Programmas mērķis:
- nodrošināt nodokļu maksājumu un nodokļu maksātāju uzskaiti, valsts nodokļu, nodevu un citu valsts noteikto obligāto maksājumu iekasēšanu Latvijas Republikas teritorijā, kā arī iekasēt nodokļus, nodevas un citus obligātos maksājumus Eiropas Savienības budžetam, īstenot muitas politiku un kārtot muitas lietas.
Galvenās aktivitātes:
- mazināt administratīvo slogu nodokļu maksātājiem un muitas klientiem;
- ievērot principu “konsultē vispirms”;
- konsultēt vienkāršā valodā jebkurā saziņā ar klientiem un vienveidīgi konsultēt viegli saprotamā veidā;
- paplašināt sadarbības ar dažādu sektoru un veidu sadarbības partneriem;
- uzraudzīt jaunas metodes nodokļu administrēšanas procesā, novērst pārbaužu dublēšanos, pastiprināt uzmanību riskantajām nozarēm;
- uzraudzīt efektīvāk Sabiedriskā labuma organizācijas;
- pielietot mērķtiecīgu un lietderīgu muitas tehnisko aprīkojumu muitas fiziskajās kontrolēs;
- izveidot vienotu muitas kontroles atbalsta centru;
- sadarboties ar citām valsts iestādēm un ārvalstu muitas dienestiem;
- atklāt un novērst noziedzīgu nodarījumu valsts ieņēmumu jomā;
- apkarot kontrabandu, īpaši nelegālās akcīzes preču pārvietošanas jomā;
- novērst noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizāciju un terorisma finansēšanu VID ietekmes zonā.
Programmas izpildītājs: Valsts ieņēmumu dienests
|
2016. gads (izpilde) |
2017. gada plāns |
2018. gada plāns |
2019. gada prognoze |
2020. gada prognoze |
Paaugstināta klientu apmierinātība ar VID sniegtajiem pakalpojumiem |
|||||
Klientu apmierinātība ar Valsts ieņēmumu dienesta sniegto pakalpojumu ātrumu, ērtumu un saprotamību (pieaugums ballēs pret iepriekšējo gadu) |
- |
- |
0,3 |
0,3 |
0,2 |
Izstrādātas tipveida vēstules, kas atbilst vienkārša teksta kritērijiem (skaits) |
- |
3 |
6 |
6 |
6 |
Atbildēto zvanu skaits (īpatsvars attiecībā pret kopējo saņemto zvanu skaitu, %) |
85,8 |
90 |
90 |
90 |
90 |
Muitošanas laika atbilstība standartā noteiktajām vidējām laika robežām (%) |
96,2 |
95 |
95 |
95 |
95 |
Panākta publiskā, nevalstiskā un privātā sektora iesaiste godīgas konkurences veicināšanā un ēnu ekonomikas mazināšanā Valsts ieņēmumu dienesta ietekmes zonā |
|||||
Nozaru asociāciju apmierinātības vērtējums par sadarbību ar Valsts ieņēmumu dienesta (pieaugums ballēs pret iepriekšējo gadu) |
- |
- |
1,1 |
1,1 |
1,1 |
Organizētas Valsts ieņēmumu dienesta Konsultatīvās padomes sēdes (skaits) |
- |
4 |
4 |
4 |
4 |
Samazināts nodokļu plaisas apmērs nozīmīgākajos nodokļu ieņēmumos (ir samazinājuma tendence)1 |
|||||
Pievienotās vērtības nodokļa plaisa deklarēšanas posmā (iepriekšējā gadā, %) |
15,4 |
15,0 |
14,4 |
13,9 |
13,5 |
Iedzīvotāju ienākuma nodokļa plaisa deklarēšanas posmā (iepriekšējā gadā, %) |
19,5 |
17,5 |
17,0 |
15,8 |
15,0 |
Valsts sociālās apdrošināšanas obligātu iemaksu plaisa deklarēšanas posmā (iepriekšējā gadā, %) |
20,2 |
18,4 |
17,4 |
16,6 |
16,0 |
Akcīzes nodokļa plaisa cigaretēm (iepriekšējā gadā, %) |
25,7 |
23,5 |
20,0 |
19,5 |
19,0 |
Maksimāli iekasēts iespējamais iekasējamo nodokļu apjoms |
|||||
Nodokļu ieņēmumus veidojošie komersanti (īpatsvars no kopējā komersantu skaita %) |
61,3 |
64 |
64,5 |
65 |
69 |
Veiktas tematiskās pārbaudes, kurās piemērots princips “Konsultē vispirms” (īpatsvars no kopējā tematisko pārbaužu skaita, %) |
- |
20 |
30 |
30 |
30 |
Nodokļu auditi, kuros auditēts pievienotās vērtības nodoklis (īpatsvars no kopējā nodokļu audita skaita, %) |
90 |
90 |
90 |
90 |
90 |
Piedzīti parādi (īpatsvars no reāli piedzenamajiem parādiem vidēji mēnesī, %) |
25,3 |
25 |
26 |
26 |
27 |
Iekasēto ieņēmumu apjoms uz 1 darbinieku (tūkst. euro) |
1 839 |
2 091 |
2 307 |
2 477 |
2 501 |
Samazināta sabiedrībai un videi kaitīgu un viltotu preču nonākšana apritē |
|||||
Muitas fizisko kontroļu rezultativitāte (%) |
23,7 |
24 |
25 |
25 |
25 |
Izņemto narkotisko un psihotropo vielu daudzuma (g) izmaiņas (% pret iepriekšējo gadu pirms ekspertīzes veikšanas) |
-832 |
2 |
2 |
2 |
2 |
Patērētājiem bīstamu preču ievešanas aizliegumu skaita izmaiņas (% pret iepriekšējo gadu) |
69 |
3 |
3 |
3 |
3 |
Panākta organizētās noziedzības ierobežošana |
|||||
Smagi un sevišķi smagi noziedzīgie nodarījumi (īpatsvars no visiem kriminālvajāšanas uzsākšanai nosūtītajiem kriminālprocesiem,%) |
67,8 |
76 |
80 |
82 |
82 |
Pārtraukto organizētās noziedzības grupējumu darbība (skaits) |
20 |
16 |
16 |
16 |
16 |
Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma finansēšanas novēršanas likuma subjektiem veiktie uzraudzības pasākumi (pieaugums salīdzinājumā ar iepriekšējā gada attiecīgo periodu, %) |
-1,4 |
5 |
90 |
3 |
2 |
1 Nodokļu plaisu aprēķinus iespējams veikt tikai ar viena gada nobīdi. Piem., nodokļu plaisas par 2016. gadu aprēķina 2017. gada 4. ceturksnī – 2018. gada 1. ceturksnī, jo izmantojamie izejas dati (statistiskā informācija, starptautiskie pētījumi) agrāk nav pieejami, un uzrāda kā 2017. gadam plānoto vērtību.
2 2016.gadā izņemti 246 608,15 grami narkotisko vielu, kas salīdzinājumā ar 2015.gadu ir par 1 197 856,28 gramiem jeb 83% mazāk. Samazinājumu ietekmēja tas, ka 2015.gada aprīlī tika atklāts viens no lielākajiem Latvijas vēsturē narkotisko vielu daudzumiem – 1 056 929 grami hašiša, kā rezultātā 2015.gadā izņemto narkotisko vielu daudzums ievērojami pieauga.
|
2016. gads (izpilde) |
2017. gada plāns |
2018. gada plāns |
2019. gada plāns |
2020. gada plāns |
Kopējie izdevumi, euro |
113 418 720 |
111 795 849 |
124 878 030 |
114 826 925 |
118 572 664 |
Kopējo izdevumu izmaiņas, euro (+/–) pret iepriekšējo gadu |
× |
-1 622 871 |
13 082 181 |
-10 051 105 |
3 745 739 |
Kopējie izdevumi, % (+/–) pret iepriekšējo gadu |
× |
-1,4 |
11,7 |
-8,0 |
3,3 |
Atlīdzība, euro |
67 007 616 |
73 674 261 |
78 467 444 |
78 348 606 |
78 506 962 |
Vidējais amata vietu skaits gadā |
4 041 |
4 078 |
3 929 |
3 844 |
3 844 |
Vidējā atlīdzība amata vietai (mēnesī), euro |
1 382 |
1 506 |
1 664 |
1 699 |
1 702 |
Kopējā atlīdzība gadā par ārštata darbinieku un uz līgumattiecību pamata nodarbināto, kas nav amatu sarakstā, sniegtajiem pakalpojumiem, euro |
769 |
- |
- |
- |
- |
Pasākums |
Samazinājums |
Palielinājums |
Izmaiņas |
Izdevumi - kopā |
8 198 913 |
21 281 094 |
13 082 181 |
t. sk.: |
|||
Prioritāri pasākumi |
- |
5 171 313 |
5 171 313 |
Finanšu ministrijas iestāžu kapacitātes stiprināšana, t.sk. ēnu ekonomikas apkarošanai, Valsts ieņēmumu dienesta stratēģisko mērķu sasniegšanai (t.sk. muitnieku, inspektoru un finanšu policistu atalgojumam) |
- |
2 272 661 |
2 272 661 |
Valsts ieņēmumu dienesta administratīvās struktūras reformas turpināšana, tajā skaitā APA un transfertcenu kapacitātes stiprināšana |
- |
1 500 000 |
1 500 000 |
Nodokļu informācijas pakalpojumu modernizācija (t.sk. ar MAIS izveidošanu un funkcionalitātes nodrošināšanu) |
- |
615 000 |
615 000 |
Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma finansēšanas risku ierobežošana |
- |
533 182 |
533 182 |
VID otra datu centra izveide |
- |
250 470 |
250 470 |
Ilgtermiņa saistības |
6 413 392 |
5 878 194 |
-535 198 |
VID ēkas Rīgā, Talejas ielā 1, telpu nomas maksas segšana |
6 413 392 |
5 878 194 |
-535 198 |
Citas izmaiņas |
1 785 521 |
10 231 587 |
8 446 066 |
Palielināti izdevumi, ievērojot iepriekšējos gados uzsāktās JPI “Radikāla rīcība ēnu ekonomikas apkarošanai nodokļu administrēšanas un muitas lietu jomā” 2018. gadam paredzēto finansējuma apmēru |
- |
3 427 551 |
3 427 551 |
Palielināti izdevumi valsts nodokļu politikas pamatnostādņu 2018.-2021. gadam ieviešanai Valsts ieņēmumu dienestā, kā arī Valsts ieņēmumu dienesta datu apmaiņas risinājuma informācijas apmaiņai par reģistrētajiem nodrošinājuma līdzekļiem ieviešanai saistībā ar likumu “Grozījumi likumā “Par Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistru”” (pārdale no JPI “Radikāla rīcība ēnu ekonomikas apkarošanai nodokļu administrēšanas un muitas lietu jomā”) |
- |
1 280 329 |
1 280 329 |
Palielināti izdevumi muitas un robežas kontroles punktu darbības nodrošināšanai un attīstībai, tai skaitā tehniskā aprīkojuma uzturēšanai (pārdale no JPI “Radikāla rīcība ēnu ekonomikas apkarošanai nodokļu administrēšanas un muitas lietu jomā”) |
- |
1 115 440 |
1 115 440 |
Palielināti izdevumi muitas tehniskā aprīkojuma uzturēšanai |
- |
785 140 |
785 140 |
Palielināti izdevumi Valsts nodokļu politikas pamatnostādņu 2018.-2021. gadam ieviešanai Valsts ieņēmumu dienestā (MK 22.08.2017 prot.Nr.40 43.§ 11.1.apakšpunkts) |
- |
688 518 |
688 518 |
Palielināti izdevumi datu centra pakalpojumu iegādei no valsts akciju sabiedrības “Latvijas valsts radio un televīzijas centrs”, pārdalot līdzekļus no VID ēkas telpas nomas maksas (MK 05.07.2017 rīkojums Nr.345) |
- |
528 429 |
528 429 |
Palielināti izdevumi iepriekš izveidoto un pilnveidoto informācijas sistēmu (t.sk. licenču) uzturēšanai |
- |
424 248 |
424 248 |
Darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu palielinājumam par 0,5% punktiem obligātās veselības apdrošināšanas ieviešanai |
- |
324 665 |
324 665 |
Palielināti izdevumi iepirkumam un informācijas tehnoloģijas sistēmu nodrošināšanai saistībā ar čeku loterijas organizēšanu (MK 08.09.2017 prot.Nr.44 1.§ 3.1.apakšpunkts) |
- |
200 000 |
200 000 |
Palielināti izdevumi no maksas pakalpojumu un citu pašu ieņēmumu atlikumiem uz 2018.gada 1.janvāri saistībā ar noslēgtajām vienošanām ar komersantiem par tirgus cenas (vērtības) noteikšanu darījumam |
- |
7 114 |
7 114 |
Palielināti izdevumi, ievērojot iepriekšējos gados uzsāktās JPI “Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējo ārvalstu finanšu palīdzības līdzekļu ietvaros izveidoto informācijas un komunikācijas tehnoloģiju sistēmu uzturēšana” 2018.gadam paredzētā finansējuma apmēru |
- |
6 554 |
6 554 |
Samazināti izdevumi informācijas sistēmas pielāgošanai saistībā ar likumprojektu “Grozījumi likumā “Par nodokļiem un nodevām””, kontu reģistra ieviešanai un uzturēšanai, kā arī informācijas sistēmu uzturēšanai |
1 274 298 |
- |
-1 274 298 |
Samazināti izdevumi likumā “Jaunuzņēmumu darbības atbalsta likums” noteikto pasākumu īstenošanai nepieciešamajam finansējumam informācijas sistēmas pielāgošanas darbiem |
194 572 |
- |
-194 572 |
Samazināti izdevumi kredītinformācijas birojiem sniegto maksas pakalpojumu nodrošināšanai |
106 335 |
- |
-106 335 |
Samazināti izdevumi par telpu uzturēšanu Vienotajā valsts klientu apkalpošanas centrā Rīgā, Talejas ielā 1, pārdalot līdzekļus uz Labklājības ministrijas budžetu (MK 08.09.2017 prot.Nr.44 1.§ 26.punkts) |
3 316 |
- |
-3 316 |
t.sk. iekšējā līdzekļu pārdale starp budžeta programmām (apakšprogrammām) |
207 000 |
1 443 599 |
1 236 599 |
Palielināti izdevumi apvienotas nodokļu un muitas policijas izveidošanai un Iekšējās drošības daļas pakļautības maiņas īstenošanai, kā arī analītiskās kapacitātes stiprināšanai nodokļu ieņēmumu, riska vadības un nodokļu maksātāju segmentēšanas jomās, pārdalot līdzekļus no budžeta apakšprogrammas 31.02.00 “Valsts parāda vadība” (MK 28.08.2017 prot. Nr.41 1.§ 5.punkts) |
- |
1 443 599 |
1 443 599 |
Samazināti izdevumi, pārdalot finansējumu uz budžeta programmu 97.00.00 “Nozaru vadība un politikas plānošana” |
207 000 |
- |
-207 000 |