Apakšprogrammas mērķis:
- īstenot valsts pārvaldes funkcijas veselības nozares uzraudzībā un kontrolē, lai nodrošinātu nozari regulējošo normatīvo aktu prasību ievērošanu un izpildi.
Galvenās aktivitātes:
- nodrošināt ārstniecības iestāžu kontroli;
- nodrošināt veselības aprūpes pakalpojumu pieejamības un valsts budžeta līdzekļu izlietojuma uzraudzību un kontroli;
- nodrošināt veselības aprūpes kvalitātes un darbspējas ekspertīzes kontroli;
- nodrošināt ārstniecības iestāžu, ārstniecības personu un ārstniecības atbalsta personu reģistra uzturēšanu;
- nodrošināt farmaceitiskās darbības uzņēmumu un zāļu aprites kontroli;
- nodrošināt paaugstināta riska objektu kontroli;
- nodrošināt kontroli ķīmisko vielu un ķīmisko maisījumu tirdzniecības, kosmētikas līdzekļu drošuma jomā, kā arī tabakas izstrādājumu, augu smēķēšanas produktu, elektronisko cigarešu un to šķidrumu uzraudzības jomā;
- nodrošināt medicīnisko ierīču izplatīšanas un lietošanas (ekspluatācijas) kontroli.
Apakšprogrammas izpildītājs: Veselības inspekcija.
|
2015. gads (izpilde) |
2016. gada plāns |
2017. gada plāns |
2018. gada prognoze |
2019. gada prognoze |
Nodrošināta veselības aprūpes valsts uzraudzība |
|||||
Veiktas ārstniecības iestāžu kontroles (inspekciju skaits) |
830 |
800 |
800 |
800 |
800 |
Inspekciju īpatsvars ārstniecības iestādēs ar ievērotām normatīvo aktu prasībām (%) |
34,0 |
30,0 |
30,0 |
30,0 |
30,0 |
Izskatīti iesniegumi un veiktas veselības aprūpes kvalitātes un darbspējas ekspertīzes un sniegti atzinumi (ekspertīžu skaits)* |
504 |
600 |
550 |
550 |
550 |
Veikta veselības aprūpes pakalpojumu pieejamības un valsts budžeta līdzekļu izlietojuma uzraudzība un kontrole ārstniecības iestādēs (pārbaužu skaits) |
312 |
275 |
355 |
355 |
355 |
Nodrošināta valsts uzraudzība farmācijas jomā |
|||||
Veikta farmaceitiskās darbības uzņēmumu kontrole atbilstoši uzraudzības programmā attiecīgam gadam apstiprinātajam biežumam un apjomam (inspekciju skaits) |
602 |
620 |
600 |
600 |
600 |
Farmaceitiskās darbības uzņēmumu īpatsvars, kuros konstatēta atbilstība normatīvo aktu prasībām, (% no kontrolēto uzņēmumu skaita) |
40,0 |
45,0 |
45,0 |
45,0 |
45,0 |
Veikts reģistrēto zāļu kvalitātes laboratoriskais monitorings (pārbaudīto zāļu skaits) |
36 |
40 |
40 |
40 |
40 |
Nodrošināta zāļu drošības ātrās brīdināšanas (Rapid Alert) sistēmas funkcionēšana (izskatīto ziņojumu īpatsvars %) |
100,0 |
100,0 |
100,0 |
100,0 |
100,0 |
Nodrošināta paaugstināta riska objektu uzraudzība |
|||||
Inspekciju ar ievērotām normatīvo aktu prasībām īpatsvars (%) |
69,6 |
68,5 |
60 |
60 |
60 |
Iedzīvotāju īpatsvars, kuri saņem drošu un kvalitatīvu dzeramo ūdeni, (%) |
80,0 |
85,0 |
80,0 |
80,0 |
80,0 |
Nodrošināta ķīmisko vielu, ķīmisko produktu un kosmētikas līdzekļu tirgus uzraudzība |
|||||
Veikta normatīvo aktu prasību izpildes pārbaude uzņēmumos, kas nodarbojas ar ķīmisko vielu, ķīmisko produktu un kosmētikas līdzekļu izvietošanu LR tirgū, (inspekciju skaits) |
272 |
294 |
294 |
294 |
294 |
Prasībām atbilstošo kontrolēto ķīmisko vielu un ķīmisko maisījumu īpatsvars (%) |
47,6 |
45,0 |
45,0 |
45,0 |
45,0 |
Ķīmisko vielu/maisījumu tirdzniecības uzņēmumu ar ievērotām normatīvo aktu prasībām īpatsvars (% no kontrolēto uzņēmumu skaita) |
26,5 |
25,0 |
× |
× |
× |
Prasībām atbilstošo kontrolēto kosmētikas līdzekļu īpatsvars (%) |
32,6 |
40,0 |
40,0 |
40,0 |
40,0 |
Kosmētikas līdzekļu tirdzniecības uzņēmumu ar ievērotām normatīvo aktu prasībām īpatsvars (% no kontrolēto uzņēmumu skaita) |
22,6 |
25,0 |
× |
× |
× |
Nodrošināta medicīnisko ierīču uzraudzība |
|||||
Uzņēmumu īpatsvars ar prasībām atbilstošām medicīniskajām ierīcēm, kas var apdraudēt cilvēku veselību, (% no kontrolēto uzņēmumu skaita) |
46,7 |
30,0 |
30,0 |
30,0 |
30,0 |
* Rādītājs ietver iesniegumu skaita izvērtējumu, tai skaitā Ārstniecības riska fonda ietvaros.
|
2015. gads (izpilde) |
2016. gada plāns |
2017. gada plāns |
2018. gada plāns |
2019. gada plāns |
Kopējie izdevumi, euro |
3 924 051 |
4 003 689 |
4 174 111 |
4 174 111 |
4 174 111 |
Kopējo izdevumu izmaiņas, euro (+/-) pret iepriekšējo gadu |
× |
79 638 |
170 422 |
- |
- |
Kopējie izdevumi, % (+/-) pret iepriekšējo gadu |
× |
2,0 |
4,3 |
- |
- |
Atlīdzība, euro |
3 241 618 |
3 260 022 |
3 425 654 |
3 425 654 |
3 425 654 |
Vidējais amata vietu skaits gadā vietas |
246 |
246 |
246 |
246 |
246 |
Vidējā atlīdzība amata vietai (mēnesī), euro |
1 085,5 |
1 088,4 |
1 151,4 |
1 151,4 |
1 151,4 |
Kopējā atlīdzība gadā par ārštata darbinieku un uz līgumattiecību pamata nodarbināto, kas nav amatu sarakstā, sniegtajiem pakalpojumiem, euro |
37 363 |
47 174 |
26 708 |
26 708 |
26 708 |
Pasākums |
Samazinājums |
Palielinājums |
Izmaiņas |
Izdevumi - kopā |
- |
170 422 |
170 422 |
t. sk.: |
|||
Jaunās politikas iniciatīvas un citi prioritāri pasākumi |
- |
18 156 |
18 156 |
Zemāko mēneša darba algu izlīdzināšana ar 2017.gada 1.janvāri atbilstoši Ministru kabineta 2016.gada 18.augusta protokola Nr.41, 5.§ 22.punktam |
- |
18 156 |
18 156 |
Citas izmaiņas |
- |
152 266 |
152 266 |
Palielināti izdevumi atbilstoši izmaiņām Veselības inspekcijas maksas pakalpojumu cenrādī |
- |
72 839 |
72 839 |
Iekšējā līdzekļu pārdale starp budžeta programmām (apakšprogrammām) |
- |
79 427 |
79 427 |
Pārdale no apakšprogrammas 33.01.00 ”Ārstniecība”, lai nodrošinātu darba samaksas pieaugumu atbilstoši Ministru kabineta 2015.gada 22.decembra noteikumiem Nr.781 un Ministru kabineta 2016.gada 2.augusta protokola Nr.38, 47.§ 9.punktam |
- |
79 427 |
79 427 |