Programmas mērķis:
- nodrošināt nodokļu maksājumu un nodokļu maksātāju uzskaiti, valsts nodokļu, nodevu un citu valsts noteikto obligāto maksājumu iekasēšanu Latvijas Republikas teritorijā, kā arī iekasēt nodokļus, nodevas un citus obligātos maksājumus ES budžetam, īstenot muitas politiku un kārtot muitas lietas.
Galvenās aktivitātes:
- mazināt administratīvo slogu nodokļu maksātājiem un muitas klientiem;
- ievērot principu “konsultē vispirms” saskarsmē ar nodokļu maksātājiem;
- jebkurā saziņā ar klientiem izmantot vienkāršu valodu un vienveidīgu konsultēšanu viegli saprotamā veidā;
- paplašināt sadarbību ar dažādu sektoru un veidu sadarbības partneriem;
- izstrādāt jaunas metodes nodokļu administrēšanas uzraudzības procesos, novērst pārbaužu dublēšanos, pievērst pastiprinātu uzmanību riskantajām nozarēm;
- uzraudzīt efektīvāk sabiedriskā labuma organizācijas;
- mērķtiecīgāk un lietderīgāk izmantot muitas tehnisko aprīkojumu muitas fiziskajās kontrolēs;
- izveidot vienotu muitas kontroles atbalsta centru;
- aktīvi sadarboties ar citām valsts iestādēm un ārvalstu muitas dienestiem;
- mērķtiecīgi rīkoties, lai atklātu un novērstu noziedzīgus nodarījumus valsts ieņēmumu jomā;
- apkarot kontrabandu, īpaši nelegālās akcīzes preču pārvietošanas jomā;
- aktīvi rīkoties, lai novērstu noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma finansēšanu Valsts ieņēmumu dienesta (turpmāk – VID) ietekmes zonā.
Programmas izpildītājs: Valsts ieņēmumu dienests.
|
2017. gads (izpilde) |
2018. gada plāns |
2019. gada plāns |
2020. gada prognoze |
2021. gada prognoze |
---|---|---|---|---|---|
Paaugstināta klientu apmierinātība ar VID sniegtajiem pakalpojumiem |
|||||
Klientu apmierinātība ar Valsts ieņēmumu dienesta sniegto pakalpojumu ātrumu, ērtumu un saprotamību (pieaugums ballēs pret iepriekšējo gadu) |
- |
0,3 |
0,3 |
0,2 |
0,2 |
Izstrādātas tipveida vēstules, kas atbilst vienkārša teksta kritērijiem (skaits) |
- |
6 |
6 |
6 |
3 |
Atbildēto zvanu skaits (īpatsvars attiecībā pret kopējo saņemto zvanu skaitu, %) |
80 |
90 |
72 |
73 |
75 |
Muitošanas laika atbilstība standartā noteiktajām vidējām laika robežām (%) |
97,9 |
95 |
95 |
95 |
95 |
Panākta publiskā, nevalstiskā un privātā sektora iesaiste godīgas konkurences veicināšanā un ēnu ekonomikas mazināšanā Valsts ieņēmumu dienesta ietekmes zonā |
|||||
Nozaru asociāciju apmierinātības vērtējums par sadarbību ar Valsts ieņēmumu dienestu (pieaugums ballēs pret iepriekšējo gadu) |
- |
1,1 |
1,1 |
0,1 |
0,1 |
Organizētas Valsts ieņēmumu dienesta Konsultatīvās padomes sēdes (skaits) |
8 |
4 |
4 |
4 |
4 |
Samazināts nodokļu plaisas apmērs nozīmīgākajos nodokļu ieņēmumos (ir samazinājuma tendence)16 |
|||||
Pievienotās vērtības nodokļa plaisa deklarēšanas posmā (iepriekšējā gadā, %) |
14,9 |
14,4 |
13,9 |
10,8 |
10,3 |
Iedzīvotāju ienākuma nodokļa plaisa deklarēšanas posmā (iepriekšējā gadā, %) |
17,0 |
17,0 |
15,8 |
13,8 |
13,3 |
Valsts sociālās apdrošināšanas obligātu iemaksu plaisa deklarēšanas posmā (iepriekšējā gadā, %) |
17,8 |
17,4 |
16,6 |
14,0 |
13,5 |
Akcīzes nodokļa plaisa cigaretēm (iepriekšējā gadā, %) |
21,6 |
20,0 |
19,5 |
19,0 |
18,5 |
Maksimāli iekasēts iespējamais iekasējamo nodokļu apjoms |
|||||
Nodokļu ieņēmumus veidojošie komersanti (īpatsvars no kopējā komersantu skaita %) |
62,8 |
64,5 |
65,0 |
66,5 |
68,2 |
Veiktas tematiskās pārbaudes, kurās piemērots princips “konsultē vispirms” (īpatsvars no kopējā tematisko pārbaužu skaita, %) |
49 |
30 |
55 |
55 |
55 |
Nodokļu auditu, kuros auditēts pievienotās vērtības nodoklis, rezultativitāte (%)17 |
91 |
90 |
91 |
91 |
91 |
Piedzīti parādi (īpatsvars no reāli piedzenamajiem parādiem vidēji mēnesī, %) |
22,9 |
26,0 |
26,0 |
27,0 |
27,0 |
Iekasēto ieņēmumu apjoms uz 1 darbinieku (tūkst. euro) |
2 311 |
2 307 |
2 477 |
2 501 |
2 505 |
Samazināta sabiedrībai un videi kaitīgu un viltotu preču nonākšana apritē |
|||||
Muitas fizisko kontroļu rezultativitāte (%) |
15 |
25 |
25 |
20 |
20 |
Izņemto narkotisko un psihotropo vielu daudzuma (g) izmaiņas (% pret iepriekšējo gadu pirms ekspertīzes veikšanas) |
3 464 |
2 |
2 |
2 |
1 |
Patērētājiem bīstamu preču ievešanas aizliegumu skaita izmaiņas (% pret iepriekšējo gadu) |
52 |
3 |
3 |
3 |
1 |
Panākta organizētās noziedzības ierobežošana |
|||||
Smagi un sevišķi smagi noziedzīgie nodarījumi (īpatsvars no visiem kriminālvajāšanas uzsākšanai nosūtītajiem kriminālprocesiem,%) |
73 |
80 |
82 |
82 |
70 |
Pārtraukto organizētās noziedzības grupējumu darbība (skaits) |
18 |
16 |
16 |
16 |
16 |
Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma finansēšanas novēršanas likuma subjektiem veiktie uzraudzības pasākumi (pieaugums salīdzinājumā ar iepriekšējā gada attiecīgo periodu, %) |
-18 |
90 |
400 |
2 |
2 |
16 Nodokļu plaisu aprēķinus iespējams veikt tikai ar viena gada nobīdi, jo izmantojamie izejas dati (statistiskā informācija, starptautiskie pētījumi) agrāk nav pieejami, un uzrāda kā 2017. gadam plānoto vērtību.
17 Iepriekšējais nosaukums līdz 2018.gadam “Nodokļu auditi, kuros auditēts pievienotās vērtības nodoklis (īpatsvars no kopējā nodokļu auditu skaita, %”
18 2017. gadā nav iespējams norādīt izpildes rādītāju, jo 2016. gadā nav datu par veiktajiem uzraudzības pasākumiem. 2017. gadā veikti 128 uzraudzības pasākumi (klātienes un neklātienes).
|
2017. gads (izpilde) |
2018. gada plāns |
2019. gada plāns |
2020. gada prognoze |
2021. gada prognoze |
Kopējie izdevumi, euro |
111 022 087 |
124 878 030 |
117 585 195 |
120 555 766 |
117 628 395 |
Kopējo izdevumu izmaiņas, euro (+/–) pret iepriekšējo gadu |
× |
13 855 943 |
-7 292 835 |
2 970 571 |
-2 927 371 |
Kopējie izdevumi, % (+/–) pret iepriekšējo gadu |
× |
12,5 |
-5,8 |
2,5 |
-2,4 |
Atlīdzība, euro |
72 672 973 |
78 467 444 |
79 779 214 |
80 404 472 |
80 113 134 |
Vidējais amata vietu skaits gadā |
3 732 |
3 929 |
3 9921 |
3 992 |
3 992 |
Vidējā atlīdzība amata vietai (mēnesī), euro |
1 623 |
1 664 |
1 665 |
1 678 |
1 672 |
Kopējā atlīdzība gadā par ārštata darbinieku un uz līgumattiecību pamata nodarbināto, kas nav amatu sarakstā, sniegtajiem pakalpojumiem, euro |
1 905 |
- |
- |
- |
- |
1 Ņemot vērā uz 01.01.2019. faktisko amata vietu skaitu – 3 941, kas ir nepieciešams VID esošo funkciju kvalitatīvai un savlaicīgai izpildei, kā arī plānotu jaunu funkciju īstenošanai, kas nodrošināma esošo amata vietu skaita ietvaros, tāds pats amata vietu skaits tiek plānots 2019.gadam un turamākajiem gadiem, nekaitot 51 amata vietas izveidi prioritārā pasākuma “Pasākumu plāna noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma finansēšanas novēršanai laika periodam līdz 2019.gada 31.decembrim īstenošana” ietvaros.
Euro |
|||
---|---|---|---|
Pasākums |
Samazinājums |
Palielinājums |
Izmaiņas |
Izdevumi - kopā |
17 309 879 |
10 017 044 |
-7 292 835 |
t. sk.: |
|||
Prioritāri pasākumi |
- |
2 364 547 |
2 364 547 |
Pasākumu plāna noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma finansēšanas novēršanai laika periodam līdz 2019. gada 31. decembrim īstenošana (izveidota 51 amata vieta) |
- |
2 364 547 |
2 364 547 |
Vienreizēji pasākumi |
- |
132 123 |
132 123 |
Palielināti izdevumi speciālās tehnikas iegādei, uzturēšanai un mācību pakalpojumu iegādei, izmantojot no Noziedzīgi iegūtu līdzekļu konfiskācijas fonda saņemto līdzekļu atlikumu uz 2019.gada 1.janvāri |
- |
132 123 |
132 123 |
Ilgtermiņa saistības |
5 878 194 |
5 591 901 |
-286 293 |
Valsts ieņēmumu dienesta administratīvās ēkas Talejas ielā 1, Rīgā nomas maksa |
5 878 194 |
5 591 901 |
-286 293 |
Citas izmaiņas |
11 431 685 |
1 928 473 |
-9 503 212 |
Palielināti izdevumi muitas tehniskā aprīkojuma (tai skaitā muitas kontrolpunktu videonovērošanas sistēmas) un slepenās operatīvās darbības veikšanai iegādātās speciālās tehnikas uzturēšanai |
- |
496 755 |
496 755 |
Palielināti izdevumi nekustamo īpašumu robežšķērsošanas vietās nomas maksas un papildu maksājumu palielinājuma segšanai un komunālo izdevumu apmaksai (MK 18.12.2018. prot. Nr.60 81.§ 3.punkts) |
- |
286 293 |
286 293 |
Palielināti izdevumi, ievērojot iepriekšējos gados uzsāktā PP “Nodokļu informācijas pakalpojumu modernizācija (t.sk. ar MAIS izveidošanu un funkcionalitātes nodrošināšanu)” paredzēto finansējuma apmēru 2019. gadam |
- |
185 000 |
185 000 |
Palielināti izdevumi, ievērojot iepriekšējos gados uzsāktā PP “Analītiskās kapacitātes stiprināšana nodokļu ieņēmumu, riska vadības un nodokļu maksātāju segmentēšanas jomās” paredzēto finansējuma apmēru 2019. gadam |
- |
70 778 |
70 778 |
Palielināti izdevumi projektu ietvaros izveidoto informācijas sistēmu uzturēšanai |
- |
60 477 |
60 477 |
Palielināti izdevumi čeku loterijas īstenošanai ēnu ekonomikas mazināšanai riskantākajās nozarēs |
- |
50 000 |
50 000 |
Palielināti izdevumi, ievērojot iepriekšējos gados uzsāktās JPI “Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējo ārvalstu finanšu palīdzības līdzekļu ietvaros izveidoto informācijas un komunikācijas tehnoloģiju sistēmu uzturēšana” paredzēto finansējuma apmēru 2019. gadam |
- |
40 117 |
40 117 |
Samazināti izdevumi, ievērojot iepriekšējos gados uzsāktās JPI “Radikāla rīcība ēnu ekonomikas apkarošanai nodokļu administrēšanas un muitas lietu jomā” paredzēto finansējuma apmēru 2019. gadam |
7 795 953 |
- |
-7 795 953 |
Samazināti izdevumi valsts nodokļu politikas pamatnostādņu 2018.-2021. gadam ieviešanai Valsts ieņēmumu dienestā atbilstoši pamatnostādņu ieviešanai paredzētajam finansējumam 2019. gadam |
1 386 840 |
- |
-1 386 840 |
Samazināti izdevumi, ievērojot iepriekšējos gados uzsāktā PP “Apvienotas nodokļu un muitas policijas izveidošana un Iekšējās drošības daļas pakļautības maiņas īstenošana” paredzēto finansējuma apmēru 2019. gadam |
674 258 |
- |
-674 258 |
Samazināti izdevumi datu centra uzturēšanai, ņemot vērā, ka datu centra pakalpojumus turpmāk nodrošinās VAS “Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs” |
575 911 |
- |
-575 911 |
Samazināti izdevumi par riska analīzes rīka (ESKORT programmas) muitas deklarāciju pēcmuitošanas datu atbilstības pārbaužu, datu ticamības pārbaužu un kontroles plānošanas veikšanai atbilstoši 2019. gadam paredzētajam finansējumam |
461 769 |
- |
-461 769 |
Samazināti izdevumi, ievērojot iepriekšējos gados uzsāktā PP “VID otra datu centra izveide” paredzēto finansējuma apmēru 2019. gadam |
153 670 |
- |
-153 670 |
Samazināti izdevumi Valsts ieņēmumu dienesta datu apmaiņas risinājuma informācijas apmaiņai par reģistrētajiem nodrošinājuma līdzekļiem ieviešanai saistībā ar likumu “Grozījumi likumā “Par Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistru”” |
138 158 |
- |
-138 158 |
Samazināti izdevumi informācijas sistēmas izstrādei automātiskai VID Muitas pārvaldes muitas amatpersonu sadalīšanai pa darba vietām muitas kontroles punktos atbilstoši 2019. gadam paredzētajam finansējumam |
112 530 |
- |
-112 530 |
Samazināti izdevumi par TLKAIS piegādi un uzstādīšanu Ventspils ostas un Liepājas ostas muitas kontroles punktos, Kaplavas, Meikšānu un Pededzes robežšķērsošanas vietās atbilstoši 2019. gadam paredzētajam finansējumam |
65 606 |
- |
-65 606 |
Samazināti izdevumi, ievērojot paredzēto finansējuma apmēru 2019.gadam darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu izmaiņām obligātās veselības apdrošināšanas ieviešanai |
30 513 |
- |
-30 513 |
Finansējuma pārdale uz Iekšlietu ministriju, lai veiktu samaksu valsts akciju sabiedrībai “Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs” par sertifikācijas pakalpojumiem (Ministru kabineta 2018.gada 28.augusta sēdes protokola Nr.40 21.§ 3.1.apakšpunkts) |
29 344 |
- |
-29 344 |
Samazināti izdevumi no maksas pakalpojumu un citu pašu ieņēmumu naudas līdzekļu atlikuma saistībā ar noslēgtajām vienošanām ar komersantiem par tirgus cenas (vērtības) noteikšanu darījumam |
7 114 |
- |
-7 114 |
Samazināti izdevumi, ievērojot iepriekšējos gados uzsāktā starpnozaru PP “Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma finansēšanas risku ierobežošana” paredzēto finansējuma apmēru 2019. gadam |
19 |
- |
-19 |
t.sk. iekšējā līdzekļu pārdale starp budžeta programmām (apakšprogrammām) |
- |
739 053 |
739 053 |
Palielināti izdevumi Valsts ieņēmumu dienesta nodokļu un muitas policijas kriminālizlūkošanas un operatīvās darbības tehniskās kapacitātes paaugstināšanai, pārdalot finansējumu no budžeta apakšprogrammas 31.02.00 “Valsts parāda vadība” (MK 05.02.2019. prot. Nr.5 33.§ 12.punkts) |
- |
346 410 |
346 410 |
Palielināti izdevumi Valsts ieņēmumu dienesta Nodokļu un muitas policijas pārvaldes kapacitātes stiprināšanai, pārdalot finansējumu no budžeta apakšprogrammas 31.02.00 “Valsts parāda vadība” (MK 05.02.2019. prot. Nr.5 33.§ 12.punkts) |
- |
302 643 |
302 643 |
Palielināti izdevumi ar čeku loterijas īstenošanu saistīto papildus izdevumu segšanai, finansējumu pārdalot no budžeta apakšprogrammas 31.01.00 “Budžeta izpilde” |
- |
90 000 |
90 000 |