Politikas mērķis: prognozējuma un starptautiski konkurētspējīga nodokļu un muitas sistēma / FM darbības stratēģija 2020. – 2024. gadam
Politikas rezultatīvie rādītāji |
Attīstības plānošanas dokumenti vai normatīvie akti |
Faktiskā vērtība (2022) |
Plānotā vērtība (2024) |
---|---|---|---|
Nodokļu ieņēmumi kopā ar iemaksām fondēto pensiju shēmā no IKP (%) |
FM darbības stratēģija 2020. – 2024. gadam |
31 |
31,5 |
Ēnu ekonomikas īpatsvars no IKP (pēc prof. F.Šneidera pētījumu datiem) (%) |
FM darbības stratēģija 2020. – 2024. gadam |
19,9 |
18,6 |
Labprātīgās nodokļu saistību izpildes līmenis (nodokļu maksāšana) (%) |
FM darbības stratēģija 2020. – 2024. gadam |
59 |
65 |
FM darbības stratēģija 2020. – 2024. gadam |
- |
16 |
|
Valdības deklarācija |
34., 35., 36. |
|
2022. gads |
2023. gada plāns |
2024. gada plāns |
2025. gada plāns |
2026. gada plāns |
---|---|---|---|---|---|
Ieguldījumi |
|||||
Izdevumi kopā, euro, t.sk.: Vidējais amata vietu skaits kopā, t.sk.: |
144 542 981 |
167 059 767 |
177 517 867 |
162 451 470 |
166 172 269 |
3 565 |
3 946 |
3 945 |
3 948 |
3 953 |
|
129 186 764 |
151 629 745 |
164 046 846 |
154 972 690 |
150 715 439 |
|
3 439 |
3 817 |
3 816 |
3 820 |
3 825 |
|
950 668 |
1 027 352 |
1 130 007 |
1 034 002 |
1 034 002 |
|
22 |
23 |
23 |
23 |
23 |
|
62.09.00 Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) finansētie ierobežoto konkursu projekti (2014 - 2020) |
2 254 594 |
2 402 883 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|
2 841 |
12 305 |
5 046 |
5 046 |
- |
|
- |
- |
- |
- |
- |
|
52 373 |
65 655 |
63 053 |
- |
- |
|
- |
- |
- |
- |
- |
|
71.07.00 Eiropas Ekonomikas zonas un Norvēģijas finanšu instrumentu finansētie projekti |
484 912 |
2 483 976 |
201 270 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|
73.00.00 Pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansētie projekti |
6 114 849 |
1 518 496 |
5 374 565 |
527 111 |
8 551 291 |
- |
- |
- |
- |
- |
|
74.06.00 Atveseļošanas un noturības mehānisma (ANM) projekti un pasākumi |
840 981 |
2 056 805 |
755 714 |
- |
- |
1 |
1 |
1 |
- |
- |
|
4 654 999 |
5 862 550 |
5 941 366 |
5 912 621 |
5 871 537 |
|
103 |
105 |
105 |
105 |
105 |
|
Raksturojošākie darbības rezultatīvie rādītāji |
|||||
Kontroles un uzraudzības pasākumos izlozēs, azartspēlēs konstatēta atbilstība normatīvajiem aktiem no kopējā pārbaužu skaita (%) |
99 |
98 |
98 |
98 |
98 |
Elektronisko sakaru komersantu uzraudzība un pārbaudes par inspekcijas lēmumu par nelicencēto vietņu bloķēšanu izpildi no kopējā apkalpoto mājsaimniecību apjoma (%) |
94 |
95 |
95 |
95 |
95 |
Interaktīvo azartspēļu organizēšanas pārbaužu (t.sk., attālināto, finanšu plūsmas, platformas atbilstības un tehnisko) ietvaros konstatētā atbilstība normatīvajiem aktiem no kopējā pārbaužu skaita (%) |
99 |
98 |
98 |
98 |
98 |
Apmācītas uzraugāmo subjektu atbildīgās amatpersonas par NILLTPFN jomu (skaits) |
146 |
120 |
120 |
120 |
130 |
Latvijā nelicencēto interaktīvo azartspēļu organizētāju tirgus daļa no kopējā azartspēļu un izložu tirgus (%) |
26 |
20 |
17 |
17 |
17 |
Izsniegtās (pārreģistrētās) licences (skaits) |
373 |
370 |
387 |
385 |
380 |
Izsniegtās preču un pakalpojumu loteriju atļaujas (skaits) |
425 |
520 |
420 |
420 |
420 |
Ieņēmumi no preču un pakalpojumu loteriju organizēšanas nodevas valsts pamatbudžetā (euro) |
272 970 |
350 000 |
300 000 |
300 000 |
300 000 |
Ieņēmumi no izložu un azartspēļu nodevas valsts pamatbudžetā (euro) |
4 015 960 |
3 716 020 |
3 519 020 |
3 347 020 |
3 524 520 |
Pozitīvi ietekmēto problemātisko vai potenciāli problemātisko spēlētāju īpatsvars no visiem potenciāli problemātiskajiem un problemātiskajiem spēlētājiem (%) |
32,5 |
23 |
40 |
42 |
44 |
Kopējā parāda īpatsvars pret kopbudžeta ieņēmumiem (%) |
7 |
8,45 |
6,8 |
6,5 |
6,3 |
Atbildēto zvanu īpatsvars no kopējo saņemto zvanu skaita (%) |
73 |
90 |
90 |
90 |
90 |
Muitas fizisko kontroļu rezultativitāte (%) |
31,1 |
25 |
25 |
25 |
25 |
Pārtraukta organizētās noziedzības grupējumu darbība (skaits) |
17 |
16 |
16 |
16 |
16 |
NILLTPFN likuma subjektu, kuru darbība atbilst NILLTPFN likuma un Starptautisko un Latvijas Republikas nacionālo sankciju likuma prasībām, īpatsvars no VID pārbaudītajiem NILLTPFN subjektiem (%) |
87,5 |
82 |
83 |
84 |
90 |
Digitālu risinājumu ieviešana PVN atmaksas kārtības nodrošināšanai trešo valstu un trešo teritoriju fiziskām personām, kuru pastāvīgās adreses vai parastās dzīvesvietas nav ES (%) |
- |
40 |
40 |
40 |
40 |
Uzturēts aktīvs, regulārs un koordinēts dialogs ar nevalstisko sektoru nodokļu un muitas jautājumos normatīvā regulējuma, kurā iesaistīts nevalstiskais sektors, izstrādes procesā (%) |
90 |
80 |
80 |
80 |
80 |
Pēc tiesvedības spēkā atstāto FM lēmumu īpatsvars pret kopējo FM pabeigto tiesvedību skaitu (%) |
- |
80 |
80 |
80 |
80 |
Uz riska izvērtējamu balstītu revīzijas pakalpojumu kvalitātes kontroles ievērošanas pārbaužu (inspekciju) vides segums (%) |
11,1 |
10 |
10 |
10 |
10 |
Organizāciju īpatsvars, kurām tiek saglabāts sabiedriskā labuma organizāciju statuss pret kopējo pieņemto statusa atņemšanas lēmumu skaitu attiecīgajā gadā, izņemot organizācijas, kurām statuss atņemts uz iesnieguma pamata (%) |
95,4 |
97,25 |
97,5 |
97 |
97 |
Izložu un azartspēļu uzraudzības inspekcijai labvēlīgu tiesas nolēmumu īpatsvars (%) |
100 |
100 |
90 |
95 |
95 |
Izložu un azartspēļu uzraudzības inspekcijas klientu vērtējuma līmenis (skalā 1- 10)1 |
- |
8 |
- |
8 |
- |
VID labvēlīgu un daļēji labvēlīgu tiesas nolēmumu īpatsvars (%) |
89,3 |
91 |
90 |
90 |
90 |
Klientu vidējais vērtējums par pieredzi ar VID un tā darbiniekiem pēdējā saskarsmes reizē (Valsts kancelejas pasūtītā pētījuma “Valsts pārvaldes klientu apmierinātības pētījums” rezultāti) (%) |
- |
- |
60 |
62 |
65 |
Sabiedrības uzticēšanās VID līmenis (Valsts kancelejas pasūtītā pētījuma “Valsts pārvaldes klientu apmierinātības pētījums” rezultāti) (%) |
- |
- |
50 |
52 |
55 |
Piezīmes.
1 Klientu novērtējuma aptaujas par Izložu un azartspēļu uzraudzības inspekcijas darbu tiek veiktas reizi divos gados.