk vidēja termiņa budžeta ietvara likumprojektu un gadskārtējā valsts budžeta likumprojektu sagatavo kā vienu likumprojektu (par valsts budžetu kārtējam gadam un budžeta ietvaru vidējam termiņam ), sākot ar likumprojektu par valsts budžetu 2023. gadam un budžeta ietvaru 2023., 2024. un 2025. gadam.
Atbilstoši LBFV Pārejas noteikumu 98.punktam līdz attiecīgo grozījumu izdarīšanai normatīvo aktu izpratnē ar vidēja termiņa budžeta ietvara likumu (un tā projektu) un gadskārtējā valsts budžeta likumu (un tā projektu) saprot arī likumu par valsts budžetu kārtējam gadam un vidēja termiņa budžeta ietvaru (un tā likumprojektu).
Saskaņā ar LBFV 18.1 panta pirmajā daļā noteikto finanšu ministrs nodrošina, ka katru gadu tiek izstrādāts valsts budžeta likumprojekts, un iesniedz to Ministru kabinetam saskaņā ar budžeta sagatavošanas grafiku.
Atbilstoši LBFV noteiktajam, vidēja termiņa valsts budžeta plānošana ir process, kurā tiek noteikti pieejamie resursi vidējam termiņam un nodrošināta šo resursu izlietošana atbilstoši valdības noteiktajām prioritātēm. Vidējs termiņš ir triju gadu periods, ko veido saimnieciskais gads, kuram plāno valsts budžetu, un tam sekojošie divi saimnieciskie gadi.
Vidēja termiņa valsts budžeta plānošana tiek sasaistīta ar attīstības plānošanas dokumentiem, tādējādi nodrošinot pieejamo resursu sasaisti ar valdības politikas prioritātēm vidējā termiņā.
2013. gada 6. martā spēkā stājās Fiskālās disciplīnas likums (turpmāk – FDL), kurā ir definēti būtiskākie fiskālās politikas principi un fiskālie nosacījumi atbildīgas un pārdomātas fiskālās politikas realizēšanai un kura pamatā ir nosacījums par ekonomiskajā ciklā sabalansētu vispārējās valdības budžetu. Kā galvenais instruments fiskālās disciplīnas ievērošanā ir paredzēts vidēja termiņa budžeta ietvars, ko sagatavo turpmāko trīs gadu periodam. Tādējādi likums par valsts budžetu kārtējam gadam un vidēja termiņa budžeta ietvaru tiek izstrādāts atbilstoši FDL nosacījumiem, t.sk. pārejas periodā paredzētos izņēmuma gadījumus.
Izstrādājot vidēja termiņa budžeta ietvaru katram likuma par valsts budžetu kārtējam gadam un vidēja termiņa budžeta ietvaru perioda gadam, iekļaujami dati un informācija atbilstoši FDL 5. panta trešajai un ceturtajai daļai, kā arī LBFV 18.1 panta trešajā daļā noteiktā informācija.
Finanšu ministrijas 2018. gada 18.jūnija iekšējie noteikumi Nr. 12-5/18 “Kārtība, kādā Finanšu ministrijā tiek nodrošināta vidēja termiņa budžeta ietvara likuma projekta un Stabilitātes programmas sagatavošana”; 1. pielikums ; 2. pielikums.