Politikas mērķi:
- Nodrošināt iespēju saņemt nepārtrauktus, drošus un kvalitatīvus sabiedriskos pakalpojumus, kuru tarifi (cenas) atbilst ekonomiski pamatotām izmaksām, kā arī veicināt attīstību un ekonomiski pamatotu konkurenci regulējamās nozarēs /likums “Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem”
- Nodrošināt sabiedrisko pakalpojumu pieejamību, infrastruktūras pieejamību sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju vidū visās regulējamās nozarēs, sabiedrisko pakalpojumu tarifu/cenu atbilstību to ekonomiskajai vērtībai, kā arī sekmēt konkurenci, caurspīdību, pārskatāmību un informācijas pieejamību. / Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas stratēģija
Politikas rezultatīvie rādītāji |
Attīstības plānošanas dokumenti vai normatīvie akti |
Faktiskā vērtība (2018) |
Plānotā vērtība (2022) |
Tirgus koncentrācijas līmenis (Herfindāla-Hiršmana (HHI) indeksi)1 |
Regulatora darbības stratēģija 2018.-2022.gadam. |
- |
- |
Elektroenerģijas tirdzniecība |
|
0,609 |
0,550 |
Dabasgāzes tirdzniecība |
|
0,871 |
0,550 |
Elektroniskie sakari |
|
0,160 |
0,150 |
Pasts |
|
0,268 |
0,250 |
Valdības rīcības plāns |
20.; 29.; 94. |
|
2018.gads (izpilde) | 2019.gada plāns | 2020.gada plāns | 2021.gada plāns | 2022.gada plāns |
Ieguldījumi |
|||||
Izdevumi kopā, euro, t.sk.: Vidējais amata vietu skaitskopā, t.sk.: |
5275 949 |
5522 165 |
5548 155 |
5548 155 |
5548 155 |
121 |
123 |
123 |
123 |
123 |
|
5275 949 |
5522 165 |
5548 155 |
5548 155 |
5548 155 |
|
121 |
123 |
123 |
123 |
123 |
|
Raksturojošākie darbības rezultatīvie rādītāji |
|||||
Regulējamie sabiedrisko pakalpojumu sniedzēji regulējamās nozarēs (skaits) |
668 |
679 |
646 |
646 |
646 |
Apsekoto regulējamo sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju īpatsvars regulējamās nozarēs (%) |
22,5 |
21,1 |
24,5 |
24,5 |
24,5 |
Regulējamie sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju, kuriem veikti kvalitātes mērījumi elektronisko sakaru un enerģētikas nozarēs, īpatsvars (%) |
7,6 |
8,0 |
7,7 |
7,7 |
7,7 |
Dalība starptautiskajos pasākumos un sanāksmēs (skaits) |
198 |
195 |
205 |
205 |
205 |
Kvalitātes rādītāji |
|||||
Regulējamo komersantu novērtējums par Regulatora darbu (indekss) (ar “+”pozitīvs vērtējums, ar “-“ negatīvs vērtējums, veicot komersantu aptauju) (SKDS pētījuma dati) |
27 |
30 |
27 |
27 |
27 |
Iedzīvotāju novērtējums par Regulatora darbu (indekss) (ar “+”pozitīvs vērtējums, ar “-“ negatīvs vērtējums, veicot iedzīvotāju aptauju) (SKDS pētījuma dati) |
-11 |
-5 |
-1 |
0 |
1 |
Piezīmes.
1 Raksturo gan lietotāju iespējas izvēlēties pakalpojumu sniedzēju, gan savstarpējās konkurences samēru starp pakalpojumu sniedzējiem jeb tirgus varu. HHI indeksu aprēķina, nosakot tirgū esošo regulējamo komersantu procentuālo tirgus daļu kvadrātu.