Politikas mērķis:
Prognozējuma un starptautiski konkurētspējīga nodokļu un muitas sistēma / Finanšu ministrijas darbības stratēģija 2020.-2024.gadam
Politikas rezultatīvie rādītāji |
Attīstības plānošanas dokumenti vai normatīvie akti |
Faktiskā vērtība (2019) |
Plānotā vērtība (2021) |
Mērķtiecīgs atbalsts cilvēku dzīves kvalitātes uzlabošanai, valsts tautsaimniecības izaugsmei un starptautiskai konkurētspējai (nodokļu ieņēmumi kopā ar fondētām iemaksām % no IKP) |
Finanšu ministrijas darbības stratēģija 2020.-2024. gadam |
31,7 |
31,0 |
Ēnu ekonomikas īpatsvars no IKP (pēc prof. F.Šneidera pētījumu datiem) (%) |
Finanšu ministrijas darbības stratēģija 2020.-2024. gadam |
19,9 |
18,3 |
Labprātīgās nodokļu saistību izpildes līmenis (nodokļu maksāšana) (%) |
Finanšu ministrijas darbības stratēģija 2020.-2024. gadam |
63 |
67 |
Nodokļu nomaksas kultūra. Mērķis – palielināt to nodokļu maksātāju masu, kuriem nav pieņemama / attaisnojama rīcība apzināti nemaksāt nodokļus (%, SKDS aptauja) |
Finanšu ministrijas darbības stratēģija 2020.-2024. gadam |
- |
32 |
Valdības rīcības plāns |
5.1.,5.2.,6.1., 8.1., 9.1., 10.2., 11.1., 11.2., 12.2., 12.3., 12.4., 13.1., 13.2.,13.3., 13.4., 14.1., 15.1., 16.2., 100.3. |
|
2019. gads |
2020. gada plāns |
2021. gada plāns |
2022. gada plāns |
2023. gada plāns |
Ieguldījumi |
|||||
Izdevumi kopā, euro, t.sk.: Vidējais amata vietu skaits kopā, t.sk.: |
127 885 426 |
127 814 684 |
134 144 814 |
130 529 737 |
128 680 638 |
3 739 |
4 117 |
4 089 |
4 089 |
4 089 |
|
118 202 300 |
121 151 260 |
125 297 941 |
122 786 107 |
121 527 259 |
|
3 624 |
3 989 |
3 967 |
3 967 |
3 967 |
|
38.02.00 Eiropas Savienības sadarbības projektu un pasākumu īstenošana |
1 116 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|
829 643 |
896 881 |
866 798 |
895 190 |
874 190 |
|
19 |
23 |
23 |
23 |
23 |
|
3 553 618
|
921 035 |
1 922 551 |
386 557 |
- |
|
- |
- |
- |
- |
- |
|
44 609 |
51 051 |
48 973 |
- |
- |
|
- |
- |
- |
- |
- |
|
71.07.00 Eiropas Ekonomikas zonas un Norvēģijas finanšu instrumentu finansētie projekti |
- |
- |
976 686 |
1 544 197 |
1 909 614 |
- |
- |
- |
- |
- |
|
73.00.00 Pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansētie projekti |
834 749 |
629 831 |
746 493 |
597 151 |
216 644 |
- |
- |
- |
- |
- |
|
97.00.00 Nozaru vadība un politikas plānošana |
4 419 391 |
4 164 626 |
4 285 372 |
4 320 535 |
4 152 931 |
96 |
105 |
99 |
99 |
99 |
|
Citi ieguldījumi |
|||||
VID izdevumi informācijas tehnoloģijām (euro)¹ |
18 234 826 |
17 707 963 |
20 160 241 |
19 283 941 |
17 244 056 |
Raksturojošākie darbības rezultatīvie rādītāji |
|||||
Kontroles un uzraudzības pasākumi izlozēs, azartspēlēs (atbilstība % no kopējā pārbaužu skaita) |
- |
- |
96 |
97 |
98 |
Elektronisko sakaru komersantu uzraudzība un pārbaudes par inspekcijas lēmumu par nelicencēto vietņu bloķēšanu izpildi no kopējā apkalpoto mājsaimniecību apjoma (%) |
- |
- |
85 |
90 |
95 |
Interaktīvo azartspēļu organizēšanas pārbaudes, t.sk. attālinātās, finanšu plūsmas, platformas atbilstības un tehniskās (atbilstība % no kopējā pārbaužu skaita) |
- |
- |
96 |
97 |
98 |
Apmācītas uzraugāmo subjektu atbildīgās amatpersonas par NILLTPFN jomu (skaits) |
- |
- |
120 |
120 |
120 |
Latvijā nelicencēto interaktīvo azartspēļu organizētāju tirgus daļa no kopējā azartspēļu tirgus (%) |
- |
- |
30 |
25 |
20 |
Izsniegtās (pārreģistrētās) licences ar nodevas apmaksu (skaits) |
418 |
423 |
446 |
421 |
425 |
Izsniegtās preču un pakalpojumu loteriju atļaujas (skaits) |
602 |
600 |
600 |
600 |
600 |
Ieņēmumi no preču un pakalpojumu loteriju organizēšanas nodevas valsts pamatbudžetā (euro) |
407 517 |
380 000 |
380 000 |
380 000 |
380 000 |
Ieņēmumi no izložu un azartspēļu nodevas valsts pamatbudžetā (euro) |
3 678 080 |
3 628 020 |
3 651 520 |
3 364 520 |
3 398 520 |
Labprātīgās nodokļu saistību izpildes līmenis (%) |
- |
73 |
67 |
69 |
70 |
Kopējā parāda īpatsvars pret kopbudžeta ieņēmumiem (%) |
- |
- |
9,6 |
8,98 |
8,45 |
VID iedzīvotājiem sniegtie pakalpojumi novērtēti kā teicami vai labi (pēc Valsts kancelejas pasūtītā SKDS pētījuma rezultātiem) (%) |
- |
74 |
74 |
75 |
76 |
Atbildēto zvanu īpatsvars attiecībā pret kopējo saņemto zvanu skaitu (%) |
60 |
75 |
80 |
85 |
90 |
Muitas fizisko kontroļu rezultativitāte (%) |
25,2 |
20 |
25 |
25 |
25 |
Pārtraukta organizētās noziedzības grupējumu darbība (skaits) |
18 |
16 |
12 |
12 |
12 |
Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma un proliferācijas finansēšanas novēršanas (NILLTPFN) likuma subjektu īpatsvars, kuru darbība atbilst NILLTPFN likuma un Starptautisko un Latvijas Republikas nacionālo sankciju likuma prasībām, no VID pārbaudītajiem NILLTPFN subjektiem (%) |
- |
- |
79 |
81 |
83 |
Kvalitātes rādītāji |
|||||
Uzturēt aktīvu, regulāru un koordinētu dialogu ar nevalstisko sektoru nodokļu un muitas jautājumos (% no normatīvā regulējuma, kurā iesaistīts nevalstiskais sektors izstrādes procesā) |
95 |
80-100 |
80-100 |
80-100 |
80-100 |
Pabeigts administratīvais process un spēkā atstātie Finanšu ministrijas lēmumi revīzijas jomā (gadījumu, kad FM lēmums pēc tiesvedības atstāts spēkā pret kopējo FM pabeigto tiesvedību skaitu) (%) |
1002 |
80 |
80 |
80 |
80 |
Uzlabota sabiedriskā labuma organizāciju darbības vide, kā rezultātā palielinās to organizāciju skaits, kurām tiek saglabāts sabiedriskā labuma organizāciju statuss pret kopējo pieņemto lēmumu skaitu 2019. gadā, izņemot organizācijas, kas izslēgtas uz iesnieguma pamata (%) |
97,2 |
96,6 |
96,8 |
97 |
97,25 |
Izložu un azartspēļu uzraudzības inspekcijai nelabvēlīgu tiesas nolēmumu īpatsvars (%) |
- |
0 |
0 |
0 |
0 |
Izložu un azartspēļu uzraudzības inspekcijai klientu vērtējuma līmenis (novērtējums skalā no 1- 10) |
- |
- |
8 |
8 |
8 |
VID labvēlīgu un daļēji labvēlīgu tiesas nolēmumu īpatsvars (%) |
95,9 |
90 |
90 |
90 |
91 |
VID klientu apmierinātības līmenis pēc pētījuma rezultātiem (10 ballu skalā)3 |
- |
8,1 |
- |
8,1 |
- |
Piezīmes.
1 Kopējie ieguldījumi VID informācijas tehnoloģijās, kas tiek finansēti no vispārējā kārtībā sadalāmās dotācijas no vispārējiem ieņēmumiem un ĀFP.
2 Visi 2019. gadā pieņemtie administratīvie lēmumi stājušies spēkā, neviens no tiem nav apstrīdēts tiesā.
3 Klientu apmierinātības pētījumi pēc VID pasūtījuma tiek veikti reizi divos gados, tāpēc rādītāji plānoti 2020. un 2022. gadam.