Politikas mērķis:
- paaugstināt vispārējās izglītības vides kvalitāti, veicot satura pilnveidi / Izglītības attīstības pamatnostādnes 2021. – 2027. gadam;
- nodrošināt valsts budžeta dotāciju pedagogu darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām akreditētās privātās pamatizglītības un vispārējās vidējās izglītības iestādēs / 2020. gada 25. augusta noteikumi Nr. 538 “Kārtība, kādā valsts finansē darba samaksu pedagogiem privātajās izglītības iestādēs”;
- nodrošināt vispārējās izglītības iestāžu 1., 2., 3. un 4. klases izglītojamiem ēdināšanu / 2019. gada 10. decembra MK noteikumi Nr. 614 “Kārtība, kādā aprēķina, piešķir un izlieto valsts budžetā paredzētos līdzekļus izglītojamo ēdināšanai”;
- nodrošināt izglītojamo ar speciālām vajadzībām integrāciju vispārējās izglītības iestādēs, nodrošinot pārvietošanās atbalstu un atbalstu pašaprūpei / MK 2012. gada 9. oktobra noteikumi Nr. 695 “Kārtība, kādā piešķir un finansē asistenta pakalpojumu izglītības iestādē”.
Politikas rezultatīvie rādītāji |
Attīstības plānošanas dokumenti vai normatīvie akti |
Faktiskā vērtība |
Plānotā vērtība |
---|---|---|---|
Pedagogu noturība: izmaiņas pedagogu ar optimālu darba stāžu proporcijā – pedagogu, kuri pedagoģisko izglītību un/vai skolotāja kvalifikāciju ieguvuši pēdējo 5 gadu laikā, īpatsvars (%) |
Izglītības attīstības pamatnostādnes 2021. – 2027. gadam |
9,6 (2021) |
10 (2024) |
Klašu grupas, kuras saņem valsts atbalstu pašvaldībām vispārējās izglītības iestāžu skolēnu ēdināšanai (skaits) |
10.12.2019. MK noteikumi Nr.614 “Kārtība, kādā aprēķina, piešķir un izlieto valsts budžetā paredzētos līdzekļus izglītojamo ēdināšanai” |
4 (2022) |
4 (2024) |
Bērnu un jauniešu ar speciālām vajadzībām, kas turpina izglītību pēc obligātās izglītības iegūšanas, īpatsvars (%) |
Izglītības attīstības pamatnostādnes 2021. – 2027. gadam |
33 (2022) |
38 (2027) |
Jaunieši (18-24 gadus veci), kas neturpina izglītību (%) |
Izglītības attīstības pamatnostādnes 2021. – 2027. gadam |
7,9 (2022) |
5 (2027) |
Valdības deklarācija |
8., 10., 11., 25., 31. |
|
2022. gads |
2023. gada plāns |
2024. gada plāns |
2025. gada plāns |
2026. gada plāns |
---|---|---|---|---|---|
Ieguldījumi |
|||||
Izdevumi kopā, euro, t.sk.: Vidējais amata vietu skaits kopā, t.sk.: |
32 048 302 |
50 432 028 |
59 367 304 |
59 508 587 |
59 118 211 |
21,6 |
- |
- |
- |
- |
|
01.03.00. Sociālās korekcijas izglītības iestāde |
521 765 |
- |
- |
- |
- |
21,6 |
- |
- |
- |
- |
|
13 675 110 |
18 569 673 |
22 871 308 |
22 738 374 |
22 704 475 |
|
- |
- |
- |
- |
- |
|
01.07.00 Dotācija brīvpusdienu nodrošināšanai 1., 2., 3., un 4. klases izglītojamiem |
9 840 707 |
21 562 555 |
22 050 785 |
22 295 135 |
22 295 135 |
- |
- |
- |
- |
- |
|
370 019 |
472 005 |
752 167 |
551 567 |
551 567 |
|
- |
- |
- |
- |
- |
|
1 220 214 |
1 129 913 |
956 405 |
1 129 913 |
1 129 913 |
|
- |
- |
- |
- |
- |
|
4 507 133 |
5 933 061 |
9 428 970 |
9 485 929 |
9 129 452 |
|
- |
- |
- |
- |
- |
|
1 913 354 |
2 764 821 |
3 307 669 |
3 307 669 |
3 307 669 |
|
- |
- |
- |
- |
- |
|
Raksturojošākie darbības rezultatīvie rādītāji |
|||||
Valsts budžeta finansējuma apmērs uz vienu izglītojamo mācību līdzekļu, t.sk. digitālā formātā iegādei (euro) |
18,3 |
22,6 |
28,3 |
28,3 |
28,3 |
Pedagogi, kuri paaugstinājuši profesionālo kompetenci (skaits) |
14 083 |
8 000 |
8 000 |
8 000 |
8 000 |
Izglītojamie privātajās izglītības iestādēs (skaits) |
16 304 |
16 304 |
19 601 |
19 601 |
19 601 |
Izglītojamie, kuriem nodrošinātas brīvpusdienas (skaits) |
80 186 |
84 502 |
84 252 |
83 204 |
81 270 |
Pakalpojuma saņēmēji – personas ar invaliditāti (skaits) |
421 |
450 |
480 |
510 |
510 |
Kvalitātes rādītāji |
|||||
Skolēni ar augstiem mācību rezultātiem (skolēni 15 gadu vecumā; PISA 5. un 6. līmenis) (%):
Skolēni ar zemiem mācību rezultātiem (skolēni 15 gadu vecumā; PISA 1. un zemāks līmenis) (%):
|
(2022)
1) 4,8 2) 8,5 3) 3,8
1) 22,4 2) 17,3 3) 18,5 |
- |
- |
(2025)
1) 9 2) 11 3) 7
1) 14 2) 14 3) 14 |
- |