|
2018.gads (izpilde) | 2019.gada plāns | 2020.gada plāns | 2021.gada plāns | 2022.gada plāns |
Kopējie izdevumi,euro |
242 389 913 |
235 480 861 |
237 787 415 |
267 522 661 |
242 955 861 |
Kopējo izdevumu izmaiņas, euro (+/–) pret iepriekšējo gadu |
× |
-6 909 052 |
2 306 554 |
29 735 246 |
-24 566 800 |
Kopējie izdevumi, % (+/–) pret iepriekšējo gadu |
× |
-2,9 |
1,0 |
12,5 |
-9,2 |
Atlīdzība, euro |
4 981 353 |
5 435 825 |
6 330 821 |
6 329 904 |
6 329 904 |
Vidējais amata vietu skaits gadā |
184 |
186 |
188 |
188 |
188 |
Vidējā atlīdzība amata vietai (mēnesī), euro |
2256 |
2 435 |
2 806 |
2 806 |
2 806 |
31.01.00 Budžeta izpilde
Apakšprogrammas mērķis:
- īstenot valsts kopbudžeta izpildi un uzraudzību, nodrošinot efektīvu un saimniecisku budžeta izpildi un Valsts kases sniegto pakalpojumu atbilstību labākajai finanšu vadības praksei, kā arī maksājumu iestādes un sertifikācijas iestādes funkciju realizāciju un efektīvu un kvalitatīvu grāmatvedības uzskaites pakalpojumu sniegšanu valsts pārvaldes iestādēm.
Galvenās aktivitātes:
- nodrošināt vienotas starptautisko finanšu institūciju prasībām atbilstošas klasifikācijas piemērošanu kopbudžeta plānošanā un izpildē un organizēt operatīvu, efektīvu valsts budžeta izpildes procesu;
- nodrošināt finanšu pārskatu atbilstību starptautisko un starptautisko publiskā sektora grāmatvedības standartu pamatnostādnēm un kvalitatīvi izpildīt valsts statistiskās informācijas programmu;
- samazināt administratīvo slogu pakalpojumu saņemšanai un ar pakalpojumu administrēšanu saistītās izmaksas, nodrošinot kvalitatīvu Valsts kases pakalpojumu pieejamību neklātienē;
- organizēt un nodrošināt izdevumu pārskatu pārbaudi atbilstoši piešķīrējinstitūciju noteiktajām prasībām un Latvijas Republikas tiesību aktiem;
- attīstīt grāmatvedības uzskaites centralizācijas pakalpojumu un personālvadības tehnisko risinājumu atbilstoši vienotiem uzskaites pamatprincipiem, optimizējot finanšu informācijas tehnoloģiju un cilvēkresursu izmantošanu.
Apakšprogrammas izpildītājs: Valsts kase.
|
2018.gads (izpilde) | 2019.gada plāns | 2020.gada plāns | 2021.gada prognoze | 2022.gada prognoze |
Izstrādāti un apstiprināti vienoti budžeta izpildes, budžeta naudas plūsmas uzskaites un izpildes principi un saņemts ārējo auditoru un sadarbības partneru pozitīvs vērtējums par budžeta izpildes procesa kvalitāti, operatīvu uzskaiti, savlaicīgu un pietiekamu kontroli |
|||||
Finanšu pārskatu atbilstība starptautisko un starptautisko publiskā sektora grāmatvedības standartu pamatnostādnēm (%) |
63 |
85 |
85 |
88 |
89 |
Apzinātas Valsts kases klientu vēlmes un atbilstoši tām pilnveidoti sniegtie pakalpojumi |
|||||
Apmierinātība ar saņemto pakalpojumu kvalitāti valsts budžeta izpildes jomā nav zemāka par 85% (% no aptaujāto klientu skaita) |
- |
85 |
85 |
85 |
85 |
Apmierinātība ar saņemto grāmatvedības uzskaites pakalpojuma kvalitāti nav zemāka par 85% (% no aptaujāto klientu skaita) |
- |
60 |
65 |
70 |
70 |
Ārējo auditoru pozitīvs novērtējums par sertifikācijas iestādes vadības un kontroles sistēmu |
|||||
Ārējo auditoru novērtējums1 par sertifikācijas iestādes vadības un kontroles sistēmu ne zemāks par “2” |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
Sniegts grāmatvedības uzskaites pakalpojums valsts budžeta iestādēm |
|||||
Valsts budžeta iestādes, kurām Valsts kase sniedz grāmatvedības uzskaites pakalpojumu (skaits) |
8 |
9 |
11 |
11 |
11 |
Piezīmes.
1 Novērtējuma kategorijas atbilstoši Eiropas Savienības fondu vadību reglamentējošiem normatīvajiem aktiem (“1” – darbojas labi, trūkumi nav konstatēti vai ir konstatēti maznozīmīgi trūkumi; “2” – darbojas, bet ir nepieciešami atsevišķi pilnveidojumi; “3”– darbojas daļēji, ir nepieciešami būtiski pilnveidojumi; “4”– nedarbojas, konstatēti būtiski trūkumi).
|
2018.gads (izpilde) | 2019.gada plāns | 2020.gada plāns | 2021.gada plāns | 2022.gada plāns |
Kopējie izdevumi,euro |
7644 134 |
7840 577 |
9293 084 |
9501 830 |
10456 830 |
Kopējo izdevumu izmaiņas, euro (+/–) pret iepriekšējo gadu |
× |
196 443 |
1452 507 |
208 746 |
955 000 |
Kopējie izdevumi, % (+/–) pret iepriekšējo gadu |
× |
2,6 |
18,5 |
2,2 |
10,1 |
Atlīdzība, euro |
4981 353 |
5435 825 |
6330 821 |
6329 904 |
6329 904 |
Vidējais amata vietu skaits gadā |
184 |
186 |
1881 |
188 |
188 |
Vidējā atlīdzība amata vietai (mēnesī), euro |
2 256 |
2 435 |
2 8062 |
2 806 |
2 806 |
Piezīmes.
1 2 amata vietas pārceltas no apakšprogrammas 38.01.00 “Eiropas Savienības pirmsstrukturālo, strukturālo un citu finanšu instrumentu koordinācija”
2 Ņemot vērā pārdalīto finansējumu jaunu amata vietu izveidei, par kuru lēmums tiks pieņemts gada laikā, nepalielinot kopējo amata vietu skaitu resorā.
Pasākums |
Samazinājums |
Palielinājums |
Izmaiņas |
Izdevumi - kopā |
146 411 |
1598 918 |
1452 507 |
Citas izmaiņas |
146 411 |
1598 918 |
1452 507 |
Samazināti izdevumi grāmatvedības uzskaites pakalpojuma nodrošināšanai |
145 100 |
- |
-145 100 |
Samazināti izdevumi, ievērojot iepriekšējos gados plānotās darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas saistībā ar pieņemtajiem grozījumiem likumā “Par valsts sociālo apdrošināšanu” |
1 169 |
- |
-1 169 |
Finansējuma pārdale uz Iekšlietu ministriju, lai veiktu samaksu valsts akciju sabiedrībai “Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs” par sertifikācijas pakalpojumiem (MK 28.08.2018. prot. Nr.40 21.§ 3.1.apakšpunkts) |
142 |
- |
-142 |
t.sk. iekšējā līdzekļu pārdale starp budžeta programmām(apakšprogrammām) |
- |
1598 918 |
1598 918 |
Palielināti izdevumi Valsts kases kapacitātes stiprināšanai starptautisko un LV sankciju un NILLTFN prasību ieviešanai un SAP migrācijai, finansējumu pārdalot no budžeta apakšprogrammas 31.02.00 “Valsts parāda vadība” (MK 20.08.2019. prot. Nr.35 26.§ 40.punkts) |
- |
668 942 |
668 942 |
Palielināti izdevumi grāmatvedības uzskaites pakalpojuma nodrošināšanai jauniem klientiem (tajā skaitā 2 amata vietu izveidei), finansējumu pārdalot no budžeta apakšprogrammas 31.02.00 “Valsts parāda vadība” (MK 20.08.2019. prot. Nr.35 26.§ 40.punkts) |
- |
929 976 |
929 976 |
31.02.00 Valsts parāda vadība
Apakšprogrammas mērķis:
- savlaicīgi nodrošināt finanšu resursu pieejamību finansēšanas nepieciešamības segšanai ar zemām valsts parāda apkalpošanas izmaksām ilgtermiņā, ierobežojot finanšu riskus un vienlaikus sekmējot iekšējā finanšu tirgus attīstību.
Galvenās aktivitātes:
- investoru attiecību jomā turpināt diversificēt investoru bāzi finanšu resursu pieejamības un aizņemšanās iespēju nodrošināšanai, uzturot regulāru dialogu ar esošo investoru sabiedrību (Eiropā, ASV, Āzijā), kā arī veicot pasākumus investoru bāzes paplašināšanai;
- valsts vērtspapīru tirgus attīstības jomā aizņemšanās iespēju un iespējami izdevīgu nosacījumu nodrošināšanai:
- veikt pasākumus, kas vērsti uz valsts vērtspapīru likviditātes uzlabošanu, vienlaikus uzturot primāro dīleru sistēmu Latvijā;
- sniegt ieguldījumu iespējas privātpersonām/iedzīvotājiem, uzturot regulāru krājobligāciju piedāvājumu;
- valsts parāda un naudas līdzekļu vadības procesa pilnveidošanai atbilstoši labākajai finanšu tirgus praksei:
- paplašināt izmantojamo finanšu instrumentu klāstu, kā arī nodrošināt nepieciešamo informācijas sistēmu atbalstu attiecīgu darījumu veikšanai;
- uzturēt un attīstīt ilgtermiņa sadarbību ar esošajiem un jauniem sadarbības partneriem.
Apakšprogrammas izpildītājs: Valsts kase.
|
2018.gads (izpilde) | 2019.gada plāns | 2020.gada plāns | 2021.gada prognoze | 2022.gada prognoze |
Nodrošināta finanšu resursu pieejamība finansēšanas nepieciešamības segšanai ar zemām parāda apkalpošanas izmaksām ilgtermiņā, ierobežojot finanšu riskus |
|||||
Latvijas vispārējās valdības parāda netiešā procentu likme1 nepārsniedz līdzīga un vienu pakāpi augstāka kredītreitinga eirozonas valstu vidējo rādītāju attiecīgajā gadā (Latvijas rādītāja minimālā pozitīvā novirze no eirozonas vidējā rādītāja, bāzes punktos) |
-84 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Kārtējā gadā veikto procentu izdevumu attiecība pret iepriekšējā gada valsts parāda apjomu2 nepārsniedz iepriekšējā gada attiecīgo rādītāju vairāk par 30 bāzes punktiem (novirze no iepriekšējā gada rādītāja bāzes punktos)3 |
-73 |
30 |
30 |
30 |
30 |
Uzturēts valsts vērtspapīru piedāvājums iekšējā finanšu tirgus dalībniekiem |
|||||
Valsts vērtspapīru, kas izplatīti sākotnējā izvietošanā iekšējā finanšu tirgus investoriem, apjoms apgrozībā attiecīgā gada beigās nav mazāks par apjomu gada sākumā (minimālā starpība starp vērtspapīru apgrozībā esošo apjomu gada beigās un gada sākumā, milj. euro)4,5 |
-42 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Piezīmes.
1 Saskaņā ar Stabilitātes programmas metodoloģiju rādītāju nosaka, dalot kārtējā gada attiecīgās valsts vispārējās valdības parāda procentu izdevumus ar iepriekšējā gada vispārējās valdības parāda apjomu (izmantojot EUROSTAT datus pēc EKS 2010 metodoloģijas).
2 Attiecības vērtību nosaka procentos, dalot n gadā no valsts budžeta apakšprogrammas 31.02.00 “Valsts parāda vadība” veikto procentu izdevumu summu (kas samazināta par valsts pamatbudžeta ieņēmumiem no atvasināto finanšu instrumentu rezultāta, vērtspapīru emisijas brīdī fiksēto prēmiju un ieņēmumiem no aizņēmumiem, kuriem ir noteikta negatīva procentu likme) ar valsts konsolidētā parāda apjomu uz n-1 gada beigām (tam pieskaitot Valsts kases administrētajiem ārējiem aizņēmumiem un parāda vērtspapīriem piesaistīto atvasināto finanšu instrumentu valūtas rezultātu).
3 Rezultatīvā rādītāja vērtību iegūst kā bāzes punktos izteiktu starpību starp kārtējā gada un iepriekšējā gada attiecības vērtību, kuras ir noteiktas saskaņā ar 2.atsaucē minēto aprēķina metodiku. Rezultatīvā rādītāja pārsniegšana attiecīgajā gadā ir pieļaujama tikai gadījumā, ja attiecīgajā gadā valsts parāda vadības ietvaros tiek veikti darījumi, kuru rezultātā samazinās procentu izdevumi vidējā termiņā un ilgtermiņā.
4 Pieļaujama atkāpe, veicot negatīvas neto emisijas kārtējā gada ietvaros, ja tā attiecīgajā apmērā tiek kompensēta, plānojot nākamā gada aizņemšanās apjomus iekšējā tirgū. Rādītājs noteikts atbilstoši finanšu ministra 12.02.2019. apstiprinātajai Valsts parāda un naudas līdzekļu vadības stratēģijai.
5 Rādītāja nosaukums līdz 2019.gadam “Iekšējā aizņēmuma vērstpapīru apjoms apgrozībā attiecīgā gada beigās nav mazāks par apjomu gada sākumā (minimālā starpība starp vērstpapīru apgrozībā esošo apjomu gada beigās un gada sākumā, milj. euro)”.
|
2018.gads (izpilde) | 2019.gada plāns | 2020.gada plāns | 2021.gada plāns | 2022.gada plāns |
Kopējie izdevumi,euro |
234745 779 |
227640 284 |
228494 331 |
258020 831 |
232499 031 |
Kopējo izdevumu izmaiņas, euro (+/–) pret iepriekšējo gadu |
× |
-7105 495 |
854 047 |
29526 500 |
-25521 800 |
Kopējie izdevumi, % (+/–) pret iepriekšējo gadu |
× |
-3,0 |
0,4 |
12,9 |
-9,9 |
Pasākums |
Samazinājums |
Palielinājums |
Izmaiņas |
Izdevumi - kopā |
227640 284 |
228494 331 |
854 047 |
t. sk.: |
|||
Ilgtermiņa saistības |
227640 284 |
228494 331 |
854 047 |
Procentu izdevumi |
223876 684 |
224876 684 |
1000 000 |
Valsts parāda un aktīvu vadības kārtējie izdevumi |
3763 600 |
3617 647 |
-145 953 |