Finansiālie rādītāji no 2022. līdz 2026. gadam
|
2022. gads (izpilde) |
2023. gada plāns |
2024. gada plāns |
2025. gada plāns |
2026. gada plāns |
---|---|---|---|---|---|
Kopējie izdevumi, euro |
122 902 595 |
131 207 151 |
235 843 807 |
162 050 975 |
159 376 664 |
Kopējo izdevumu izmaiņas, euro (+/–) pret iepriekšējo gadu |
× |
8 304 556 |
104 636 656 |
-73 792 832 |
-2 674 311 |
Kopējie izdevumi, % (+/–) pret iepriekšējo gadu |
× |
6,8 |
79,7 |
-31,3 |
-1,7 |
31.04.00 Finansējums dzelzceļa publiskai infrastruktūrai
Apakšprogrammas mērķis:
segt publiskās dzelzceļa infrastruktūras uzturēšanas izdevumus pasažieru segmentā izdevumus par publiskās dzelzceļa infrastruktūras izmantošanu.
Galvenā aktivitāte:
nodrošināt pasažieru pārvadājumus pa dzelzceļu atbilstoši iedzīvotāju pieprasījumam.
Apakšprogrammas izpildītājs: Satiksmes ministrija.
Darbības rezultāti un to rezultatīvie rādītāji no 2022. līdz 2026. gadam
|
2022. gads (izpilde) |
2023. gada plāns |
2024. gada plāns |
2025. gada prognoze |
2026. gada prognoze |
---|---|---|---|---|---|
Kompensēti publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras izdevumi atbilstoši valsts pasūtījumam1 |
|||||
Izdevumu kompensācijas apmērs pasažieru pārvadātājiem par tiešajām izmaksām no pamatoti plānotiem reģionālās nozīmes maršrutiem pa dzelzceļu pārvadātājam par tiešajām izmaksām (%) |
100 |
100 |
100 |
100 |
100 |
VAS “Latvijas Dzelzceļš” segti izdevumi par publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras izmantošanu no piešķirtā finansējuma (%) |
100 |
100 |
100 |
100 |
100 |
Piezīmes.
1 Pie nosacījuma, ka tiek piešķirts budžetā trūkstošais finansējums publiskās infrastruktūras izmaksu segšanai atbilstoši valsts pasūtījumam.
Finansiālie rādītāji no 2022. līdz 2026. gadam
|
2022. gads (izpilde) |
2023. gada plāns |
2024. gada plāns |
2025. gada plāns |
2026. gada plāns |
---|---|---|---|---|---|
Kopējie izdevumi, euro |
30 874 774 |
45 257 527 |
64 257 527 |
64 257 527 |
64 257 527 |
Kopējo izdevumu izmaiņas, euro (+/–) pret iepriekšējo gadu |
× |
14 382 753 |
19 000 000 |
- |
- |
Kopējie izdevumi, % (+/–) pret iepriekšējo gadu |
× |
46,6 |
42,0 |
- |
- |
Izmaiņas izdevumos, salīdzinot 2024. gada plānu ar 2023. gada plānu
Euro
Pasākums |
Samazinājums |
Palielinājums |
Izmaiņas |
---|---|---|---|
Izdevumi – kopā |
- |
19 000 000 |
19 000 000 |
t.sk.: |
|||
Prioritārie pasākumi |
- |
19 000 000 |
19 000 000 |
Dzelzceļa publiskās infrastruktūras uzturēšana (MK 26.09.2023. sēdes prot. Nr.47 43.§ 2.p.) |
- |
19 000 000 |
19 000 000 |
31.05.00 Dotācija Autotransporta direkcijai sabiedriskā transporta pakalpojumu organizēšanai
Apakšprogrammas mērķis:
sabiedriskā transporta pakalpojumu administrēšanas funkcijas nodrošināšana.
Galvenās aktivitātes:
- nodrošināt Sabiedriskā transporta padomes sekretariāta un izpildinstitūcijas funkcijas un pildīt citus Sabiedriskā transporta padomes dotos uzdevumus;
- izstrādāt un plānot maršrutu tīkla reģionālās nozīmes maršrutus;
- sagatavot priekšlikumus sabiedriskā transporta pakalpojumu tarifu un to izmaiņu noteikšanai;
- organizēt ar sabiedriskā transportu saistītos pakalpojumus;
- reģistrēt autoostas vai apturēt vai anulēt autoostas reģistrāciju, kā arī pārbaudīt autoostas pakalpojumu maksu;
- izsniegt, apturēt vai anulēt atļaujas sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanai komercmaršrutos;
- uzturēt braukšanas maksas atvieglojumu saņēmēju informācijas sistēmu un vienoto sabiedriskā transporta biļešu sistēmu;
- nodrošināt pārvadājumu pa dzelzceļu liberalizāciju, uzraudzību un pasažieru pārvadājumu pa dzelzceļu attīstības veicināšanu.
Apakšprogrammas izpildītājs: Satiksmes ministrija un VSIA “Autotransporta direkcija”.
Darbības rezultāti un to rezultatīvie rādītāji no 2022. līdz 2026. gadam
|
2022. gads (izpilde) |
2023. gada plāns |
2024. gada plāns |
2025. gada prognoze |
2026. gada prognoze |
---|---|---|---|---|---|
Veikta valsts nozīmes maršrutu tīklā sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzēju līgumsaistību izpildes uzraudzība |
|||||
Apsekoto reisu īpatsvars no kopējā veikto reisu skaita (%) |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
Finanšu izlietojuma pārbaudes katrā valstspilsētu pašvaldībā (skaits) |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
Finanšu līdzekļu izlietojuma likumības un pareizības pārbaužu īpatsvars no kopējā noslēgtā līgumu skaita (%) |
65 |
30 |
30 |
30 |
30 |
Autoostu apsekošanas īpatsvars no autoostu skaita (%) |
100 |
100 |
100 |
100 |
100 |
Reģionālās nozīmes pārvadājumos ar vilcieniem pārvadāto pasažieru īpatsvars kopējā reģionālās nozīmes dotējamā maršrutu tīklā (%) |
- |
44 |
46 |
47 |
48 |
Finansiālie rādītāji no 2022. līdz 2026. gadam
|
2022. gads (izpilde) |
2023. gada plāns |
2024. gada plāns |
2025. gada plāns |
2026. gada plāns |
---|---|---|---|---|---|
Kopējie izdevumi, euro |
920 648 |
1 008 627 |
1 028 577 |
1 067 523 |
1 067 523 |
Kopējo izdevumu izmaiņas, euro (+/–) pret iepriekšējo gadu |
× |
87 979 |
19 950 |
38 946 |
- |
Kopējie izdevumi, % (+/–) pret iepriekšējo gadu |
× |
9,6 |
2,0 |
3,8 |
- |
Izmaiņas izdevumos, salīdzinot 2024. gada plānu ar 2023. gada plānu
Euro
Pasākums |
Samazinājums |
Palielinājums |
Izmaiņas |
---|---|---|---|
Izdevumi – kopā |
2 460 |
22 410 |
19 950 |
t. sk.: |
|||
Citas izmaiņas |
2 460 |
22 410 |
19 950 |
t.sk. iekšējā līdzekļu pārdale starp budžeta programmām (apakšprogrammām) |
2 460 |
22 410 |
19 950 |
Pārdale no apakšprogrammas 23.06.00 “Valsts autoceļu uzturēšana un atjaunošana” VSIA “Autotransporta direkcija” sabiedriskā transporta pakalpojumu organizēšanas nodrošināšanai (MK 11.10.2022. sēdes prot. Nr.52 5.§ 53.7.1. apakšp.) |
- |
22 410 |
22 410 |
Samazināti izdevumi saistībā ar pārdali no apakšprogrammas 23.06.00 “Valsts autoceļu uzturēšana un atjaunošana” pasažieru tiesību iekšzemes dzelzceļa pasažieru pārvadājumos uzraudzībai (MK 11.10.2022. prot. Nr.52 5.§ 53.7.2. apakšp.) |
2 460 |
- |
-2 460 |
31.06.00 Dotācija zaudējumu segšanai sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzējiem
Apakšprogrammas mērķis:
zaudējumu kompensēšana sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzējiem saistībā ar sabiedriskā transporta pakalpojumu pasūtījuma līguma izpildi un saistībā ar personu, kurām noteikti braukšanas maksas atvieglojumi, pārvadāšanu.
Galvenās aktivitātes:
- kompensēt zaudējumus sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzējiem atbilstoši normatīvajos aktos vai sabiedriskā transporta pakalpojumu līgumā noteiktajai zaudējumu aprēķināšanas kārtībai.
- kompensēt zaudējumus valstspilsētu pašvaldībām par radītajiem zaudējumiem maršrutos, kas iziet ārpus pilsētas administratīvās teritorijas vairāk kā 30%;
- kompensēt sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzējiem zaudējumus, kas radušies, nodrošinot personu ar I un II grupas invaliditāti, personu līdz 18 gadu vecumam ar invaliditāti, kā arī personu, kas pavada personu ar I grupas invaliditāti vai personu līdz 18 gadu vecumam ar invaliditāti, politiski represēto personu vai nacionālās pretošanās kustības dalībnieku, bāreņu vai bez vecāku gādības palikušo bērnu un pirmsskolas vecuma bērnu tiesības izmantot sabiedrisko transportu bez maksas;
- kompensēt noteiktā apmērā sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzējiem zaudējumus, kas radušies pārvadājot reģionālās nozīmes pārvadājumos personas no ģimenēm, kuras izmanto valstī īstenotās Latvijas Goda ģimenes apliecības programmas ietvaros piešķirto apliecību;
Apakšprogrammas izpildītājs: Satiksmes ministrija un VSIA “Autotransporta direkcija”.
Darbības rezultāti un to rezultatīvie rādītāji no 2022. līdz 2026. gadam
|
2022. gads (izpilde) |
2023. gada plāns |
2024. gada plāns |
2025. gada prognoze |
2026. gada prognoze |
---|---|---|---|---|---|
Pārvadātājiem segti zaudējumi atbilstoši valsts budžetā piešķirtai apropriācijai sabiedrībai nepieciešamajos maršrutos1 |
|||||
Pārvadātājiem segto zaudējumu apmērs no pamatoti plānotiem reģionālās nozīmes maršrutiem pa dzelzceļu (%) |
71 |
56 |
50 |
52 |
50 |
Pārvadātājiem segto zaudējumu apmērs no pamatoti plānotā pilsētu maršrutos ar autobusiem (%) |
125 |
100 |
81 |
81 |
81 |
Pārvadātājiem segto zaudējumu apmērs no pamatoti plānotiem reģionālās nozīmes maršrutiem ar autobusiem (%) |
88 |
77 |
85 |
86 |
86 |
Pārvadātājiem segti zaudējumi (nesaņemti ieņēmumi) atbilstoši valsts budžetā piešķirtai apropriācijai par pasažieru pārvadāšanu sabiedriskajā transportā ar valsts noteiktajiem braukšanas maksas atvieglojumiem noteiktām pasažieru kategorijām |
|||||
Pārvadātājiem segto zaudējumu apmērs no pamatoti plānotiem reģionālās nozīmes maršrutiem pa dzelzceļu (%) |
100 |
100 |
100 |
100 |
100 |
Pārvadātājiem segto zaudējumu apmērs no pamatoti plānotā pilsētu maršrutos (%) |
100 |
100 |
64 |
64 |
64 |
Pārvadātājiem segto zaudējumu apmērs no pamatoti plānotiem reģionālās nozīmes maršrutiem ar autobusiem (%) |
100 |
100 |
100 |
100 |
100 |
Piezīmes.
1 Zaudējumu kompensēšanas apmērs par sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu pieaug (2023-2024), ievērojot inflācijas ietekmi uz preču un pakalpojumu cenām, kā arī būtiski palielinājušās energoresursu cenas, darbaspēka izmaksas. Tā rezultātā tiek pārskatīts/paaugstināts arī sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanā piemērotais tarifs (braukšanas maksa). Rezultātā plānotie valsts budžeta līdzekļi nesedz pārvadātāju faktiskos zaudējumus un jautājums par nepieciešamo papildu finansējumu saistību izpildei tiek risināts budžeta izpildes laikā.
Finansiālie rādītāji no 2022. līdz 2026. gadam
|
2022. gads (izpilde) |
2023. gada plāns |
2024. gada plāns |
2025. gada plāns |
2026. gada plāns |
---|---|---|---|---|---|
Kopējie izdevumi, euro |
90 270 492 |
74 787 014 |
93 787 014 |
93 787 014 |
93 787 014 |
× |
-15 483 478 |
19 000 000 |
- |
- |
|
Kopējie izdevumi, % (+/–) pret iepriekšējo gadu |
× |
-17,2 |
25,4 |
- |
- |
Izmaiņas izdevumos, salīdzinot 2024. gada plānu ar 2023. gada plānu
Euro
Pasākums |
Samazinājums |
Palielinājums |
Izmaiņas |
---|---|---|---|
Izdevumi – kopā |
- |
19 000 000 |
19 000 000 |
t. sk.: |
|||
Prioritārie pasākumi |
- |
19 000 000 |
19 000 000 |
Dotācija zaudējumu segšanai sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzējiem (MK 26.09.2023. sēdes prot. Nr.47 43.§ 2.p.) |
- |
17 939 053 |
17 939 053 |
Braukšanas maksas atvieglojumi bērniem bāreņiem un bez vecāku gādības palikušiem bērniem, kuri atrodas audžuģimenēs, aizbildnībā, bērnu aprūpes institūcijās vai mācās vispārējās un profesionālajās izglītības iestādēs, kā arī augstskolās un koledžās līdz 24 gadu vecuma sasniegšanai, valstspilsētu pašvaldību organizētajos pārvadājumos (MK 26.09.2023. sēdes prot. Nr.47 43.§ 2.p.) |
- |
1 060 947 |
1 060 947 |
31.08.00 Transferts plānošanas reģioniem sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanai
Apakšprogrammas mērķis:
iedzīvotājiem pieejamu sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšana.
Galvenās aktivitātes:
- izstrādāt priekšlikumus reģionālās nozīmes maršrutu grozīšanai un maršrutu tīkla funkcionalitātes uzlabošanai;
- apsekot pieturvietas, analizēt pasažieru plūsmas;
- sadarboties ar pašvaldībām un apkopot iedzīvotāju viedokļus par maršrutu tīklu un tajā veicamajām izmaiņām.
Apakšprogrammas izpildītājs: Satiksmes ministrija un Plānošanas reģioni.
Darbības rezultāti un to rezultatīvie rādītāji no 2022. līdz 2026. gadam
|
2022. gads (izpilde) |
2023. gada plāns |
2024. gada plāns |
2025. gada prognoze |
2026. gada prognoze |
Nodrošināti sabiedriskā transporta pakalpojumi plānošanas reģionos |
|||||
Izstrādāti priekšlikumi reģionālās nozīmes maršrutu grozīšanai un maršrutu tīkla funkcionalitātes uzlabošanai (skaits) |
604 |
60 |
500 |
500 |
500 |
Sabiedriskā transporta padomes sēdes (skaits) |
21 |
12 |
12 |
12 |
12 |
Reģiona pārstāvja dalība Sabiedriskā transporta padomes sēdēs (reizes) |
101 |
60 |
75 |
75 |
75 |
Apsekotas un uzraudzītas pieturvietas no visu pieturvietu skaita (%) |
8,7 |
15 |
15 |
15 |
15 |
Sabiedriskā transporta komisijas sēdes (skaits) |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
Izpildīti Sabiedriskā transporta padomes uzdevumi (%) |
100 |
100 |
100 |
100 |
100 |
Izskatīti priekšlikumi jaunu pieturvietu ierīkošanas nepieciešamībai (skaits) |
120 |
20 |
100 |
100 |
100 |
Plānošanas reģionu izsniegtās licences par pasažieru komercpārvadājumiem ar taksometriem (skaits) |
247 |
220 |
220 |
220 |
220 |
Finansiālie rādītāji no 2022. līdz 2026. gadam
|
2022. gads (izpilde) |
2023. gada plāns |
2024. gada plāns |
2025. gada plāns |
2026. gada plāns |
---|---|---|---|---|---|
Kopējie izdevumi, euro |
227 350 |
264 600 |
264 600 |
264 600 |
264 600 |
Kopējo izdevumu izmaiņas, euro (+/–) pret iepriekšējo gadu |
× |
37 250 |
- |
- |
- |
Kopējie izdevumi, % (+/–) pret iepriekšējo gadu |
× |
16,4 |
- |
- |
- |
31.09.00 Dotācija jauno vilcienu iegādei un remonta centra izbūvei
Apakšprogrammas mērķis:
nodrošināt pasažieru mobilitāti ar elektrovilcieniem pēc esošā ritošā sastāva ekspluatācijas termiņa beigām.
Galvenās aktivitātes:
- atjaunot ritošo sastāvu, ievērojot ES vides aizsardzības prasības un regulējumu attiecībā uz personām ar kustību traucējumiem.
- izveidot jaunu ritošā sastāva tehniskās apkopes vietu.
Apakšprogrammas izpildītājs: Satiksmes ministrija un AS “Pasažieru vilciens”.
Darbības rezultāti un to rezultatīvie rādītāji no 2022. līdz 2026. gadam
|
2022. gads (izpilde) |
2023. gada plāns |
2024. gada plāns |
2025. gada prognoze |
2026. gada prognoze |
---|---|---|---|---|---|
Nodrošināta jauno elektrovilcienu uzturēšana – tehniskā apkope un remonts |
|||||
Uzbūvēts ritošā sastāva remontu centrs (%)1 |
- |
- |
- |
50 |
50 |
Nodrošināta jaunu elektrovilcienu iegāde |
|||||
Piegādāti elektrovilcieni (skaits) |
0 |
- |
92 |
- |
- |
Piezīmes.
1 Sākotnēji tika plānots veikt esošā remontu centra rekonstrukciju līdz 2021. gadam, taču 2019. – 2020. gadā veiktā pētījuma rezultātā (ārpakalpojuma speciālisti no Ernst & Young), kā arī, ņemot vērā jauno elektrovilcienu prasības attiecībā uz telpu platību un tehnoloģiskajiem risinājumiem, ekonomiski pamatotākais risinājums tika izvēlēts jauna remontu centra būvniecība. Ņemot vērā, ka jaunas ēkas būvniecībai nepieciešamas lielas investīcijas, 2022. – 2023. gadā tika veikts pētījums (ārpakalpojuma speciālisti no Ernst & Young) par iespēju nodrošināt vilcienu remontus, izmantojot ārpakalpojumu sniedzēju pakalpojumus, tomēr pētījuma rezultātā tika konstatēts, ka ekonomiski izdevīgāk ir būvēt ritošā sastāva remontu centru, nekā piesaistīt ārpakalpojumu, kā arī pastāv riski, ka pakalpojuma sniedzēji nevarēs nodrošināt vilcienu remontu nepieciešamajā apjomā un termiņos. Tāpat 2022. – 2023. gadā tika veikta remontu centra koncepcijas izstrāde (ārpakalpojuma speciālisti no ACYGS SALES MANAGEMENT S.L.). Atbilstoši koncepcijai paredzamais remontu centra būvniecības tehniskā projekta un būvniecības kopējais īstenošanas laiks ir 2 gadi uz 3 ceturkšņi. Ņemot vērā, ka pirms tam nepieciešams saņemt Ministru Kabineta rīkojumu par papildu finansējuma piešķiršanu projektam un veikt iepirkuma procedūras par būvniecības tehniskā projekta izstrādi un būvniecības veikšanu, tad ritošā sastāva remontu centra būvniecība tiks pabeigta ne ātrāk kā 2026. gadā.
2 2024.gadā plāns norādīts, ņemot vērā nobīdes elektrovilcienu piegādes termiņos sakarā ar apstākļiem, kurus nevarēja paredzēt pirms projekta uzsākšanas (COVID-19 pandēmija un Krievijas Federācijas uzsāktā karadarbība Ukrainā); Sākotnēji tika paredzēta 32 elektrovilcienu piegāde, bet, ievērojot izmaiņas projekta finansēšanas avotos, šajā apakšprogrammā paredzētā finansējuma ietvaros paredzēts piegādāt 9 elektrovilcienus, savukārt 23 elektrovilcienu piegāde plānota no 61.12.00 apakšprogrammas paredzētā finansējuma.
Finansiālie rādītāji no 2022. līdz 2026. gadam
|
2022. gads (izpilde) |
2023. gada plāns |
2024. gada plāns |
2025. gada plāns |
2026. gada plāns |
---|---|---|---|---|---|
Kopējie izdevumi, euro |
609 331 |
9 889 383 |
76 506 089 |
2 674 311 |
- |
Kopējo izdevumu izmaiņas, euro (+/–) pret iepriekšējo gadu |
× |
9 280 052 |
66 616 706 |
-73 831 778 |
-2 674 311 |
Kopējie izdevumi, % (+/–) pret iepriekšējo gadu |
× |
1 523,0 |
673,6 |
-96,5 |
-100,0 |
Izmaiņas izdevumos, salīdzinot 2024. gada plānu ar 2023. gada plānu
Euro
Pasākums |
Samazinājums |
Palielinājums |
Izmaiņas |
---|---|---|---|
Izdevumi - kopā |
9 889 383 |
76 506 089 |
66 616 706 |
t.sk. |
|||
Ilgtermiņa saistības |
9 889 383 |
76 506 089 |
66 616 706 |
Finansējums jauno elektrovilcienu projektam (MK 26.10.2022. rīk. Nr. 763) |
9 889 383 |
76 506 089 |
66 616 706 |