Politikas mērķis:
- paaugstināt vispārējās izglītības vides kvalitāti, veicot satura pilnveidi un attīstot atbilstošu infrastruktūru /Izglītības attīstības pamatnostādnes 2014.-2020.gadam
- īstenot iekļaujošo izglītības principu un mazināt sociālās atstumtības risku / Izglītības attīstības pamatnostādnes 2014.-2020.gadam, Ministru kabineta noteikumi Nr.1206 “Kārtība, kādā aprēķina, piešķir un izlieto valsts budžetā paredzētos līdzekļus pašvaldībām pamatizglītības iestādes skolēnu ēdināšanai”
- nodrošināt izglītojamo ar speciālām vajadzībām integrāciju vispārējās izglītības iestādēs, nodrošinot pārvietošanās atbalstu un atbalstu pašaprūpei / Ministru kabineta 2012.gada 9.oktobra noteikumi Nr.695 “Kārtība, kādā piešķir un finansē asistenta pakalpojumu izglītības iestādē”
Politikas rezultatīvie rādītāji |
Attīstības plānošanas dokumenti vai normatīvie akti |
Faktiskā vērtība |
Plānotā vērtība |
Pedagogi, kas iesaistīti profesionālās pilnveides aktivitātēs (skaits) |
Izglītības attīstības pamatnostādnes 2014.‑2020.gadam |
7 137 (2018) |
8 000 (2020) |
Atbalsts vispārējās izglītības iestādēm - valsts ģimnāzijām un speciālās izglītības attīstības centriem - reģionālās metodiskās funkcijas īstenošanā (iestāžu skaits) |
Izglītības likums |
40 (2018) |
42 (2020) |
Valsts atbalsts pašvaldībām vispārējās izglītības iestāžu skolēnu ēdināšanai (klašu grupu skaits) |
2010.gada 28.decembra Ministru kabineta noteikumi Nr.1206 „Kārtība, kādā aprēķina, piešķir un izlieto valsts budžetā paredzētos līdzekļus pašvaldībām pamatizglītības iestādes skolēnu ēdināšanai” |
4 (2018) |
4 (2020) |
Integrēto izglītojamo skaita ar speciālām vajadzībām īpatsvars vispārizglītojošās izglītības iestādēs ISCED 1-3 (% no kopējā izglītojamo skaita) |
Izglītības attīstības pamatnostādnes 2014.‑2020.gadam |
54 (2018) |
33 (2020) |
Skolu nepabeigušo iedzīvotāju īpatsvars 18–24 gadus vecu iedzīvotāju vidū (%) [282] |
Nacionālais attīstības plāns 2014.‑2020.gadam |
8,6 (2017) |
10 (2020) |
Valdības rīcības plāns |
118., 122., 126., 127. |
|
2018.gads (izpilde) | 2019.gada plāns | 2020.gada plāns | 2021.gada plāns | 2022.gada plāns |
Ieguldījumi |
|||||
Izdevumi kopā, euro, t.sk.: Vidējais amata vietu skaitskopā, t.sk.: |
34 138 806 |
35 628 007 |
28 228 261 |
27 543 623 |
27 543 623 |
30,8 |
30,2 |
31,9 |
30,9 |
30,9 |
|
840 441 |
612053 |
623 686 |
623 391 |
623 391 |
|
29,8 |
28,2 |
29,9 |
29,9 |
29,9 |
|
7 618 425 |
8 528640 |
9 952 392 |
9 952 392 |
9 952 392 |
|
- |
- |
- |
- |
- |
|
01.07.00 Dotācija brīvpusdienu nodrošināšanai 1., 2., 3., un 4.klases izglītojamiem |
18 796 532 |
19 001416 |
9 840 708 |
9 840 708 |
9 840 708 |
- |
- |
- |
- |
- |
|
184 178 |
250924 |
264 474 |
264 474 |
264 474 |
|
- |
- |
- |
- |
- |
|
1 250 195 |
1 245 316 |
1 745 316 |
1 245 316 |
1 245 316 |
|
- |
- |
- |
- |
- |
|
4 585 504 |
4 585 452 |
4 585 452 |
4 585 452 |
4 585 452 |
|
- |
- |
- |
- |
- |
|
01.15.00 Sociālā atbalsta programma vispārējās izglītības pedagogiem |
32 893 |
372 316 |
184 343 |
- |
- |
- |
1 |
1 |
- |
- |
|
830 638 |
1 031 890 |
1 031 890 |
1 031 890 |
1 031 890 |
|
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
Raksturojošākie darbības rezultatīvie rādītāji |
|||||
Valsts budžeta finansējuma apmērs uz vienu izglītojamo mācību līdzekļu, t.sk. digitālā formātā, iegādei (euro uz izglītojamo) |
18,9 |
18,4 |
18,3 |
18,3 |
18,3 |
Pedagogi, kuri paaugstinājuši profesionālo kompetenci (skaits) |
10 804 |
4 000 |
9 500 |
8 000 |
8 000 |
Izglītojamie, kuriem nodrošinātas brīvpusdienas (skaits) |
77813
|
77 022 |
76 890 |
80 637 |
84 477 |
Izglītojamie, kuriem nodrošināts finansējums asistenta pakalpojuma saņemšanai izglītojamajiem ar speciālām vajadzībām, kuri integrēti vispārējās izglītības iestādēs (skaits) |
243 |
300 |
300 |
300 |
300 |
Kvalitātes rādītāji |
|||||
Skolēni ar augstiem mācību rezultātiem (skolēni 15 gadu vecumā; PISA 5. un 6. līmenis) (%): 1) lasītprasmē; 2) matemātikā; 3) dabaszinātnēs. Skolēni ar zemiem mācību rezultātiem (skolēni 15 gadu vecumā; PISA 1. un zemāks līmenis) (%): 1) lasītprasmē; 2) matemātikā; 3) dabaszinātnēs. |
(2015) 1) 4,3% 2) 5,1% 3) 3,8%
1) 17,7% 2) 21,4% 3) 17,2 |
- |
(2020) 1) 7% 2) 8% 3) 8%
1) 13% 2) 15% 3) 10% |
- |
- |
Centralizēto eksāmenu rezultātu indekss |
- |
- |
40% |
40% |
40% |