Apakšprogrammas mērķis:
- nodrošināt brīvas un godīgas konkurences attīstību visās tautsaimniecības nozarēs un veidot sabiedrības izpratni un atbalstu attiecībā uz konkurences nepieciešamību.
Galvenās aktivitātes:
- stiprināt iestādes darbības kapacitāti, balstoties uz profesionāliem un atbildīgiem darbiniekiem;
- atklāt un novērst būtiskus konkurences pārkāpumus, tirgus kropļojumus, nepieļaut tirgus koncentrācijas nelabvēlīgu ietekmi;
- veicināt nozares dalībnieku un publisko personu izpratni par brīvu un godīgu konkurenci, konkurences politiku un kultūru;
- stiprināt iestādes lomu un atpazīstamību starptautiskajā vidē.
Programmas izpildītājs: Konkurences padome.
|
2018.gads (izpilde) | 2019.gada plāns | 2020.gada plāns | 2021.gada prognoze | 2022.gada prognoze |
Būtisku konkurences pārkāpumu, tirgus kropļojumu atklāšana, novēršana, tirgus koncentrācijas nelabvēlīgas ietekmes nepieļaušana |
|||||
Veikti prevencijas pasākumi (iespējamo pārkāpumu lietu izmeklēšana / tirgu izpētes (pasākumu skaits/ pasākumu skaits ar augsto prioritāti)) |
25/13 |
25/11 |
25/11 |
25/11 |
25/11 |
Izvērtēta tirgus dalībnieku plānoto apvienošanās seku ietekme uz konkurējošo vidi (lietas /konkurences situāciju tirgos izpētes skaits) |
20/5 |
16/6 |
16/6 |
16/6 |
16/6 |
Veiktas padziļinātu inspekcijās iegūto datu (e-pierādījumu) analīzes (skaits ) |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
KP novērsti ierobežojumi no publisko personu darbības (sasniegtā pozitīva rezultāta īpatsvars pret visu veikto pasākumu skaitu %) |
30 |
15 |
20 |
20 |
20 |
Pabeigts administratīvais process tiesā un spēkā atstātie KP lēmumi (īpatsvars %) |
100 |
80 |
80 |
80 |
80 |
Nozares dalībnieku un publisko personu izpratnes veicināšana par brīvu un godīgu konkurenci, konkurences politiku un kultūru |
|||||
Panākts sadarbības partneru atbalsts konkurences ideju popularizēšanā un nodrošināta mērķauditoriju aptveramība (pasākumu skaits) |
31 |
x |
x |
x |
x |
Panākts sadarbības partneru atbalsts konkurences ideju popularizēšanā un nodrošināta mērķauditoriju aptveramība (vadlīniju, atzinumu, semināru u.c. pasākumu skaits) |
- |
100 |
100 |
100 |
100 |
Uzņēmēju pozitīvs vērtējums par KP darbību (aptaujā sniegto atbilžu uz attiecīgo jautājumu “pozitīvi” un “drīzāk pozitīvi” īpatsvars %). |
69 |
85 |
85 |
85 |
85 |
Iestādes lomas un atpazīstamības stiprināšana starptautiskajā vidē |
|||||
Konkurences padomes publikācijas un pasākumi (skaits) |
37 |
34 |
34 |
34 |
34 |
Iestādes darbības kapacitātes stiprināšana, balstoties uz profesionāliem un atbildīgiem darbiniekiem |
|||||
Darbinieku mainība (aizgājušo darbinieku skaits pret kopējo strādājošo skaitu %) |
24 |
22 |
20 |
20 |
20 |
Darbinieku lojalitāte (darbinieku īpatsvars %, kuri aptaujā atbildējuši, ka turpinās tiesiskās attiecības ar iestādi turpmākos 2 gadus) |
86 |
85 |
85 |
85 |
85 |
|
2018.gads (izpilde) | 2019.gada plāns | 2020.gada plāns | 2021.gada plāns | 2022.gada plāns |
Kopējie izdevumi,euro |
1283512 |
1304484 |
1304484 |
1304484 |
1304484 |
Kopējo izdevumu izmaiņas, euro (+/–) pret iepriekšējo gadu |
× |
20972 |
- |
- |
- |
Kopējie izdevumi, % (+/–) pret iepriekšējo gadu |
× |
1,6 |
- |
- |
- |
Atlīdzība, euro |
1145616 |
1194358 |
1194358 |
1194358 |
1194358 |
Vidējais amata vietu skaits gadā |
51 |
50 |
50 |
50 |
50 |
Vidējā atlīdzība amata vietai (mēnesī), euro |
1 872 |
1991 |
1991 |
1991 |
1991 |