Politikas mērķis:

  1. paaugstināt vispārējās izglītības vides kvalitāti, veicot satura pilnveidi / Izglītības attīstības pamatnostādnes 2021. – 2027. gadam;
  2. nodrošināt valsts budžeta dotāciju pedagogu darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām akreditētās privātās pamatizglītības un vispārējās vidējās izglītības iestādēs / 2020. gada 25. augusta noteikumi Nr. 538 “Kārtība, kādā valsts finansē darba samaksu pedagogiem privātajās izglītības iestādēs”;
  3. nodrošināt vispārējās izglītības iestāžu 1., 2., 3. un 4. klases izglītojamiem ēdināšanu / 2019. gada 10. decembra MK noteikumi Nr. 614 “Kārtība, kādā aprēķina, piešķir un izlieto valsts budžetā paredzētos līdzekļus izglītojamo ēdināšanai”;
  4. nodrošināt izglītojamo ar speciālām vajadzībām integrāciju vispārējās izglītības iestādēs, nodrošinot pārvietošanās atbalstu un atbalstu pašaprūpei / MK 2012. gada 9. oktobra noteikumi Nr. 695 “Kārtība, kādā piešķir un finansē asistenta pakalpojumu izglītības iestādē”.

Politikas rezultatīvie rādītāji

Attīstības plānošanas dokumenti vai normatīvie akti

Faktiskā vērtība

Plānotā vērtība

Pedagogu noturība: izmaiņas pedagogu ar optimālu darba stāžu proporcijā – pedagogu, kuri pedagoģisko izglītību un/vai skolotāja kvalifikāciju ieguvuši pēdējo 5 gadu laikā, īpatsvars (%)

Izglītības attīstības pamatnostādnes 2021. – 2027. gadam

9,6

(2021)

10

(2024)

Klašu grupas, kuras saņem valsts atbalstu pašvaldībām vispārējās izglītības iestāžu skolēnu ēdināšanai (skaits)

10.12.2019. MK noteikumi Nr.614 “Kārtība, kādā aprēķina, piešķir un izlieto valsts budžetā paredzētos līdzekļus izglītojamo ēdināšanai”

4

(2022)

4

(2024)

Bērnu un jauniešu ar speciālām vajadzībām, kas turpina izglītību pēc obligātās izglītības iegūšanas, īpatsvars (%)

Izglītības attīstības pamatnostādnes 2021. – 2027. gadam

33

(2022)

38

(2027)

Jaunieši (18-24 gadus veci), kas neturpina izglītību (%)

Izglītības attīstības pamatnostādnes 2021. – 2027. gadam

7,9

(2022)

5

(2027)

Valdības deklarācija

8., 10., 11., 25., 31.

 

 

2022. gads
(izpilde)

2023. gada     plāns

2024. gada plāns

2025. gada plāns

2026. gada plāns

Ieguldījumi

Izdevumi kopā, euro, t.sk.:

Vidējais amata vietu skaits kopā, t.sk.:

32 048 302

50 432 028

59 367 304

59 508 587

59 118 211

21,6

-

-

-

-

01.03.00. Sociālās korekcijas izglītības iestāde

521 765

-

-

-

-

21,6

-

-

-

-

01.05.00. Dotācija privātajām mācību iestādēm

13 675 110

18 569 673

22 871 308

22 738 374

22 704 475

 -

 -

01.07.00 Dotācija brīvpusdienu nodrošināšanai 1., 2., 3., un 4. klases izglītojamiem

9 840 707

21 562 555

22 050 785

22 295 135

22 295 135

-

-

-

-

-

01.08.00. Vispārējās izglītības atbalsta pasākumi

370 019

472 005

752 167

551 567

551 567

 -

 -

01.11.00. Pedagogu profesionālās kompetences pilnveidošana

1 220 214

1 129 913

956 405

1 129 913

1 129 913

 -

01.14.00. Mācību līdzekļu iegāde

4 507 133

5 933 061

9 428 970

9 485 929

9 129 452

-

-

-

-

-

12.00.00 Finansējums asistenta pakalpojuma nodrošināšanai personai ar invaliditāti pārvietošanas atbalstam un pašaprūpes veikšanai

1 913 354

2 764 821

3 307 669

3 307 669

3 307 669

-

-

-

-

-

Raksturojošākie darbības rezultatīvie rādītāji

Valsts budžeta finansējuma apmērs uz vienu izglītojamo mācību līdzekļu, t.sk. digitālā formātā iegādei (euro)

18,3

22,6

28,3

28,3

28,3

Pedagogi, kuri paaugstinājuši profesionālo kompetenci (skaits)

14 083

8 000

8 000

8 000

8 000

Izglītojamie privātajās izglītības iestādēs (skaits)

16 304

16 304

19 601

19 601

19 601

Izglītojamie, kuriem nodrošinātas brīvpusdienas (skaits)

80 186

84 502

84 252

83 204

81 270

Pakalpojuma saņēmēji – personas ar invaliditāti (skaits)

421

450

480

510

510

Kvalitātes rādītāji

Skolēni ar augstiem mācību rezultātiem (skolēni 15 gadu vecumā; PISA 5. un 6. līmenis) (%):

  1. lasītprasmē;
  2. matemātikā;
  3. dabaszinātnēs

 

Skolēni ar zemiem mācību rezultātiem (skolēni 15 gadu vecumā; PISA 1. un zemāks līmenis) (%):

  1. lasītprasmē;
  2. matemātikā;
  3. dabaszinātnēs

(2022)

 

 

1) 4,8

2) 8,5

3) 3,8

 

 

 

1) 22,4

2) 17,3

3) 18,5

-

-

(2025)

 

 

1) 9

2) 11

3) 7

 

 

 

1) 14

2) 14

3) 14

-