Apakšprogrammas mērķis:
nodrošināt likumīgu, efektīvu un pārskatāmu maksātnespējas procesa un tiesiskās aizsardzības procesa norises gaitu un aizsargāt kreditoru kopuma intereses parādnieka ierobežotas maksātspējas vai maksātnespējas gadījumā.
Galvenās aktivitātes:
- uzraudzīt maksātnespējas procesa administratora (turpmāk – administrators) darbības likumību fiziskās personas maksātnespējas procesā un juridiskās personas maksātnespējas procesā, kā arī tiesiskās aizsardzības procesa uzraugošās personas darbības likumību tiesiskās aizsardzības procesā, lai nodrošinātu maksātnespējas procesa un tiesiskās aizsardzības procesa likumīgu un efektīvu gaitu;
- īstenot normatīvajos aktos noteiktās kreditora tiesības maksātnespējas procesos, kuros Maksātnespējas kontroles dienests ir kreditors;
- organizēt fiziskās personas maksātnespējas procesa un juridiskās personas maksātnespējas procesa iemaksātā depozīta, tostarp par juridiskās personas maksātnespējas procesa depozīta, kas iemaksāts par tiesiskās aizsardzības procesa pieteikuma iesniegšanu atkārtoti gada laikā, naudas līdzekļu uzskaiti un iemaksāto naudas līdzekļu izmaksu;
- organizēt naudas līdzekļu, kas iegūti no tādas parādnieka mantas pārdošanas, kas kalpo par nodrošinājumu nodrošinātā kreditora prasījumam, kura prasījuma tiesības atkarīgas no nosacījuma iestāšanās, uzskaiti, uzglabāšanu un izmaksu atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajam;
- vest administratīvā pārkāpuma procesu par maksātnespējas procesa noteikumu pārkāpšanu;
- nodrošināt ar administratoru amata darbību saistīto jautājumu vešanu, t. sk., pieņemt lēmumus par administratora atbrīvošanu, atcelšanu un atstādināšanu no amata, amata darbības apturēšanu, kā arī organizēt administratora pretendenta un kvalifikācijas eksāmenus u. c.;
- ierasties pie tiesiskās aizsardzības procesa uzraugošās personas un administratora Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistra vestajā maksātnespējas reģistrā ierakstītajā prakses vietā vai parādnieka – juridiskās personas – atrašanās vietā pārbaudes veikšanai;
- īstenot uzraudzības un kontroles pasākumus attiecībā uz administratoriem NILLTPFN jomā, kā arī piemērot NILLTPFN likumā noteiktās sankcijas;
- uzturēt un attīstīt Elektronisko maksātnespējas uzskaites sistēmu.
Apakšprogrammas izpildītājs: Maksātnespējas kontroles dienests.
Darbības rezultāti un to rezultatīvie rādītāji no 2023. līdz 2027. gadam
|
2023. gads |
2024. gada plāns |
2025. gada plāns |
2026. gada prognoze |
2027. gada prognoze |
---|---|---|---|---|---|
Nodrošināta uzraudzības pasākumu veikšana |
|||||
Pārbaudīti tiesiskās aizsardzības procesi un maksātnespējas procesi neklātienes un klātienes padziļināto pārbaužu ietvaros (skaits) |
46 |
60 |
50 |
50 |
50 |
Atcelto lēmumu īpatsvars no Maksātnespējas kontroles dienesta uzraudzības kārtībā pieņemto lēmumu par pārkāpumu atzīšanu skaita (%) |
3,2 |
3,0 |
3,0 |
3,0 |
3,0 |
Atcelto lēmumu īpatsvars no Maksātnespējas kontroles dienesta sūdzību izskatīšanas rezultātā pieņemto lēmumu skaita (%) |
1,9 |
2,5 |
2,5 |
2,5 |
2,5 |
Apmierinātie Maksātnespējas kontroles dienesta pieteikumi tiesai par administratoru atcelšanu par normatīvo aktu pārkāpumiem (%) |
80,0 |
90,0 |
90,0 |
90,0 |
90,0 |
Atcelto Maksātnespējas kontroles dienesta sākotnēji pieņemto lēmumu par administratīvā soda uzlikšanu īpatsvars (%) |
0,0 |
5,0 |
5,0 |
5,0 |
5,0 |
Apmierinātās Maksātnespējas kontroles dienesta sūdzības par kreditoru sapulces lēmumiem (%) |
0,0 |
93,0 |
94,0 |
95,0 |
95,0 |
Atcelto lēmumu īpatsvars no Maksātnespējas kontroles dienesta pieņemto lēmumu par sankciju piemērošanu par Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma un proliferācijas finansēšanas novēršanas likuma prasību neievērošanu skaita (%) |
0,0 |
10,0 |
10,0 |
10,0 |
10,0 |
Atcelto lēmumu īpatsvars no Maksātnespējas kontroles dienesta pieņemto lēmumu par administratoru amata darbības jautājumiem skaita (%) |
0,0 |
3,0 |
5,0 |
5,0 |
5,0 |
Nodrošināta juridiskās un fiziskās personas maksātnespējas procesa depozīta izmaksa |
|||||
Izskatīti iesniegumi saistībā ar juridiskās un fiziskās personas maksātnespējas procesa depozītu (skaits) |
1 941 |
2 000 |
2 000 |
2 000 |
2 000 |
Finansiālie rādītāji no 2023. līdz 2027. gadam
|
2023. gads |
2024. gada plāns |
2025. gada plāns |
2026. gada plāns |
2027. gada plāns |
---|---|---|---|---|---|
Kopējie izdevumi, euro |
1 860 261 |
2 050 075 |
1 997 663 |
1 982 113 |
1 978 528 |
Kopējo izdevumu izmaiņas, euro (+/–) pret iepriekšējo gadu |
× |
189 814 |
-52 412 |
-15 550 |
-3 585 |
Kopējie izdevumi, % (+/–) pret iepriekšējo gadu |
× |
10,2 |
-2,6 |
-0,8 |
-0,2 |
Atlīdzība, euro |
1 643 173 |
1 803 099 |
1 780 460 |
1 767 929 |
1 764 779 |
Vidējais amata vietu skaits gadā |
66 |
66 |
631 |
63 |
63 |
Vidējā atlīdzība amata vietai (mēnesī), euro |
2 075 |
2 228 |
2 334 |
2 334 |
2 334 |
Kopējā atlīdzība gadā par ārštata darbinieku un uz līgumattiecību pamata nodarbināto, kas nav amatu sarakstā, pakalpojumiem, euro |
- |
38 320 |
15 681 |
3 150 |
- |
1 3 amata vietas pārdalītas uz programmu 97.00.00 “Nozaru vadība un politikas plānošana“, lai nodrošinātu efektīvu un optimālu Tieslietu ministrijas funkciju izpildes realizāciju.
Izmaiņas izdevumos, salīdzinot 2025. gada plānu ar 2024. gada plānu
Euro
Pasākums |
Samazinājums |
Palielinājums |
Izmaiņas |
---|---|---|---|
Izdevumi – kopā |
52 412 |
- |
-52 412 |
Citas izmaiņas |
52 412 |
- |
-52 412 |
Ieņēmumu no sniegtajiem maksas pakalpojumiem un citiem pašu ieņēmumiem un attiecīgo izdevumu samazinājums ņemot vērā, ka 2025.gadā netiek plānoti izdevumi par amata apliecības izdošanu (dublikāta izdošanu) un samazinās maksātnespējas procesu administratoru skaits, kas kārtos kvalifikācijas eksāmenu |
26 453 |
- |
-26 453 |
Izdevumu samazinājums, lai izpildītu pieņemto lēmumu par horizontālu izdevumu samazināšanu (MK 27.08.2024. sēdes prot.Nr.33 52.§ 4.punkts un MK 19.09.2024 sēdes prot. Nr.38 2.§ 11.punkts) |
25 959 |
- |
-25 959 |