Apakšprogrammas mērķis:
- īstenot valsts pārvaldes funkcijas veselības nozares uzraudzībā un kontrolē, lai nodrošinātu nozari regulējošo normatīvo aktu prasību ievērošanu un izpildi.
Galvenās aktivitātes:
- nodrošināt ārstniecības iestāžu kontroli;
- nodrošināt veselības aprūpes pakalpojumu pieejamības un valsts budžeta līdzekļu izlietojuma uzraudzību un kontroli;
- nodrošināt veselības aprūpes kvalitātes un darbspējas ekspertīzes kontroli;
- nodrošināt ārstniecības iestāžu, ārstniecības personu un ārstniecības atbalsta personu reģistra uzturēšanu;
- nodrošināt farmaceitiskās darbības uzņēmumu un zāļu aprites kontroli;
- nodrošināt paaugstināta riska objektu kontroli;
- nodrošināt kontroli ķīmisko vielu un ķīmisko maisījumu tirdzniecības, kosmētikas līdzekļu drošuma jomā, kā arī tabakas izstrādājumu, augu smēķēšanas produktu, elektronisko cigarešu un to šķidrumu uzraudzības jomā;
- nodrošināt medicīnisko ierīču izplatīšanas un lietošanas (ekspluatācijas) kontroli.
Apakšprogrammas izpildītājs: Veselības inspekcija.
|
2016. gads (izpilde) |
2017. gada plāns |
2018. gada plāns |
2019. gada prognoze |
2020. gada prognoze |
---|---|---|---|---|---|
Nodrošināta veselības aprūpes valsts uzraudzība |
|||||
Veiktas ārstniecības iestāžu kontroles (inspekciju skaits) |
899 |
800 |
800 |
800 |
800 |
Inspekciju īpatsvars ārstniecības iestādēs ar ievērotām normatīvo aktu prasībām (%) |
27,0 |
30,0 |
30,0 |
30,0 |
30,0 |
Izskatīti iesniegumi un veiktas veselības aprūpes kvalitātes un darbspējas ekspertīzes un sniegti atzinumi (ekspertīžu skaits)* |
566 |
550 |
550 |
550 |
550 |
Veikta veselības aprūpes pakalpojumu pieejamības un valsts budžeta līdzekļu izlietojuma uzraudzība un kontrole ārstniecības iestādēs (pārbaužu skaits) |
270 |
355 |
355 |
355 |
355 |
Nodrošināta valsts uzraudzība farmācijas jomā |
|||||
Veikta farmaceitiskās darbības uzņēmumu kontrole atbilstoši uzraudzības programmā attiecīgam gadam apstiprinātajam biežumam un apjomam (inspekciju skaits) |
565 |
600 |
600 |
600 |
600 |
Farmaceitiskās darbības uzņēmumu īpatsvars, kuros konstatēta atbilstība normatīvo aktu prasībām (% no kontrolēto uzņēmumu skaita) |
44,0 |
45,0 |
45,0 |
45,0 |
45,0 |
Veikts reģistrēto zāļu kvalitātes laboratoriskais monitorings (pārbaudīto zāļu skaits) |
45 |
40 |
40 |
40 |
40 |
Nodrošināta zāļu drošības ātrās brīdināšanas (Rapid Alert) sistēmas funkcionēšana (izskatīto ziņojumu īpatsvars %) |
100,0 |
100,0 |
100,0 |
100,0 |
100,0 |
Nodrošināta paaugstināta riska objektu uzraudzība |
|||||
Inspekciju ar ievērotām normatīvo aktu prasībām īpatsvars (%) |
69,5 |
60 |
60 |
60 |
60 |
Iedzīvotāju īpatsvars, kuri saņem drošu un kvalitatīvu dzeramo ūdeni (%) |
84,0 |
80,0 |
80,0 |
80,0 |
80,0 |
Nodrošināta ķīmisko vielu, ķīmisko produktu un kosmētikas līdzekļu tirgus uzraudzība** Nodrošināta ķīmisko vielu, ķīmisko maisījumu, kosmētikas līdzekļu, tabakas izstrādājumu, elektronisko cigarešu uzraudzība*** |
|||||
Veikta normatīvo aktu prasību izpildes pārbaude uzņēmumos, kas nodarbojas ar ķīmisko vielu, ķīmisko produktu un kosmētikas līdzekļu izvietošanu LR tirgū, (inspekciju skaits) ** |
215 |
294 |
- |
- |
- |
Veikta normatīvo aktu prasību izpildes pārbaude uzņēmumos, kas nodarbojas ar ķīmisko vielu, ķīmisko maisījumu, kosmētikas līdzekļu, tabakas izstrādājumu un elektronisko cigarešu izvietošanu Latvijas tirgū (inspekciju skaits) *** |
- |
- |
300 |
300 |
300 |
Prasībām atbilstošo kontrolēto ķīmisko vielu un ķīmisko maisījumu īpatsvars, (%) |
46,2 |
45,0 |
45,0 |
45,0 |
45,0 |
Ķīmisko vielu/maisījumu tirdzniecības uzņēmumu ar ievērotām normatīvo aktu prasībām īpatsvars (% no kontrolēto uzņēmumu skaita) |
27,2 |
- |
- |
- |
- |
Prasībām atbilstošo kontrolēto kosmētikas līdzekļu īpatsvars (%) |
41,4 |
40,0 |
40,0 |
40,0 |
40,0 |
Kosmētikas līdzekļu tirdzniecības uzņēmumu ar ievērotām normatīvo aktu prasībām īpatsvars (% no kontrolēto uzņēmumu skaita) |
24,6 |
- |
- |
- |
- |
Nodrošināta medicīnisko ierīču uzraudzība |
|||||
Uzņēmumu īpatsvars ar prasībām atbilstošām medicīniskajām ierīcēm, kas var apdraudēt cilvēku veselību, (% no kontrolēto uzņēmumu skaita) |
29,0 |
30,0 |
30,0 |
30,0 |
30,0 |
* Rādītājs ietver iesniegumu skaita izvērtējumu, tai skaitā Ārstniecības riska fonda ietvaros.
** Rādītājs tiek noteikts līdz 2017.gadam un ar 2018.gadu tiek aizstāts ar jaunu rādītāju.
*** Uzsāk plānot ar 2018.gadu.
|
2016. gads (izpilde) |
2017. gada plāns |
2018. gada plāns |
2019. gada plāns |
2020. gada plāns |
---|---|---|---|---|---|
Kopējie izdevumi, euro |
4 016 800 |
4 174 111 |
4 172 184 |
4 172 184 |
4 172 184 |
Kopējo izdevumu izmaiņas, euro (+/-) pret iepriekšējo gadu |
× |
157 311 |
-1 927 |
- |
- |
Kopējie izdevumi, % (+/-) pret iepriekšējo gadu |
× |
3,9 |
-0,05 |
- |
- |
Atlīdzība, euro |
3 326 695 |
3 425 654 |
3 433 074 |
3 440 145 |
3 440 145 |
Vidējais amata vietu skaits gadā vietas |
246 |
246 |
246 |
246 |
246 |
Vidējā atlīdzība amata vietai (mēnesī), euro |
1 111,5 |
1 151,4 |
1 156,7 |
1 159,1 |
1 159,1 |
Kopējā atlīdzība gadā par ārštata darbinieku un uz līgumattiecību pamata nodarbināto, kas nav amatu sarakstā, sniegtajiem pakalpojumiem, euro |
45 482 |
26 708 |
18 614 |
18 614 |
18 614 |
Pasākums |
Samazinājums |
Palielinājums |
Izmaiņas |
---|---|---|---|
Izdevumi - kopā |
15 456 |
13 529 |
-1 927 |
t. sk.: |
|||
Citas izmaiņas |
- |
13 529 |
13 529 |
Darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu palielinājumam par 0,5% punktiem obligātās veselības apdrošināšanas ieviešanai atbilstoši Ministru kabineta 2017.gada 22.augusta sēdes protokola Nr.40, 43.§ 8.punktam |
- |
13 529 |
13 529 |
Iekšējā līdzekļu pārdale starp budžeta programmām (apakšprogrammām) |
15 456 |
- |
-15 456 |
Samazināti izdevumi Veselības inspekcijai, veselības aprūpes reformas un funkciju pārskatīšanas ietvaros pārceļot līdzekļus uz programmu 97.00.00 “Nozaru vadība un politikas plānošana”, lai nodrošinātu padotības iestāžu budžeta uzraudzību un veiktu padziļinātu finanšu kontroli un efektīvu budžeta izlietojuma pārraudzību, kā arī ārstniecības procesa kvalitātes kritēriju pārraudzību |
15 456 |
- |
-15 456 |