Finansiālie rādītāji no 2022. līdz 2026. gadam

 

2022. gads (izpilde)

2023. gada plāns

2024. gada plāns

2025. gada plāns

2026. gada plāns

Kopējie izdevumi, euro

122 902 595

131 207 151

235 843 807

162 050 975

159 376 664

Kopējo izdevumu izmaiņas, euro (+/–) pret iepriekšējo gadu

×

8 304 556

104 636 656

-73 792 832

-2 674 311

Kopējie izdevumi, % (+/–) pret iepriekšējo gadu

×

6,8

79,7

-31,3

-1,7

31.04.00 Finansējums dzelzceļa publiskai infrastruktūrai

Apakšprogrammas mērķis:

segt publiskās dzelzceļa infrastruktūras uzturēšanas izdevumus pasažieru segmentā izdevumus par publiskās dzelzceļa infrastruktūras izmantošanu.

Galvenā aktivitāte:

nodrošināt pasažieru pārvadājumus pa dzelzceļu atbilstoši iedzīvotāju pieprasījumam.

Apakšprogrammas izpildītājs: Satiksmes ministrija.

Darbības rezultāti un to rezultatīvie rādītāji no 2022. līdz 2026. gadam

 

2022. gads (izpilde)

2023. gada plāns

2024. gada plāns

2025. gada prognoze

2026. gada prognoze

Kompensēti publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras izdevumi atbilstoši valsts pasūtījumam1

Izdevumu kompensācijas apmērs pasažieru

pārvadātājiem par tiešajām izmaksām no pamatoti plānotiem reģionālās nozīmes maršrutiem pa dzelzceļu pārvadātājam par tiešajām izmaksām (%)

100

100

100

100

100

VAS “Latvijas Dzelzceļš” segti izdevumi par publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras izmantošanu no piešķirtā finansējuma (%)

100

100

100

100

100

Piezīmes.

1 Pie nosacījuma, ka tiek piešķirts budžetā trūkstošais finansējums publiskās infrastruktūras izmaksu segšanai atbilstoši valsts pasūtījumam.

Finansiālie rādītāji no 2022. līdz 2026. gadam

 

2022. gads (izpilde)

2023. gada plāns

2024. gada plāns

2025. gada plāns

2026. gada plāns

Kopējie izdevumi, euro

30 874 774

45 257 527

64 257 527

64 257 527

64 257 527

Kopējo izdevumu izmaiņas, euro (+/–) pret iepriekšējo gadu

×

14 382 753

19 000 000

-

-

Kopējie izdevumi, % (+/–) pret iepriekšējo gadu

×

46,6

42,0

-

-

Izmaiņas izdevumos, salīdzinot 2024. gada plānu ar 2023. gada plānu

                     Euro

Pasākums

Samazinājums

Palielinājums

Izmaiņas

Izdevumi – kopā

-

19 000 000

19 000 000

t.sk.:

Prioritārie pasākumi

-

19 000 000

19 000 000

Dzelzceļa publiskās infrastruktūras uzturēšana (MK 26.09.2023. sēdes prot. Nr.47 43.§ 2.p.)

-

19 000 000

19 000 000

31.05.00 Dotācija Autotransporta direkcijai sabiedriskā transporta pakalpojumu organizēšanai

Apakšprogrammas mērķis:

sabiedriskā transporta pakalpojumu administrēšanas funkcijas nodrošināšana.

Galvenās aktivitātes:

  1. nodrošināt Sabiedriskā transporta padomes sekretariāta un izpildinstitūcijas funkcijas un pildīt citus Sabiedriskā transporta padomes dotos uzdevumus;
  2. izstrādāt un plānot maršrutu tīkla reģionālās nozīmes maršrutus;
  3. sagatavot priekšlikumus sabiedriskā transporta pakalpojumu tarifu un to izmaiņu noteikšanai;
  4. organizēt ar sabiedriskā transportu saistītos pakalpojumus;
  5. reģistrēt autoostas vai apturēt vai anulēt autoostas reģistrāciju, kā arī pārbaudīt autoostas pakalpojumu maksu;
  6. izsniegt, apturēt vai anulēt atļaujas sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanai komercmaršrutos;
  7. uzturēt braukšanas maksas atvieglojumu saņēmēju informācijas sistēmu un vienoto sabiedriskā transporta biļešu sistēmu;
  8. nodrošināt pārvadājumu pa dzelzceļu liberalizāciju, uzraudzību un pasažieru pārvadājumu pa dzelzceļu attīstības veicināšanu.

Apakšprogrammas izpildītājs: Satiksmes ministrija un VSIA “Autotransporta direkcija”.

Darbības rezultāti un to rezultatīvie rādītāji no 2022. līdz 2026. gadam

 

2022. gads (izpilde)

2023. gada plāns

2024. gada plāns

2025. gada prognoze

2026. gada prognoze

Veikta valsts nozīmes maršrutu tīklā sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzēju līgumsaistību izpildes uzraudzība

Apsekoto reisu īpatsvars no kopējā veikto reisu skaita (%)

1

1

1

1

1

Finanšu izlietojuma pārbaudes katrā valstspilsētu pašvaldībā (skaits)

1

1

1

1

1

Finanšu līdzekļu izlietojuma likumības un pareizības pārbaužu īpatsvars no kopējā noslēgtā līgumu skaita (%)

65

30

30

30

30

Autoostu apsekošanas īpatsvars no autoostu skaita (%)

100

100

100

100

100

Reģionālās nozīmes pārvadājumos ar vilcieniem pārvadāto pasažieru īpatsvars kopējā reģionālās nozīmes dotējamā maršrutu tīklā (%)

-

44

46

47

48

Finansiālie rādītāji no 2022. līdz 2026. gadam

 

2022. gads (izpilde)

2023. gada plāns

2024. gada plāns

2025. gada plāns

2026. gada plāns

Kopējie izdevumi, euro

920 648

1 008 627

1 028 577

1 067 523

1 067 523

Kopējo izdevumu izmaiņas, euro (+/–) pret iepriekšējo gadu

×

87 979

19 950

38 946

-

Kopējie izdevumi, % (+/–) pret iepriekšējo gadu

×

9,6

2,0

3,8

-

Izmaiņas izdevumos, salīdzinot 2024. gada plānu ar 2023. gada plānu

                     Euro

Pasākums

Samazinājums

Palielinājums

Izmaiņas

Izdevumi – kopā

2 460

22 410

19 950

t. sk.:

Citas izmaiņas

2 460

22 410

19 950

t.sk. iekšējā līdzekļu pārdale starp budžeta programmām (apakšprogrammām)

2 460

22 410

19 950

Pārdale no apakšprogrammas 23.06.00 “Valsts autoceļu uzturēšana un atjaunošana” VSIA “Autotransporta direkcija” sabiedriskā transporta pakalpojumu organizēšanas nodrošināšanai (MK 11.10.2022. sēdes prot. Nr.52 5.§ 53.7.1. apakšp.)

-

22 410

22 410

Samazināti izdevumi saistībā ar pārdali no apakšprogrammas 23.06.00 “Valsts autoceļu uzturēšana un atjaunošana” pasažieru tiesību iekšzemes dzelzceļa pasažieru pārvadājumos uzraudzībai (MK 11.10.2022. prot. Nr.52 5.§ 53.7.2. apakšp.)

2 460

-

-2 460

31.06.00 Dotācija zaudējumu segšanai sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzējiem

Apakšprogrammas mērķis:

zaudējumu kompensēšana sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzējiem saistībā ar sabiedriskā transporta pakalpojumu pasūtījuma līguma izpildi un saistībā ar personu, kurām noteikti braukšanas maksas atvieglojumi, pārvadāšanu.

Galvenās aktivitātes:

  1. kompensēt zaudējumus sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzējiem atbilstoši normatīvajos aktos vai sabiedriskā transporta pakalpojumu līgumā noteiktajai zaudējumu aprēķināšanas kārtībai.
  2. kompensēt zaudējumus valstspilsētu pašvaldībām par radītajiem zaudējumiem maršrutos, kas iziet ārpus pilsētas administratīvās teritorijas vairāk kā 30%;
  3. kompensēt sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzējiem zaudējumus, kas radušies, nodrošinot personu ar I un II grupas invaliditāti, personu līdz 18 gadu vecumam ar invaliditāti, kā arī personu, kas pavada personu ar I grupas invaliditāti vai personu līdz 18 gadu vecumam ar invaliditāti, politiski represēto personu vai nacionālās pretošanās kustības dalībnieku, bāreņu vai bez vecāku gādības palikušo bērnu un pirmsskolas vecuma bērnu tiesības izmantot sabiedrisko transportu bez maksas;
  4. kompensēt noteiktā apmērā sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzējiem zaudējumus, kas radušies pārvadājot reģionālās nozīmes pārvadājumos personas no ģimenēm, kuras izmanto valstī īstenotās Latvijas Goda ģimenes apliecības programmas ietvaros piešķirto apliecību;

Apakšprogrammas izpildītājs: Satiksmes ministrija un VSIA “Autotransporta direkcija”.

Darbības rezultāti un to rezultatīvie rādītāji no 2022. līdz 2026. gadam

 

2022. gads (izpilde)

2023. gada plāns

2024. gada plāns

2025. gada prognoze

2026. gada prognoze

Pārvadātājiem segti zaudējumi atbilstoši valsts budžetā piešķirtai apropriācijai sabiedrībai nepieciešamajos maršrutos1

Pārvadātājiem segto zaudējumu apmērs no pamatoti plānotiem reģionālās nozīmes maršrutiem pa dzelzceļu (%)

71

56

50

52

50

Pārvadātājiem segto zaudējumu apmērs no pamatoti plā­notā pilsētu maršrutos ar autobusiem (%)

125

100

81

81

81

Pārvadātājiem segto zaudējumu apmērs no pamatoti plānotiem reģionālās nozīmes maršrutiem ar autobusiem (%)

88

77

85

86

86

Pārvadātājiem segti zaudējumi (nesaņemti ieņēmumi) atbilstoši valsts budžetā piešķirtai apropriācijai par pasažieru pārvadāšanu sabiedriskajā transportā ar valsts noteiktajiem braukšanas maksas atvieglojumiem noteiktām pasažieru kategorijām

Pārvadātājiem segto zaudējumu apmērs no pamatoti plānotiem reģionālās nozīmes maršrutiem pa dzelzceļu (%)

100

100

100

100

100

Pārvadātājiem segto zaudējumu apmērs no pamatoti plā­notā pilsētu maršrutos (%)

100

100

64

64

64

Pārvadātājiem segto zaudējumu apmērs no pamatoti plānotiem reģionālās nozīmes maršrutiem ar autobusiem (%)

100

100

100

100

100

Piezīmes.

1 Zaudējumu kompensēšanas apmērs par sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu pieaug (2023-2024), ievērojot  inflācijas ietekmi uz preču un pakalpojumu cenām, kā arī būtiski palielinājušās energoresursu cenas, darbaspēka izmaksas. Tā rezultātā tiek pārskatīts/paaugstināts arī sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanā piemērotais tarifs (braukšanas maksa). Rezultātā plānotie valsts budžeta līdzekļi nesedz pārvadātāju faktiskos zaudējumus un jautājums par nepieciešamo papildu finansējumu saistību izpildei tiek risināts budžeta izpildes laikā.

Finansiālie rādītāji no 2022. līdz 2026. gadam

 

2022. gads (izpilde)

2023. gada plāns

2024. gada plāns

2025. gada plāns

2026. gada plāns

Kopējie izdevumi, euro

90 270 492

74 787 014

93 787 014

93 787 014

93 787 014

Kopējo izdevumu izmaiņas, euro (+/–) pret iepriekšējo gadu

×

-15 483 478

19 000 000

-

-

Kopējie izdevumi, % (+/–) pret iepriekšējo gadu

×

-17,2

25,4

-

-

Izmaiņas izdevumos, salīdzinot 2024. gada plānu ar 2023. gada plānu

                     Euro

Pasākums

Samazinājums

Palielinājums

Izmaiņas

Izdevumi – kopā

-

19 000 000

19 000 000

t. sk.:

Prioritārie pasākumi

-

19 000 000

19 000 000

Dotācija zaudējumu segšanai sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzējiem (MK 26.09.2023. sēdes prot. Nr.47 43.§ 2.p.)

-

17 939 053

17 939 053

Braukšanas maksas atvieglojumi bērniem bāreņiem un bez vecāku gādības palikušiem bērniem, kuri atrodas audžuģimenēs, aizbildnībā, bērnu aprūpes institūcijās vai mācās vispārējās un profesionālajās izglītības iestādēs, kā arī augstskolās un koledžās līdz 24 gadu vecuma sasniegšanai, valstspilsētu pašvaldību organizētajos pārvadājumos (MK 26.09.2023. sēdes prot. Nr.47 43.§ 2.p.)

-

1 060 947

1 060 947

31.08.00 Transferts plānošanas reģioniem sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanai

Apakšprogrammas mērķis:

iedzīvotājiem pieejamu sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšana.

Galvenās aktivitātes:

  1. izstrādāt priekšlikumus reģionālās nozīmes maršrutu grozīšanai un maršrutu tīkla funkcionalitātes uzlabošanai;
  2. apsekot pieturvietas, analizēt pasažieru plūsmas;
  3. sadarboties ar pašvaldībām un apkopot iedzīvotāju viedokļus par maršrutu tīklu un tajā veicamajām izmaiņām.

Apakšprogrammas izpildītājs: Satiksmes ministrija un Plānošanas reģioni.

Darbības rezultāti un to rezultatīvie rādītāji no 2022. līdz 2026. gadam

 

2022. gads (izpilde)

2023. gada plāns

2024. gada plāns

2025. gada prognoze

2026. gada prognoze

Nodrošināti sabiedriskā transporta pakalpojumi plānošanas reģionos

Izstrādāti priekšlikumi reģionālās nozīmes maršrutu grozīšanai un maršrutu tīkla funkcionalitātes uzlabošanai (skaits)

604

60

500

500

500

Sabiedriskā transporta padomes sēdes (skaits)

21

12

12

12

12

Reģiona pārstāvja dalība Sabiedriskā transporta padomes sēdēs (reizes)

101

60

75

75

75

Apsekotas un uzraudzītas pieturvietas no visu pieturvietu skaita (%)

8,7

15

15

15

15

Sabiedriskā transporta komisijas sēdes (skaits)

5

5

5

5

5

Izpildīti Sabiedriskā transporta padomes uzdevumi (%)

100

100

100

100

100

Izskatīti priekšlikumi jaunu pieturvietu ierīkošanas nepieciešamībai (skaits)

120

20

100

100

100

Plānošanas reģionu izsniegtās  licences  par pasažieru komercpārvadājumiem ar taksometriem (skaits)

247

220

220

220

220

Finansiālie rādītāji no 2022. līdz 2026. gadam

 

2022. gads (izpilde)

2023. gada plāns

2024. gada plāns

2025. gada plāns

2026. gada plāns

Kopējie izdevumi, euro

227 350

264 600

264 600

264 600

264 600

Kopējo izdevumu izmaiņas, euro (+/–) pret iepriekšējo gadu

×

37 250

-

-

-

Kopējie izdevumi, % (+/–) pret iepriekšējo gadu

×

16,4

-

-

-

31.09.00 Dotācija jauno vilcienu iegādei un remonta centra izbūvei

Apakšprogrammas mērķis:

nodrošināt pasažieru mobilitāti ar elektrovilcieniem pēc esošā ritošā sastāva ekspluatācijas termiņa beigām.

Galvenās aktivitātes:

  1. atjaunot ritošo sastāvu, ievērojot ES vides aizsardzības prasības un regulējumu attiecībā uz personām ar kustību traucējumiem.
  2. izveidot  jaunu ritošā sastāva tehniskās apkopes vietu.

Apakšprogrammas izpildītājs: Satiksmes ministrija un AS “Pasažieru vilciens”.

Darbības rezultāti un to rezultatīvie rādītāji no 2022. līdz 2026. gadam

 

2022. gads (izpilde)

2023. gada plāns

2024. gada plāns

2025. gada prognoze

2026. gada prognoze

Nodrošināta jauno elektrovilcienu uzturēšana – tehniskā apkope un remonts

Uzbūvēts ritošā sastāva remontu centrs (%)1

-

-

-

50

50

Nodrošināta jaunu elektrovilcienu iegāde

Piegādāti elektrovilcieni (skaits)

0

-

92

-

-

Piezīmes.

1 Sākotnēji tika plānots veikt esošā remontu centra rekonstrukciju līdz 2021. gadam, taču 2019. – 2020. gadā veiktā pētījuma rezultātā (ārpakalpojuma speciālisti no Ernst & Young), kā arī, ņemot vērā jauno elektrovilcienu prasības attiecībā uz telpu platību un tehnoloģiskajiem risinājumiem, ekonomiski pamatotākais risinājums tika izvēlēts jauna remontu centra būvniecība. Ņemot vērā, ka jaunas ēkas būvniecībai nepieciešamas lielas investīcijas, 2022. – 2023. gadā tika veikts pētījums (ārpakalpojuma speciālisti no Ernst & Young) par iespēju nodrošināt vilcienu remontus, izmantojot ārpakalpojumu sniedzēju pakalpojumus, tomēr pētījuma rezultātā tika konstatēts, ka ekonomiski izdevīgāk ir būvēt ritošā sastāva remontu centru, nekā piesaistīt ārpakalpojumu, kā arī pastāv riski, ka pakalpojuma sniedzēji nevarēs nodrošināt vilcienu remontu nepieciešamajā apjomā un termiņos. Tāpat 2022. – 2023. gadā tika veikta remontu centra koncepcijas izstrāde (ārpakalpojuma speciālisti no ACYGS SALES MANAGEMENT S.L.). Atbilstoši koncepcijai paredzamais remontu centra būvniecības tehniskā projekta un būvniecības kopējais īstenošanas laiks ir 2 gadi uz 3 ceturkšņi. Ņemot vērā, ka pirms tam nepieciešams saņemt Ministru Kabineta rīkojumu par papildu finansējuma piešķiršanu projektam un veikt iepirkuma procedūras par būvniecības tehniskā projekta izstrādi un būvniecības veikšanu, tad ritošā sastāva remontu centra būvniecība tiks pabeigta ne ātrāk kā 2026. gadā.

2 2024.gadā plāns norādīts, ņemot vērā  nobīdes elektrovilcienu piegādes termiņos sakarā ar apstākļiem, kurus nevarēja paredzēt pirms projekta uzsākšanas (COVID-19 pandēmija un Krievijas Federācijas uzsāktā karadarbība Ukrainā); Sākotnēji tika paredzēta 32 elektrovilcienu piegāde, bet, ievērojot izmaiņas projekta finansēšanas avotos, šajā apakšprogrammā paredzētā finansējuma ietvaros paredzēts piegādāt 9 elektrovilcienus, savukārt 23 elektrovilcienu piegāde plānota no 61.12.00 apakšprogrammas paredzētā finansējuma.

Finansiālie rādītāji no 2022. līdz 2026. gadam

 

2022. gads (izpilde)

2023. gada plāns

2024. gada plāns

2025. gada plāns

2026. gada plāns

Kopējie izdevumi, euro

609 331

9 889 383

76 506 089

2 674 311

-

Kopējo izdevumu izmaiņas, euro (+/–) pret iepriekšējo gadu

×

9 280 052

66 616 706

-73 831 778

-2 674 311

Kopējie izdevumi, % (+/–) pret iepriekšējo gadu

×

1 523,0

673,6

-96,5

-100,0

Izmaiņas izdevumos, salīdzinot 2024. gada plānu ar 2023. gada plānu

Euro

Pasākums

Samazinājums

Palielinājums

Izmaiņas

Izdevumi - kopā

9 889 383

76 506 089

66 616 706

t.sk.

Ilgtermiņa saistības

9 889 383

76 506 089

66 616 706

Finansējums jauno elektrovilcienu projektam (MK 26.10.2022. rīk. Nr. 763)

9 889 383

76 506 089

66 616 706