Apakšprogrammas mērķis:
īstenot valsts pārvaldes funkcijas veselības nozares uzraudzībā un kontrolē, lai nodrošinātu nozari regulējošo normatīvo aktu prasību ievērošanu un izpildi.
Galvenās aktivitātes:
- nodrošināt ārstniecības iestāžu kontroli;
- nodrošināt veselības aprūpes kvalitātes un darbspējas ekspertīzes kontroli;
- nodrošināt ārstniecības iestāžu, ārstniecības personu un ārstniecības atbalsta personu reģistra uzturēšanu;
- nodrošināt farmaceitiskās darbības uzņēmumu un zāļu aprites kontroli;
- nodrošināt paaugstināta riska objektu kontroli;
- nodrošināt kontroli ķīmisko vielu un ķīmisko maisījumu tirdzniecības, kosmētikas līdzekļu drošuma jomā, kā arī tabakas izstrādājumu, augu smēķēšanas produktu, elektronisko cigarešu un to šķidrumu uzraudzības jomā;
- nodrošināt medicīnisko ierīču izplatīšanas un lietošanas (ekspluatācijas) kontroli.
Apakšprogrammas izpildītājs: Veselības inspekcija.
Darbības rezultāti un to rezultatīvie rādītāji no 2019. līdz 2023. gadam
|
2019. gads (izpilde) |
2020. gada plāns |
2021. gada plāns |
2022. gada prognoze |
2023. gada prognoze |
Nodrošināta veselības aprūpes valsts uzraudzība |
|||||
Veiktas ārstniecības iestāžu kontroles (inspekciju skaits) |
720 |
544 |
490
|
490 |
490 |
Veiktas tematiskās/auditveida pārbaudes prioritārā veselības jomā (sirds un asinsvadu, onkoloģijas, perinatālā un neonatālā perioda aprūpes un garīgās veselības jomā) (skaits) |
3 |
3 |
4 |
4 |
4 |
Izskatīti iesniegumi un veiktas veselības aprūpes kvalitātes un darbspējas ekspertīzes/ pārbaudes un sniegti atzinumi (ekspertīžu skaits/pārbaužu skaits)1 |
598
|
600 |
600 |
600 |
600 |
Nodrošināta valsts uzraudzība farmācijas jomā |
|||||
Veikta farmaceitiskās darbības uzņēmumu kontrole atbilstoši uzraudzības programmā attiecīgam gadam apstiprinātajam biežumam un apjomam (inspekciju skaits) |
484
|
408 |
365 |
330 |
330 |
Veiktas tematiskās/auditveida pārbaudes prioritārā jomā (narkotisko/psihotropo zāļu/vielu, recepšu zāļu aprite u.c) (skaits) |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
Veikts reģistrēto zāļu kvalitātes laboratoriskais monitorings (pārbaudīto zāļu skaits) |
43 |
40 |
40 |
40 |
40 |
Nodrošināta zāļu drošības ātrās brīdināšanas (Rapid Alert) sistēmas funkcionēšana (izskatīto ziņojumu īpatsvars %) |
100,0 |
100,0 |
100,0 |
100,0 |
100,0 |
Nodrošināta paaugstināta riska objektu uzraudzība |
|||||
Inspekciju ar ievērotām normatīvo aktu prasībām īpatsvars (%) |
56,0 |
45,0 |
50,0 |
50,0 |
50,0 |
Iedzīvotāju īpatsvars, kuri saņem drošu un kvalitatīvu dzeramo ūdeni (%) |
87,0 |
80,0 |
80,0 |
80,0 |
80,0 |
Nodrošināta ķīmisko vielu, ķīmisko produktu un kosmētikas līdzekļu tirgus uzraudzība. Nodrošināta ķīmisko vielu, ķīmisko maisījumu, kosmētikas līdzekļu, tabakas izstrādājumu, elektronisko cigarešu uzraudzība |
|||||
Veikta normatīvo aktu prasību izpildes pārbaude uzņēmumos, kas nodarbojas ar ķīmisko vielu, ķīmisko maisījumu, kosmētikas līdzekļu, tabakas izstrādājumu un elektronisko cigarešu izvietošanu Latvijas tirgū (inspekciju skaits) |
307 |
340 |
340 |
340 |
340 |
Prasībām atbilstošo kontrolēto ķīmisko vielu un ķīmisko maisījumu īpatsvars (%) |
52,0 |
45,0 |
50,0 |
50,0 |
50,0 |
Prasībām atbilstošo kontrolēto kosmētikas līdzekļu īpatsvars (%) |
65,0 |
55,0 |
55,0 |
55,0 |
55,0 |
Nodrošināta medicīnisko ierīču uzraudzība. Nodrošināta medicīnisko ierīču ekspluatācijas un tirgus uzraudzība |
|||||
Pārbaužu īpatsvars, kurās tiek pārbaudītas vidēja un augsta riska II a, IIb, III klases medicīniskās ierīces un in vitro diagnostikas medicīnas ie rīces A un B (% no konkrēto ārstniecības iestāžu, ražotāju skaita)2 |
54,0 |
- |
- |
- |
- |
Veiktas pārbaudes, kurās tiek pārbaudītas vidēja un augsta riska II a, IIb, III klases medicīniskās ierīces un in vitro diagnostikas medicīnas ierīces A un B, ārstniecības iestādēs (skaits)3 |
- |
50 |
40 |
40 |
40 |
Veiktas pārbaudes, kurās tiek pārbaudītas vidēja un augsta riska II a, IIb, III klases medicīniskās ierīces un in vitro diagnostikas medicīnas ierīces A un B, tirgus uzraudzībā (skaits)3 |
- |
60 |
- |
- |
- |
Veiktas pārbaudes, kurās tiek pārbaudītas zema, vidēja un augsta riska (I, II a, IIb, III klases) medicīniskās ierīces un in vitro diagnostikas medicīnas ierīces, tirgus uzraudzībā (skaits)4 |
- |
- |
70 |
70 |
70 |
Veiktas tematiskās pārbaudes augsta riska II a, IIb, III klases medicīniskām ierīcēm un in vitro diagnostikas medicīnas ierīču C un D uzturēšanā un lietošanā/vienreizlietojamo ierīču lietošanā (skaits)4 |
- |
- |
1 |
1 |
1 |
Piezīmes.
1 Rādītājs ietver iesniegumu skaita izvērtējumu, tai skaitā Ārstniecības riska fonda ietvaros.
2 Ar 2020. gadu tiek aizstāts ar jaunu rādītāju.
3 Uzsāka plānot ar 2020. gadu.
4 Uzsāk plānot ar 2021. gadu.
Finansiālie rādītāji no 2019. līdz 2023. gadam
|
2019. gads (izpilde) |
2020. gada plāns |
2021. gada plāns |
2022. gada plāns |
2023. gada plāns |
Kopējie izdevumi, euro |
4 486 547 |
4 852 120 |
5 788 832 |
5 796 845 |
5 796 845 |
Kopējo izdevumu izmaiņas, euro (+/-) pret iepriekšējo gadu |
× |
365 573 |
936 712 |
8 013 |
- |
Kopējie izdevumi, % (+/-) pret iepriekšējo gadu |
× |
8,1 |
19,3 |
0,1 |
- |
Atlīdzība, euro |
3 815 048 |
4 137 409 |
4 878 376 |
4 878 376 |
4 878 376 |
Vidējais amata vietu skaits gadā vietas1 |
233 |
233 |
232 |
232 |
232 |
Vidējā atlīdzība amata vietai (mēnesī), euro |
1 362,4 |
1 475,5 |
1 748 |
1 748 |
1 748 |
Kopējā atlīdzība gadā par ārštata darbinieku un uz līgumattiecību pamata nodarbināto, kas nav amatu sarakstā, sniegtajiem pakalpojumiem, euro |
5 648 |
11 913 |
11 865
|
11 865 |
11 865 |
Piezīmes.
1 2021.-2023.gadam ik gadu samazināta viena amata vieta, jo atbilstoši Veselības ministrijas 12.05.2020. rīkojumam Nr.100 ar 1.03.2020. pārcelta uz Veselības ministriju (programmu 97.00.00 “Nozaru vadība un politikas plānošana”), pārdalot finansējumu (11 653 euro), lai efektivizētu saimniecisko jautājumu koordinēšanu un plānošanu resora līmenī.
Izmaiņas izdevumos, salīdzinot 2021. gada plāns ar 2020. gada plānu (eiro)
Pasākums |
Samazinājums |
Palielinājums |
Izmaiņas |
Izdevumi - kopā |
334 951 |
1 271 663 |
936 712 |
t. sk.: |
|||
Prioritāri pasākumi |
- |
1 047 873 |
1 047 873 |
Palielināti izdevumi, lai nodrošinātu starpnozaru prioritārā pasākuma “Ārstniecības personu darba samaksas pieauguma nodrošināšana” īstenošanu (MK 22.09.2020. sēdes prot. Nr.55 38.§ 3.punkts) |
- |
1 047 873
|
1 047 873
|
Vienreizēji pasākumi |
8 013 |
- |
-8 013 |
Samazināti izdevumi saskaņā ar MK 22.09.2020. sēdes prot. Nr.55 38.§ 2. un 40.punktu (atbilstoši informatīvā ziņojuma 4.pielikumam) |
8 013 |
- |
-8 013 |
Citas izmaiņas |
326 938 |
223 790 |
- 103 148 |
Samazināti izdevumi 2020.-2022. gada starpnozaru prioritārā pasākuma “Ārstniecības personu darba samaksas pieauguma nodrošināšana” īstenošanai atbilstoši priekšlikumam Nr.141 un Nr.96 likumprojekta “Par valsts budžetu 2020.gadam” 2.lasījumam |
272 320
|
- |
-272 320 |
Palielināti izdevumi nomas maksu pieauguma segšanai (MK 18.08.2020. sēdes prot. Nr.49 46§. 12.6.5.apakšpunkts) |
- |
223 790 |
223 790 |
Samazināti izdevumi saskaņā ar MK 22.09.2020. sēdes prot. Nr.55 38.§ 2. un 40.punktu (atbilstoši informatīvā ziņojuma 3.pielikumam) |
18 039 |
- |
-18 039 |
Iekšējā līdzekļu pārdale starp budžeta programmām (apakšprogrammām) |
36 579 |
- |
-36 579 |
Samazināti izdevumi, pārdalot finansējumu uz apakšprogrammu 06.02.00 “Medicīnas vēstures muzejs”, lai nodrošinātu kritiski zemās atlīdzības pieaugumu Paula Stradiņa medicīnas vēstures muzeja darbiniekiem |
5 766 |
- |
-5 766 |
Samazināti izdevumi, pārdalot finansējumu uz programmu 97.00.00 “Nozaru vadība un politikas plānošana”, lai Veselības ministrija nodrošinātu informācijas tehnoloģiju pakalpojumu sniegšanas pilnveidi resorā |
4 894 |
- |
-4 894 |
Samazināti izdevumi, pārdalot finansējumu uz programmu 97.00.00 “Nozaru vadība un politikas plānošana”, lai nodrošinātu centralizētās dokumentu vadības sistēmas “Namejs” uzturēšanu Veselības ministrijas padotības iestādēs |
14 266 |
- |
-14 266 |
Samazināti izdevumi, pārdalot finansējumu uz programmu 97.00.00 “Nozaru vadība un politikas plānošana”, lai nodrošinātu atlīdzības izmaksu amata vietai, kuru Veselības ministrija ar 2020. gada 1.martu pārņēma no Veselības inspekcijas, lai efektivizētu saimniecisko jautājumu koordinēšanu un plānošanu resora līmenī |
11 653 |
- |
-11 653 |