Politikas mērķis:
- Īstenot valsts sabalansētu attīstību veicinošu fiskālo politiku ar tiesiskajiem un plānošanas instrumentiem, starptautiskās sadarbības instrumentiem, kā arī ES budžeta instrumentiem;
- Droša un efektīva valsts finanšu pārvaldība sabiedrības interesēs;
- Paaugstināta iepirkumu veicēju kapacitāte un efektivizēts iepirkumu veikšanas process, pārejot uz elektronisku iepirkumu norises procesu, vienlaikus mazinot administratīvo slogu pieteikumu un piedāvājumu izvērtēšanas procesā, saglabājot iepirkumu caurskatāmību un atklātumu/Finanšu ministrijas darbības stratēģija 2017.-2019.gadam
Politikas rezultatīvie rādītāji
|
Attīstības plānošanas dokumenti vai normatīvie akti |
Faktiskā vērtība (2017) |
Plānotā vērtība (2018) |
Vispārējās valdības parāds ir stabilizējies ilgtspējīgā līmenī un nepārsniedz Fiskālās disciplīnas likumā noteikto parāda nosacījumu (% no IKP) |
Finanšu ministrijas darbības stratēģija 2017.-2019.gadam |
40,1 |
39,2 |
Finansējums valsts budžeta un saistību izpildei nodrošināts vismaz likviditātes rezerves apmērā (gada vidējais ikmēneša rādītājs %) |
Finanšu ministrijas darbības stratēģija 2017.-2019.gadam |
100 |
100 |
Pašvaldību nodokļu ieņēmumu īpatsvars vispārējās valdības nodokļu ieņēmumos pie nemainīga funkciju sadalījuma ar valsti nav mazāks par 19% (%) |
Finanšu ministrijas darbības stratēģija 2017.-2019.gadam |
- |
19 |
Faktisko valsts budžeta izdevumu novirze no gadskārtējā budžeta likumā plānotajiem izdevumiem nepārsniedz 1,5% (%) |
Finanšu ministrijas darbības stratēģija 2017.-2019.gadam |
2,4 |
1,5 |
Valdības rīcības plāns |
22.1., 25.1. |
|
2016. gads (izpilde) |
2017. gada plāns |
2018. gada plāns |
2019. gada plāns |
2020. gada plāns |
---|---|---|---|---|---|
Ieguldījumi |
|||||
Izdevumi kopā, euro, t.sk.: Vidējais amata vietu skaits kopā, t.sk.: |
278 057 711 |
279 261 065 |
252 707 663 |
258 380 756 |
292 273 967 |
385,3 |
387,3 |
385,8 |
376,8 |
376,8 |
|
29.00.00 Fiskālās disciplīnas padomes darbības nodrošināšana |
207 702 |
194 745 |
196 563 |
196 563 |
196 563 |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
|
271 118 020 |
272 374 294 |
245 179 477 |
251 466 074 |
285 565 940 |
|
184 |
185 |
185 |
191 |
191 |
|
1 233 371 |
1 245 079 |
1 370 036 |
1 355 336 |
1 355 336 |
|
52 |
52 |
50 |
50 |
50 |
|
38.02.00 Eiropas Savienības sadarbības projektu un pasākumu īstenošana |
237 762 |
523 653 |
170 107 |
- |
- |
- |
1 |
1 |
- |
- |
|
41.05.00 Kompensācijas reabilitētajiem pilsoņiem |
49 635 |
- |
- |
- |
- |
41.09.00 Fiziskajām un juridiskajām personām nodarīto zaudējumu atlīdzināšana |
292 587 |
- |
- |
- |
- |
62.20.00 Tehniskā palīdzība Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) apgūšanai (2014- 2020)1 |
273 504 |
354 656 |
345 695 |
- |
- |
14 |
14 |
14 |
- |
- |
|
3 730 |
3 187 |
3 187 |
3 187 |
3 187 |
|
71.05.00 Tehniskā palīdzība Eiropas Ekonomikas zonas un Norvēģijas finanšu instrumentu apgūšanai |
32 505 |
16 385 |
3 000 |
- |
- |
2 |
1 |
- |
- |
- |
|
4 579 092 |
4 549 066 |
5 439 598 |
5 359 596 |
5 152 941 |
|
129,3 |
130,3 |
131,8 |
131,8 |
131,8 |
|
99.00.00 Līdzekļu neparedzētiem gadījumiem izlietojums |
29 803 |
- |
- |
- |
- |
Citi ieguldījumi |
|
|
|
|
|
Jomā iesaistītās Finanšu ministrijas padotības iestādes (skaits) |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
Vienotās valsts budžeta plānošanas un izpildes informācijas sistēmas un citu publisko finanšu vadības sistēmu ārējie lietotāji (skaits) |
120 |
120 |
120 |
120 |
120 |
Raksturojošākie darbības rezultatīvie rādītāji |
|||||
Iekšējā aizņēmuma vērtspapīru2 apjoms apgrozībā attiecīgā gada beigās nav mazāks par apjomu gada sākumā (minimālā starpība starp vērtspapīru apgrozībā esošo apjomu gada beigās un gada sākumā (milj. euro)) |
- |
0 |
0 |
0 |
0 |
Semināros apmācītas personas par publiskā iepirkuma jautājumiem (skaits) |
1 615 |
1 500 |
1 500 |
1 500 |
1 500 |
Nacionālajā valūtā iesniegto maksājumu rīkojumu izpilde nodrošināta vienas darba dienas laikā neatkarīgi no maksājumu rīkojumu skaita un summas (gada vidējais darba dienas rādītājs %) |
100 |
100 |
100 |
100 |
100 |
Valsts aizdevumu portfelim uz iepriekšējo ceturksni aprēķināto uzkrājumu apmērs ir pietiekošs vai pārsniedz kārtējā ceturksnī faktiski nesamaksāto apmēru (uzkrājums % no prasībām) |
- |
100 |
100 |
100 |
100 |
Valsts budžeta iestādes, kurām Valsts kase sniedz grāmatvedības uzskaites pakalpojumu (skaits) |
- |
4 |
8 |
12 |
17 |
Potenciālo publiskās-privātās partnerības projektu nosacījumi veidoti tā, lai tie varētu tikt klasificēti ārpus vispārējās valdības sektora (%) |
- |
65 |
65 |
65 |
65 |
Pašvaldību finansiālās darbības efektīvas uzraudzības rezultātā nevienā no pašvaldībām nav uzsākts finanšu stabilizācijas process (pašvaldību skaits) |
- |
0 |
0 |
0 |
0 |
Efektivitātes iekšējo auditu īpatsvars valsts pārvaldes auditu kopskaitā (%) |
- |
20 |
25 |
50 |
50 |
Elektroniski veiktu iepirkumu apjoms (% no līgumcenas pret kopējo iepirkumu apjomu) |
- |
- |
20 |
70 |
70 |
Kvalitātes rādītāji |
|||||
Pozitīvo tiesvedību skaits (% no pārsūdzēto Iepirkumu uzraudzības biroja lēmumu kopējā skaita) |
- |
70 |
72 |
75 |
75 |
Finanšu pārskatu atbilstība starptautisko un starptautisko publiskā sektora grāmatvedības standartu pamatnostādēm (%) |
63 |
63 |
63 |
85 |
85 |
Budžeta paskaidrojumos iekļauto rezultatīvo rādītāju, kas izriet no attīstības plānošanas dokumentiem, īpatsvars no kopskaita (%) |
- |
15 |
25 |
55 |
55 |
1 Nav iekļautas iestāžu amata vietas, kuru finansējums atlīdzībai 2019. un 2020. gadam tiks nodrošināts ES fondu (KF, ERAF, ESF) 2014.-2020. gada plānošanas perioda Tehniskās palīdzības projektu ietvaros, jo Tehniskās palīdzības projekti vēl nav apstiprināti.
2 Valsts vērtspapīri, kas izplatīti sākotnējā izvietošanā iekšējā finanšu tirgus investoriem.