Apakšprogrammas mērķis:
- īstenot valsts pārvaldes funkcijas veselības nozares uzraudzībā un kontrolē, lai nodrošinātu nozari regulējošo normatīvo aktu prasību ievērošanu un izpildi.
Galvenās aktivitātes:
- nodrošināt ārstniecības iestāžu kontroli;
- nodrošināt veselības aprūpes kvalitātes un darbspējas ekspertīzes kontroli;
- nodrošināt ārstniecības iestāžu, ārstniecības personu un ārstniecības atbalsta personu reģistra uzturēšanu;
- nodrošināt farmaceitiskās darbības uzņēmumu un zāļu aprites kontroli;
- nodrošināt paaugstināta riska objektu kontroli;
- nodrošināt kontroli ķīmisko vielu un ķīmisko maisījumu tirdzniecības, kosmētikas līdzekļu drošuma jomā, kā arī tabakas izstrādājumu, augu smēķēšanas produktu, elektronisko cigarešu un to šķidrumu uzraudzības jomā;
- nodrošināt medicīnisko ierīču izplatīšanas un lietošanas (ekspluatācijas) kontroli.
Apakšprogrammas izpildītājs: Veselības inspekcija.
|
2017. gads (izpilde) |
2018. gada plāns |
2019. gada plāns |
2020. gada prognoze |
2021. gada prognoze |
Nodrošināta veselības aprūpes valsts uzraudzība |
|||||
Veiktas ārstniecības iestāžu kontroles (inspekciju skaits) |
942 |
800 |
680 |
544 |
490 |
Inspekciju īpatsvars ārstniecības iestādēs ar ievērotām normatīvo aktu prasībām (%)40 |
30,0 |
30,0 |
- |
- |
- |
Veiktas tematiskās/auditveida pārbaudes prioritārā veselības jomā (sirds un asinsvadu, onkoloģijas, perinatālā un neonatālā perioda aprūpes un garīgās veselības jomā)41 |
- |
- |
3 |
3 |
4 |
Izskatīti iesniegumi un veiktas veselības aprūpes kvalitātes un darbspējas ekspertīzes un sniegti atzinumi (ekspertīžu skaits)42 |
530 |
550 |
600 |
600 |
600 |
Veikta veselības aprūpes pakalpojumu pieejamības un valsts budžeta līdzekļu izlietojuma uzraudzība un kontrole ārstniecības iestādēs (pārbaužu skaits)43 |
573 |
355 |
- |
- |
- |
Nodrošināta valsts uzraudzība farmācijas jomā |
|||||
Veikta farmaceitiskās darbības uzņēmumu kontrole atbilstoši uzraudzības programmā attiecīgam gadam apstiprinātajam biežumam un apjomam (inspekciju skaits) |
681 |
600 |
510 |
408 |
365 |
Farmaceitiskās darbības uzņēmumu īpatsvars, kuros konstatēta atbilstība normatīvo aktu prasībām (% no kontrolēto uzņēmumu skaita)40 |
45,0 |
45,0 |
- |
- |
- |
Veiktas tematiskās/auditveida pārbaudes prioritārā jomā (narkotisko/psihotropo zāļu/vielu, recepšu zāļu aprite u.c)41 |
- |
- |
2 |
2 |
3 |
Veikts reģistrēto zāļu kvalitātes laboratoriskais monitorings (pārbaudīto zāļu skaits) |
45 |
40 |
40 |
40 |
40 |
Nodrošināta zāļu drošības ātrās brīdināšanas (Rapid Alert) sistēmas funkcionēšana (izskatīto ziņojumu īpatsvars %) |
100,0 |
100,0 |
100,0 |
100,0 |
100,0 |
Nodrošināta paaugstināta riska objektu uzraudzība |
|||||
Inspekciju ar ievērotām normatīvo aktu prasībām īpatsvars (%) |
65,9 |
60 |
55,0 |
45,0 |
50,0 |
Iedzīvotāju īpatsvars, kuri saņem drošu un kvalitatīvu dzeramo ūdeni (%) |
81,1 |
80,0 |
80,0 |
80,0 |
80,0 |
Nodrošināta ķīmisko vielu, ķīmisko produktu un kosmētikas līdzekļu tirgus uzraudzība Nodrošināta ķīmisko vielu, ķīmisko maisījumu, kosmētikas līdzekļu, tabakas izstrādājumu, elektronisko cigarešu uzraudzība |
|||||
Veikta normatīvo aktu prasību izpildes pārbaude uzņēmumos, kas nodarbojas ar ķīmisko vielu, ķīmisko maisījumu, kosmētikas līdzekļu, tabakas izstrādājumu un elektronisko cigarešu izvietošanu Latvijas tirgū (inspekciju skaits) 44 |
- |
300 |
350 |
340 |
340 |
Prasībām atbilstošo kontrolēto ķīmisko vielu un ķīmisko maisījumu īpatsvars, (%) |
40,6 |
45,0 |
45,0 |
45,0 |
45,0 |
Prasībām atbilstošo kontrolēto kosmētikas līdzekļu īpatsvars (%) |
36,3 |
40,0 |
45,0 |
45,0 |
45,0 |
Nodrošināta medicīnisko ierīču uzraudzība Nodrošināta medicīnisko ierīču ekspluatācijas un tirgus uzraudzība |
|||||
Uzņēmumu īpatsvars ar prasībām atbilstošām medicīniskajām ierīcēm, kas var apdraudēt cilvēku veselību, (% no kontrolēto uzņēmumu skaita)40 |
40,0 |
30,0 |
- |
- |
- |
Pārbaužu īpatsvars, kurās tiek pārbaudītas vidēja un augsta riska II a, IIb, III klases medicīniskās ierīces un in vitro diagnostikas medicīnas ierīces A un B (% no kontrolēto ārtsniecības iestāžu, ražotāju skaita)41 |
- |
- |
58,0 |
60,0 |
63,0 |
40Rādītājs tiek plānots līdz 2018.gadam un ar 2019.gadu tiek aizstāts ar jaunu rādītāju
41Uzsāk plānot ar 2019.gadu
42 Rādītājs ietver iesniegumu skaita izvērtējumu, tai skaitā Ārstniecības riska fonda ietvaros
43Pamatojoties uz Ministru kabineta 29.05.2018. rīkojumu Nr. 227, no 2018.gada 1.septembra līgumu par valsts apmaksāto veselības aprūpes pakalpojumu sniegšanu izpildes uzraudzību veic Nacionālais veselības dienests. Rādītājs pārcelts uz apakšprogrammu 45.01.00 “Veselības aprūpes finansējuma administrēšana un ekonomiskā novērtēšana”
44Uzsāka plānot ar 2018.gadu
|
2017. gads (izpilde) |
2018. gada plāns |
2019. gada plāns |
2020. gada prognoze |
2021. gada prognoze |
Kopējie izdevumi, euro |
4 174 451 |
4 172 184 |
4 625 954 |
4 625 869 |
4 625 869 |
Kopējo izdevumu izmaiņas, euro (+/-) pret iepriekšējo gadu |
× |
-2 267 |
453 770 |
-85 |
- |
Kopējie izdevumi, % (+/-) pret iepriekšējo gadu |
× |
-0,05 |
10,9 |
- |
- |
Atlīdzība, euro |
3 425 654 |
3 433 074 |
3 906 158 |
3 906 158 |
3 906 158 |
Vidējais amata vietu skaits gadā vietas45 |
246 |
246 |
233 |
233 |
233 |
Vidējā atlīdzība amata vietai (mēnesī), euro |
1 156,3 |
1 156,7 |
1 392,8 |
1 392,8 |
1 392,8 |
Kopējā atlīdzība gadā par ārštata darbinieku un uz līgumattiecību pamata nodarbināto, kas nav amatu sarakstā, sniegtajiem pakalpojumiem, euro |
12 203 |
18 614 |
11 913 |
11 913 |
11 913 |
452019.-2021.gadam ik gadu samazināts amata vietu skaits par 13 amata vietām atbilstoši Ministru kabineta 2018.gada 29.maija rīkojumam Nr.227
Pasākums |
Samazinājums |
Palielinājums |
Izmaiņas |
Izdevumi - kopā |
235 272 |
689 042 |
453 770 |
t. sk.: |
|||
Citas izmaiņas |
235 272 |
689 042 |
453 770 |
Palielināti izdevumi, pārdalot finansējumu no apakšprogrammas 45.01.00 “Veselības aprūpes finansējuma administrēšana un ekonomiskā novērtēšana” un pārņemot 2 amata vietas no Nacionālā veselības dienesta, atbilstoši Ministru kabineta 2018.gada 29.maija rīkojumam Nr.227 |
- |
36 841 |
36 841 |
Samazināti izdevumi, pārdalot finansējumu uz programmu 97.00.00 „Nozaru vadība un politikas plānošana” 2 607 euro apmērā, lai Veselības ministrijā nodrošinātu personālvadības procesu centralizāciju, un apakšprogrammu 45.01.00 „Veselības aprūpes finansējuma administrēšana un ekonomiskā novērtēšana” 231 359 euro apmērā un pārceļot 15 amata vietas uz Nacionālo veselības dienestu no Veselības inspekcijas, atbilstoši Ministru kabineta 2018.gada 29.maija rīkojumam Nr.227 |
233 966 |
- |
-233 966 |
Atlīdzības pieauguma nodrošināšanai ārstniecības personām, pārdalot finansējumu no 74.budžeta resora 08.00.00 programmas “Veselības aprūpes sistēmas reformas ieviešanas finansējums”, atbilstoši Ministru kabineta 2017.gada 5.decembra sēdes protokola Nr.60, 30.§ 3.1.5.apakšpunktam |
- |
270 892 |
270 892 |
Darba samaksas palielināšanas ārstniecības personām nodrošināšanaiatbilstoši Ministru kabineta 2018.gada 18.decembra sēdes protokola Nr.60, 88.§ 6.1.4.apakšpunktam |
- |
381 309 |
381 309 |
Samazināti izdevumi, ņemot vērā prognozējamo resursu ietaupījumu e-ID karšu turpmākā izsniegšanā, atbilstoši Ministru kabineta 2018.gada 28.augusta sēdes protokola Nr.40 21.§ 3.1.apakšpunktam |
1 306 |
- |
-1 306 |