Apakšprogrammas mērķis:
- īstenot valsts politiku veselības aprūpes pakalpojumu pieejamības nodrošināšanā un administrēt veselības aprūpei paredzētos valsts budžeta līdzekļus, nodrošinot racionālu un maksimāli efektīvu valsts budžeta līdzekļu izmantošanu veselības aprūpes pakalpojumu sniegšanā, kā arī īstenot valsts politiku e-veselības ieviešanā.
Galvenās aktivitātes:
- Apakšprogrammas ietvaros:
- administrē veselības aprūpei paredzētos valsts budžeta līdzekļus;
- slēdz līgumus un norēķinās par sniegtajiem pakalpojumiem;
- veic veselības aprūpes pakalpojumu plānošanu, tarifu aprēķināšanu;
- veido kompensējamo zāļu sarakstu;
- apstiprina medicīniskās tehnoloģijas;
- vada E-veselības projektus, veido, uztur un papildina e-veselības informācijas sistēmu;
- nodrošina Ārstniecības riska fonda darbību;
- īsteno valsts organizētu vēža skrīningu;
- regresa kārtībā atgūst līdzekļus par personu ārstēšanu, ja ārstēšana ir prettiesiskas darbības, bezdarbības vai noziedzīga nodarījuma sekas;
- organizē un veic normatīvajos aktos paredzētus zāļu un medicīnisko ierīču centralizētus iepirkumus veselības aprūpes jomā;
- veic kompetentās iestādes uzdevumus veselības aprūpes jomā, kas noteikti Eiropas Parlamenta un Padomes 2004.gada 29.aprīļa Regulā (EK) Nr.883/2004 par sociālās nodrošināšanas sistēmu koordinēšanu un Eiropas Parlamenta un Padomes Regula Nr.987/2009 (2009.gada 16.septembris), ar ko nosaka īstenošanas kārtību Regulai (EK) Nr.883/2004 par sociālās nodrošināšanas sistēmu koordinēšanu;
- nodrošināt veselības aprūpes pakalpojumu pieejamības un valsts budžeta līdzekļu izlietojuma uzraudzību un kontroli;
Apakšprogrammas izpildītājs: Nacionālais veselības dienests.
|
2017. gads (izpilde) |
2018. gada plāns |
2019. gada plāns |
2020. gada prognoze |
2021. gada prognoze |
Koordinēta ES sociālā nodrošinājuma sistēma veselības aprūpes jomā Latvijā |
|||||
Eiropas veselības apdrošināšanas karšu izdošana un e‑veidlapu izsniegšana Latvijas iedzīvotājiem veselības aprūpes pakalpojumu saņemšanai ES dalībvalstīs (skaits) |
101 200 |
99 059 |
123 000 |
135 000 |
148 000 |
Vienotas valsts nozīmes veselības aprūpes uzskaites, norēķinu sistēmas (VIS) un klasifikatoru uzturēšana un sistēmas izmaiņu veikšana, nodrošinot veselības aprūpes pakalpojumu sniedzējiem pieeju VIS, slēdzot līgumus par VIS lietošanu |
|||||
VIS aktīvie lietotāji (skaits) |
4 546 |
4 541 |
4 500 |
4 500 |
4000 |
Kompensējamo zāļu saraksta pilnveidošana |
|||||
Veiktas ekspertīzes zāļu iekļaušanai kompensējamo zāļu sarakstā (skaits) |
176 |
210 |
215 |
215 |
215 |
Zāļu nosaukumi kompensējamo zāļu sarakstā (skaits) |
1 663 |
1 670 |
1 690 |
1 690 |
1700 |
Jaunu medicīnisko tehnoloģiju ieviešana |
|||||
Apstiprinātas medicīniskās tehnoloģijas (skaits) |
30 |
30 |
30 |
30 |
30 |
Veselības aprūpes tarifu un klīnisko vadlīniju izstrāde un pilnveidošana |
|||||
Izstrādāti jauni veselības aprūpes tarifi vai veikta esošo pakalpojumu tarifu pārskatīšana (skaits) |
3 348 |
10 |
140 |
140 |
140 |
Apstiprinātas klīniskās vadlīnijas (skaits)37 |
2 |
2 |
- |
- |
- |
Stacionāru apmaksas sistēmā ieviesta ar diagnozēm saistīto grupu (DRG) apmaksas sistēma (% no hospitalizācijām) |
75 |
75 |
70 |
70 |
70 |
Valsts apmaksāto veselības aprūpes pakalpojumu sniegšanas izpildes uzraudzība |
|||||
Veikta veselības aprūpes pakalpojumu pieejamības un valsts budžeta līdzekļu izlietojuma uzraudzība un kontrole ārstniecības iestādēs (pārbaužu skaits)38 |
573 |
355 |
220 |
220 |
220 |
37Funkcija ar Ministru kabineta 2018.gada 29.maija rīkojumu Nr.227 no 2018.gada 1.septembra nodota Slimību profilakses un kontroles centram un rādītājs plānots līdz 2018.gadam
38Pamatojoties uz Ministru kabineta 2018.gada 29.maija rīkojumu Nr.227 no 2018.gada 1.septembra līgumu par valsts apmaksāto veselības aprūpes pakalpojumu sniegšanu izpildes uzraudzību veic Nacionālais veselības dienests. Rādītājs ar 2019.gadu pārcelts no apakšprogrammas 46.01.00 “Uzraudzība un kontrole”
|
2017. gads (izpilde) |
2018. gada plāns |
2019. gada plāns |
2020. gada prognoze |
2021. gada prognoze |
Kopējie izdevumi, euro |
6 461 262 |
6 204 096 |
8 763 611 |
8 544 994 |
8 544 994 |
Kopējo izdevumu izmaiņas, euro (+/-) pret iepriekšējo gadu |
× |
-257 166 |
2 559 515 |
-218 617 |
- |
Kopējie izdevumi, % (+/-) pret iepriekšējo gadu |
× |
-4,0 |
41,3 |
-2,5 |
- |
Atlīdzība, euro |
3 185 325 |
3 247 862 |
3 666 388 |
3 666 388 |
3 666 388 |
Vidējais amata vietu skaits gadā39 |
203,8 |
204 |
216 |
216 |
216 |
Vidējā atlīdzība amata vietai (mēnesī), euro |
1 302,5 |
1 326,7 |
1 414,5 |
1 414,5 |
1 414,5 |
39 2019.-2021.gadam ik gadu palielināts amata vietu skaits par 12 amata vietām atbilstoši Ministru kabineta 2018.gada 29.maija rīkojumam Nr.227
Pasākums |
Samazinājums |
Palielinājums |
Izmaiņas |
Izdevumi - kopā |
53 553 |
2 613 068 |
2 559 515 |
t. sk.: |
|||
Vienreizēji pasākumi |
- |
77 013 |
77 013 |
Psihoemocionālā atbalsta dienas centra onkoloģiskajiem pacientiem izveidošanai, pārdalot finansējumu no 74.budžeta resora 08.00.00 programmas “Veselības aprūpes sistēmas reformas ieviešanas finansējums”, atbilstoši Ministru kabineta 2019.gada 8.janvāra sēdes protokolam Nr.1 33.§ 4.2.3.apakšpunktam un 7.punktam |
- |
77 013 |
77 013 |
Citas izmaiņas |
53 553 |
2 536 055 |
2 482 502 |
Palielināti izdevumi, pārdalot finansējumu no apakšprogrammas 46.01.00 „Uzraudzība un kontrole” un pārceļot 15 amata vietas no Veselības inspekcijas, atbilstoši Ministru kabineta 2018.gada 29.maija rīkojumam Nr.227 |
|
231 359 |
231 359 |
Samazināti izdevumi, pārdalot finansējumu uz apakšprogrammu 46.03.00 “Slimību profilakses nodrošināšana” un vienu amata vietu uz Slimību profilakses un kontroles centru, atbilstoši Ministru kabineta 2018.gada 29.maija rīkojumam Nr.227 |
15 722 |
- |
-15 722 |
Samazināti izdevumi, pārdalot finansējumu uz apakšprogrammu 46.01.00 “Uzraudzība un kontrole” un pārceļot 2 amata vietas uz Veselības inspekciju, atbilstoši Ministru kabineta 2018.gada 29.maija rīkojumam Nr.227 |
36 841 |
- |
-36 841 |
Atlīdzības pieauguma nodrošināšanai, pārdalot finansējumu no 74.budžeta resora 08.00.00 programmas “Veselības aprūpes sistēmas reformas ieviešanas finansējums”, atbilstoši Ministru kabineta 2017.gada 5.decembra sēdes protokola Nr.60, 30.§ 3.1.3.apakšpunktam |
- |
232 429 |
232 429 |
Darba samaksas palielināšanas reģistru uzturēšanā un metodiski organizatoriskā darbā iesaistītām ārstniecības personām nodrošināšanaiatbilstoši Ministru kabineta 2018.gada 18.decembra sēdes protokola Nr.60, 88.§ 5.1.6.apakšpunktam |
- |
44 647 |
44 647 |
Palielināti izdevumi, lai nodrošinātu e-veselības sistēmas darbību, atbilstoši Ministru kabineta 2018.gada 16.oktobra sēdes protokola Nr.48 35.§ 3. un 4.punktam |
- |
1 886 762 |
1 886 762 |
Samazināti izdevumi, ņemot vērā prognozējamo resursu ietaupījumu e-ID karšu turpmākā izsniegšanā, atbilstoši Ministru kabineta 2018.gada 28.augusta sēdes protokola Nr.40 21.§ 3.1.apakšpunktam |
990 |
- |
-990 |
Iekšējā līdzekļu pārdale starp budžeta programmām (apakšprogrammām) |
- |
140 858 |
140 858 |
Palielināti izdevumi, lai nodrošinātu Ministru kabineta 2018.gada 3.maija noteikumu Nr.261 “Veselības apdrošināšanas iemaksu veikšanas un atmaksāšanas kārtība” īstenošanu, pārdalot finansējumu no apakšprogrammām - 33.16.00 “Pārējo ambulatoro veselības aprūpes pakalpojumu nodrošināšana” 84 515 euro un 33.18.00 “Plānveida stacionārā veselības aprūpes pakalpojumu nodrošināšana” 56 343 euro |
- |
140 858 |
140 858 |