Valsts kontroles darbības jomas:
-
Revīziju veikšana
Valsts kontroles galvenie pasākumi 2025. gadā:
- nodrošināt revīziju darbu atbilstoši starptautiskajiem revīziju standartiem un Valsts kontroles darbības stratēģijā 2022. – 2025. gadam noteiktajiem mērķiem un stratēģiskajām prioritātēm:
- veikt finanšu revīzijas par visu ministriju un citu centrālo valsts iestāžu 2024. gada pārskatu sagatavošanas pareizību un finanšu revīziju par Latvijas Republikas 2024. gada konsolidētā saimnieciskā gada pārskatu, optimizējot pieeju finanšu revīziju veikšanai, vērtējot 2024. gada finanšu pārskatu revīziju kontekstā nozīmīgus jautājumus;
- veikt lietderības un atbilstības revīzijas par tēmām, kas saistītas ar valsts un pašvaldību funkciju vai pasākumu īstenošanu, reformu īstenošanu, iedzīvotājiem sniegto pakalpojumu pieejamību sabiedrībai būtiskās jomās, valsts pārvaldes institūciju un pašvaldību darbības tiesiskumu un efektivitāti, valsts un pašvaldību politikas pārvaldību, sniedzot salīdzinājumus ar citām (salīdzināmām) valstīm, vērtējot starptautiski noteiktu mērķu sasniegšanas pakāpi un iesaistot nevaldības organizāciju pārstāvjus Valsts kontroles darbā;
- novērtēt revīziju rezultātā sniegto ieteikumu ietekmi: finanšu ietekmi (samazināti budžeta izdevumi vai palielināti ieņēmumi), ieguvumus iedzīvotājiem (pakalpojumu pieejamība, maksa par pakalpojumiem u.tml.), ekonomisko ietekmi (izmaksu un ieguvumu analīze par ietekmi uz visu sabiedrību kopumā), uzraudzīt ieteikumu ieviešanu, palielinot sākotnējā ziņošanas termiņā ieviestos ieteikumus;
- sniegt tiesībaizsardzības iestādēm, revidējamām vienībām vai to augstākajām iestādēm informāciju par revīzijās konstatētajiem pārkāpumiem, veicinot vispusīgu revīzijās konstatēto pārkāpumu izvērtēšanu. Īstenot Valsts kontroles likumā paredzētās tiesības saistībā ar revīzijās konstatēto nelikumīgas rīcības rezultātā nodarīto zaudējumu piedziņu gadījumos, ja radītā kaitējuma novēršanu nepamatoti nenodrošina pārkāpēju pārraugošā amatpersona vai iestāde, tā stiprinot valsts un pašvaldību amatpersonu atbildību par pieņemto lēmumu tiesiskumu un pamatotību;
- īstenot starptautiskās sadarbības aktivitātes, piedaloties Starptautiskās Augstāko revīzijas iestāžu organizācijas (INTOSAI), Eiropas Augstāko revīzijas iestāžu organizācijas (EUROSAI) un Kontaktu komitejas darba grupās, kā arī divpusējas un daudzpusējas sadarbības projektos ar citu valstu augstākajām revīzijas iestādēm (ARI), veicinot pieredzes un labās prakses apmaiņu un Latvijas ārpolitikas mērķu sasniegšanu;
- pildīt EUROSAI Pašvaldību revīziju darba grupas sekretariāta funkcijas, nodrošinot darba grupas 2025. gada darba plāna izpildi (tajā skaitā sanāksmju organizēšana un vadība, darba grupas žurnāla sagatavošana), tādējādi vairojot Latvijas starptautisko atpazīstamību un veidojot pozitīvu Latvijas tēlu;
- īstenot 2023. gadā noslēgto sadarbības līgumu ar Dominikas ARI, Karību jūras valsts augstāko revīzijas iestāžu organizācijas (CAROSAI) un INTOSAI attīstības iniciatīvu (IDI), lai sniegtu atbalstu Dominikas ARI, stiprinot tās institucionālo kapacitāti, vienlaikus nodrošinot Latvijas atpazīstamību Karību jūras valstu reģionā un sniedzot ieguldījumu Latvijas attīstības sadarbības politikas mērķu sasniegšanā;
- veikt izvērtējumu par Valsts kontroles darbības stratēģijas 2022. – 2025. gadam izpildi un profesionālās ētikas un godprātības pārvaldības sistēmas novērtēšanu, izmantojot IntoSAINT metodoloģiju, lai izstrādātu Valsts kontroles darbības stratēģiju 2026. – 2029. gadam un noteiktu rezultatīvus rādītājus laika posmam no 2026. līdz 2029. gadam;
- pilnveidot revīzijas atbalsta programmatūru, ieviešot audita atbalsta programmatūru TeamMate+ (jaunākā, izstrādātāja būtiski papildinātā TeamMate versija), novēršot TeamMate programmatūras lietošanas problēmas un veicot revīzijas darba modernizēšanu un efektivizēšanu, kā arī nodrošināt datu analīzes risinājumu ieviešanu darba plānošanas un darba laika uzskaites vajadzībām;
- īstenot pārējos Valsts kontroles darbības stratēģijā 2022. – 2025. gadam paredzētos pasākumus un sasniegt noteiktos rezultātus 2025. gadam.
Valsts kontroles kopējo izdevumu izmaiņas no 2023. līdz 2027. gadam
Euro
Vidējais amata vietu skaits no 2023. līdz 2027. gadam
|
2023. gads |
2024. gada plāns |
2025. gada plāns |
2026. gada plāns |
2027. gada plāns |
---|---|---|---|---|---|
Vidējais amata vietu skaits gadā |
162 |
180 |
180 |
180 |
180 |
Tajā skaitā: |
|||||
Valsts pamatfunkciju īstenošana |
|||||
Vidējais amata vietu skaits gadā |
162 |
180 |
180 |
180 |
180 |
Prioritārajiem pasākumiem papildu piešķirtais finansējums no 2025. līdz 2027. gadam
Nr. p.k. |
Pasākuma nosaukums Darbības apraksts ar norādi uz līdzekļu izlietojumu Darbības rezultāts Rezultatīvais rādītājs Programmas (apakšprogrammas) kods un nosaukums |
Izdevumi, euro / rādītāji, vērtība |
Pamatojums |
||
2025. gadā |
2026. gadā |
2027. gadā |
|||
1. |
Valsts kontroles kapacitātes stiprināšana publiskā sektora revīzijās, stiprinot cilvēkkapitālu un attīstot informāciju tehnoloģijas |
343 950 |
261 722 |
264 722 |
MK 19.09.2024. sēdes prot.Nr.38 2.§ 2.punkts |
Revīziju rezultātā veicināt nacionālās drošības stiprināšanu, efektīvu, atbildīgu, sabiedrības interesēm atbilstošu un caurskatāmu publiskā sektora institūciju darbību |
343 950 |
261 722 |
264 722 |
||
Stiprināta Valsts kontroles kapacitāte lietderības un atbilstības revīziju veikšanai |
|||||
Lietderības revīzijām novirzīto resursu īpatsvars no pabeigtajām atbilstības un lietderības revīzijām (%) |
50 |
55 |
60 |
||
Personāla mainības koeficients (%) |
13 |
13 |
13 |
||
Stiprināta VK kapacitāte informāciju tehnoloģiju jomā |
|||||
Attālinātā datu centrā (mākoņpakalpojumā) darbināto informācijas sistēmu īpatsvars (%) |
30 |
30 |
30 |
||
Nodrošināta EUROSAI Pašvaldību darba grupas (WGMA) sekretariāta darbība |
|||||
EUROSAI Pašvaldību darba grupas sanāksmju organizēšana un vadība (skaits) |
4 |
3 |
3 |
||
Izdots EUROSAI Pašvaldību darba grupas žurnāls (skaits) |
1 |
1 |
1 |
||
01.00.00 Valsts kontrole |
|||||
Kopā |
343 950 |
261 722 |
264 722 |
- |