Satiksmes ministrijas darbības jomas:
- Nozaru vadība, sakari un IT sistēmas
- Autoceļi
- Dzelzceļš
- Aviācija
- Pasažieru pārvadājumi
Satiksmes ministrijas galvenie pasākumi 2025. gadā:
- turpināt īstenot Rail Baltica kā vienotu ES nozīmes pārrobežu projektu ES transporta tīkla Ziemeļjūras – Baltijas jūras koridora ietvaros ar tiešu un nozīmīgu lomu Latvijas un reģiona ilgtspējīgai attīstībai un drošībai;
- īstenot visaptverošus pasākumus ceļu satiksmes drošības, piekļūstamības un mobilitātes uzlabošanai, mikromobilitātes infrastruktūras izbūvei;
- nodrošināt valsts vietējo, reģionālo un galveno autoceļu būvdarbu īstenošanu, uzturēšanu un projektēšanu atbilstoši piešķirtajiem valsts pamatbudžeta līdzekļiem;
- izstrādāt valsts galvenā autoceļa publiskās – privātās partnerības projekta “A7 Rīga – Bauska – Lietuvas robeža posma no Ķekavas apvedceļa līdz Bauskai pārbūve” publiskās un privātās partnerības iepirkuma dokumentāciju;
- turpināt digitālo risinājumu ieviešanu transporta jomā – transporta nozares informācijas nacionālā (valsts) piekļuves punkta izveide, elektroniskā kravu starptautiskā autopārvadājumu līguma (eCMR pavadzīmes) un elektroniskās informācijas par kravu pārvadājumiem (EFTI) regulējuma piemērošana, Starptautiskās kravu loģistikas un ostu informācijas sistēmas (SKLOIS) attīstība iekļaušanai vienotajā Eiropas Jūras vienloga sistēmas vidē (EMSWe), autoceļu nodevas samaksas, atļautā braukšanas, tostarp vidējā braukšanas, ātruma, tehniskās apskates un obligātās civiltiesiskās apdrošināšanas kontrole ar tehniskajiem līdzekļiem;
- uzraudzīt attīstības projektu īstenošanu – vilcienu remontu centra izbūve, dzelzceļa infrastruktūras modernizācija (peronu modernizācijas projekts) u.c., lai turpinātu attīstīt iedzīvotājiem pieejamu kvalitatīvu un mūsdienu prasībām atbilstošu sabiedriskā transporta infrastruktūru;
- veicināt mobilās un fiksētās platjoslas infrastruktūras (bāzes staciju, optisko tīklu) attīstību, nodrošināt “Pēdējās jūdzes” elektronisko sakaru tīklu infrastruktūras attīstību;
- turpināt ostu pārvaldības reformu, efektīvi izmantot Latvijas ostu sociāli ekonomisko potenciālu, piesaistot tranzīta kravas no jauniem virzieniem;
- uzraudzīt nozares politikas īstenošanu ministrijas padotībā esošajās valsts pārvaldes iestādēs un valsts kapitālsabiedrībās, kurās ministrija ir valsts kapitāla daļu turētāja, tai skaitā valsts atbalsta jautājumus;
- pilnveidot esošo reģionālās nozīmes maršrutu tīklu, veicot normatīvā regulējuma izmaiņas, lai sabiedriskā transporta pakalpojumi tiktu nodrošināti atbilstoši kārtējā gada valsts budžeta finanšu iespējām, ietverot papildu kritērijus maršrutu un reisu izveidei un slēgšanai reģionālās nozīmes maršrutu tīklā un tiktu veicināta komercmaršrutu attīstība un pilnveidots transporta pēc pieprasījuma koncepts, vienlaicīgi nodrošinot iedzīvotājiem mobilitātes iespējas, un turpinot vienotas transporta biļetes ieviešanu;
- uzturēt un attīstīt ekonomiski efektīvu gaisa transporta sistēmu, kas sniedz drošus, kvalitatīvus un pieejamus gaisa satiksmes pakalpojumus sabiedrībai. Ar dinamisku gaisa transporta sistēmas izveidi nodrošināt ieguldījumu Latvijas tautsaimniecībā un padarīt Rīgu par gaisa satiksmes centru tiešajiem un tranzīta pasažieriem, vienlaicīgi veicot pasākumus, lai mazinātu ietekmi uz vidi;
- turpināt īstenot satiksmes nozares pārvaldības un finansēšanas reformu.
Satiksmes ministrijas kopējo izdevumu izmaiņas no 2023. līdz 2027. gadam
Euro
Vidējais amata vietu skaits no 2023. līdz 2027. gadam
|
2023. gads (izpilde) |
2024. gada plāns |
2025. gada plāns |
2026. gada plāns |
2027. gada plāns |
---|---|---|---|---|---|
Vidējais amata vietu skaits gadā |
173 |
176 |
176 |
176 |
176 |
Tajā skaitā: |
|||||
Valsts pamatfunkciju īstenošana |
|||||
Vidējais amata vietu skaits gadā |
142 |
143 |
1591 |
159 |
159 |
ES politiku instrumentu un pārējās ĀFP līdzfinansēto un finansēto projektu un pasākumu īstenošana |
|||||
Vidējais amata vietu skaits gadā |
31 |
33 |
17 |
17 |
17 |
Piezīmes.
1 AtbilstošiMK 20.08.2024. sēdes prot. Nr. 32 61. § 61.punktam veikta 16 esošo amata vietu pārdale uz programmu 49.00.00, sākot ar 2025. gadu.
Prioritārajiem pasākumiem papildu piešķirtais finansējums no 2025. līdz 2027. gadam
Nr. p.k. |
Pasākuma nosaukums Darbības apraksts ar norādi uz līdzekļu izlietojumu Darbības rezultāts Rezultatīvais rādītājs Programmas (apakšprogrammas) kods un nosaukums |
Izdevumi, euro / rādītāji, vērtība |
Pamatojums |
||
2025 gadā |
2026. gadā |
2027. gadā |
|||
1. |
Valsts materiālo rezervju iegāde, atjaunināšana un uzturēšana |
1 018 000 |
1 670 000 |
1 670 000 |
MK 19.09.2024. sēdes prot. Nr.38 2.§ 2.p. |
Nodrošināt Satiksmes ministrijas vajadzībām nepieciešamo valsts materiālo rezervju iegādi, atjaunināšanu un uzturēšanu |
1 018 000 |
1 670 000 |
1 670 000 |
||
Nodrošināta valsts materiālo rezervju veidošana, glabāšana un atjaunināšana Satiksmes ministrijas vajadzībām |
|||||
Nodrošināto valsts materiālo rezervju atbilstoši nomenklatūrā noteiktajiem daudzumiem īpatsvars no kopējā apjoma (%) |
20 |
40 |
60 |
||
23.06.00 Valsts autoceļu uzturēšana un atjaunošana |
|||||
Kopā |
1 018 000 |
1 670 000 |
1 670 000 |
|
Budžeta programmu (apakšprogrammu) paskaidrojumi
Satiksmes ministrija 2025. gadam, salīdzinot ar 2024. gadu, ir veikusi šādas izmaiņas budžeta programmu (apakšprogrammu) struktūrā:
- nav plānots finansējums apakšprogrammā 04.04.00 “Universālā pakalpojuma saistību izpildes radīto zaudējumu kompensācija elektronisko sakaru jomā”;
- precizēts nosaukums programmai 06.00.00 no “Elektrotransportlīdzekļu (ETL) uzlādes infrastruktūras uzturēšana” uz “Alternatīvās degvielas infrastruktūras izveidošana, attīstība un uzturēšana”;
- precizēts nosaukums programmai 49.00.00 no “Rail Baltica projekta infrastruktūras pārvaldības funkcijas nodrošināšana” uz “Rail Baltica projekta pārvaldības funkcijas nodrošināšana”;
- nav plānots finansējums programmā 50.00.00 “Projekta “Satiksmes pārvads no Tvaika ielas uz Kundziņsalu” īstenošana”;
- nav plānots finansējums apakšprogrammā 60.50.00 “Tehniskā palīdzība Eiropas transporta, telekomunikāciju un enerģijas infrastruktūras tīklu un Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta (CEF) apgūšanai (2021 – 2027)”;
- nav plānots finansējums apakšprogrammā 70.06.00 “Latvijas pārstāvju ceļa izdevumu kompensācija, dodoties uz Eiropas Savienības Padomes darba grupu sanāksmēm un Padomes sanāksmēm”.