Apakšprogrammas mērķis:

īstenot valsts pārvaldes funkcijas veselības nozares uzraudzībā un kontrolē, lai nodrošinātu nozari regulējošo normatīvo aktu prasību ievērošanu un izpildi.

Galvenās aktivitātes:

  1. nodrošināt ārstniecības iestāžu kontroli;
  2. nodrošināt veselības aprūpes kvalitātes un darbspējas ekspertīzes kontroli;
  3. nodrošināt ārstniecības iestāžu, ārstniecības personu un ārstniecības atbalsta personu reģistra uzturēšanu;
  4. nodrošināt farmaceitiskās darbības uzņēmumu un zāļu aprites kontroli;
  5. nodrošināt paaugstināta riska objektu kontroli;
  6. nodrošināt kontroli ķīmisko vielu un ķīmisko maisījumu tirdzniecības, kosmētikas līdzekļu drošuma jomā, kā arī tabakas izstrādājumu, augu smēķēšanas produktu, elektronisko cigarešu un to šķidrumu uzraudzības jomā;
  7. nodrošināt medicīnisko ierīču izplatīšanas un lietošanas (ekspluatācijas) kontroli.

Apakšprogrammas izpildītājs: Veselības inspekcija.

Darbības rezultāti un to rezultatīvie rādītāji no 2022. līdz 2026. gadam

 

2022. gads (izpilde)

2023. gada plāns

2024. gada plāns

2025. gada prognoze

2026. gada prognoze

Nodrošināta veselības aprūpes valsts uzraudzība

Veiktas ārstniecības iestāžu kontroles (skaits)

782

490

500

500

500

Veiktas tematiskās/auditveida pārbaudes prioritārā veselības jomā (sirds un asinsvadu, onkoloģijas, perinatālā un neonatālā perioda aprūpes un garīgās veselības jomā) (skaits)

5

4

2

2

2

Izskatīti iesniegumi un veiktas veselības aprūpes kvalitātes un darbspējas ekspertīzes/ pārbaudes un sniegti atzinumi (skaits)1

711

520

520

520

520

Nodrošināta valsts uzraudzība farmācijas jomā

Veikta farmaceitiskās darbības uzņēmumu kontrole atbilstoši uzraudzības programmā attiecīgam gadam apstiprināta­jam biežumam un apjomam (skaits)

433

330

330

330

330

Veiktas tematiskās/auditveida pārbaudes prioritārā jomā (narkotisko/psihotropo zāļu/vielu, recepšu zāļu aprite u.c) (skaits)

2

2

2

2

2

Reģistrēto zāļu kvalitātes laboratoriskā monitoringa ietvaros pārbaudītas zāles (skaits) 2

40

-

-

-

-

Veiktas tematiskās pārbaudes augsta riska objektos – jaunatvērtās aptiekās/ aptiekas filiālēs un aptiekās, kuras pārreģistrēja licenci sakarā ar aptiekas telpu maiņu (pārvietošana) (skaits) 3

-

1

1

1

1

Izskatīto ziņojumu zāļu dro­šības ātrās brīdinā­šanas (Rapid Alert) sistēmas funkcionē­šanai īpatsvars (%)

100,0

100,0

100,0

100,0

100,0

Nodrošināta paaugstināta riska objektu uzraudzība

Inspekciju ar ievēro­tām normatīvo aktu prasībām īpatsvars (%)

51,0

50,0

50,0

50,0

50,0

Iedzīvotāju īpatsvars, kuri saņem drošu un kvalitatīvu dzeramo ūdeni (%)

83,0

80,0

80,0

80,0

80,0

Nodrošināta ķīmisko vielu, ķīmisko produktu un kosmētikas līdzekļu tirgus uzraudzība. Nodrošināta ķīmisko vielu, ķīmisko maisījumu, kosmētikas līdzekļu, tabakas izstrādājumu, elektronisko cigarešu uzraudzība

Veikta normatīvo aktu prasību izpildes pārbaude uzņēmumos, kas nodarbojas ar ķīmisko vielu, ķīmisko maisījumu, kosmētikas līdzekļu, tabakas izstrādājumu un elektronisko cigarešu izvietošanu Latvijas tirgū (skaits)

350

340

340

340

340

Prasībām atbilstošo kontrolēto ķīmisko vielu un ķīmisko maisījumu īpatsvars (%)

37,4

50,0

45,0

45,0

45,0

Prasībām atbilstošo kontrolēto kosmētikas līdzekļu īpatsvars (%)

46,6

55,0

50,0

50,0

50,0

Nodrošināta medicīnisko ierīču uzraudzība. Nodrošināta medicīnisko ierīču ekspluatācijas un tirgus uzraudzība

Veiktas pārbaudes, kurās tiek pārbaudītas vidēja un augsta riska II a, IIb, III klases medicīniskās ierīces un in vitro diagnostikas medicīnas ierīces A un B, ārstniecības iestādēs (skaits)

45

30

35

35

35

Veiktas pārbaudes, kurās tiek pārbaudītas zema, vidēja un augsta riska (I, II a, IIb, III klases) medicīniskās ierīces un in vitro diagnostikas medicīnas ierīces, tirgus uzraudzībā (skaits)

79

70

70

90

100

Veiktas tematiskās pārbaudes augsta riska II a, IIb, III klases medicīniskām ierīcēm un in vitro diagnostikas medicīnas ierīču C un D uzturēšanā un lietošanā/vienreizlietojamo ierīču lietošanā (skaits)

2

1

1

2

2

Piezīmes.

1 Rādītājs ietver iesniegumu skaita izvērtējumu, tai skaitā Ārstniecības riska fonda ietvaros.
2 Ar 2023. gadu rādītājs svītrots, jo lielākā daļa darba apjoma iestādē tiek veikta, lai nodrošinātu, ka aptiekas sniedz kvalitatīvu farmaceitisko aprūpi, un reģistrēto zāļu kvalitātes monitorings neataino precīzu darba apjomu iestādes budžeta ietvaros, ko iestāde veic, lai nodrošinātu kvalitatīvu farmaceitiskās aprūpes saņemšanu iedzīvotājiem.
3 Rādītāju uzsāk plānot ar 2023. gadu. Jaunatvērtās aptiekas, vai aptiekas, kuras maina farmaceitiskās darbības vietu, ir augsta riska objekti, tāpēc nepieciešams novērst riskus un pārliecināties par aptiekas atbilstību normatīvajiem aktiem par aptieku darbības noteikumiem un zāļu izplatīšanas un kvalitātes kontroles kārtību. Atbilstoši MK 19.10.2011. noteikumu Nr.800 “Farmaceitiskās darbības licencēšanas kārtība” 47. punktam Veselības inspekcijai jāpārbauda licencētās aptiekas triju līdz sešu mēnešu laikā pēc licencētās aptiekas darbības uzsākšanas vai licences pārreģistrēšanas. Nereti tieši šīs aptiekas uzreiz pēc licences saņemšanas pārtrauc darbu un neveic farmaceitisko aprūpi, un tajā pašā laikā, liedzot citiem komersantiem atvērt aptieku šajā teritorijā, tādējādi liedzot iedzīvotājiem saņemt tiem nepieciešamās zāles.

Finansiālie rādītāji no 2022. līdz 2026. gadam

 

2022. gads (izpilde)

2023. gada plāns

2024. gada plāns

2025. gada plāns

2026. gada plāns

Kopējie izdevumi, euro

5 296 383

6 379 116

6 412 936

6 432 423

6 451 016

Kopējo izdevumu izmaiņas, euro (+/-) pret iepriekšējo gadu

×

1 082 733

33 820

19 487

18 593

Kopējie izdevumi, % (+/-) pret iepriekšējo gadu

×

20,4

0,5

0,3

0,3

Atlīdzība, euro

4 495 480

5 342 599

5 436 802

5 452 343

5 467 385

Vidējais amata vietu skaits gadā vietas1

232

232

232

232

232

Vidējā atlīdzība amata vietai (mēnesī), euro

1 612,8

1 914,8

1 948,6

1 954,2

1 959,6

Kopējā atlīdzība gadā par ārštata darbinieku un uz līgumattiecību pamata nodarbināto, kas nav amatu sarakstā, sniegtajiem pakalpojumiem, euro

5 474

11 865

 

11 865

 

11 865

11 865

Izmaiņas izdevumos, salīdzinot 2024. gada plānu ar 2023. gada plānu

Euro

 

Pasākums

Samazinājums

Palielinājums

Izmaiņas

Izdevumi - kopā

84 991

118 811

33 820

t. sk.:

Prioritāri pasākumi

-

33 051

33 051

Palielināti izdevumi, lai nodrošinātu starpnozaru prioritārā pasākuma “Publisko personu nomas maksas sadārdzinājums” īstenošanu (MK 26.09.2023. sēdes prot. Nr.47 43.§ 2. punkts)

-

24 608

24 608

Palielināti izdevumi, lai nodrošinātu starpnozaru prioritārā pasākuma “Valsts tiešās pārvaldes iestādēs nodarbināto ierēdņu un  darbinieku atalgojuma palielināšana” īstenošanu (MK 26.09.2023. sēdes prot. Nr.47 43.§ 2. punkts)

-

8 443

8 443

Citas izmaiņas

84 991

85 760

769

Palielināti izdevumi, lai nodrošinātu 2023. gada starpnozaru prioritārā pasākuma “Valsts pārvaldes kapacitātes stiprināšana, nodrošinot stratēģiski svarīgo amata grupu atlīdzību” īstenošanu (MK 13.01.2023. sēdes prot. Nr.2 1.§ 2. punkts)

-

15 446

15 446

Palielināti izdevumi, lai nodrošinātu 2023. gada starpnozaru prioritārā pasākuma “Ārstniecības personu darba samaksas pieauguma nodrošināšana” īstenošanu (MK 13.01.2023. sēdes prot. Nr.2 1.§ 2. punkts)

-

70 314

70 314

Samazināti izdevumi, jo finansējums daļēja izdevumu pieauguma energoresursu kompensēšanai tika piešķirts 2023. gadam (MK 13.01.2023. sēdes prot. Nr.2 1.§ 6. punkts)

53 781

-

-53 781

Samazināti izdevumi, lai nodrošinātu Valsts un pašvaldību iestāžu tīmekļvietņu vienotās platformas izmaksu segšanu (MK 15.08.2023. sēdes prot. Nr.40 43.§ 6. punkts un 52.17. apakšpunkts)

1 750

-

-1 750

                         Iekšējā līdzekļu pārdale starp budžeta programmām (apakšprogrammām)

29 460

-

-29 460

Samazināti izdevumi, pārdalot finansējumu uz budžeta apakšprogrammu 33.03.00 “Kompensējamo medikamentu un materiālu apmaksāšana”, lai nodrošinātu samaksu par kompensējamiem medikamentiem, daļēji sedzot deficītu (MK 15.08.2023. sēdes prot. Nr.40 43.§ 50. punkts)

29 460

-

-29 460