Programmas mērķis:
nodrošināt nodokļu maksājumu un nodokļu maksātāju uzskaiti, valsts nodokļu, nodevu un citu valsts noteikto obligāto maksājumu iekasēšanu Latvijas Republikas teritorijā, kā arī iekasēt nodokļus, nodevas un citus obligātos maksājumus ES budžetam, īstenot muitas politiku un kārtot muitas lietas.
Galvenās aktivitātes:
1) turpināt visaptverošas saistību izpildes risku analīzes sistēmas izveidošanu, integrējot datu platformas HANA risinājumā muitas, parādu piedziņas, nelegāli iegūto līdzekļu legalizēšanas novēršanas procesu atbalstu;
2) īstenot katram nodokļu maksātāju segmentam atbilstošu pakalpojumu kopumu labprātīgas nodokļu nomaksas veicināšanai;
3) ieviest darbību rekomendāciju sistēmu nodokļu maksātājiem viņu saistību izpildes rādītāju uzlabošanai;
4) jebkurā saziņā ar klientiem izmantot vienkāršu valodu un vienveidīgu konsultēšanu viegli saprotamā veidā;
5) iesaistīt klientus VID pakalpojumu uzlabošanā, testēšanā un attīstīšanā;
6) efektīvi izmantot muitas tehnisko aprīkojumu muitas fiziskajās kontrolēs, veicot centralizētu kravu skenēšanas analīzi;
7) mērķtiecīgi rīkoties, lai atklātu un novērstu noziedzīgus nodarījumus valsts ieņēmumu un muitas lietu jomā;
8) aktīvi rīkoties, lai novērstu noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma finansēšanu VID ietekmes zonā;
9) īstenot Čeku loterijas likumā noteikto čeku loteriju.
Programmas izpildītājs: Valsts ieņēmumu dienests.
Darbības rezultāti un to rezultatīvie rādītāji no 2020. līdz 2024. gadam
|
2020. gads (izpilde) |
2021. gada plāns |
2022. gada plāns |
2023. gada prognoze |
2024. gada prognoze |
Uz klientu vajadzībām vērsti pakalpojumi (pazīstam savu klientu) |
|||||
Labprātīgās nodokļu saistību izpildes līmenis (%) |
57,5 |
67 |
70 |
71 |
72 |
Iekasēto ieņēmumu apjoms uz VID darbinieku (tūkst. euro) |
2 734 |
2 428 |
2 794 |
2 793 |
2 933 |
Kopējā parāda īpatsvars pret kopbudžeta ieņēmumiem (%) |
- |
9,6 |
8,07 |
8,45 |
7,5 |
Uz uzticēšanos vērsta komunikācija un sadarbība |
|||||
VID iedzīvotājiem sniegtie pakalpojumi novērtēti kā teicami vai labi (pēc Valsts kancelejas pasūtītā SKDS pētījuma rezultātiem) (%) |
65,8 |
74 |
75 |
76 |
76 |
Atbildēto zvanu īpatsvars attiecībā pret kopējo saņemto zvanu skaitu (%) |
84 |
80 |
85 |
90 |
90 |
Nozaru asociāciju apmierinātības vērtējums par sadarbību ar VID (balles 10 baļļu skalā) |
7,7 |
7,9 |
8,0 |
8,0 |
8,0 |
Viedas uzraudzības pasākumi godīgas uzņēmējdarbības vides un labklājības veicināšanai |
|||||
Muitas fizisko kontroļu rezultativitāte (%) |
27,6 |
25,0 |
25,0 |
25,0 |
25,0 |
Pārtraukta organizētās noziedzības grupējumu darbība (skaits) |
18 |
12 |
16 |
16 |
16 |
Kriminālvajāšanas uzsākšanai nodotie kriminālprocesi prioritārajās jomās1 no visiem kriminālvajāšanas uzsākšanai nodotajiem kriminālprocesiem (%) |
- |
89 |
90 |
90 |
90 |
- |
79 |
81 |
82 |
83 |
Piezīmes.
1 Prioritārās jomas ir: noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizēšanas un skaidras naudas aprites, izvairīšanās no nodokļu nomaksas, krāpšanas, “aplokšņu” algu izmaksas, nelegālas akcīzes preču aprites un narkotisko vielu aprites ierobežošana.
Finansiālie rādītāji no 2020. līdz 2024. gadam
|
2020. gads (izpilde) |
2021. gada plāns |
2022. gada plāns |
2023. gada plāns |
2024. gada plāns |
Kopējie izdevumi, euro |
121 230 010 |
125 297 941 |
126 503 118 |
124 953 894 |
122 586 848 |
Kopējo izdevumu izmaiņas, euro (+/–) pret iepriekšējo gadu |
× |
4 067 931 |
1 205 177 |
-1 549 224 |
-2 367 046 |
Kopējie izdevumi, % (+/–) pret iepriekšējo gadu |
× |
3,4 |
1,0 |
-1,2 |
-1,9 |
Atlīdzība, euro |
80 302 440 |
80 249 222 |
83 058 616 |
83 017 151 |
83 017 151 |
Vidējais amata vietu skaits gadā |
3 922 |
3 967 |
3 961¹ |
3 961 |
3 961 |
Vidējā atlīdzība amata vietai (mēnesī), euro |
1 706 |
1 686 |
1 747 |
1 747 |
1 747 |
Piezīmes.
1Amata vietu skaits samazināts par sešām, divas amata vietas pārceltas uz budžeta apakšprogrammu 38.01.00 “Eiropas Savienības pirmsstrukturālo, strukturālo un citu finanšu instrumentu koordinācija” un četras amata vietas pārceltas uz budžeta programmu 97.00.00 “Nozaru vadība un politikas plānošana”.
Izmaiņas izdevumos, salīdzinot 2022. gada plānu ar 2021. gada plānu
Euro
Pasākums |
Samazinājums |
Palielinājums |
Izmaiņas |
Izdevumi – kopā |
10 695 572 |
11 900 749 |
1 205 177 |
t. sk.: |
|||
Prioritāri pasākumi |
- |
2 608 900 |
2 608 900 |
FM resora spēju stiprināšana, tajā skaitā IUB, VK un VID Nodokļu un muitas policijas pārvaldes kapacitātes stiprināšana un muitas infrastruktūras pilnveidošana |
|
2 358 900 |
2 358 900 |
Palielināti izdevumi investīcijām IT sistēmu pielāgošanai saistībā ar likumdošanas izmaiņām |
- |
250 000 |
250 000 |
Ilgtermiņa saistības |
6 482 627 |
6 364 464 |
-118 163 |
VID ēkas Rīgā, Talejas ielā 1, telpu nomas maksas izdevumu segšanai |
6 482 627 |
6 364 464 |
-118 163 |
Citas izmaiņas |
4 212 945 |
2 927 385 |
-1 285 560 |
Palielināti izdevumi, ievērojot ārējās tirdzniecības nodrošināšanas informācijas sistēmu ieviešanai atbilstoši Savienības Muitas kodeksam paredzēto finansējumu 2022. gadam |
- |
1 576 364 |
1 576 364 |
Finansējuma pārdale no Satiksmes ministrijas saskaņā ar grozījumiem MK 06.02.2018. instrukcijā Nr.1 (MK 24.08.2021. sēdes prot. Nr.57 52.§ 36.punkts) |
- |
575 911 |
575 911 |
Palielināti izdevumi nomas maksas izdevumu segšanai Striķu ielā 6, Saldū, un Atmodas ielā 19, Jelgavā (MK 01.04.2021. sēdes prot. Nr.31 8.§ 3.punkts) |
- |
118 163 |
118 163 |
Palielināti izdevumi ārpakalpojuma grāmatveža licences izsniegšanai (MK 24.08.2021. sēdes prot. Nr.57 52.§ 23.punkts) |
- |
110 957 |
110 957 |
Atjaunoti izdevumi, ievērojot vienreizēju izdevumu samazinājumu komandējumiem 2021.gadā |
- |
86 702 |
86 702 |
Palielināti izdevumi aprīkojuma iegādei valsts un pašvaldības vienotā klientu apkalpošanas centrā Kuldīgas ielā 2, Ventspilī |
- |
37 900 |
37 900 |
Palielināti izdevumi procesuālo izdevumu apmaksai nosūtījumiem analīžu veikšanai narkotisko, psihotropo, toksisko un citu vielu lietošanas fakta noteikšanai (MK 24.08.2021. sēdes prot. Nr.57 52.§ 24.punkts) |
- |
17 500 |
17 500 |
Palielināti izdevumi bagāžas kontroles rentgena iekārtas Pasta MKP uzturēšanai |
- |
145 |
145 |
Samazināti izdevumi, ievērojot izmaiņu veikšanai VID informācijas sistēmās saistībā ar grozījumiem Pievienotās vērtības likumā paredzēto finansējumu 2022. gadam |
1 508 969 |
-
|
-1 508 969 |
Samazināti izdevumi saimnieciskās darbības ieņēmumu konta ieviešanai, ievērojot, ka finansējums bija piešķirts tikai 2021. gadam |
799 991 |
|
-799 991 |
Samazināti izdevumi, ievērojot NILLTPFN plāna 2020. – 2022. gadam pasākumu īstenošanai paredzēto finansējumu 2022. gadam |
775 695 |
- |
-775 695 |
Samazināti izdevumi, ievērojot iepriekšējos gados uzsāktajam prioritārajam pasākumam “Nodokļu informācijas pakalpojumu modernizācijai (t.sk. ar MAIS izveidošanu un funkcionalitātes nodrošināšanu)” paredzēto finansējumu 2022. gadam |
616 670 |
- |
-616 670 |
Samazināti izdevumi, ievērojot, ka prioritārajam pasākumam “Valsts ieņēmumu dienesta informācijas sistēmu pilnveidošana un attīstība normatīvo aktu īstenošanas nodrošināšanai (likums “Par akcīzes nodokli” un likums “Par valsts sociālo apdrošināšanu”)” finansējums bija piešķirts tikai 2021. gadam |
511 620 |
- |
-511 620 |
t.sk. iekšējā līdzekļu pārdale starp budžeta programmām (apakšprogrammām) |
- |
403 743 |
403 743 |
Palielināti izdevumi robežšķērsošanas vietu “Silene” un “Pāternieki” uzturēšanai pēc rekonstrukcijas pabeigšanas, finansējumu pārdalot no budžeta apakšprogrammas 31.02.00 “Valsts parāda vadība” (MK 24.08.2021. sēdes prot. Nr.57 52.§ 18.81.apakšpunkts) |
- |
231 882 |
231 882 |
Palielināti izdevumi robežšķērsošanas vietas “Grebņeva” nomas maksas un apsaimniekošanas izdevumu pieaugumam, finansējumu pārdalot no budžeta apakšprogrammas 31.02.00 “Valsts parāda vadība” (MK 24.08.2021. sēdes prot. Nr.57 52.§ 18.7.8.apakšpunkts) |
- |
127 285 |
127 285 |
Palielināti izdevumi elektronisku rēķinu (e-rēķinu) ieviešanai, finansējumu pārdalot no budžeta apakšprogrammas 31.02.00 “Valsts parāda vadība” (MK 24.08.2021. sēdes prot. Nr.57 52.§ 18.2.apakšpunkts) |
- |
44 576 |
44 576 |