Politikas mērķis: nodrošināt cilvēkkapitālu tautsaimniecības transformācijai uz augstāku pievienoto vērtību / Izglītības attīstības pamatnostādnes 2014.-2020.gadam
Politikas rezultatīvie rādītāji |
APD vai normatīvie akti |
Faktiskā vērtība |
Plānotā vērtība |
Iedzīvotāju īpatsvars 30-34 gadu vecumā ar augstāko izglītību (%)[175] |
Nacionālais attīstības plāns 2014.-2020.gadam |
43,8 (2017) |
40 (2020) |
Absolventu (ISCED 5. un 6.) īpatsvars STEM jomās no kopējā absolventu skaita (%) |
Izglītības attīstības pamatnostādnes 2014.- 2020. gadam |
19,9 (2018) |
27 (2020) |
Grādu vai kvalifikāciju ieguvušie studenti augstskolās un koledžās (skaits tūkst.) [174] |
Nacionālais attīstības plāns 2014.-2020.gadam |
15,3 (2018) |
24,6 (2020) |
Valdības rīcības plāns |
Deklarācijas par Artura Krišjāņa Kariņa vadītā Ministru kabineta iecerēto darbību 43., 56.,125., 128., 129. , 130. un 131. punkti. |
|
2017. gads (izpilde) |
2018. gada plāns |
2019. gada plāns |
2020. gada prognoze |
2021. gada prognoze |
---|---|---|---|---|---|
Ieguldījumi |
|||||
Izdevumi kopā, euro, t.sk.: Vidējais amata vietu skaitskopā, t.sk.: |
65 869 409 |
67 775 593 |
68 508 412 |
68 469 426 |
68 666 325 |
256,9 |
269 |
235 |
235 |
235 |
|
46 762 392 |
48 333 856 |
48 833 133 |
48 754 996 |
48 676 858 |
|
- |
- |
- |
- |
- |
|
03.03.00 Zinātniskās darbības attīstība augstskolās un koledžās |
7 619 609 |
6 500 000 |
6 500 000 |
6 500 000 |
6 500 000 |
- |
- |
- |
- |
- |
|
338 046 |
931 660 |
544 609 |
715 217 |
912 116 |
|
- |
- |
- |
- |
- |
|
03.05.00 Snieguma finansējums augstskolu stratēģisko mērķu īstenošanai |
- |
78 137 |
156 275 |
234 412 |
312 550 |
- |
- |
- |
- |
- |
|
107 564 |
110 590 |
115 594 |
115 594 |
115 594 |
|
- |
- |
- |
- |
- |
|
10 480 901 |
11 180 325 |
11 717 776 |
11 508 182 |
11 508 182 |
|
243,9 |
251
|
220
|
220
|
220
|
|
281 774 |
281 774 |
281 774 |
281 774 |
281 774 |
|
- |
- |
- |
- |
- |
|
42.08.00 Studiju un zinātnes administrācijas darbības nodrošināšana |
279 123 |
359 251 |
359 251 |
359 251 |
359 251 |
13 |
18 |
15 |
15 |
15 |
|
Raksturojošākie darbības rezultatīvie rādītāji |
|||||
Valsts budžeta finansētās studiju vietas IZM augstskolās un koledžās (skaits) |
18 837 |
18 7192 |
18 6072 |
18 6072 |
18 6072 |
Absolventi par valsts budžeta līdzekļiem akadēmiskajā gadā IZM augstskolās un koledžās (kopējais skaits) |
5 576 |
4 890 |
4 890 |
4 890 |
4 890 |
STEM absolventu skaits par valsts budžeta līdzekļiem IZM (% no kopējā absolventu skaita) |
40 |
42 |
39 |
39 |
39 |
Augstskolu piesaistītais starptautisko projektu, nozares pasūtīto pētījumu un radošo projektu finansējums (milj. euro) |
10,4 |
10,4 |
16 |
16 |
16 |
Īstenotas licencētas studiju programmas (skaits) |
916 |
900 |
900 |
600 |
600 |
Izsniegtie kredīti (kopējais skaits) |
113 223 |
123 746 |
114 000 |
114 000 |
114 000 |
Izsniegtie studiju un studējošo kredīti ar valsts galvojumu (kredīta ņēmēju skaits, kuriem pārskata gadā tiek izmaksāts kredīts no kredītiestāžu līdzekļiem ar valsts galvojumu) |
5 579 |
11 779 |
5 100 |
5 100 |
5 100 |
Studiju programmu izglītības tematiskajā jomā “Izglītība” absolventu skaits, kas uzsāka darbu izglītības iestādēs (skaits) |
418 |
400 |
420 |
420 |
420 |
Akreditētās studiju programmas STEM studiju jomās un izglītības tematiskajās jomās, kuras ietilpst 2019.gada akreditētajos studiju virzienos (skaits) |
- |
- |
- |
- |
145 |
Kvalitātes rādītāji |
|||||
Jaunie zinātnieki - pētniecībā nodarbinātie maģistranti, doktoranti un doktora grāda ieguvēji (PLE) (skaits) |
405 |
390 |
410 |
410 |
410 |
Bezdarba līmenis iedzīvotājiem ar augstāko izglītību (15-64) (%) |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
Studējošie, kuri iegūst specialitāti, izmantojot studiju kredītu ar valsts galvojumu (% no maksas studentu skaita) |
9 |
12 |
6 |
6 |
6 |
Ārvalstu studenti, kas studē grāda, kvalifikācijas iegūšanai (skaits) |
7 500 |
7 500 |
8 280 |
8 280 |
8 280 |
2 Valsts budžeta finansētas studiju vietu samazinājums saistīts ar pārdali dārgākām programmām no pamatlīmeņa (koledžas, bakalaura) studijām uz augstāka līmeņa studijām (maģistra, doktora)