Apakšprogrammas mērķis:
īstenot valsts pārvaldes funkcijas veselības nozares uzraudzībā un kontrolē, lai nodrošinātu nozari regulējošo normatīvo aktu prasību ievērošanu un izpildi.
Galvenās aktivitātes:
1) nodrošināt ārstniecības iestāžu kontroli;
2) nodrošināt veselības aprūpes kvalitātes un darbspējas ekspertīzes kontroli;
3) nodrošināt ārstniecības iestāžu, ārstniecības personu un ārstniecības atbalsta personu reģistra uzturēšanu;
4) nodrošināt farmaceitiskās darbības uzņēmumu un zāļu aprites kontroli;
5) nodrošināt paaugstināta riska objektu kontroli;
6) nodrošināt kontroli ķīmisko vielu un ķīmisko maisījumu tirdzniecības, kosmētikas līdzekļu drošuma jomā, kā arī tabakas izstrādājumu, augu smēķēšanas produktu, elektronisko cigarešu un to šķidrumu uzraudzības jomā;
7) nodrošināt medicīnisko ierīču izplatīšanas un lietošanas (ekspluatācijas) kontroli.
Apakšprogrammas izpildītājs: Veselības inspekcija.
Darbības rezultāti un to rezultatīvie rādītāji no 2020. līdz 2024. gadam
|
2020. gads (izpilde) |
2021. gada plāns |
2022. gada plāns |
2023. gada prognoze |
2024. gada prognoze |
Nodrošināta veselības aprūpes valsts uzraudzība |
|||||
Veiktas ārstniecības iestāžu kontroles (skaits) |
898 |
490
|
490
|
490 |
500 |
Veiktas tematiskās/auditveida pārbaudes prioritārā veselības jomā (sirds un asinsvadu, onkoloģijas, perinatālā un neonatālā perioda aprūpes un garīgās veselības jomā) (skaits) |
2 |
4 |
4 |
4 |
4 |
Izskatīti iesniegumi un veiktas veselības aprūpes kvalitātes un darbspējas ekspertīzes/ pārbaudes un sniegti atzinumi (skaits)1 |
590 |
600 |
520 |
520 |
520 |
Nodrošināta valsts uzraudzība farmācijas jomā |
|||||
Veikta farmaceitiskās darbības uzņēmumu kontrole atbilstoši uzraudzības programmā attiecīgam gadam apstiprinātajam biežumam un apjomam (skaits) |
538 |
365 |
330 |
330 |
330 |
Veiktas tematiskās/auditveida pārbaudes prioritārā jomā (narkotisko/psihotropo zāļu/vielu, recepšu zāļu aprite u.c) (skaits) |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
Reģistrēto zāļu kvalitātes laboratoriskā monitoringa ietvaros pārbaudītas zāles (skaits) |
45 |
40 |
40 |
40 |
40 |
Izskatīto ziņojumu zāļu drošības ātrās brīdināšanas (Rapid Alert) sistēmas funkcionēšanai īpatsvars (%) |
100,0 |
100,0 |
100,0 |
100,0 |
100,0 |
Nodrošināta paaugstināta riska objektu uzraudzība |
|||||
Inspekciju ar ievērotām normatīvo aktu prasībām īpatsvars (%) |
54,0 |
50,0 |
50,0 |
50,0 |
50,0 |
Iedzīvotāju īpatsvars, kuri saņem drošu un kvalitatīvu dzeramo ūdeni (%) |
89,3 |
80,0 |
80,0 |
80,0 |
80,0 |
Nodrošināta ķīmisko vielu, ķīmisko produktu un kosmētikas līdzekļu tirgus uzraudzība. Nodrošināta ķīmisko vielu, ķīmisko maisījumu, kosmētikas līdzekļu, tabakas izstrādājumu, elektronisko cigarešu uzraudzība |
|||||
Veikta normatīvo aktu prasību izpildes pārbaude uzņēmumos, kas nodarbojas ar ķīmisko vielu, ķīmisko maisījumu, kosmētikas līdzekļu, tabakas izstrādājumu un elektronisko cigarešu izvietošanu Latvijas tirgū (skaits) |
253 |
340 |
340 |
340 |
340 |
Prasībām atbilstošo kontrolēto ķīmisko vielu un ķīmisko maisījumu īpatsvars (%) |
58,2 |
50,0 |
50,0 |
50,0 |
50,0 |
Prasībām atbilstošo kontrolēto kosmētikas līdzekļu īpatsvars (%) |
55,9 |
55,0 |
55,0 |
55,0 |
55,0 |
Nodrošināta medicīnisko ierīču uzraudzība. Nodrošināta medicīnisko ierīču ekspluatācijas un tirgus uzraudzība |
|||||
Veiktas pārbaudes, kurās tiek pārbaudītas vidēja un augsta riska II a, IIb, III klases medicīniskās ierīces un in vitro diagnostikas medicīnas ierīces A un B, ārstniecības iestādēs (skaits) |
37 |
40 |
30 |
30 |
30 |
Veiktas pārbaudes, kurās tiek pārbaudītas vidēja un augsta riska II a, IIb, III klases medicīniskās ierīces un in vitro diagnostikas medicīnas ierīces A un B, tirgus uzraudzībā (skaits)2 |
38 |
- |
- |
- |
- |
Veiktas pārbaudes, kurās tiek pārbaudītas zema, vidēja un augsta riska (I, II a, IIb, III klases) medicīniskās ierīces un in vitro diagnostikas medicīnas ierīces, tirgus uzraudzībā (skaits)3 |
- |
70 |
70 |
70 |
70 |
Veiktas tematiskās pārbaudes augsta riska II a, IIb, III klases medicīniskām ierīcēm un in vitro diagnostikas medicīnas ierīču C un D uzturēšanā un lietošanā/vienreizlietojamo ierīču lietošanā (skaits)3 |
- |
1 |
1 |
1 |
1 |
Piezīmes.
1 Rādītājs ietver iesniegumu skaita izvērtējumu, tai skaitā Ārstniecības riska fonda ietvaros.
2 Ar 2021. gadu tiek aizstāts ar jaunu rādītāju.
3 Uzsāk plānot ar 2021. gadu.
Finansiālie rādītāji no 2020. līdz 2024. gadam
|
2020. gads (izpilde) |
2021. gada plāns |
2022. gada plāns |
2023. gada plāns |
2024. gada plāns |
Kopējie izdevumi, euro |
4 742 619 |
5 788 832 |
5 935 968 |
5 935 968 |
5 935 968 |
Kopējo izdevumu izmaiņas, euro (+/-) pret iepriekšējo gadu |
× |
1 046 213 |
147 136 |
- |
- |
Kopējie izdevumi, % (+/-) pret iepriekšējo gadu |
× |
22,1 |
2,5 |
- |
- |
Atlīdzība, euro |
4 100 322 |
4 878 376 |
5 017 499 |
5 017 499 |
5 017 499 |
Vidējais amata vietu skaits gadā vietas1 |
232,2 |
232 |
232 |
232 |
232 |
Vidējā atlīdzība amata vietai (mēnesī), euro |
1 469,8 |
1 748 |
1 798 |
1 798 |
1 798 |
Kopējā atlīdzība gadā par ārštata darbinieku un uz līgumattiecību pamata nodarbināto, kas nav amatu sarakstā, sniegtajiem pakalpojumiem, euro |
4 960 |
11 865
|
11 865
|
11 865 |
11 865 |
Izmaiņas izdevumos, salīdzinot 2022. gada plānu ar 2021. gada plānu
Euro
Pasākums | Samazinājums | Palielinājums | Izmaiņas |
---|---|---|---|
Izdevumi - kopā | - | 147 136 | 147 136 |
t. sk.: | |||
Prioritāri pasākumi | - | 139 123 | 139 123 |
Palielināti izdevumi, lai nodrošinātu starpnozaru prioritārā pasākuma “Ārstniecības personu darba samaksas pieauguma nodrošināšana” īstenošanu (MK 24.09.2021. sēdes prot. Nr.63 1.§ 2. punkts) | - | 139 123 | 139 123 |
Citas izmaiņas | - | 8 013 | 8 013 |
Izdevumu palielinājums, ņemot vērā, ka 2021. gadā tika veikts vienreizējs izdevumu samazinājums saskaņā ar MK 22.09.2020. sēdes prot. Nr.55 38.§ 2. un 40. punktu (atbilstoši informatīvā ziņojuma 4. pielikumam) | - | 8 013 | 8 013 |