Finansiālie rādītāji no 2021. līdz 2053. gadam
|
2021. gads (izpilde) |
2022. gada plāns |
2023. gada plāns |
2024. gada plāns |
2025. gada plāns |
---|---|---|---|---|---|
Kopējie izdevumi, euro |
86 541 733 |
228 247 257 |
131 207 151 |
162 026 407 |
124 050 975 |
Kopējo izdevumu izmaiņas, euro (+/–) pret iepriekšējo gadu |
× |
141 705 524 |
-97 040 106 |
30 819 256 |
-37 975 432 |
Kopējie izdevumi, % (+/–) pret iepriekšējo gadu |
× |
163,7 |
-42,5 |
23,5 |
-23,4 |
31.04.00 Finansējums dzelzceļa publiskai infrastruktūrai
Apakšprogrammas mērķis:
segt publiskās dzelzceļa infrastruktūras uzturēšanas izdevumus pasažieru segmentā izdevumus par publiskās dzelzceļa infrastruktūras izmantošanu.
Galvenā aktivitāte:
nodrošināt pasažieru pārvadājumus pa dzelzceļu atbilstoši iedzīvotāju pieprasījumam.
Apakšprogrammas izpildītājs: Satiksmes ministrija.
Darbības rezultāti un to rezultatīvie rādītāji no 2021. līdz 2025. gadam
|
2021. gads (izpilde) |
2022. gada plāns |
2023. gada plāns |
2024. gada prognoze |
2025. gada prognoze |
---|---|---|---|---|---|
Kompensēti publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras izdevumi atbilstoši valsts pasūtījumam1 |
|||||
Izdevumu kompensācijas apmērs pasažieru pārvadātājiem par tiešajām izmaksām no pamatoti plānotiem reģionālās nozīmes maršrutiem pa dzelzceļu pārvadātājam par tiešajām izmaksām (%) |
100 |
100 |
100 |
100 |
100 |
VAS “Latvijas Dzelzceļš” segti izdevumi par publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras izmantošanu no piešķirtā finansējuma (%) |
100 |
100 |
100 |
100 |
100 |
Piezīmes.
1 Pie nosacījuma, ka tiek piešķirts budžetā trūkstošais finansējums publiskās infrastruktūras izmaksu segšanai atbilstoši valsts pasūtījumam.
Finansiālie rādītāji no 2021. līdz 2025. gadam
|
2021. gads (izpilde) |
2022. gada plāns |
2023. gada plāns |
2024. gada plāns |
2025. gada plāns |
---|---|---|---|---|---|
Kopējie izdevumi, euro |
23 874 774 |
30 874 774 |
45 257 527 |
45 257 527 |
45 257 527 |
Kopējo izdevumu izmaiņas, euro (+/–) pret iepriekšējo gadu |
× |
7 000 000 |
14 382 753 |
- |
- |
Kopējie izdevumi, % (+/–) pret iepriekšējo gadu |
× |
29,3 |
46,6 |
- |
- |
Izmaiņas izdevumos, salīdzinot 2023. gada plānu ar 2022. gada plānu
Euro
Pasākums |
Samazinājums |
Palielinājums |
Izmaiņas |
---|---|---|---|
Izdevumi – kopā |
4 000 000 |
18 382 753 |
14 382 753 |
t. sk.: |
|||
Prioritāri pasākumi |
- |
18 382 753 |
18 382 753 |
Finansējums dzelzceļa publiskai infrastruktūrai (MK 13.01.2023. sēdes prot. Nr. 2, 1.§ 2.p.). |
- |
18 382 753 |
18 382 753 |
Citas izmaiņas |
4 000 000 |
- |
-4 000 000 |
Samazināti izdevumi dzelzceļa publiskai infrastruktūrai (MK 24.09.2021. sēdes prot. Nr. 63, 1.§ 2.p.). |
4 000 000 |
- |
-4 000 000 |
31.05.00 Dotācija Autotransporta direkcijai sabiedriskā transporta pakalpojumu organizēšanai
Apakšprogrammas mērķis:
sabiedriskā transporta pakalpojumu administrēšanas funkcijas nodrošināšana.
Galvenās aktivitātes:
- nodrošināt Sabiedriskā transporta padomes sekretariāta un izpildinstitūcijas funkcijas un pildīt citus Sabiedriskā transporta padomes dotos uzdevumus;
- izstrādāt un plānot maršrutu tīkla reģionālās nozīmes maršrutus;
- sagatavot priekšlikumus sabiedriskā transporta pakalpojumu tarifu un to izmaiņu noteikšanai;
- organizēt ar sabiedriskā transportu saistītos pakalpojumus;
- reģistrēt autoostas vai apturēt vai anulēt autoostas reģistrāciju, kā arī pārbaudīt autoostas pakalpojumu maksu;
- izsniegt, apturēt vai anulēt atļaujas sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanai komercmaršrutos;
- uzturēt braukšanas maksas atvieglojumu saņēmēju informācijas sistēmu un vienoto sabiedriskā transporta biļešu sistēmu;
- nodrošināt pārvadājumu pa dzelzceļu liberalizāciju, uzraudzību un pasažieru pārvadājumu pa dzelzceļu attīstības veicināšanu.
Apakšprogrammas izpildītājs: Satiksmes ministrija un VSIA “Autotransporta direkcija”.
Darbības rezultāti un to rezultatīvie rādītāji no 2021. līdz 2025. gadam
|
2021. gads (izpilde) |
2022. gada plāns |
2023. gada plāns |
2024. gada prognoze |
2025. gada prognoze |
---|---|---|---|---|---|
Veikta valsts nozīmes maršrutu tīklā sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzēju līgumsaistību izpildes uzraudzība |
|||||
Apsekoto reisu īpatsvars no kopējā veikto reisu skaita (%) |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
Finanšu izlietojuma pārbaudes katrā valstspilsētu pašvaldībā (skaits) |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
Finanšu līdzekļu izlietojuma likumības un pareizības pārbaužu īpatsvars no kopējā noslēgtā līgumu skaita (%) |
69 |
50 |
30 |
50 |
50 |
Autoostu apsekošanas īpatsvars no autoostu skaita (%) |
100 |
100 |
100 |
100 |
100 |
Reģionālās nozīmes pārvadājumos ar vilcieniem pārvadāto pasažieru īpatsvars kopējā reģionālās nozīmes dotējamā maršrutu tīklā (%) |
- |
- |
44 |
47 |
47 |
Finansiālie rādītāji no 2021. līdz 2025. gadam
|
2021. gads (izpilde) |
2022. gada plāns |
2023. gada plāns |
2024. gada plāns |
2025. gada plāns |
---|---|---|---|---|---|
Kopējie izdevumi, euro |
839 041 |
920 648 |
1 008 627 |
1 028 577 |
1 067 523 |
Kopējo izdevumu izmaiņas, euro (+/–) pret iepriekšējo gadu |
× |
81 607 |
87 979 |
19 950 |
38 946 |
Kopējie izdevumi, % (+/–) pret iepriekšējo gadu |
× |
9,7 |
9,6 |
2,0 |
3,8 |
Izmaiņas izdevumos, salīdzinot 2023. gada plānu ar 2022. gada plānu
Euro
Pasākums |
Samazinājums |
Palielinājums |
Izmaiņas |
---|---|---|---|
Izdevumi – kopā |
- |
87 979 |
87 979 |
t. sk.: |
|||
Citas izmaiņas |
- |
87 979 |
87 979 |
Palielināti izdevumi vienotas sabiedriskā transporta biļešu sistēmas uzturēšanai (MK 24.09.2021. sēdes prot. Nr. 63, 1.§ 2.p.). |
- |
5 899 |
5 899 |
t.sk. iekšējā līdzekļu pārdale starp budžeta programmām (apakšprogrammām) |
- |
82 080 |
82 080 |
Pārdale no apakšprogrammas 23.06.00 “Valsts autoceļu uzturēšana un atjaunošana” VSIA “Autotransporta direkcija” sabiedriskā transporta pakalpojumu organizēšanas nodrošināšanai (MK 11.10.2022. prot. Nr. 52 5. §, 53.7.1. p.) |
- |
45 069 |
45 069 |
Pārdale no apakšprogrammas 23.06.00 “Valsts autoceļu uzturēšana un atjaunošana” pasažieru tiesību iekšzemes dzelzceļa pasažieru pārvadājumos uzraudzībai (MK 11.10.2022. prot. Nr. 52, 5.§, 53.7.2.p.) |
- |
37 011 |
37 011 |
31.06.00 Dotācija zaudējumu segšanai sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzējiem
Apakšprogrammas mērķis:
zaudējumu kompensēšana sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzējiem saistībā ar sabiedriskā transporta pakalpojumu pasūtījuma līguma izpildi un saistībā ar personu, kurām noteikti braukšanas maksas atvieglojumi, pārvadāšanu.
Galvenās aktivitātes:
- kompensēt zaudējumus sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzējiem atbilstoši normatīvajos aktos vai sabiedriskā transporta pakalpojumu līgumā noteiktajai zaudējumu aprēķināšanas kārtībai.
- kompensēt zaudējumus valstspilsētu pašvaldībām par radītajiem zaudējumiem maršrutos, kas iziet ārpus pilsētas administratīvās teritorijas vairāk kā 30%;
- kompensēt sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzējiem zaudējumus, kas radušies, nodrošinot personu ar I un II grupas invaliditāti, personu līdz 18 gadu vecumam ar invaliditāti, kā arī personu, kas pavada personu ar I grupas invaliditāti vai personu līdz 18 gadu vecumam ar invaliditāti, politiski represēto personu vai nacionālās pretošanās kustības dalībnieku, bāreņu vai bez vecāku gādības palikušo bērnu un pirmsskolas vecuma bērnu tiesības izmantot sabiedrisko transportu bez maksas;
- kompensēt noteiktā apmērā sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzējiem zaudējumus, kas radušies pārvadājot reģionālās nozīmes pārvadājumos personas no ģimenēm, kuras izmanto valstī īstenotās Latvijas Goda ģimenes apliecības programmas ietvaros piešķirto apliecību;
Apakšprogrammas izpildītājs: Satiksmes ministrija un VSIA “Autotransporta direkcija”.
Darbības rezultāti un to rezultatīvie rādītāji no 2021. līdz 2025. gadam
|
2021. gads (izpilde) |
2022. gada plāns |
2023. gada plāns |
2024. gada prognoze |
2025. gada prognoze |
---|---|---|---|---|---|
Pārvadātājiem segti zaudējumi atbilstoši valsts budžetā piešķirtai apropriācijai sabiedrībai nepieciešamajos maršrutos1 |
|||||
Pārvadātājiem segto zaudējumu apmērs no pamatoti plānotiem reģionālās nozīmes maršrutiem pa dzelzceļu (%) |
40 |
69 |
56 |
72 |
72 |
Pārvadātājiem segto zaudējumu apmērs no pamatoti plānotā pilsētu maršrutos ar autobusiem (%) |
95 |
100 |
100 |
83 |
83 |
Pārvadātājiem segto zaudējumu apmērs no pamatoti plānotiem reģionālās nozīmes maršrutiem ar autobusiem (%) |
64 |
71 |
77 |
81 |
81 |
Pārvadātājiem segti zaudējumi (nesaņemti ieņēmumi) atbilstoši valsts budžetā piešķirtai apropriācijai par pasažieru pārvadāšanu sabiedriskajā transportā ar valsts noteiktajiem braukšanas maksas atvieglojumiem noteiktām pasažieru kategorijām |
|||||
Pārvadātājiem segto zaudējumu apmērs no pamatoti plānotiem reģionālās nozīmes maršrutiem pa dzelzceļu (%) |
100 |
100 |
100 |
100 |
100 |
Pārvadātājiem segto zaudējumu apmērs no pamatoti plānotā pilsētu maršrutos (%) |
100 |
100 |
100 |
100 |
100 |
Pārvadātājiem segto zaudējumu apmērs no pamatoti plānotiem reģionālās nozīmes maršrutiem ar autobusiem (%) |
100 |
100 |
100 |
100 |
100 |
Piezīmes.
1 Zaudējumu kompensēšanas apmērs par sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu pieaug (2021-2023), ievērojot ģeopolitiskās situācijas ietekmi uz tautsaimniecību, kad būtiski palielinās energoresursu cenas, preču un pakalpojumu cenas, pasažieru mobilitātes un paradumu maiņu un atsevišķu valstspilsētu pašvaldību tarifu (braukšanas maksas) paaugstināšana. Rezultātā plānotie valsts budžeta līdzekļi nesedz pārvadātāju faktiskos zaudējumus un jautājums par nepieciešamo papildu finansējumu saistību izpildei tiek risināts budžeta izpildes laikā.
Finansiālie rādītāji no 2021. līdz 2025. gadam
|
2021. gads (izpilde) |
2022. gada plāns |
2023. gada plāns |
2024. gada plāns |
2025. gada plāns |
---|---|---|---|---|---|
Kopējie izdevumi, euro |
61 603 518 |
70 288 795 |
74 787 014 |
74 787 014 |
74 787 014 |
× |
8 685 277 |
4 498 219 |
- |
- |
|
Kopējie izdevumi, % (+/–) pret iepriekšējo gadu |
× |
14,1 |
6,4 |
- |
- |
Izmaiņas izdevumos, salīdzinot 2023. gada plānu ar 2022. gada plānu
Euro
Pasākums |
Samazinājums |
Palielinājums |
Izmaiņas |
---|---|---|---|
Izdevumi – kopā |
5 501 781 |
10 000 000 |
4 498 219 |
t. sk.: |
|||
Prioritāri pasākumi |
- |
10 000 000 |
10 000 000 |
Dotācija zaudējumu segšanai sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzējiem (MK 13.01.2023. sēdes prot. Nr. 2, 1.§ 2.p..) |
- |
10 000 000 |
10 000 000 |
Citas izmaiņas |
5 501 781 |
- |
-5 501 781 |
Samazināti izdevumi zaudējumu segšanai sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzējiem (MK 24.09.2021. sēdes prot. Nr. 63, 1.§ 2.p.) |
5 501 781 |
- |
-5 501 781 |
31.08.00 Transferts plānošanas reģioniem sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanai
Apakšprogrammas mērķis:
iedzīvotājiem pieejamu sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšana.
Galvenās aktivitātes:
- izstrādāt priekšlikumus reģionālās nozīmes maršrutu grozīšanai un maršrutu tīkla funkcionalitātes uzlabošanai;
- apsekot pieturvietas, analizēt pasažieru plūsmas;
- sadarboties ar pašvaldībām un apkopot iedzīvotāju viedokļus par maršrutu tīklu un tajā veicamajām izmaiņām.
Apakšprogrammas izpildītājs: Satiksmes ministrija un Plānošanas reģioni.
Darbības rezultāti un to rezultatīvie rādītāji no 2021. līdz 2025. gadam
|
2021. gads (izpilde) |
2022. gada plāns |
2023. gada plāns |
2024. gada prognoze |
2025. gada prognoze |
---|---|---|---|---|---|
Nodrošināti sabiedriskā transporta pakalpojumi plānošanas reģionos |
|||||
Izstrādāti priekšlikumi reģionālās nozīmes maršrutu grozīšanai un maršrutu tīkla funkcionalitātes uzlabošanai (skaits) |
370 |
60 |
60 |
60 |
60 |
Sabiedriskā transporta padomes sēdes (skaits) |
20 |
12 |
12 |
12 |
12 |
Reģiona pārstāvja dalība Sabiedriskā transporta padomes sēdēs (reizes) |
99 |
60 |
60 |
60 |
60 |
Apsekotas un uzraudzītas pieturvietas no visu pieturvietu skaita (%) |
10 |
15 |
15 |
15 |
51 |
Sabiedriskā transporta komisijas sēdes (skaits) |
2 |
5 |
5 |
5 |
5 |
Izpildīti Sabiedriskā transporta padomes uzdevumi (%) |
100 |
100 |
100 |
100 |
100 |
Izskatīti priekšlikumi jaunu pieturvietu ierīkošanas nepieciešamībai (skaits) |
107 |
20 |
20 |
20 |
20 |
Plānošanas reģionu izsniegtās licences par pasažieru komercpārvadājumiem ar taksometriem (skaits) |
93 |
500 |
220 |
220 |
220 |
Finansiālie rādītāji no 2021. līdz 2025. gadam
|
2020. gads (izpilde) |
2021. gada plāns |
2022. gada plāns |
2023. gada plāns |
2024. gada plāns |
---|---|---|---|---|---|
Kopējie izdevumi, euro |
224 000 |
240 000 |
264 600 |
264 600 |
264 600 |
Kopējo izdevumu izmaiņas, euro (+/–) pret iepriekšējo gadu |
× |
15 600 |
24 600 |
- |
- |
Kopējie izdevumi, % (+/–) pret iepriekšējo gadu |
× |
7,0 |
10,3 |
- |
- |
Izmaiņas izdevumos, salīdzinot 2023. gada plānu ar 2022. gada plānu
Euro
Pasākums |
Samazinājums |
Palielinājums |
Izmaiņas |
---|---|---|---|
Izdevumi - kopā |
14 000 |
38 600 |
24 600 |
t.sk. |
|
|
|
14 000 |
38 600 |
24 600 |
|
14 000 |
- |
-14 000 |
|
t.sk. iekšējā līdzekļu pārdale starp budžeta programmām (apakšprogrammām) |
- |
38 600 |
38 600 |
Pārdale no apakšprogrammas 23.06.00 “Valsts autoceļu uzturēšana un atjaunošana” plānošanas reģioniem sabiedriskā transporta pakalpojumu funkciju nodrošināšanai (MK 11.10.2022. sēdes prot. Nr. 52 5. §, 53.8. p.) |
- |
38 600 |
38 600 |
31.09.00 Dotācija jauno vilcienu iegādei un remonta centra izbūvei
Apakšprogrammas mērķis:
nodrošināt pasažieru mobilitāti ar elektrovilcieniem pēc esošā ritošā sastāva ekspluatācijas termiņa beigām.
Galvenās aktivitātes:
- atjaunot ritošo sastāvu, ievērojot ES vides aizsardzības prasības un regulējumu attiecībā uz personām ar kustību traucējumiem.
- izveidot jaunu ritošā sastāva tehniskās apkopes vietu.
Apakšprogrammas izpildītājs: Satiksmes ministrija un AS “Pasažieru vilciens”.
Darbības rezultāti un to rezultatīvie rādītāji no 2021. līdz 2025. gadam
|
2021. gads (izpilde) |
2022. gada plāns |
2023. gada plāns |
2024. gada prognoze |
2025. gada prognoze |
---|---|---|---|---|---|
Nodrošināta jauno elektrovilcienu uzturēšana – tehniskā apkope un remonts |
|||||
Uzbūvēts ritošā sastāva remontu centrs (%)1 |
- |
- |
- |
33 |
67 |
Nodrošināta jaunu elektrovilcienu iegāde |
|||||
Piegādāti elektrovilcieni (skaits) |
- |
18 |
- |
92 |
- |
Piezīmes.
[1] Sākotnēji tika plānots veikt esošā remontu centra rekonstrukciju līdz 2021. gadam, taču 2019. – 2020. gadā veiktā pētījuma rezultātā (ārpakalpojuma speciālisti no Ernst & Young), kā arī, ņemot vērā jauno elektrovilcienu prasības attiecībā uz telpu platību un tehnoloģiskajiem risinājumiem, ekonomiski pamatotākais risinājums tika izvēlēts jauna remontu centra būvniecība. Ņemot vērā, ka jaunas ēkas būvniecība ir krietni komplicētāks process nekā esošas ēkas rekonstrukcija, tika sagatavots jauns projekta realizācijas plāns 2021. – 2025. gadam.
2 2022. gadā plāns norādīts atbilstoši sākotnēji plānotajam, vienlaikus projekta īstenošanā bijušas nobīdes, faktiskā vilcienu piegāde ir aizkavējusies; ievērojot izmaiņas projekta finansēšanas avotos, šajā apakšprogrammā paredzētā finansējuma ietvaros paredzēts saņemt 9 vilcienu piegādi, savukārt 23 vilcienu piegāde plānota no 61.12.00 apakšprogrammas paredzētā finansējuma.
Finansiālie rādītāji no 2021. līdz 2025. gadam
|
2021. gads (izpilde) |
2022. gada plāns |
2023. gada plāns |
2024. gada plāns |
2025. gada plāns |
---|---|---|---|---|---|
Kopējie izdevumi, euro |
- |
125 923 040 |
9 889 383 |
40 688 689 |
2 674 311 |
Kopējo izdevumu izmaiņas, euro (+/–) pret iepriekšējo gadu |
× |
125 923 040 |
-116 033 657 |
30 799 706 |
-38 014 378 |
Kopējie izdevumi, % (+/–) pret iepriekšējo gadu |
× |
× |
-92,1 |
311,4 |
-93,4 |
Izmaiņas izdevumos, salīdzinot 2023. gada plānu ar 2022. gada plānu
Euro
Pasākums |
Samazinājums |
Palielinājums |
Izmaiņas |
---|---|---|---|
Izdevumi - kopā |
-125 923 040 |
9 889 383 |
-116 033 657 |
t.sk. |
|||
Ilgtermiņa saistības |
-125 923 040 |
9 889 383 |
-116 033 657 |
Finansējums jauno elektrovilcienu projektam (MK 26.10.2022. rīk. Nr. 763) |
-125 923 040 |
9 889 383 |
-116 033 657 |