Politikas mērķis:
- nodrošināt iespēju saņemt nepārtrauktus, drošus un kvalitatīvus sabiedriskos pakalpojumus, kuru tarifi (cenas) atbilst ekonomiski pamatotām izmaksām, kā arī veicināt attīstību un ekonomiski pamatotu konkurenci regulējamās nozarēs / likums “Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem”
- nodrošināt sabiedrisko pakalpojumu pieejamību, infrastruktūras pieejamību sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju vidū visās regulējamās nozarēs, sabiedrisko pakalpojumu tarifu/cenu atbilstību to ekonomiskajai vērtībai, kā arī sekmēt konkurenci, caurspīdību, pārskatāmību un informācijas pieejamību / Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas stratēģija
Politikas rezultatīvie rādītāji |
Attīstības plānošanas dokumenti vai normatīvie akti |
Faktiskā vērtība (2020) |
Plānotā vērtība (2024) |
Tirgus koncentrācijas līmenis (Herfindāla-Hiršmana (HHI) indeksi) |
Regulatora darbības stratēģija 2020. – 2024. gadam |
-
|
-
|
Elektroenerģijas tirdzniecība |
0,420 |
0,371 |
|
Dabasgāzes tirdzniecība |
0,426 |
0,389 |
|
Elektroniskie sakari |
0,168 |
0,171 |
|
Pasts |
0,173 |
0,173 |
|
Valdības rīcības plāns |
20.1., 20.2., 29.1. 36.1.,36.2.,36.3., 94.1. |
|
2020. gads (izpilde) |
2021. gada plāns |
2022. gada plāns |
2023. gada plāns |
2024. gada plāns |
Ieguldījumi |
|||||
Izdevumi kopā, euro, t.sk.: Vidējais amata vietu skaits kopā, t.sk.: |
5 226 388 |
5 599 814 |
5 627 075 |
5 627 075 |
5 673 155 |
118 |
122 |
122 |
122 |
122 |
|
5 226 388 |
5 599 184 |
5 627 075 |
5 627 075 |
5 673 155 |
|
118 |
122 |
122 |
122 |
122 |
|
Raksturojošākie darbības rezultatīvie rādītāji |
|||||
Regulējamie sabiedrisko pakalpojumu sniedzēji regulējamās nozarēs (skaits) |
658 |
604 |
6181 |
618 |
618 |
Apsekoto regulējamo sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju īpatsvars regulējamās nozarēs (%) |
18,5 |
26,2 |
21,82 |
21,8 |
21,8 |
Regulējamo sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju, kuriem veikti kvalitātes mērījumi elektronisko sakaru un enerģētikas nozarēs, īpatsvars (%) |
5,0 |
8,3 |
7,82 |
7,8 |
7,8 |
Dalība starptautiskajos pasākumos un sanāksmēs (skaits) |
105 |
180 |
2103 |
210 |
210 |
Kvalitātes rādītāji |
|||||
Regulējamo komersantu novērtējums par Regulatora darbu (indekss)4 |
24 |
27 |
21 |
22 |
22 |
Iedzīvotāju novērtējums par Regulatora (indekss)4 |
0,01 |
0 |
0 |
1 |
1 |
Piezīmes.
2 Ņemot vērā regulējamo sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju skaita palielinājumu, samazinās īpatsvars procentuāli pret kopējo pakalpojumu sniedzēju skaitu.
3 Palielinātas rādītāja vērtības 2022. – 2024. gadam, ņemot vērā ieplānoto ES gāzes nozares esošo regulējumu pārskatīšanu, kā arī reģionālo pasākumu pieaugumu ES starptautisko organizāciju ietvarā.
4Ar “+”pozitīvs vērtējums, ar “-“ negatīvs vērtējums, veicot komersantu aptauju.