Politikas mērķis:
uzlabot veselības aprūpes kvalitāti un pieejamību, mazināt hronisko slimību un ārējo nāves cēloņu riska faktoru izplatību sabiedrībā /Latvijas Nacionālais attīstības plāns 2021. – 2027.gadam
Politikas rezultatīvie rādītāji |
Attīstības plānošanas dokumenti vai normatīvie akti |
Faktiskā vērtība
|
Plānotā vērtība
|
Veselīgi nodzīvoti mūža gadi vīriešiem (vidējie gadi) Veselīgi nodzīvoti mūža gadi sievietēm (vidējie gadi)[59] |
Latvijas Nacionālais attīstības plāns 2021.- 2027. gadam |
51,0 53,7 (2018) |
53 55 (2024) |
Priekšlaicīgas mirstības no sirds asinsvadu slimībām vecumā līdz 64 gadiem (skaits uz 100 000 iedzīvotājiem) Priekšlaicīgas mirstības no ļaundabīgajiem audzējiem vecumā līdz 64 gadiem (skaits uz 100 000 iedzīvotājiem) Priekšlaicīgas mirstības no ārējiem nāves cēloņiem vecumā līdz 64 gadiem (skaits uz 100 000 iedzīvotājiem) |
Sabiedrības veselības pamatnostādnes 2014.-2020. gadam6 |
143
108
69 (2018) |
130
96
60 (2021) |
Zīdaiņu mirstība (skaits uz 1 000 dzīvi dzimušajiem) Perinatālā mirstība (skaits uz 1 000 dzīvi un nedzīvi dzimušajiem) |
Sabiedrības veselības pamatnostādnes 2014.-2020. gadam6 |
3,4 6,2 (2019) |
3,72 6,9 (2021) |
Saslimstība ar tuberkulozi1 (gadījumu skaits uz 100 000 iedzīvotājiem)
AIDS gadījumi pret HIV gadījumiem5 Nāves gadījumu skaits no HIV infekcijas Jaunatklāts hronisks C hepatīts (skaits uz 100 000 iedzīvotājiem) |
Sabiedrības veselības pamatnostādnes 2014.-2020. gadam6
- - Sabiedrības veselības pamatnostādnes 2014.-2020. gadam6 |
21,1 (2019)
0,30 72 72,7 (2019) |
263
0,25 704 1005 (2021) |
Valdības rīcības plāns |
135.-150. |
Piezīmes.
1 Datu avots: Slimību profilakses un kontroles centrs, (A15-A19) - visas tuberkulozes formas.
2 Sabiedrības veselības pamatnostādnēs 2014.-2020. gadam rādītājam “Zīdaiņu mirstība (skaits uz 1 000 dzīvi dzimušajiem)” plānotā vērtība 2020. gadam ir 4,3. 2021.gadam rādītāja plānotā vērtība koriģēta atbilstoši izpildei.
3 Sabiedrības veselības pamatnostādnēs 2014.-2020. gadam rādītājam “Saslimstība ar tuberkulozi (gadījumu skaits uz 100 000 iedzīvotājiem)” plānotā vērtība 2020. gadam ir 35. 2021.gadam rādītāja plānotā vērtība koriģēta atbilstoši izpildei.
4 Sabiedrības veselības pamatnostādnēs 2014.-2020. gadam rādītājam “Nāves gadījumu skaits no AIDS” plānotā vērtība 2020. gadam ir ≤80. 2021.gadam rādītāja plānotā vērtība koriģēta atbilstoši izpildei.
5 Ņemot vērā, ka atbilstoši ”HIV infekcijas, seksuālās transmisijas infekciju, B un C hepatīta izplatības ierobežošanas rīcības plānam 2018.-2020. gadam” (MK 31.10.2017. rīk. Nr.630. (prot. Nr.53 27.§)) paredzēti pasākumi diagnostikas uzlabošanai C hepatītam un HIV, tiek prognozēts, ka no jauna diagnosticēto HIV un jaunatklāto hronisko C hepatīta gadījumu skaits 2021. gadā palielināsies.
6 Līdz aktuālāka politikas plānošanas dokumenta apstiprināšanai tiek turpināta pasākumu īstenošana, kas vērsti uz pamatnostādnēs noteiktā mērķa sasniegšanu.
|
2019. gads (izpilde) |
2020. gada plāns |
2021. gada plāns |
2022. gada plāns |
2023. gada plāns |
Ieguldījumi |
|||||
Izdevumi kopā, euro, t. sk.: Vidējais amata vietu skaits kopā, t. sk.: |
959 245 515 |
1 004 235 396 |
1 188 960 198 |
1 171 926 131 |
1 171 461 547 |
4 352,7 |
4 346 |
4 332 |
4 332 |
4 332 |
|
33.14.00 Primārās ambulatorās veselības aprūpes nodrošināšana |
123 280 694 |
134 662 057 |
158 763 587 |
158 733 561 |
158 705 050 |
- |
- |
- |
- |
- |
|
33.15.00 Laboratorisko izmeklējumu nodrošināšana ambulatorajā aprūpē |
38 417 791 |
37 730 790 |
42 607 739 |
42 607 739 |
42 607 739 |
- |
- |
- |
- |
- |
|
33.16.00 Pārējo ambulatoro veselības aprūpes pakalpojumu nodrošināšana |
224 012 592 |
235 170 818 |
272 237 629 |
272 389 794 |
272 407 997 |
- |
- |
- |
- |
- |
|
33.17.00 Neatliekamās medicīniskās palīdzības nodrošināšana stacionārās ārstniecības iestādēs |
267 970 677 |
289 053 878 |
349 524 730 |
336 545 036 |
336 513 293 |
- |
- |
- |
- |
- |
|
33.18.00 Plānveida stacionāro veselības aprūpes pakalpojumu nodrošināšana |
159 715 419 |
157 939 363 |
183 937 585 |
183 923 058 |
183 909 264 |
- |
- |
- |
- |
- |
|
5 391 692 |
2 637 858 |
2 637 858 |
2 637 858 |
2 637 858 |
|
- |
- |
- |
- |
- |
|
119 521 |
119 521 |
119 521 |
119 521 |
119 521 |
|
- |
- |
- |
- |
- |
|
33.09.00 Interešu izglītības nodrošināšana VSIA “Bērnu klīniskā universitātes slimnīca” |
231 221 |
248 624 |
262 651 |
269 501 |
269 501 |
- |
- |
- |
- |
- |
|
9 214 591 |
8 479 352 |
9 399 799 |
9 405 033 |
9 405 033 |
|
180,4 |
179 |
193 |
193 |
193 |
|
75 957 097 |
80 121 623 |
95 645 174 |
95 153 912 |
95 153 912 |
|
3 546,3 |
3 545 |
3 516 |
3 516 |
3 516 |
|
3 304 738 |
3 438 744 |
4 122 643 |
4 124 076 |
4 124 076 |
|
169 |
169 |
169 |
169 |
169 |
|
723 436 |
850 571 |
843 696 |
848 861 |
848 861 |
|
10 |
10 |
10 |
10 |
10 |
|
18 239 063 |
18 246 022 |
19 946 572 |
19 566 932 |
19 566 932 |
|
- |
- |
- |
- |
- |
|
19 690 254 |
20 354 665 |
30 478 705 |
28 501 426 |
28 501 426 |
|
- |
- |
- |
- |
- |
|
45.01.00 Veselības aprūpes finansējuma administrēšana un ekonomiskā novērtēšana |
6 605 285 |
8 908 004 |
10 772 091 |
9 881 592 |
9 472 853 |
214 |
210 |
212 |
212 |
212 |
|
1 211 333 |
1 421 386 |
1 871 386 |
1 421 386 |
1 421 386 |
|
- |
- |
- |
- |
|
|
4 486 547 |
4 852 120 |
5 788 832 |
5 796 845 |
5 796 845 |
|
233 |
233 |
232 |
232 |
232 |
|
99.00.00 Līdzekļu neparedzētiem gadījumiem izlietojums |
673 564 |
- |
- |
- |
|
- |
- |
- |
- |
|
|
Akcijas un cita līdzdalība komersantu pašu kapitālā, euro |
|||||
-5 505 955 |
-5 505 957 |
-5 505 957 |
-5 505 957 |
-5 505 957 |
|
33.17.00 Neatliekamās medicīniskās palīdzības nodrošināšana stacionārās ārstniecības iestādēs |
-8 650 443 |
-11 903 190 |
-35 232 906 |
- |
- |
Citi ieguldījumi |
|||||
Praktizējoši ārsti (skaits uz 10 000 iedzīvotājiem) Praktizējošas māsas (skaits uz 10 000 iedzīvotājiem) Praktizējoši zobārsti (skaits uz 10 000 iedzīvotājiem) Ģimenes ārstu īpatsvars no kopējā ārstu skaita (%) |
32,8
41,8
7,0
21,6 |
33
44
7,1
20,0 |
33
42
7,0
21,6 |
33
42
7,0
21,6
|
33
42
7,0
21,6 |
Stacionārās ārstniecības iestādes (līgumi), kurās no valsts budžeta līdzekļiem nodrošina neatliekamo medicīnisko aprūpi (skaits) Ārstniecības iestādes (līgumi) sekundārajā ambulatorajā veselības aprūpē (bez ģimenes ārstu praksēm), kurās no valsts budžeta līdzekļiem nodrošina sekundāro ambulatoro veselības aprūpi (skaits) Ģimenes ārsti, kuri no valsts budžeta līdzekļiem nodrošina veselības aprūpes pakalpojumus (līgumattiecībās ar Nacionālo veselības dienestu) (skaits) |
36
427
1 287 |
36
427
1 287 |
36
402
1 287 |
36
402
1 287 |
36
402
1287 |
Raksturojošākie darbības rezultatīvie rādītāji |
|||||
Ambulatorie apmeklējumi pie sekundārās ambulatorās aprūpes speciālistiem (skaits) |
9 596 857 |
9 939 088 |
9 939 088 |
9 939 088 |
9 939 088 |
Neatliekamās hospitalizācijas (skaits) |
218 073 |
226 000 |
226 000 |
226 000 |
226 000 |
Vidējais ārstēšanās ilgums stacionārā (dienas) |
8,1 |
8,1 |
8,1 |
8,1 |
8.20 |
Vidējais NMP brigādes ierašanās laiks visaugstākās un augstas prioritātes izsaukumos pilsētās (minūtes)3 |
9,3 |
10,0 |
- |
- |
- |
Vidējais NMP brigādes ierašanās laiks visaugstākās un augstas prioritātes izsaukumos republikas nozīmes pilsētās (minūtes)2 |
- |
10,0 |
10,0 |
10,0 |
10,0 |
Vidējais NMP brigādes ierašanās laiks visaugstākās un augstas prioritātes izsaukumos novadu nozīmes pilsētās (minūtes) 2 |
- |
11,0 |
11,0 |
11,0 |
11,0 |
Vidējais NMP brigādes ierašanās laiks visaugstākās un augstas prioritātes izsaukumos lauku teritorijās, (minūtes) |
16,7 |
19 |
18,5 |
18,5 |
18,5 |
Kvalitātes rādītājs |
|||||
Izmaksātās atlīdzības no Ārstniecības riska fonda par pacienta dzīvībai vai veselībai nodarīto kaitējumu, kā arī atlīdzības par ārstniecības izdevumiem (euro) |
1 211 333 |
1 421 386 |
1 871 386 |
1 421 386 |
1 421 386 |
Piezīmes.
1 Apakšprogrammas 46.01.00 „Uzraudzība un kontrole” ietvaros tiek īstenotas funkcijas arī sabiedrības veselības un farmācijas jomā.
2 Uzsāka plānot ar 2020. gadu.
3 Rādītājs tika plānots līdz 2020. gadam, atbilstoši Ministru kabineta 2018. gada 28. augusta noteikumu Nr.555 “Veselības aprūpes pakalpojumu organizēšanas un samaksas kārtība” 118.punktā noteiktajam, tā vietā tika ieviesti 2 jauni rādītāji (“Vidējais NMP brigādes ierašanās laiks visaugstākās un augstas prioritātes izsaukumos republikas nozīmes pilsētās” un “Vidējais NMP brigādes ierašanās laiks visaugstākās un augstas prioritātes izsaukumos novadu nozīmes pilsētās”).