Politikas mērķis: nodrošināt cilvēkkapitālu tautsaimniecības transformācijai uz augstāku pievienoto vērtību / Izglītības attīstības pamatnostādnes 2014.-2020.gadam
Politikas rezultatīvie rādītāji |
APD vai normatīvie akti |
Faktiskā vērtība |
Plānotā vērtība |
Iedzīvotāju īpatsvars 30-34 gadu vecumā ar augstāko izglītību (%)[175] |
Nacionālais attīstības plāns 2014.-2020.gadam |
36 (2012) |
40 (2020) |
Absolventu1 īpatsvars STEM jomās no kopējā absolventu skaita (%) |
Izglītības attīstības pamatnostādnes 2014.‑2020.gadam |
19 (2016) |
27 (2020) |
Grādu vai kvalifikāciju ieguvušie studenti augstskolās un koledžās (skaits tūkst.) [174] |
Nacionālais attīstības plāns 2014.-2020.gadam |
16 (2016) |
24,6 (2020) |
1(ISCED 5. un 6.)
|
2015. gads (izpilde) |
2016. gada plāns |
2017. gada plāns |
2018. gada plāns |
2019. gada plāns |
|
Ieguldījumi |
||||||
Izdevumi kopā, euro, t.sk.: Vidējais amata vietu skaits kopā, t.sk.: |
62 771 889 |
63 518 636 |
64 937 703 |
65 076 828 |
65 532 544 |
|
272,9 |
271,8 |
269 |
269 |
269 |
||
45 887 669 |
44 605 152 |
46 571 524 |
46 299 524 |
46 204 140 |
||
- |
- |
- |
- |
- |
||
03.03.00 Zinātniskās darbības attīstība augstskolās un koledžās |
5 744 727 |
6 500 000 |
6 500 000 |
6 500 000 |
6 500 000 |
|
- |
- |
- |
- |
- |
||
349 607 |
1 743 780 |
520 535 |
931 660 |
1 482 760 |
||
- |
- |
- |
- |
- |
||
97 511 |
103 099 |
107 564 |
107 564 |
107 564 |
||
- |
- |
- |
- |
- |
||
9 565 012 |
9 962 093 |
10 598 259 |
10 598 259 |
10 598 259 |
||
256,9 |
254,8 |
251 |
251 |
251 |
||
03.12.00 Klimata pārmaiņu finanšu instrumenta projektu īstenošana koledžās |
474 966 |
- |
- |
- |
- |
|
- |
- |
- |
- |
- |
||
361 451 |
248 957 |
281 774 |
281 774 |
281 774 |
||
1 |
- |
- |
- |
- |
||
42.01.00 Iestāžu darbības nodrošināšana |
290 946 |
355 555 |
- |
- |
- |
|
15 |
17 |
- |
- |
- |
||
42.08.00 Studiju un zinātnes administrācijas darbības nodrošināšana |
- |
- |
358 047 |
358 047 |
358 047 |
|
- |
- |
18 |
18 |
18 |
||
Raksturojošākie darbības rezultatīvie rādītāji |
||||||
Valsts budžeta finansētās studiju vietas IZM augstskolās un koledžās (skaits) |
21 743 |
18 837* |
18 837 |
18 837 |
18 837 |
|
Absolventi par valsts budžeta līdzekļiem akadēmiskajā gadā IZM augstskolās un koledžās (kopējais skaits) |
5 895 |
5 533* |
5 480 |
5 480 |
4890 |
|
STEM absolventi par valsts budžeta līdzekļiem IZM (% no kopējā absolventu skaita) |
41 |
41 |
42 |
42 |
42 |
|
Augstskolu piesaistītais starptautisko projektu, nozares pasūtīto pētījumu un radošo projektu finansējums (milj. euro) |
10,2 |
11,2 |
12,3 |
13,6 |
14,9 |
|
Īstenotas licencētas studiju programmas (skaits) |
920 |
900 |
900 |
900 |
900 |
|
Izsniegtie kredīti (kopējais skaits) |
109 929 |
120 111 |
121 929 |
127 929 |
133 929 |
|
Kvalitātes rādītāji |
||||||
Jaunie zinātnieki - pētniecībā nodarbinātie maģistranti, doktoranti un doktora grāda ieguvēji (PLE) (skaits) |
320 |
340 |
360 |
380 |
400 |
|
Absolventu (20.-34.g.v.) nodarbinātības līmenis, kas ieguvuši augstāko izglītību pēdējo 3 gadu laikā (%) |
84 |
85 |
86 |
86 |
86 |
|
Studējošie, kuri iegūst specialitāti, izmantojot studiju kredītu ar valsts galvojumu (% no maksas studentu skaita) |
11,7 |
12 |
12 |
12 |
12 |
|
Ārvalstu studenti, kas studē grāda, kvalifikācijas iegūšanai (skaits) |
5 458 |
6 300 |
7 000 |
7 700 |
8 300 |
*2016.gada izpilde