Programmas mērķis:
- nodrošināt nodokļu maksājumu un nodokļu maksātāju uzskaiti, valsts nodokļu, nodevu un citu valsts noteikto obligāto maksājumu iekasēšanu Latvijas Republikas teritorijā, kā arī iekasēt nodokļus, nodevas un citus obligātos maksājumus ES budžetam, īstenot muitas politiku un kārtot muitas lietas.
Galvenās aktivitātes:
- segmentēt nodokļu maksātājus atbilstoši viņu nodokļu saistību izpildes disciplīnai;
- izstrādāt un īstenot katram segmentam atbilstošu pakalpojumu kopumu labprātīgas nodokļu nomaksas veicināšanai;
- attīstīt un pilnveidot principa “konsultē vispirms” piemērošanu saskarsmē ar nodokļu maksātājiem;
- jebkurā saziņā ar klientiem izmantot vienkāršu valodu un vienveidīgu konsultēšanu viegli saprotamā veidā;
- īstenot padziļinātu sadarbību ar asociācijām, kuras pārstāv nozares ar vislielākajiem ēnu ekonomikas riskiem;
- efektīvi izmantot muitas tehnisko aprīkojumu muitas fiziskajās kontrolēs, veicot centralizētu kravu skenēšanas analīzi;
- mērķtiecīgi rīkoties, lai atklātu un novērstu noziedzīgus nodarījumus valsts ieņēmumu un muitas lietu jomā;
- aktīvi rīkoties, lai novērstu noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma finansēšanu Valsts ieņēmumu dienesta (turpmāk – VID) ietekmes zonā;
- īstenot Čeku loterijas likumā noteikto čeku loteriju.
Programmas izpildītājs: Valsts ieņēmumu dienests.
|
2018.gads (izpilde) | 2019.gada plāns | 2020.gada plāns | 2021.gada prognoze | 2022.gada prognoze |
Uz klientu vajadzībām vērsti pakalpojumi (pazīstam savu klientu) |
|||||
Labprātīgās nodokļu saistību izpildes līmenis (%) |
- |
- |
73 |
80 |
90 |
Iekasēto ieņēmumu apjoms uz 1 Valsts ieņēmumu dienesta darbinieku (tūkst. euro) |
2 577 |
2 477 |
2 564 |
2 664 |
2 794 |
Kopējā parāda apjoma izmaiņas salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu (%) |
- |
- |
2,4 |
5 |
1 |
Uz uzticēšanos vērsta komunikācija un sadarbība |
|||||
Valsts ieņēmumu dienesta iedzīvotājiem sniegtie pakalpojumi novērtēti kā teicami vai labi (% pēc Valsts kancelejas pasūtītā SKDS pētījuma rezultātiem) |
- |
- |
74 |
74 |
75 |
Klientu apmierinātības līmenis pēc pētījuma rezultātiem (10 ballu skalā)1 |
- |
- |
8,1 |
- |
8,1 |
Atbildēto zvanu skaits (īpatsvars attiecībā pret kopējo saņemto zvanu skaitu, %) |
72 |
72 |
75 |
80 |
85 |
“Konsultē vispirms” principa dalībiestāžu novērtējuma indekss klientu vērtējumā (indeksa punkti no 100)2 |
- |
- |
76,7 |
- |
- |
Nozaru asociāciju apmierinātības vērtējums par sadarbību ar Valsts ieņēmumu dienestu (10 ballu skalā) |
- |
- |
7,9 |
7,9 |
8,0 |
Viedas uzraudzības pasākumi godīgas uzņēmējdarbības vides un labklājības veicināšanai |
|||||
Muitas fizisko kontroļu rezultativitāte (%) |
19,1 |
25,0 |
20,0 |
20,0 |
20,0 |
Piedzīti parādi (īpatsvars no reāli piedzenamajiem parādiem vidēji mēnesī, %) |
26,5 |
26,0 |
24,0 |
24,5 |
25,0 |
Pārtraukta organizētās noziedzības grupējumu darbība (skaits)3 |
17 |
16 |
16 |
16 |
16 |
Smagi un sevišķi smagi noziedzīgie nodarījumi (īpatsvars no visiem kriminālvajāšanas uzsākšanai nosūtītajiem kriminālprocesiem, %) |
70,1 |
82,0 |
75,0 |
75,0 |
75,0 |
Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma un proliferācijas finansēšanas novēršanas likuma subjektiem veikto pārbaužu rezultativitāte (%) |
- |
- |
17 |
17 |
17 |
Valsts ieņēmumu dienestam labvēlīgu un daļēji labvēlīgu tiesas nolēmumu īpatsvars (%) |
94,9 |
90,0 |
90,0 |
90,0 |
90,0 |
Piezīmes.
1 Klientu apmierinātības pētījumi pēc Valsts ieņēmumu dienesta pasūtījuma tiek veikti reizi divos gados, tāpēc rādītāji plānoti 2020. un 2022.gadam.
2 “Konsultē vispirms” principa dalībiestāžu novērtējums tiek veikts par 3 gadiem – novērtējums ir veikts par 2018. un 2019.gadu un tiks veikts par 2020.gadu. 2019.gada budžeta paskaidrojumā šāds rādītājs netika norādīts, taču 2018.gadā rādītājs bija 71,7% un 2019.gadā veiktajā novērtējumā – 73,0%.
3 Rādītāja nosaukums līdz 2019.gadam “Pārtraukto organizētās noziedzības grupējumu darbība (skaits)”.
|
2018.gads (izpilde) | 2019.gada plāns | 2020.gada plāns | 2021.gada plāns | 2022.gada plāns |
Kopējie izdevumi,euro |
121 396 653 |
117 585 195 |
121 151 260 |
117 823 889 |
116 907 364 |
Kopējo izdevumu izmaiņas, euro (+/–) pret iepriekšējo gadu |
× |
-3 811 458 |
3 566 065 |
-3 327 371 |
-916 525 |
Kopējie izdevumi, % (+/–) pret iepriekšējo gadu |
× |
-3,1 |
3,0 |
-2,7 |
-0,8 |
Atlīdzība, euro |
78 529 857 |
79 779 214 |
80 404 472 |
80 113 134 |
80 113 134 |
Vidējais amata vietu skaits gadā |
3 648 |
3 992 |
39891 |
3 989 |
3 989 |
Vidējā atlīdzība amata vietai (mēnesī), euro |
1 794 |
1 665 |
1 680 |
1 674 |
1 674 |
Kopējā atlīdzība gadā par ārštata darbinieku un uz līgumattiecību pamata nodarbināto, kas nav amatu sarakstā, pakalpojumiem, euro |
438 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Piezīmes.
1 3 amata vietas pārceltas uz apakšprogrammu 39.02.00 “Izložu un azartspēļu organizēšanas un norises uzraudzība”.
Pasākums |
Samazinājums |
Palielinājums |
Izmaiņas |
Izdevumi - kopā |
9011 698 |
12577 763 |
3 566 065 |
t. sk.: |
|||
Prioritāri pasākumi |
- |
400 000 |
400 000 |
Čeku loterija - ēnu ekonomikas mazināšana riskantajās nozarēs |
- |
400 000 |
400 000 |
Vienreizēji pasākumi |
132 123 |
- |
-132 123 |
Samazināti izdevumi speciālās tehnikas iegādei un mācību pakalpojumu iegādei, kas segti no Noziedzīgi iegūtu līdzekļu konfiskācijas fonda līdzekļiem |
132 123 |
- |
-132 123 |
Ilgtermiņa saistības |
5 591 901 |
6 549 102 |
957 201 |
VID ēkas Rīgā, Talejas ielā 1, telpu nomas maksas izdevumu segšanai |
5 591 901 |
6 549 102 |
957 201 |
Citas izmaiņas |
3 287 674 |
5 628 661 |
2 340 987 |
Palielināti izdevumi, ievērojot 2018.gadā uzsāktā PP “Nodokļu informācijas pakalpojumu modernizācija (t.sk. ar MAIS izveidošanu un funkcionalitātes nodrošināšanu)” īstenošanai paredzēto finansējumu 2020.gadam |
- |
5 200 000 |
5 200 000 |
Palielināti izdevumi muitas tehniskā aprīkojuma uzturēšanai |
- |
269 491 |
269 491 |
Palielināti izdevumi nekustamā īpašuma robežšķērsošanas vietā “Terehova” nomas maksas un komunālo maksājumu segšanai |
- |
102 124 |
102 124 |
Palielināti izdevumi VID Nodokļu un muitas policijas pārvaldes kapacitātes stiprināšanai |
- |
52 860 |
52 860 |
Palielināti izdevumi VID informācijas sistēmu uzturēšanai |
- |
2 547 |
2 547 |
Palielināti izdevumi, ievērojot iepriekšējos gados plānotās darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas saistībā ar pieņemtajiem grozījumiem likumā “Par valsts sociālo apdrošināšanu ” |
- |
1 639 |
1 639 |
Samazināti izdevumi, ievērojot 2018.gadā uzsāktā starpnozaru PP “Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma finansēšanas risku ierobežošana” īstenošanai paredzēto finansējumu 2020.gadam |
3 |
- |
-3 |
Finansējuma pārdale uz Iekšlietu ministriju, lai veiktu samaksu valsts akciju sabiedrībai “Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs” par sertifikācijas pakalpojumiem (MK 28.08.2018. prot. Nr.40 21.§ 3.1.apakšpunkts) |
10 388 |
- |
-10 388 |
Samazināti izdevumi, ņemot vērā čeku loterijas īstenošanai resora ietvaros pārdalīto finansējumu 2019.gadam |
90 000 |
- |
-90 000 |
Samazināti izdevumi, ievērojot VID nodokļu un muitas policijas kriminālizlūkošanas un operatīvās darbības tehniskās kapacitātes paaugstināšanai paredzēto finansējumu 2020.gadam |
190 050 |
- |
-190 050 |
Samazināti izdevumi, ievērojot 2018.gadā uzsāktā PP “Analītiskās kapacitātes stiprināšana nodokļu ieņēmumu, riska vadības un nodokļu maksātāju segmentēšanas jomās” īstenošanai paredzēto finansējumu 2020.gadam |
194 143 |
- |
-194 143 |
Samazināti izdevumi, ievērojot 2018.gadā uzsāktā PP “Apvienotas nodokļu un muitas policijas izveidošana un Iekšējās drošības daļas pakļautības maiņas īstenošana” īstenošanai paredzēto finansējumu 2020.gadam |
206 007 |
- |
-206 007 |
Samazināti izdevumi, ievērojot 2019.gadā uzsāktā PP “Pasākumu plāna noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma finansēšanas novēršanai laika periodam līdz 2019.gada 31.decembrim īstenošana” īstenošanai paredzēto finansējumu 2020.gadam |
494 469 |
- |
-494 469 |
Samazināti izdevumi, ņemot vērā, ka ar 2019.gada 1.oktobri nekustamā īpašuma Talejas ielā 1, Rīgā uzturēšanas izdevumi ir iekļauti nekustamā īpašuma nomas maksā, attiecīgi palielinot izdevumus ilgtermiņa saistībām |
957 201 |
- |
-957 201 |
Samazināti izdevumi, ievērojot iepriekšējos gados Radikāla rīcībai ēnu ekonomikas apkarošanai nodokļu administrēšanas un muitas lietu jomā īstenošanai paredzēto finansējumu 2020.gadam |
1 145 413 |
- |
-1 145 413 |