Programmas mērķis:
- nodrošināt Fiskālās disciplīnas padomes darbību atbilstoši Fiskālās disciplīnas likumā noteiktajam.
Galvenās aktivitātes:
- uzraudzīt Fiskālās disciplīnas likumā noteikto fiskālo nosacījumu ievērošanu vidēja termiņa budžeta ietvara likuma projekta un gadskārtējā valsts budžeta likuma projekta sagatavošanā, šo likumu izpildē un grozījumu sagatavošanā;
- pārbaudīt bilances nosacījuma un izdevumu pieauguma nosacījuma piemērošanas pareizību, tai skaitā veicot neatkarīgu potenciālā iekšzemes kopprodukta un nominālā iekšzemes kopprodukta novērtējumu un strukturālās bilances aprēķinu;
- uzraudzīt Fiskālās disciplīnas likuma nosacījumu ievērošanu gadskārtējā valsts budžeta likuma izpildē, pašvaldību konsolidētā budžeta un atvasinātu publisku personu budžetu summāro fiskālo rādītāju atbilstību prognozētajām vērtībām;
- sagatavot viedokli par to, cik liela atkāpe no bilances nosacījuma pieļaujama nopietnas ekonomikas lejupslīdes laikā;
- sagatavot viedokli par fiskālā nodrošinājuma rezerves apjoma atbilstību valstī pastāvošajiem fiskālajiem riskiem;
- sagatavot fiskālās disciplīnas uzraudzības ziņojumu un, ja nepieciešams, neatbilstības ziņojumu;
- sagatavot un iesniegt Saeimai un Ministru kabinetam viedokli citos fiskālās politikas un makroekonomiskās attīstības jautājumos, ja tie atzīstami par būtiskiem Fiskālās disciplīnas likuma normu ievērošanai;
- organizēt Fiskālās disciplīnas padomes sēdes;
- organizēt Fiskālās disciplīnas padomes pastāvīgo darba grupu – Potenciālā un nominālā iekšzemes kopprodukta novērtējuma darba grupas un Fiskālā nodrošinājuma rezerves apjoma atbilstības novērtējuma darba grupas – sēdes;
- apstiprināt vai apstiprināt ar komentāriem, vai noraidīt Finanšu ministrijas makroekonomikas rādītāju prognozes.
Programmas izpildītājs: Fiskālās disciplīnas padome
|
2015. gads (izpilde) |
2016. gada plāns |
2017. gada plāns |
2018. gada prognoze |
2019. gada prognoze |
Fiskālās disciplīnas uzraudzība |
|||||
Fiskālās disciplīnas uzraudzības ziņojums (skaits) |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
Fiskālās disciplīnas padomes sēdes (skaits) |
5 |
6 |
6 |
6 |
6 |
Fiskālās disciplīnas padomes darba grupu sēdes (skaits) |
3 |
2 |
2 |
2 |
2 |
Viedoklis par Finanšu ministrijas makroekonomikas rādītāju prognozēm (skaits) |
- |
2 |
2 |
2 |
2 |
Budžeta plāna izpildes monitorings (skaits) |
- |
- |
12 |
12 |
12 |
|
2015. gads (izpilde) |
2016. gada plāns |
2017. gada plāns |
2018. gada plāns |
2019. gada plāns |
Kopējie izdevumi, euro |
105 840 |
205 171 |
194 745 |
194 745 |
194 745 |
Kopējo izdevumu izmaiņas, euro (+/–) pret iepriekšējo gadu |
× |
99 331 |
-10 426 |
- |
- |
Kopējie izdevumi, % (+/–) pret iepriekšējo gadu |
× |
93,9 |
-5,1 |
- |
- |
Atlīdzība, euro |
92 033 |
144 177 |
148 361 |
148 361 |
148 361 |
Vidējais amata vietu skaits gadā |
2 |
4 |
4 |
4 |
4 |
Vidējā atlīdzība amata vietai (mēnesī)1, euro |
2 660 |
2 479 |
2 468 |
2 468 |
2 468 |
Kopējā atlīdzība gadā par ārštata darbinieku un uz līgumattiecību pamata nodarbināto, kas nav amatu sarakstā, sniegtajiem pakalpojumiem, euro |
28 203 |
25 177 |
29 891 |
29 891 |
29 891 |
1 Tajā skaitā darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas (šeit un turpmāk tabulās “Finansiālie rādītāji no 2015. līdz 2019.gadam”)
Pasākums |
Samazinājums |
Palielinājums |
Izmaiņas |
Izdevumi - kopā |
11 994 |
1 568 |
-10 426 |
t. sk.: |
|||
Citas izmaiņas |
11 994 |
1 568 |
-10 426 |
Samazināti Fiskālās disciplīnas padomes sekretariāta iekārtošanas izdevumi |
11 994 |
- |
-11 994 |
Palielināti izdevumi Fiskālās disciplīnas padomes locekļu atlīdzībai, ievērojot Fiskālās disciplīnas likuma 31.panta trešās daļas un sestās daļas 1.punktā noteikto |
- |
1 568 |
1 568 |