Politikas mērķis:
- Nodrošināt iespēju saņemt nepārtrauktus, drošus un kvalitatīvus sabiedriskos pakalpojumus, kuru tarifi (cenas) atbilst ekonomiski pamatotām izmaksām, kā arī veicināt attīstību un ekonomiski pamatotu konkurenci regulējamās nozarēs /likums “Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem”/
- Nodrošināt sabiedrisko pakalpojumu pieejamību, infrastruktūras pieejamību sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju vidū visās regulējamās nozarēs, sabiedrisko pakalpojumu tarifu/cenu atbilstību to ekonomiskajai vērtībai, kā arī sekmēt konkurenci, caurspīdību, pārskatāmību un informācijas pieejamību. /Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas stratēģija/
Politikas rezultatīvie rādītāji |
Attīstības plānošanas dokumenti vai normatīvie akti |
Faktiskā vērtība (2017) |
Plānotā vērtība (2021) |
Tirgus koncentrācijas līmenis (Herfindāla-Hiršmana (HHI) indeksi)1 |
Regulatora darbības stratēģija 2018.-2021.gadam. |
- |
- |
Elektroenerģijas tirdzniecība |
|
0,531 |
0,550 |
Dabasgāzes tirdzniecība |
|
0,872 |
0,550 |
Elektroniskie sakari
|
|
0,165 |
0,150 |
Pasts
|
|
0,303 |
0,250 |
Valdības deklarācijas uzdevumi |
20., 29., 94. punkts |
1Raksturo gan lietotāju iespējas izvēlēties pakalpojumu sniedzēju, gan savstarpējās konkurences samēru starp pakalpojumu sniedzējiem jeb tirgus varu. HHI indeksu aprēķina, nosakot tirgū esošo regulējamo komersantu procentuālo tirgus daļu kvadrātu.
|
2017. gads (izpilde) |
2018. gada plāns |
2019. gada plāns |
2020. gada prognoze |
2021. gada prognoze |
Ieguldījumi |
|||||
Izdevumi kopā, euro, t.sk.: Vidējais amata vietu skaits kopā, t.sk.: |
4 796 786 |
5 402 910 |
5 522 165 |
5 460 630 |
5 460 630 |
122 |
123 |
123 |
123 |
123 |
|
4 796 786 |
5 402 910 |
5 522 165 |
5 460 630 |
5 460 630 |
|
122 |
123 |
123 |
123 |
123 |
|
Raksturojošākie darbības rezultatīvie rādītāji |
|||||
Regulējamie sabiedrisko pakalpojumu sniedzēji regulējamās nozarēs (skaits) |
772 |
793 |
679 |
679 |
679 |
Apsekoto regulējamo sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju īpatsvars regulējamās nozarēs (%) |
18,3 |
19,0 |
21,1 |
21,1 |
21,1 |
Regulējamie sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju, kuriem veikti kvalitātes mērījumi elektronisko sakaru un enerģētikas nozarēs, īpatsvars (%) |
8,8 |
7,1 |
8,0 |
8,0 |
8,0 |
Dalība starptautiskajos pasākumos un sanāksmēs (skaits) |
196 |
190 |
195 |
195 |
195 |
Kvalitātes rādītāji |
|||||
Regulējamo komersantu novērtējums par Regulatora darbu (indekss) (ar “+”pozitīvs vērtējums, ar “-“ negatīvs vērtējums, veicot komersantu aptauju) (SKDS pētījuma dati) |
29 |
30 |
30 |
31 |
32 |
Iedzīvotāju novērtējums par Regulatora darbu (indekss) (ar “+”pozitīvs vērtējums, ar “-“ negatīvs vērtējums, veicot iedzīvotāju aptauju) (SKDS pētījuma dati) |
-6 |
-5 |
-5 |
-4 |
-3 |