Programmas mērķis:
- nodrošināt Fiskālās disciplīnas padomes darbību atbilstoši Fiskālās disciplīnas likumā noteiktajam.
Galvenās aktivitātes:
- uzraudzīt Fiskālās disciplīnas likumā noteikto fiskālo nosacījumu ievērošanu vidēja termiņa budžeta ietvara likuma projekta un gadskārtējā valsts budžeta likuma projekta sagatavošanā, šo likumu izpildē un grozījumu sagatavošanā;
- pārbaudīt bilances nosacījuma un izdevumu pieauguma nosacījuma piemērošanas pareizību, tai skaitā veicot neatkarīgu potenciālā iekšzemes kopprodukta un nominālā iekšzemes kopprodukta novērtējumu un strukturālās bilances aprēķinu;
- uzraudzīt Fiskālās disciplīnas likuma nosacījumu ievērošanu gadskārtējā valsts budžeta likuma izpildē un uzraudzīt pašvaldību konsolidētā budžeta un atvasinātu publisku personu budžetu summāro fiskālo rādītāju atbilstību prognozētajām vērtībām;
- sagatavot viedokli par to, cik liela atkāpe no bilances nosacījuma pieļaujama ekonomikas nopietnas lejupslīdes laikā;
- sagatavot viedokli par fiskālā nodrošinājuma rezerves apjoma atbilstību valstī pastāvošajiem fiskālajiem riskiem;
- sagatavot fiskālās disciplīnas uzraudzības ziņojumu un, ja nepieciešams, neatbilstības ziņojumu;
- sagatavot un iesniegt Saeimai un Ministru kabinetam viedokli citos fiskālās politikas un makroekonomiskās attīstības jautājumos, ja atzīst tos par būtiskiem Fiskālās disciplīnas likuma normu ievērošanai;
- organizēt Fiskālās disciplīnas padomes sēdes;
- organizēt Fiskālās disciplīnas padomes pastāvīgo darba grupu – Potenciālā un nominālā iekšzemes kopprodukta novērtējuma darba grupas un Fiskālā nodrošinājuma rezerves apjoma atbilstības novērtējuma darba grupas – sēdes;
- apstiprināt vai apstiprināt ar komentāriem, vai noraidīt Finanšu ministrijas makroekonomikas rādītāju prognozes.
Programmas izpildītājs: Fiskālās disciplīnas padome.
|
2018.gads (izpilde) | 2019.gada plāns | 2020.gada plāns | 2021.gada prognoze | 2022.gada prognoze |
Fiskālās disciplīnas uzraudzība |
|||||
Fiskālās disciplīnas uzraudzības ziņojums (skaits) |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
Fiskālās disciplīnas padomes sēdes (skaits) |
6 |
6 |
6 |
6 |
6 |
Fiskālās disciplīnas padomes darba grupu sēdes (skaits) |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
Viedoklis par Finanšu ministrijas makroekonomikas rādītāju prognozēm (skaits) |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
Budžeta plāna izpildes monitorings (skaits) |
12 |
12 |
12 |
12 |
12 |
|
2018.gads (izpilde) | 2019.gada plāns | 2020.gada plāns | 2021.gada plāns | 2022.gada plāns |
Kopējie izdevumi,euro |
188 630 |
198 552 |
200 868 |
200 868 |
200 868 |
Kopējo izdevumu izmaiņas, euro (+/–) pret iepriekšējo gadu |
× |
9 922 |
2 316 |
- |
- |
Kopējie izdevumi, % (+/–) pret iepriekšējo gadu |
× |
5,3 |
1,2 |
- |
- |
Atlīdzība, euro |
116 115 |
127 249 |
154 484 |
154 484 |
154 484 |
Vidējais amata vietu skaits gadā |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
Vidējā atlīdzība amata vietai (mēnesī), euro |
1 934 |
2 078 |
2 597 |
2 597 |
2 597 |
Kopējā atlīdzība gadā par ārštata darbinieku un uz līgumattiecību pamata nodarbināto, kas nav amatu sarakstā, pakalpojumiem, euro |
23 269 |
27 490 |
29 806 |
29 806 |
29 806 |
Pasākums |
Samazinājums |
Palielinājums |
Izmaiņas |
Izdevumi - kopā |
- |
2 316 |
2 316 |
t. sk.: |
|||
Citas izmaiņas |
- |
2 316 |
2 316 |
Palielināti izdevumi Fiskālās disciplīnas padomes locekļu atlīdzībai, ievērojot Fiskālās disciplīnas likuma 31.panta trešajā daļā noteikto |
- |
2 316 |
2 316 |