Programmas mērķis:
sniegt savlaicīgu un kvalitatīvu atbalstu Ministru prezidentam un MK locekļiem lēmuma pieņemšanas procesā, kā arī vadīt pārmaiņas valsts pārvaldes politikas īstenošanā, nodrošinot pārvaldes efektivitātes celšanu.
Galvenās aktivitātes:
- nodrošināt MK sēžu, Valsts sekretāru sanāksmju, Ministru prezidenta noteikto un citu tiesību aktos noteikto sanāksmju sagatavošanu un norisi;
- nodrošināt izskatīšanai MK iesniegto tiesību aktu juridisko analīzi, kvalitāti, vienveidīgas juridiskās tehnikas lietošanu un redakcionālo noformēšanu, MK tiesību aktu un attīstības plānošanas dokumentu publiskošanu, kā arī akceptēto likumprojektu un citu pieņemto dokumentu turpmāko virzību normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā;
- nodrošināt valsts interešu pārstāvību starptautiskajos ieguldījumu strīdos;
- saskaņā ar normatīvajos aktos noteikto kārtību koordinēt un kontrolēt likumos un Saeimas lēmumos MK doto uzdevumu izpildi, MK un Ministru prezidenta doto uzdevumu izpildi, kā arī Valsts sekretāru sanāksmēs doto uzdevumu izpildi;
- organizēt un nodrošināt MK un Ministru prezidenta dokumentu un elektroniskās informācijas pārvaldību;
- nodrošināt valsts pārvaldes un cilvēkresursu attīstības politikas izstrādi, koordinēt un pārraudzīt tās ieviešanu, uzlabojot valsts pārvaldes kapacitāti un efektivitāti, īstenojot labāka regulējuma politiku, veicinot funkciju centralizāciju un sabiedrības informētību;
- nodrošināt iestāžu vadītāju atlasi, sekmējot šī procesa attīstību, kā arī nodrošināt iestāžu vadītāju kompetenču novērtēšanu pirms termiņa beigām;
- turpināt inovācijas kultūras un uz lietotāju vērstas pieejas ieviešanu valsts pārvaldē, izveidojot pastāvīgu inovācijas laboratoriju, stimulējot projektu komandu izveidi pārnozaru problēmu risināšanai;
- veicināt valsts pārvaldes konkurētspēju un kapacitāti, īstenojot atlīdzības reformu, veidojot elastīgākus un efektīvākus cilvēkresursu vadības instrumentus un pilnveidojot valsts pārvaldes augstākā līmeņa vadītāju atlasi, attīstību un novērtēšanu;
- labas pārvaldības īstenošanai nodrošināt efektīvu trauksmes celšanas kontaktpunkta darbību;
- sadarbībā ar Valsts administrācijas skolu nodrošināt valsts pārvaldē nodarbināto apmācību attīstības plānošanu;
- izvērtēt citu institūciju sagatavoto attīstības plānošanas dokumentu, tiesību aktu un informatīvo ziņojumu projektus, sniegt konsultācijas un metodisko atbalstu valsts tiešās pārvaldes iestādēm valsts pārvaldes cilvēkresursu un politikas attīstības jomā;
- koordinēt sabiedrības līdzdalības politikas izstrādi un ieviešanu, tai skaitā informēt sabiedrību par līdzdalības iespējām lēmumu sagatavošanas un pieņemšanas procesā un veikt Nacionālās trīspusējās sadarbības padomes un Nevalstisko organizāciju un MK sadarbības memoranda īstenošanas padomes sekretariāta funkcijas;
- nodrošināt MK, Ministru prezidenta un Valsts kancelejas saikni ar sabiedrību, tieši un ar plašsaziņas līdzekļu starpniecību sniegt sabiedrībai informāciju par MK pieņemtajiem lēmumiem, noteiktajiem pasākumiem un sagatavošanā esošajiem attīstības plānošanas dokumentu un tiesību aktu projektiem, kā arī par Valsts kancelejas īstenotajām stratēģiskajām prioritātēm;
- koordinēt valsts pārvaldes iestāžu komunikācijas struktūrvienību sadarbību vienotas valdības komunikācijas ar sabiedrību īstenošanai un veidot konceptuālu pieeju valsts pārvaldes reputācijas mērķtiecīgai paaugstināšanai;
- plānot, koordinēt un īstenot valsts pārvaldes stratēģiskās komunikācijas politiku, tostarp ieviešot Konceptuālo ziņojumu par valsts stratēģisko komunikāciju un informatīvās telpas drošību 2023. – 2027. gadam;
- nodrošināt centralizētu informatīvās telpas monitoringa un analīzes kapacitāti par aktuālajiem rīcībpolitikas jautājumiem, tostarp krīžu gadījumos;
- nodrošināt oficiālā kontaktpunkta funkcijas valsts pārvaldes sadarbībai ar sociālo mediju platformām, kā arī starptautisko sadarbību stratēģiskās komunikācijas un informācijas integritātes jautājumos;
- turpināt ieviest valsts stratēģisko komunikāciju, nodrošinot MK locekļiem un citām amatpersonām centralizētu informatīvās telpas analīzi un monitoringu datos balstītu lēmumu pieņemšanai un koordinētus vēstījumus vienotai komunikācijai, veicot valsts pārvaldes komunikatoru profesionalizāciju un spēju attīstību, ar komunikāciju veicinot sabiedrības iesaisti un noturību, kā arī attīstot starptautisko sadarbību informācijas integritātes jautājumos;
- nodrošināt valsts attīstības plānošanas koordinēšanu un īstenošanu;
- koordinēt deklarācijas par MK iecerēto darbību īstenošanas rīcības plāna izpildes uzraudzību;
- nodrošināt valsts kapitālsabiedrību un valsts kapitāla daļu pārvaldības koordināciju un uzraudzību;
- nodrošināt Krīzes vadības centra darbību, stiprinot krīžu vadības pārvaldību, sekmējot analītisku un pārnozaru krīžu pārvaldību;
Programmas izpildītājs: Valsts kanceleja.
Darbības rezultāti un to rezultatīvie rādītāji no 2023. līdz 2027. gadam
|
2023. gads |
2024. gada plāns |
2025. gada plāns |
2026. gada prognoze |
2027. gada prognoze |
---|---|---|---|---|---|
Nodrošināta MK un Ministru prezidenta darbība, īstenota valsts pārvaldes un cilvēkresursu politika |
|||||
Rediģēti, koriģēti, no juridiskā un valodnieciskā viedokļa izskatīti tiesību aktu projekti (skaits) |
2 855 |
2 500 |
2 500 |
2 500 |
2 500 |
MK sēdēm izskatīšanai sagatavotie jautājumi (skaits) |
2 801 |
2 700 |
2 700 |
2 700 |
2 700 |
Sistemātisks, mērķēts un terminēts secīgu komunikācijas aktivitāšu kopums par valdības prioritātēm un Valsts kancelejas prioritātēm (skaits) |
- |
2 |
2 |
2 |
2 |
Rīkoti publiskie/komunikācijas pasākumi (skaits) |
4 |
3 |
3 |
3 |
3 |
Mācības valsts pārvaldes komunikatoriem par aktuālajām tendencēm komunikācijā, tostarp par prasmju un zināšanu pilnveidi digitālajā komunikācijā (skaits) |
- |
4 |
4 |
4 |
4 |
Sagatavoti labās prakses materiāli valsts pārvaldes komunikācijas pilnveidei, piemēram, tīmekļvietņu, sociālo tīklu, virtuālā asistenta komunikācijas jomā u.tml. (skaits) |
31 |
25 |
20 |
20 |
20 |
Sagatavoti dažādi komunikācijas materiālu veidi par Valsts kancelejas un valdības aktualitātēm (skaits) |
- |
- |
3 |
3 |
3 |
Ar vieglās valodas tulkojumu sagatavoti teksti par iedzīvotājiem būtiskām tēmām (skaits) |
8 |
10 |
12 |
14 |
16 |
Ar zīmju valodas jeb surdotulkojumu sagatavotie video par MK darba aktualitātēm, piemēram, preses konferenču video u.tml. (skaits) |
42 |
30 |
45 |
45 |
45 |
Īstenotas iniciatīvas valsts pārvaldes modernizācijas virzienos (skaits) |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
Sagatavots analītisks pārskats, kas satur rekomendācijas par nepieciešamajām komunikācijas stratēģijas izmaiņām (skaits) |
66 |
50 |
50 |
50 |
50 |
Īstenota stratēģiskās komunikācijas kampaņa (skaits) |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
Veikti socioloģiski pētījumi par valdībai aktuālajiem rīcībpolitikas jautājumiem (skaits) |
6 |
4 |
4 |
4 |
4 |
Stratēģiskās komunikācijas metodisko materiālu izstrāde (skaits) |
- |
- |
2 |
1 |
1 |
Sniegts analītiskais atbalsts iestādēm (skaits) |
- |
- |
6 |
6 |
6 |
Ex-post izvērtējumi (skaits) |
- |
- |
4 |
4 |
4 |
Nodrošināta hierarhiski augstāko nacionālā līmeņa attīstības plānošanas dokumentu īstenošanas uzraudzība |
|||||
Sagatavots ziņojums par Nacionālā attīstības plāna izpildi vienotā procesā un dokumentā ar ziņojumu par stratēģijas “Latvija 2030” izpildi (skaits) |
- |
- |
1 |
- |
1 |
Nodrošināta deklarācijas par MK iecerēto darbību un tās īstenošanas rīcības plāna izpildes koordinēšana |
|||||
Veikts VRP izpildes monitorings sasaistē ar Nacionālā attīstības plāna sasniedzamajiem rādītājiem, sagatavots pārskats par VRP iekļauto pasākumu izpildi (skaits) |
1 |
2 |
2 |
2 |
2 |
Nodrošināta valsts kapitālsabiedrību un valsts kapitāla daļu pārvaldības koordinācija un uzraudzība |
|||||
Sniegti skaidrojumi publiskām personām un privātpersonām par Publiskas personas kapitāla daļu un kapitālsabiedrību pārvaldības likuma piemērošanu (skaits) |
47 |
30 |
30 |
30 |
30 |
Organizēti valsts kapitālsabiedrību vadības un publisku personu apmācību semināri (skaits) |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
Veikti valsts kapitālsabiedrību darbības rezultātu izvērtējumi (skaits) |
61 |
69 |
69 |
69 |
69 |
Nodrošināta pirmsskolas vecuma bērnu ar attīstības, uzvedības un psihisko traucējumu riskiem dalība multimodālā agrīnās intervences programmā |
|||||
Bērni, kuriem identificē un sniedz efektīvu agrīnu atbalstu (agrīnā intervence) kopā ar vecākiem un pirmsskolas izglītības pedagogu (“STOP 4-7”programmas īstenošana) (skaits) |
394 |
200 |
200 |
200 |
200 |
Finansiālie rādītāji no 2023. līdz 2027. gadam
|
2023. gads |
2024. gada plāns |
2025. gada plāns |
2026. gada plāns |
2027. gada plāns |
---|---|---|---|---|---|
Kopējie izdevumi, euro |
11 061 603 |
13 158 563 |
14 313 436 |
14 048 311 |
14 680 116 |
Kopējo izdevumu izmaiņas, euro (+/–) pret iepriekšējo gadu |
× |
2 096 960 |
1 154 873 |
-265 125 |
631 805 |
Kopējie izdevumi, % (+/–) pret iepriekšējo gadu |
× |
19,0 |
8,8 |
-1,9 |
4,5 |
Atlīdzība, euro |
7 244 770 |
8 137 032 |
9 696 252 |
9 754 627 |
9 945 657 |
Vidējais amata vietu skaits gadā |
135 |
165 |
185 |
185 |
188 |
Vidējā atlīdzība amata vietai (mēnesī), euro |
4 449 |
4 084 |
4 354 |
4 380 |
4 395 |
Kopējā atlīdzība gadā par ārštata darbinieku un uz līgumattiecību pamata nodarbināto, kas nav amatu sarakstā, pakalpojumiem, euro |
37 301 |
50 000 |
30 000 |
30 000 |
30 000 |
Izmaiņas izdevumos, salīdzinot 2025. gada plānu ar 2024. gada plānu
Euro
Pasākums |
Samazinājums |
Palielinājums |
Izmaiņas |
---|---|---|---|
Izdevumi – kopā |
421 524 |
1 576 397 |
1 154 873 |
t. sk.: |
|
|
|
Prioritāri pasākumi |
- |
957 866 |
957 866 |
Krīzes vadības centra kapacitātes nodrošināšana (tajā skaitā 15 amata vietām, samazinot Iekšlietu ministrijas resorā ilgstoši vakantos amatus) |
- |
957 866 |
957 866 |
Citas izmaiņas |
421 524 |
618 531 |
197 007 |
Palielināti izdevumi MK locekļu, parlamentārā sekretāra atlīdzībai un Ministru kabineta locekļu reprezentācijas izdevumiem (atbilstoši Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likumam un MK 19.09.2024. sēdes prot. Nr.38 2.§ 40.p.) |
- |
56 157 |
56 157 |
Palielināti izdevumi, ievērojot iepriekšējā gadā uzsāktajam prioritārajam pasākumam “Vienotā pakalpojumu centra izveide” paredzēto finansējuma apmēru 2025. gadam |
- |
115 000 |
115 000 |
Palielināti izdevumi Ministru Prezidenta protokolārā darbinieka nodrošināšanai, veicot finansējuma un 1 amata vietas pārdali no Ārlietu ministrijas budžeta (MK 08.05.2024.rīkojums Nr.342 “Par apropriācijas pārdali”) |
- |
29 899 |
29 899 |
Palielināti izdevumi MK balvas palielināšanas nodrošināšanai (MK 12.03.2024. sēdes prot. Nr.11 1.§) |
- |
17 310 |
17 310 |
Palielināti izdevumi Analītiskā dienesta uzturēšanas izdevumu nodrošināšanai (tajā skaitā 4 amata vietām) (MK 12.03.2024. rīkojums Nr.178“Par apropriācijas pārdali no budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmas 09.00.00 “Valsts nozīmes reformas īstenošanai””) |
- |
399 261 |
399 261 |
Palielināti izdevumi, ievērojot iepriekšējā gadā uzsāktajam prioritārajam pasākumam “Valsts tiešās pārvaldes iestādēs nodarbināto atalgojuma palielināšana” paredzēto finansējuma apmēru 2025. gadam |
- |
904 |
904 |
Izdevumu samazinājums, lai nodrošinātu papildu finansējumu nozaru ministriju pieteiktajām drošības prioritātēm (MK 27.08.2024. sēdes prot.Nr.33 52.§ 4.p. un MK 19.09.2024. sēdes prot.Nr.38 2.§ 11.p.) |
421 524 |
- |
-421 524 |