Politikas un resursu vadības karte
Politikas mērķis:
- nodrošināt priekšnosacījumus kvalificētu, kompetentu un uz izcilību orientētu pedagogu ilgtspējīgai iesaistei un profesionālai darbībai izglītības vidē;
- izveidot mūsdienīgā, kvalitatīvā izglītības saturā balstītu uz personības attīstību vērstu izglītības piedāvājumu;
- nodrošināt izglītojamā vajadzībām, spējām un interesēm nepieciešamo atbalstu iekļaujošā izglītības vidē;
- nodrošināt izglītojamo ar speciālām vajadzībām integrāciju vispārējās izglītības iestādēs, nodrošinot pārvietošanās atbalstu un atbalstu pašaprūpei / MK 2012. gada 9. oktobra noteikumi Nr. 695 “Kārtība, kādā piešķir un finansē asistenta pakalpojumu izglītības iestādē”.
Politikas rezultatīvie rādītāji |
Attīstības plānošanas dokumenti vai normatīvie akti |
Faktiskā vērtība |
Plānotā vērtība |
---|---|---|---|
Pedagogu noturība: izmaiņas pedagogu ar optimālu darba stāžu proporcijā – pedagogu, kuri pedagoģisko izglītību un/vai skolotāja kvalifikāciju ieguvuši pēdējo 5 gadu laikā, īpatsvars (%) |
Izglītības attīstības pamatnostādnes 2021. – 2027. gadam |
9,6 (2021) |
10 (2025) |
Klašu grupas, kuras saņem valsts atbalstu pašvaldībām vispārējās izglītības iestāžu skolēnu ēdināšanai (skaits) |
MK 10.12.2019. noteikumi Nr.614 “Kārtība, kādā aprēķina, piešķir un izlieto valsts budžetā paredzētos līdzekļus izglītojamo ēdināšanai” |
4 (2023) |
4 (2025) |
Bērnu un jauniešu ar speciālām vajadzībām, kas turpina izglītību pēc obligātās izglītības iegūšanas, īpatsvars (%) |
Izglītības attīstības pamatnostādnes 2021. – 2027. gadam |
35 (2023) |
38 (2027) |
Jauniešu (18-24 gadus veci), kas neturpina izglītību, īpatsvars (%) |
Izglītības attīstības pamatnostādnes 2021. – 2027. gadam |
6,7 (2023) |
5 (2027) |
Valdības rīcības plāns |
8.1., 8.2. |
|
2023. gads |
2024. gada plāns |
2025. gada plāns |
2026. gada plāns |
2027. gada plāns |
---|---|---|---|---|---|
Ieguldījumi |
|||||
Izdevumi kopā, euro, t.sk.: Vidējais amata vietu skaits kopā, t.sk.: |
46 828 436 |
59 367 304 |
65 815 918 |
65 700 304 |
62 230 384 |
- |
- |
- |
- |
- |
|
19 715 126 |
22 871 308 |
28 368 867 |
28 339 736 |
28 298 952 |
|
|
|
|
|
|
|
01.07.00 Dotācija brīvpusdienu nodrošināšanai 1., 2., 3., un 4. klases izglītojamiem |
17 207 817 |
22 050 785 |
22 295 135 |
22 295 135 |
22 295 135 |
- |
- |
- |
- |
- |
|
394 164 |
752 167 |
643 929 |
666 571 |
666 571 |
|
- |
- |
- |
- |
- |
|
1 091 119 |
956 405 |
730 103 |
962 703 |
962 703 |
|
- |
- |
- |
- |
- |
|
5 871 254 |
9 428 970 |
9 485 929 |
9 129 452 |
5 679 452 |
|
- |
- |
- |
- |
- |
|
2 548 956 |
3 307 669 |
4 291 955 |
4 306 707 |
4 327 571 |
|
- |
- |
- |
- |
- |
|
Raksturojošākie darbības rezultatīvie rādītāji |
|||||
Valsts budžeta finansējuma apmērs uz vienu izglītojamo mācību līdzekļu, t.sk. digitālā formātā, iegādei (euro) |
21,8 |
28,3 |
35,2 |
35,2 |
21,8 |
Pedagogi, kuri paaugstinājuši profesionālo kompetenci (skaits) |
9 470 |
8 000 |
6 000 |
6 000 |
6 000 |
Izglītojamie privātajās izglītības iestādēs (skaits) |
19 601 |
19 601 |
21 640 |
21 640 |
21 640 |
Izglītojamie, kuriem nodrošinātas brīvpusdienas (skaits) |
81 194 |
84 252 |
83 204 |
81 270 |
81 270 |
Pakalpojuma saņēmēji – personas ar invaliditāti (skaits) |
460 |
480 |
573 |
602 |
632 |
Kvalitātes rādītāji |
|||||
Skolēnu ar augstiem mācību rezultātiem (skolēni 15 gadu vecumā; PISA 5. un 6. līmenis) īpatsvars (%):
|
- |
- |
1) 9 2) 11 3) 7 |
- |
- |
Skolēnu ar zemiem mācību rezultātiem (skolēni 15 gadu vecumā; PISA 1. un zemāks līmenis) īpatsvars (%):
|
- |
- |
2) 14 3) 14 |
- |
- |