|
2017. gads (izpilde) |
2018. gada plāns |
2019. gada plāns |
2020. gada prognoze |
2021. gada prognoze |
Kopējie izdevumi, euro |
6 230 607 |
7 230 565 |
7 370 064 |
7 369 954 |
7 356 180 |
Kopējo izdevumu izmaiņas, euro (+/–) pret iepriekšējo gadu |
× |
999 958 |
139 499 |
-110 |
-13 774 |
Kopējie izdevumi, % (+/–) pret iepriekšējo gadu |
× |
16,0 |
1,9 |
- |
-0,2 |
Atlīdzība, euro |
4 376 981 |
5 458 353 |
5 572 465 |
5 572 465 |
5 560 372 |
Vidējais amata vietu skaits gadā |
339 |
339 |
333 |
335 |
335 |
Vidējā atlīdzība amata vietai (mēnesī), euro |
1 070 |
1 333 |
1 384 |
1 375 |
1 372 |
Kopējā atlīdzība gadā par ārštata darbinieku un uz līgumattiecību pamata nodarbināto, kas nav amatu sarakstā, pakalpojumiem, euro |
23 720 |
35 414 |
40 667 |
44 754 |
44 754 |
23.01.00 Valsts vides dienests
Apakšprogrammas mērķis:
- nodrošināt, lai Latvijā tiek ievērotas normatīvajos aktos noteiktās vides aizsardzības prasības;
- nodrošināt vidi saudzējošas un ilgtspējīgas dabas resursu izmantošanas uzraudzību visā Latvijas teritorijā;
- informēt sabiedrību par vides aizsardzības jautājumiem un iesaistīt sabiedrību lēmumu pieņemšanā un vides aizsardzības prasību ievērošanas kontrolē;
- nodrošināt radiācijas drošības un kodoldrošības normatīvu ievērošanu;
- uzraudzīt ražotāju atbildības sistēmas un administrēt atbrīvojuma piešķiršanu no dabas resursu nodokļa samaksas par videi kaitīgām precēm, iepakojuma un vienreiz lietojamiem galda traukiem un piederumiem un transportlīdzekļiem.
Galvenās aktivitātes:
- atļauju, licenču, tehnisko noteikumu izsniegšana vides aizsardzības jomā;
- sākotnējās ietekmes uz vidi novērtējuma veikšana;
- vides aizsardzības prasību ievērošanas kontrole;
- radiācijas drošības kontrole;
- ražotāju atbildības sistēmu uzraudzība un atbrīvojumu no dabas resursu nodokļa samaksas administrēšana par videi kaitīgām precēm, iepakojumu un vienreiz lietojamajiem galda traukiem un piederumiem un transportlīdzekļiem.
Apakšprogrammas izpildītājs: Valsts vides dienests.
|
2017. gads (izpilde) |
2018. gada plāns |
2019. gada plāns |
2020. gada prognoze |
2021. gada prognoze |
Izsniegtas atļaujas, licences, tehniskie noteikumi un ietekmes uz vidi sākotnējie izvērtējumi |
|||||
Nodrošināta % operatoru darbība ar A kategorijas atļaujām |
97,92 |
95 |
98 |
98 |
98 |
Nodrošināta % operatoru darbība ar atļaujām B kategorijas atļaujām |
99,37 |
92 |
93 |
93 |
97 |
Nodrošināta % operatoru darbība ar C kategorijas apliecinājumiem |
99,84 |
75 |
80 |
80 |
89 |
Nodrošināta % operatoru darbība ar atļaujām/ licencēm (zemes dzīļu izmantošanas licences, atkritumu apsaimniekošanas atļaujas, ŪRLA, DRLA u.c.) |
99,15 |
85 |
87 |
87 |
92 |
Nodrošināts vismaz % pirms iecerētās piesārņojošās darbības izvērtējums (tehniskie noteikumi, sākotnējais ietekmes uz vidi izvērtējums) |
99,38 |
86 |
87 |
87 |
92 |
Veikta vides un dabas resursu izmantošanas aizsardzības prasību ievērošanas kontrole |
|||||
Pārbaudīti % kuģu gadā no Latvijas ostās ienākušo tirdzniecības kuģu kopskaita |
- |
10 |
- |
- |
- |
Pārbaudīti % kuģu gadā no pēdējo trīs gadu laikā Latvijā ienākušo individuālo kuģu vidējā skaita |
- |
- |
25 |
25 |
25 |
Paņemto degvielas paraugu sēra satura noteikšanai skaits % no pēdējo trīs gadu laikā Latvijā ienākušo individuālo kuģu vidējā skaita20 |
- |
4 |
4 |
4 |
4 |
Piesārņojošo darbību (A, B, C) operatoru skaita īpatsvars, kuru darbībā konstatēti normatīvo aktu pārkāpumi (%) |
12 |
18 |
15 |
15 |
13 |
Dabas resursu izmantošanas (HES, zemes dzīles, aizsargjoslas) pārbaužu īpatsvars, kurās konstatēti pārkāpumi (%) |
4,28 |
24 |
23 |
23 |
20 |
Nodrošināta ūdens bioloģisko resursu aizsardzība |
|||||
Vismaz 60 % no visām zvejas kuģu pārbaudēm jūrā ir veiktas uz zvejas kuģiem, kas pieder pie flotes segmentiem divās augstākā riska kategorijās21 |
- |
- |
60 |
60 |
60 |
Vismaz 60 % no visām zvejas kuģu pārbaudēm ostās ir veiktas uz zvejas kuģiem, kas pieder pie flotes segmentiem divās augstākā riska kategorijās21 |
- |
- |
60 |
60 |
60 |
Pārbaudīti A kategorijas ūdensobjekti % (saskaņā ar Zvejas kontroles programmu iekšējos ūdeņos) ar regularitāti – vidēji divi objekti dienā katrā RVP |
- |
80 |
80 |
80 |
80 |
Pārbaudīti 50% no licencētās rūpnieciskās komerczvejas tiesību nomniekiem piekrastes ūdeņos |
- |
50 |
50 |
50 |
50 |
Nodrošināta radiācijas drošības kontrole |
|||||
Nodrošināta % operatoru darbība ar atļaujām darbībām ar jonizējošā starojuma avotiem |
97 |
93 |
95 |
95 |
95 |
Darbībām ar jonizējošā starojuma avotiem veikto pārbaužu īpatsvars, kurās konstatēti pārkāpumi (%) |
38 |
45 |
40 |
35 |
35 |
Samazināts piesārņojuma līmenis |
|||||
% pārbaudes rezultātu no VVD kontrolējamo gadā uzņēmumu skaita ir pamatotas ar analītiskās kontroles datiem (laboratorisko testēšanu), kas veicinās vides piesārņojuma riska mazināšanu un objektīvu datu ieguvi par faktisko vides stāvokli |
26 |
25 |
30 |
30 |
31 |
Nodrošina iesniegumu par atbrīvojumu no dabas resursu nodokļu samaksas par videi kaitīgām precēm, iepakojumiem un vienreiz lietojamiem galda traukiem un piederumiem, un transportlīdzekļiem izskatīšanas procesa administrēšanu |
|||||
Izvērtēto iesniegumu (t.sk iesniegumi par līgumpartneru maiņu) skaits gadā atbrīvojumu saņemšanai no dabas resursu nodokļa samaksas |
129 |
100 |
100 |
100 |
100 |
20 Precizēts rezultatīvā rādītāja nosaukums
21Iepriekšējie norādītie rezultatīvie rādītāji: “Pārbaudīti % zvejas reisu jūrā, kurus veic augsta riska zvejas kuģi” un “Pārbaudīti % zvejas reisu jūrā, kurus veic ļoti augsta riska zvejas kuģi un “Pārbaudīti % no augsta riska zvejas kuģu nozvejoto zivju izkraušanas ostā reižu skaita” un “Pārbaudīti % no ļoti augsta riska zvejas kuģu nozvejoto zivju izkraušanas ostā reižu skaita” dzēsti, ņemot vērā KOMISIJAS ĪSTENOŠANAS LĒMUMS (ES) 2018/1986 (2018. gada 13. decembris), ar ko izveido īpašas kontroles un inspekcijas programmas konkrētām zvejniecībām un atceļ Īstenošanas lēmumus 2012/807/ES, 2013/328/ES, 2013/305/ES un 2014/156/ES, ar 2019.gada 1.janvāri atceļ dalībvalstīm iepriekš noteiktos kontroles mērķkritērijus (2,5%, 5%, 10% un 15%), jo tie dalībvalstīm bija grūti izpildāmi un neefektīvi, tā vietā ieviešot citus mērķkritērijus un to vietā formulējot jaunus rādītājus, saskaņā ar augstāk minēto lēmumu
|
2017. gads (izpilde) |
2018. gada plāns |
2019. gada plāns |
2020. gada prognoze |
2021. gada prognoze |
Kopējie izdevumi, euro |
5 852 692 |
6 801 183 |
6 940 949 |
6 940 855 |
6 927 081 |
Kopējo izdevumu izmaiņas, euro (+/–) pret iepriekšējo gadu |
× |
948 491 |
139 766 |
-94 |
-13 774 |
Kopējie izdevumi, % (+/–) pret iepriekšējo gadu |
× |
16,2 |
2,1 |
- |
-0,2 |
Atlīdzība, euro |
4 070 537 |
5 100 485 |
5 214 694 |
5 214 694 |
5 202 601 |
Vidējais amata vietu skaits gadā22 |
321 |
321 |
315 |
317 |
317 |
Vidējā atlīdzība amata vietai (mēnesī), euro |
1 051 |
1 320 |
1 374 |
1 364 |
1 361 |
Kopējā atlīdzība gadā par ārštata darbinieku un uz līgumattiecību pamata nodarbināto, kas nav amatu sarakstā, pakalpojumiem, euro |
20 224 |
15 185 |
20 438 |
24 525 |
24 525 |
22 Amata vietu samazinājums, salīdzinot ar 2018.gadu, veicot VVD funkciju optimizāciju
Pasākums |
Samazinājums |
Palielinājums |
Izmaiņas |
Izdevumi - kopā |
18 908 |
158 674 |
139 766 |
t. sk.: |
|||
Citas izmaiņas |
18 908 |
158 674 |
139 766 |
Finansējuma palielinājums 2018-2020.gada prioritārajam pasākumam "Vides uzraudzības stiprināšana (t. sk. algas inspektoriem)" (MK 08.09.2017. sēdes prot. Nr.44 1.§ 15.punkts un MK 12.09.2017. sēdes prot. Nr.45, 53.§, 8.punkts) |
- |
120 000 |
120 000 |
Pabeigtā projekta Nr. CH05 “Vēsturiski piesārņoto vietu sanācija - Sarkandaugavas teritorijā” sasniegto rezultātu uzturēšana (13.04.2018 FM rīk. Nr.135) |
- |
24 900 |
24 900 |
Finansējuma pārdale no Ekonomikas ministrijas, lai nodrošinātu Valsts vides dienesta jaunās funkcijas attiecībā uz degvielas piegādātājiem noteikto pienākumu izpildes uzraudzību un kontroli (19.09.2017. MK sēdes prot. Nr.47 37.§ 4.punkts) |
- |
13 774 |
13 774 |
Finansējuma samazinājums darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu nodrošināšanai saistībā ar pieņemtajiem grozījumiem likumā "Par valsts sociālo apdrošināšanu" (22.08.2017. MK sēdes prot. Nr.40, 43.§, 8.punkts) |
1 217 |
- |
-1 217 |
Finansējuma samazinājums atbilstoši 28.08.2018. MK sēdes prot. Nr.40 21.§ 3.1.apakšpunktam |
1 024 |
- |
-1 024 |
t.sk. iekšējā līdzekļu pārdale starp budžeta programmām(apakšprogrammām) |
|
|
|
Finansējuma pārdale uz programmu 32.00.00 “Valsts reģionālās attīstības politikas īstenošana”, lai nodrošinātu IKT centralizāciju (09.01.2018. FM rīk. Nr. 9) |
16 667 |
- |
-16 667 |
23.02.00 Vides pārraudzības valsts birojs
Apakšprogrammas mērķis:
novērsta vai samazināta fizisko vai juridisko personu darbības nelabvēlīga ietekme uz vidi, rūpniecisko avāriju risks un vides piesārņojums, veicināts tiesiskums un nodrošināta sabiedrībai nozīmīgu interešu līdzsvarošana vides aizsardzības jomā.
Galvenās aktivitātes:
- ietekmes uz vidi novērtēšanas politikas īstenošana;
- piesārņojuma samazināšanas politikas īstenošana integrētai piesārņojuma novēršanai un kontrolei;
- rūpniecisko avāriju risku mazināšanas politikas īstenošana;
- apstrīdēto administratīvo aktu vides aizsardzības jomā un sabiedrības līdzdalības tiesību vai tiesību uz vides informāciju pārkāpumu izskatīšanas nodrošināšana;
- vides pārvaldības instrumentu politikas īstenošana ekomarķējuma un vides vadības un audita sistēmas jomā.
Apakšprogrammas izpildītājs: Vides pārraudzības valsts birojs.
|
2017. gads (izpilde) |
2018. gada plāns |
2019. gada plāns |
2020. gada prognoze |
2021. gada prognoze |
Īstenota vides politika |
|||||
Atzinumu skaits gadā par ietekmes uz vidi novērtējuma ziņojumu |
19 |
12 |
12 |
12 |
13 |
Izvērtēto rūpniecisko avāriju riska samazināšanas programmu un rūpniecisko avāriju riska drošības pārskatu skaits gadā |
31 |
25 |
25 |
25 |
25 |
Novērtēto plānošanas dokumentu un stratēģiskā ietekmes uz vidi novērtējuma vides pārskatu skaits gadā |
73 |
53 |
55 |
55 |
58 |
Izvērtēto VARAM institūciju amatpersonu izdoto administratīvo aktu skaits gadā |
72 |
37 |
37 |
37 |
39 |
|
2017. gads (izpilde) |
2018. gada plāns |
2019. gada plāns |
2020. gada prognoze |
2021. gada prognoze |
Kopējie izdevumi, euro |
377 915 |
429 382 |
429 115 |
429 099 |
429 099 |
Kopējo izdevumu izmaiņas, euro (+/–) pret iepriekšējo gadu |
× |
51 467 |
-267 |
-16 |
- |
Kopējie izdevumi, % (+/–) pret iepriekšējo gadu |
× |
13,6 |
-0,1 |
- |
- |
Atlīdzība, euro |
306 444 |
357 868 |
357 771 |
357 771 |
357 771 |
Vidējais amata vietu skaits gadā |
18 |
18 |
18 |
18 |
18 |
Vidējā atlīdzība amata vietai (mēnesī), euro |
1 403 |
1 563 |
1 563 |
1 563 |
1 563 |
Kopējā atlīdzība gadā par ārštata darbinieku un uz līgumattiecību pamata nodarbināto, kas nav amatu sarakstā, pakalpojumiem, euro |
3 496 |
20 229 |
20 229 |
20 229 |
20 229 |
Pasākums |
Samazinājums |
Palielinājums |
Izmaiņas |
Izdevumi - kopā |
267 |
- |
-267 |
t. sk.: |
|||
Citas izmaiņas |
267 |
- |
-267 |
Finansējuma samazinājums atbilstoši 28.08.2018. MK sēdes prot. Nr.40 21.§ 3.1.apakšpunktam |
170 |
- |
-170 |
Finansējuma samazinājums darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu nodrošināšanai saistībā ar pieņemtajiem grozījumiem likumā "Par valsts sociālo apdrošināšanu" (22.08.2017. MK sēdes prot. Nr.40, 43.§, 8.punkts) |
97 |
- |
-97 |