Budžeta programmai ir viena apakšprogramma.
21.01.00 Darba tiesisko attiecību un darba apstākļu kontrole un uzraudzība
Apakšprogrammas mērķis:
- īstenot darba tiesisko attiecību, tai skaitā, nereģistrētās nodarbinātības mazināšanas un darba aizsardzības politiku, kas vērsta uz kvalitatīvu darba vietu veidošanu un drošu un veselībai nekaitīgu darba vidi nodarbinātajiem, kā arī nodrošinot šo jomu regulējošo normatīvo aktu ievērošanas uzraudzību un kontroli.
Galvenās aktivitātes:
- uzraudzīt un kontrolēt darba tiesisko attiecību un darba aizsardzības normatīvo aktu prasību ievērošanu;
- kontrolēt darba devēju un darbinieku savstarpēji noslēgtos darba līgumos un darba koplīgumos noteikto pienākumu izpildi;
- veicināt sociālo dialogu;
- veikt pasākumus, lai sekmētu domstarpību novēršanu starp darba devēju un darbiniekiem un, ja nepieciešams, pieaicina darbinieku pārstāvjus;
- veikt nelaimes gadījumu darbā izmeklēšanu un vienotu reģistrāciju normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā;
- kontrolēt darba vietās esošo darba aprīkojumu, kā arī personāla individuālo un kolektīvo aizsardzības līdzekļu, veselībai kaitīgo un bīstamo vielu izmantošanu atbilstoši normatīvo aktu prasībām;
- analizēt darba tiesisko attiecību un darba aizsardzības jautājumus, lai sniegtu priekšlikumus par normatīvo aktu pilnveidošanu;
- piedalīties arodsaslimšanas gadījumu izmeklēšanā normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā;
- sniegt darba devējiem un darbiniekiem bezmaksas konsultācijas par darba tiesisko attiecību un darba aizsardzības normatīvo aktu prasībām;
- nodrošināt Eiropas Darba drošības un veselības aģentūras nacionālā kontaktpunkta darbību.
Apakšprogrammas izpildītājs: Valsts darba inspekcija.
|
2016. gads (izpilde) |
2017. gada plāns |
2018. gada plāns |
2019. gada prognoze |
2020. gada prognoze |
---|---|---|---|---|---|
Sekmēta darba tiesisko attiecību un darba aizsardzības normatīvo aktu ievērošana, t.sk., mazināta nereģistrētā nodarbinātība; izglītota sabiedrība, lai preventīvi novērstu normatīvo aktu pārkāpšanu |
|||||
1. Uzņēmumu apsekojumi (skaits), t.sk.: |
10 024 |
10 000 |
10 000 |
10 000 |
10 000 |
1.1. uzņēmumi, kuru saimnieciskajā darbībā ir paaugstināts nereģistrētās nodarbinātības risks, (skaits) |
3 076 |
3 000 |
3 000 |
2 000 |
2 000 |
1.1.1. atkārtoto apsekojumu īpatsvars 1.1.rādītājā minētajos uzņēmumos (%) |
14,0 |
10,0 |
10,0 |
10,0 |
10,0 |
1.2. tematiskās pārbaudes/uzņēmumu apsekojumi tematiskajās pārbaudēs |
4/626 |
4/600 |
4/600 |
4/600 |
4/600 |
1.3. uzņēmumu preventīvie apsekojumi (t.sk. 1.2.rādītājā norādītais uzņēmumu apsekojumu skaits) |
2 261 |
2 200 |
2 200 |
3 000 |
3 000 |
2. ES ikgadējā sabiedrības informēšanas kampaņa par drošiem darba apstākļiem/kampaņā izglītotās personas |
1/277 |
1/200 |
1/200 |
1/200 |
1/200 |
3. Atkārtoto apsekojumu skaits uzņēmumos, kuros ir konstatēti pārkāpumi, (%) |
5,0 |
5,0 |
5,0 |
5,0 |
5,0 |
4. Sabiedrības izglītošanas pasākumos par aktuāliem darba aizsardzības un darba tiesību jautājumiem (semināri, konferences, diskusijas u.c.), (izglītoto personu skaits) |
699 |
650 |
650 |
650 |
650 |
5. Publicitātes pasākumi par aktuālajiem darba aizsardzības un darba tiesību jautājumiem, t.sk. nereģistrēto nodarbinātību (preses relīzes, preses brīfingi, publikācijas drukātajos un elektroniskajos medijos, intervijas TV un radio) |
1 513 |
1 350 |
1 350 |
1 350 |
1350 |
Efektīva un klientorientēta Valsts darba inspekcijas darbība |
|||||
Apsekojumu īpatsvars no 1.darbības rezultāta 1.1.rādītāja, kuros atklātas nelegāli nodarbinātas personas vai personas, par kuru nodarbināšanu vēl nav paziņots Valsts ieņēmumu dienestam, (tikko noslēgts darba līgums, %) |
27,0 |
25,0 |
25,0 |
25,0 |
25,0 |
Pēc Valsts darba inspekcijas pārbaudes uzņēmumā novērsto pārkāpumu skaits attiecībā pret konstatētajiem pārkāpumiem (%) |
76,0 |
74,0 |
75,0 |
75,0 |
75,0 |
|
2016. gads (izpilde) |
2017. gada plāns |
2018. gada plāns |
2019. gada plāns |
2020. gada plāns |
---|---|---|---|---|---|
Kopējie izdevumi, euro |
2 608 408 |
2 842 605 |
3 241 470 |
3 241 470 |
3 241 470 |
Kopējo izdevumu izmaiņas, euro (+/–) pret iepriekšējo gadu |
× |
234 197 |
398 865 |
- |
- |
Kopējie izdevumi, % (+/–) pret iepriekšējo gadu |
× |
9,0 |
14,0 |
- |
- |
Atlīdzība, euro |
2 130 835 |
2 336 009 |
2 786 230 |
2 786 230 |
2 786 230 |
Vidējais amata vietu skaits gadā |
162,2 |
180,3 |
179,8 |
179,8 |
179,8 |
Vidējā atlīdzība amata vietai (mēnesī), euro |
1 091,8 |
1 077,7 |
1 289,3 |
1 289,3 |
1 289,3 |
Kopējā atlīdzība gadā par ārštata darbinieku un uz līgumattiecību pamata nodarbināto, kas nav amatu sarakstā, pakalpojumiem, euro |
5 833 |
4 347 |
4 364 |
4 364 |
4 364 |
Pasākums |
Samazinājums |
Palielinājums |
Izmaiņas |
---|---|---|---|
Izdevumi - kopā |
10 874 |
409 739 |
398 865 |
t. sk.: |
|||
Prioritāri pasākumi |
- |
400 000 |
400 000 |
Prioritārā pasākuma “Valsts darba inspekcijas administratīvās kapacitātes stiprināšana darbā ar ēnu ekonomikas samazināšanu” īstenošana atbilstoši Ministru kabineta 2017.gada 8.septembra sēdes protokola Nr.44 1.§ 15.punktam |
- |
400 000 |
400 000 |
Ilgtermiņa saistības |
977 |
881 |
-96 |
Dalības maksas nodrošināšana Starptautiskajā Darba inspekciju asociācijā IALI |
977 |
881 |
-96 |
Citas izmaiņas |
9 897 |
8 858 |
-1 039 |
Darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu palielinājumam par 0,5% punktiem obligātās veselības apdrošināšanas ieviešanai atbilstoši Ministru kabineta 2017.gada 22.augusta sēdes protokola Nr.40 43.§ 8.punktam |
- |
8 858 |
8 858 |
Iekšējā līdzekļu pārdale starp budžeta programmām (apakšprogrammām) |
9 897 |
- |
-9 897 |
Izdevumu pārdale saistībā ar IT drošības pārvaldnieka funkcijas centralizāciju, t.sk: - 1 260 euro apakšprogrammai 97.01.00 “Labklājības nozares vadība un politikas plānošana” darba vietas uzturēšanai; - 8 637 euro apakšprogrammai 97.02.00 “Nozares centralizēto funkciju izpilde” IT drošības pārvaldnieka atlīdzības nodrošināšanai (pārdalot 0,5 amata vietas) |
9 897 |
- |
-9 897 |