Politikas mērķis:

  1. nodrošināt iespēju saņemt nepārtrauktus, drošus un kvalitatīvus sabiedriskos pakalpojumus, kuru tarifi (cenas) atbilst ekonomiski pamatotām izmaksām, kā arī veicināt attīstību un ekonomiski pamatotu konkurenci regulējamās nozarēs /likums “Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem”
  2. sekmēt konkurenci tirgos, novēršot barjeras regulējumā, veidojot ģeogrāfiski plašākus tirgus un nodrošinot vienlīdzīgu piekļuvi tīkliem /Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas stratēģija

Politikas rezultatīvie rādītāji

Attīstības plānošanas dokumenti vai normatīvie akti

Faktiskā vērtība (2022)

Plānotā vērtība (2025)

Tirgus koncentrācijas līmenis (Herfindāla-Hiršmana (HHI) indeksi)

Regulatora darbības stratēģija 2021. – 2025. gadam

-

 

-

 

Elektroenerģijas tirdzniecība

0,280

0,240

Dabasgāzes tirdzniecība

0,353

0,300

Elektroniskie sakari

0,177

0,177

Pasts

0,125

0,125

Valdības deklarācija

5., 32., 33.

 

 

2022. gada (izpilde)

2023. gada plāns

2024. gada plāns

2025. gada plāns

2026. gada plāns

Ieguldījumi

Izdevumi kopā, euro, t.sk.:

Vidējais amata vietu skaits kopā, t.sk.:

5 322 795

6 495 586

7 825 710

7 377 354

7 377 354

122

122

121

121

121

01.00.00 Sabiedrisko pakalpojumu regulēšana

 5 322 795

6 495 586

7 825 710

7 377 354

7 377 354

122

122

121

121

121

Raksturojošākie darbības rezultatīvie rādītāji

Regulējamie sabiedrisko pakalpojumu sniedzēji regulējamās nozarēs (skaits)

560

627

520

520

520

Apsekoto regulējamo sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju īpatsvars regulējamās nozarēs (%)

21,1

21,1

25,2

25,2

25,2

Regulējamo sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju, kuriem veikti kvalitātes mērījumi elektronisko sakaru un enerģētikas nozarēs, īpatsvars (%)

7,7

8,6

10,4

10,4

10,4

Dalība starptautiskajos pasākumos un sanāksmēs  (skaits)

205

217

249

249

249

Kvalitātes rādītāji

Regulējamo komersantu novērtējums par Regulatora darbu (indekss)

21

21

23

23

23

Iedzīvotāju novērtējums par Regulatora darbu (indekss)

-4

0

-5

-3

-1