Politikas mērķis: prognozējuma un starptautiski konkurētspējīga nodokļu un muitas sistēma / FM darbības stratēģija 2020. – 2024. gadam

Politikas rezultatīvie rādītāji

Attīstības plānošanas dokumenti vai normatīvie akti

Faktiskā vērtība

(2022)

Plānotā vērtība (2024)

Nodokļu ieņēmumi kopā ar iemaksām fondēto pensiju shēmā no IKP (%)

FM darbības stratēģija 2020. – 2024. gadam

31

31,5

Ēnu ekonomikas īpatsvars no IKP (pēc prof. F.Šneidera pētījumu datiem) (%)

FM darbības stratēģija 2020. – 2024. gadam

19,9

18,6

Labprātīgās nodokļu saistību izpildes līmenis (nodokļu maksāšana) (%)

FM darbības stratēģija 2020. – 2024. gadam

59

65

Nedeklarēto darba ienākumu īpatsvars komercsektorā (%)

FM darbības stratēģija 2020. – 2024. gadam

-

16

Valdības deklarācija

34., 35., 36.

 

2022. gads
(izpilde)

2023. gada plāns

2024. gada plāns

2025. gada plāns

2026. gada plāns

Ieguldījumi

Izdevumi kopā, euro, t.sk.:

Vidējais amata vietu skaits kopā, t.sk.:

144 542 981

167 059 767

177 517 867

162 451 470

166 172 269

3 565

3 946

3 945

3 948

3 953

33.00.00 Valsts ieņēmumu un muitas politikas nodrošināšana

129 186 764

151 629 745

164 046 846

154 972 690

150 715 439

3 439

3 817

3 816

3 820

3 825

39.00.00 Uzraudzība un kontrole

950 668

1 027 352

1 130 007

1 034 002

1 034 002

22

23

23

23

23

62.09.00 Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) finansētie ierobežoto konkursu projekti (2014 - 2020)

2 254 594

2 402 883

-

-

-

-

-

-

-

-

67.07.00 Eiropas Kopienas iniciatīvas projekti

2 841

12 305

5 046

5 046

-

-

-

-

-

-

70.07.00 Latvijas pārstāvju ceļa izdevumu kompensācija, dodoties uz Eiropas Savienības Padomes darba grupu sanāksmēm un Padomes sanāksmēm

52 373

65 655

63 053

-

-

-

-

-

-

-

71.07.00 Eiropas Ekonomikas zonas un Norvēģijas finanšu instrumentu finansētie projekti

484 912

2 483 976

201 270

-

-

-

-

-

-

-

73.00.00 Pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansētie projekti

6 114 849

1 518 496

5 374 565

527 111

8 551 291

-

-

-

-

-

74.06.00 Atveseļošanas un noturības mehānisma (ANM) projekti un pasākumi

840 981

2 056 805

755 714

-

-

1

1

1

-

-

97.00.00 Nozaru vadība un politikas plānošana

4 654 999

5 862 550

5 941 366

5 912 621

5 871 537

103

105

105

105

105

Raksturojošākie darbības rezultatīvie rādītāji

Kontroles un uzraudzības pasākumos izlozēs, azartspēlēs konstatēta atbilstība normatīvajiem aktiem no kopējā pārbaužu skaita (%)

99

98

98

98

98

Elektronisko sakaru komersantu uzraudzība un pārbaudes par inspekcijas lēmumu par nelicencēto vietņu bloķēšanu izpildi no kopējā apkalpoto mājsaimniecību apjoma (%)

94

95

95

95

95

Interaktīvo azartspēļu organizēšanas pārbaužu (t.sk., attālināto, finanšu plūsmas, platformas atbilstības un tehnisko) ietvaros konstatētā atbilstība normatīvajiem aktiem no kopējā pārbaužu skaita (%)

99

98

98

98

98

Apmācītas uzraugāmo subjektu atbildīgās amatpersonas par NILLTPFN jomu (skaits)

146

120

120

120

130

Latvijā nelicencēto interaktīvo azartspēļu organizētāju tirgus daļa no kopējā azartspēļu un izložu tirgus (%)

26

20

17

17

17

Izsniegtās (pārreģistrētās) licences (skaits)

373

370

387

385

380

Izsniegtās preču un pakalpojumu loteriju atļaujas (skaits)

425

520

420

420

420

Ieņēmumi no preču un pakalpojumu loteriju organizēšanas nodevas valsts pamatbudžetā (euro)

272 970

350 000

300 000

300 000

300 000

Ieņēmumi no izložu un azartspēļu nodevas valsts pamatbudžetā (euro)

4 015 960

3 716 020

3 519 020

3 347 020

3 524 520

Pozitīvi ietekmēto problemātisko vai potenciāli problemātisko spēlētāju īpatsvars no visiem potenciāli problemātiskajiem un problemātiskajiem spēlētājiem (%)

32,5

23

40

42

44

Kopējā parāda īpatsvars pret kopbudžeta ieņēmumiem (%)

7

8,45

6,8

6,5

6,3

Atbildēto zvanu īpatsvars no kopējo saņemto zvanu skaita (%)

73

90

90

90

90

Muitas fizisko kontroļu rezultativitāte (%)

31,1

25

25

25

25

Pārtraukta organizētās noziedzības grupējumu darbība (skaits)

17

16

16

16

16

NILLTPFN likuma subjektu, kuru darbība atbilst NILLTPFN likuma un Starptautisko un Latvijas Republikas nacionālo sankciju likuma prasībām, īpatsvars no VID pārbaudītajiem NILLTPFN subjektiem (%)

87,5

82

83

84

90

Digitālu risinājumu ieviešana PVN atmaksas kārtības nodrošināšanai trešo valstu un trešo teritoriju fiziskām personām, kuru pastāvīgās adreses vai parastās dzīvesvietas nav ES (%)

-

40

40

40

40

Kvalitātes rādītāji

Uzturēts aktīvs, regulārs un koordinēts dialogs ar nevalstisko sektoru nodokļu un muitas jautājumos normatīvā regulējuma, kurā iesaistīts nevalstiskais sektors, izstrādes procesā (%)

90

80

80

80

80

Pēc tiesvedības spēkā atstāto FM lēmumu īpatsvars pret kopējo FM pabeigto tiesvedību skaitu (%)

-

80

80

80

80

Uz riska izvērtējamu balstītu revīzijas pakalpojumu kvalitātes kontroles ievērošanas pārbaužu (inspekciju) vides segums (%)

11,1

10

10

10

10

Organizāciju īpatsvars, kurām tiek saglabāts sabiedriskā labuma organizāciju statuss pret kopējo pieņemto statusa atņemšanas lēmumu skaitu attiecīgajā gadā, izņemot organizācijas, kurām statuss atņemts uz iesnieguma pamata (%)

95,4

97,25

97,5

97

97

Izložu un azartspēļu uzraudzības inspekcijai labvēlīgu tiesas nolēmumu īpatsvars (%)

100

100

90

95

95

Izložu un azartspēļu uzraudzības inspekcijas klientu vērtējuma līmenis (skalā 1- 10)1

-

8

-

8

-

VID labvēlīgu un daļēji labvēlīgu tiesas nolēmumu īpatsvars (%)

89,3

91

90

90

90

Klientu vidējais vērtējums par pieredzi ar VID un tā darbiniekiem pēdējā saskarsmes reizē (Valsts kancelejas pasūtītā pētījuma “Valsts pārvaldes klientu apmierinātības pētījums” rezultāti) (%)

-

-

60

62

65

Sabiedrības uzticēšanās VID līmenis (Valsts kancelejas pasūtītā pētījuma “Valsts pārvaldes klientu apmierinātības pētījums” rezultāti) (%)

-

-

50

52

55

Piezīmes.

1 Klientu novērtējuma aptaujas par Izložu un azartspēļu uzraudzības inspekcijas darbu tiek veiktas reizi divos gados.