Programmas mērķis:
mazināt administratīvo slogu būvniecībā un īstenot pasākumus, lai novērstu nekvalitatīvas būvniecības riskus, ieviešot caurspīdīgu, ātru un efektīvu būvniecības ieceres saskaņošanas procesu, kā arī nodrošināt optimālu un uz riska analīzes balstītu publisko ēku būvdarbu un ekspluatācijas uzraudzību.
Galvenās aktivitātes:
1) mazināt administratīvo slogu un sniegt atbalstu būvniecības nozares attīstībai:
- uzturēt un pilnveidot Būvniecības informācijas sistēmu, tai skaitā ieviešot vienotu nekustamā īpašuma reģistrācijas procesu, veidojot saskarnes un nodrošinot datu apmaiņu ar Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmu un zemesgrāmatu;
- veicināt investīciju piesaisti, ieviešot ātru, caurspīdīgu un efektīvu būvniecības ieceres saskaņošanas procesu, ieviešot klusēšanas – piekrišanas principu būvniecības ieceres saskaņošanas procesā;
- pilnveidot būvspeciālistu sertificēšanas procesu, pārskatot reglamentēto profesiju sfēru un specialitāšu sadalījumu, veicinot augsti kvalificēto speciālistu iesaisti būvniecības ieceres īstenošanā;
- stiprināt sabiedrības aizsardzību, virzot pieņemšanai būvniecības obligātās civiltiesiskās atbildības apdrošināšanas regulējumu;
- uzturēt vienotu elektroniskās darba laika uzskaites datubāzi, nodrošinot datus par būvniecībā nodarbināto faktiski nostrādāto laiku būvobjektos nodokļu administrēšanas un darbinieku interešu aizsardzības vajadzībām;
- pilnveidot būvnormatīvus atbilstoši mūsdienu tehnoloģijām, piedalīties ES jaunā tehniskā acquis koncepta radīšanā.
2) veikt būvdarbu valsts kontroli, būvju pieņemšanu ekspluatācijā un būvju ekspluatācijas kontroli atbilstoši Būvniecības likumā noteiktajai kompetencei;
3) veikt būvvaldes funkcijas attiecībā uz Aizsardzības ministrijas, tās padotības iestādes vai NBS vajadzībām nepieciešamo būvju būvniecību Aizsardzības ministrijas valdījumā vai turējumā esošajā nekustamajā īpašumā un tādu elektropārvades līniju būvniecības iecerēm, kurām noteikts nacionālo interešu objekta statuss;
4) nodrošināt būvspeciālistu kompetences novērtēšanu (sertificēšanu) un pastāvīgās prakses uzraudzību būvekspertīzes specialitātē.
Programmas izpildītājs: Ekonomikas ministrija, Būvniecības valsts kontroles birojs.
Darbības rezultāti un to rezultatīvie rādītāji no 2020. līdz 2024. gadam
|
2020. gads |
2021. gada plāns |
2022. gada plāns |
2023. gada prognoze |
2024. gada prognoze |
Nodrošināta administratīvā sloga mazināšana būvniecībā, caurspīdīgs un vienveidīgs process visā valstī1 |
|||||
Būvniecībā uzlabotie procesi (skaits) |
- |
- |
2 |
3 |
3 |
Procedūras, kas veiktas, lai ieviestu klusēšanas piekrišanas principu (skaits) |
- |
- |
2 |
2 |
4 |
Pieejami Būvniecības informācijas sistēmas elektroniskie pakalpojumi (skaits) |
75 |
55 |
55 |
55 |
55 |
Nodrošināta publisko ēku (sabiedrībai nozīmīgu ēku) drošība, nodrošināts dzīvojamā fonda stāvokļa monitorings2 |
|||||
Pārbaudes būvniecībā un būvju ekspluatācijā (skaits) |
2 145 |
2 030 |
2 030 |
2 030 |
2 030 |
Konkrētas padomju laika sērijas daudzdzīvokļu dzīvojamās ēkas izpēte (skaits) |
1 |
1 |
1 |
2 |
- |
Nodrošināta būvniecības profesiju reglamentācija un kvalifikācijas atzīšana būvniecības reglamentētajās profesijās |
|||||
Uzraudzīti būveksperti (%) |
- |
- |
100 |
100 |
100 |
Valsts pārvaldes uzdevumu deleģēšanas līguma ietvaros uzraudzīti sertificētie būvspeciālisti (%) |
- |
- |
100 |
100 |
100 |
Būvniecības nozares vienmērīgās attīstības veicināšana |
|||||
Veikts pētījums par prognozētām izmaiņām būvniecības cenās (skaits) |
- |
- |
1 |
1 |
1 |
1 Rādītāja nosaukums līdz 2021. gadam “Nodrošināta administratīvā sloga mazināšana būvniecībā”.
2 Rādītāja nosaukums līdz 2021. gadam “Nodrošināta būvniecības un būvju ekspluatācijas uzraudzība”.
Finansiālie rādītāji no 2020. līdz 2024. gadam
|
2020. gads |
2021. gada plāns |
2022. gada plāns |
2023. gada plāns |
2024. gada plāns |
Kopējie izdevumi, euro |
3 299 383 |
3 733 936 |
4 142 541 |
4 142 541 |
4 142 541 |
Kopējo izdevumu izmaiņas, euro (+/–) pret iepriekšējo gadu |
× |
434 553 |
408 605 |
- |
- |
Kopējie izdevumi, % (+/–) pret iepriekšējo gadu |
× |
13,2 |
11,0 |
- |
- |
Atlīdzība, euro |
2 094 962 |
2 108 434 |
2 173 608 |
2 173 608 |
2 173 608 |
Vidējais amata vietu skaits gadā |
83 |
83 |
83 |
83 |
83 |
Vidējā atlīdzība amata vietai (mēnesī), euro |
2 103 |
2 117 |
2 182 |
2 182 |
2 182 |
Izmaiņas izdevumos, salīdzinot 2022. gada plānu ar 2021. gada plānu
Euro
Pasākums |
Samazinājums |
Palielinājums |
Izmaiņas |
Izdevumi – kopā |
- |
408 605 |
408 605 |
t. sk.: |
|||
Citas izmaiņas |
- |
408 605 |
408 605 |
Atjaunoti izdevumi, ievērojot vienreizēju izdevumu samazinājumu komandējumiem 2021.gadā |
|
1 400 |
1 400 |
Palielināti izdevumi ERAF projekta “Būvniecības procesu un informācijas sistēmas attīstība (1.kārta)” uzturēšanai |
- |
289 070 |
289 070 |
Finansējumu pārdale no Iekšlietu ministrijas, lai Būvniecības valsts kontroles birojs veiktu būvvaldes funkcijas Iekšlietu ministrijas objektos (MK 17.08.2021. prot. Nr.5 37.§, 4.2.punkts) |
- |
70 814 |
70 814 |
Finansējuma pārdale no Satiksmes ministrijas saskaņā ar grozījumiem MK 06.02.2018. instrukcijā Nr.1 (MK 24.08.2021. prot. Nr. 57 52.§ 36.punkts) |
- |
47 321 |
47 321 |