Politikas un resursu vadības karte

Politikas mērķis:

  1. nodrošināt priekšnosacījumus kvalificētu, kompetentu un uz izcilību orientētu pedagogu ilgtspējīgai iesaistei un profesionālai darbībai izglītības vidē;
  2. izveidot mūsdienīgā, kvalitatīvā izglītības saturā balstītu uz personības attīstību vērstu izglītības piedāvājumu;
  3. nodrošināt izglītojamā vajadzībām, spējām un interesēm nepieciešamo atbalstu iekļaujošā izglītības vidē;
  4. nodrošināt izglītojamo ar speciālām vajadzībām integrāciju vispārējās izglītības iestādēs, nodrošinot pārvietošanās atbalstu un atbalstu pašaprūpei / MK 2012. gada 9. oktobra noteikumi Nr. 695 “Kārtība, kādā piešķir un finansē asistenta pakalpojumu izglītības iestādē”.

 

Politikas rezultatīvie rādītāji

Attīstības plānošanas dokumenti vai normatīvie akti

Faktiskā vērtība

Plānotā vērtība

Pedagogu noturība: izmaiņas pedagogu ar optimālu darba stāžu proporcijā – pedagogu, kuri pedagoģisko izglītību un/vai skolotāja kvalifikāciju ieguvuši pēdējo 5 gadu laikā, īpatsvars (%)

Izglītības attīstības pamatnostādnes 2021. – 2027. gadam

9,6

(2021)

10

(2025)

Klašu grupas, kuras saņem valsts atbalstu pašvaldībām vispārējās izglītības iestāžu skolēnu ēdināšanai (skaits)

MK 10.12.2019. noteikumi Nr.614 “Kārtība, kādā aprēķina, piešķir un izlieto valsts budžetā paredzētos līdzekļus izglītojamo ēdināšanai”

4

(2023)

4

(2025)

Bērnu un jauniešu ar speciālām vajadzībām, kas turpina izglītību pēc obligātās izglītības iegūšanas, īpatsvars (%)

Izglītības attīstības pamatnostādnes 2021. – 2027. gadam

35

(2023)

38

(2027)

Jauniešu (18-24 gadus veci), kas neturpina izglītību, īpatsvars (%)

Izglītības attīstības pamatnostādnes 2021. – 2027. gadam

6,7

(2023)

5

(2027)

Valdības rīcības plāns

8.1., 8.2.

 

 

2023. gads
(izpilde)

2024. gada plāns

2025. gada plāns

2026. gada plāns

2027. gada plāns

Ieguldījumi

Izdevumi kopā, euro, t.sk.:

Vidējais amata vietu skaits kopā, t.sk.:

46 828 436

59 367 304

65 815 918

65 700 304

62 230 384

-

-

-

-

-

01.05.00. Dotācija privātajām mācību iestādēm

19 715 126

22 871 308

28 368 867

28 339 736

28 298 952

 

 

 

 

 

01.07.00 Dotācija brīvpusdienu nodrošināšanai 1., 2., 3., un 4. klases izglītojamiem

17 207 817

22 050 785

22 295 135

22 295 135

22 295 135

-

-

-

-

-

01.08.00. Vispārējās izglītības atbalsta pasākumi

394 164

752 167

643 929

666 571

666 571

-

-

-

-

-

01.11.00. Pedagogu profesionālās kompetences pilnveidošana

1 091 119

956 405

730 103

962 703

962 703

-

-

-

-

-

01.14.00. Mācību līdzekļu iegāde

5 871 254

9 428 970

9 485 929

9 129 452

5 679 452

-

-

-

-

-

12.00.00 Finansējums asistenta pakalpojuma nodrošināšanai personai ar invaliditāti pārvietošanas atbalstam un pašaprūpes veikšanai

2 548 956

3 307 669

4 291 955

4 306 707

4 327 571

-

-

-

-

-

Raksturojošākie darbības rezultatīvie rādītāji

Valsts budžeta finansējuma apmērs uz vienu izglītojamo mācību līdzekļu, t.sk. digitālā formātā, iegādei (euro)

21,8

28,3

35,2

35,2

21,8

Pedagogi, kuri paaugstinājuši profesionālo kompetenci (skaits)

9 470

8 000

6 000

6 000

6 000

Izglītojamie privātajās izglītības iestādēs (skaits)

19 601

19 601

21 640

21 640

21 640

Izglītojamie, kuriem nodrošinātas brīvpusdienas (skaits)

81 194

84 252

83 204

81 270

81 270

Pakalpojuma saņēmēji – personas ar invaliditāti (skaits)

460

480

 573

602

632

Kvalitātes rādītāji

Skolēnu ar augstiem mācību rezultātiem (skolēni 15 gadu vecumā; PISA 5. un 6. līmenis) īpatsvars (%):

  1. lasītprasmē;
  2. matemātikā;
  3. dabaszinātnēs

-

-

 

 

1) 9

2) 11

3) 7

-

-

Skolēnu ar zemiem mācību rezultātiem (skolēni 15 gadu vecumā; PISA 1. un zemāks līmenis) īpatsvars (%):

  1. lasītprasmē;
  2. matemātikā;
  3. dabaszinātnēs

-

-

 

 

  1. 14

2) 14

3) 14

-

-