Apakšprogrammas mērķis:

īstenot valsts pārvaldes funkcijas veselības nozares uzraudzībā un kontrolē, lai nodrošinātu nozari regulējošo normatīvo aktu prasību ievērošanu un izpildi.

Galvenās aktivitātes:

  1. nodrošināt ārstniecības iestāžu kontroli;
  2. nodrošināt veselības aprūpes kvalitātes un darbspējas ekspertīzes kontroli;
  3. nodrošināt ārstniecības iestāžu, ārstniecības personu un ārstniecības atbalsta personu reģistra uzturēšanu;
  4. nodrošināt farmaceitiskās darbības uzņēmumu un zāļu aprites kontroli;
  5. nodrošināt paaugstināta riska objektu kontroli;
  6. nodrošināt kontroli ķīmisko vielu un ķīmisko maisījumu tirdzniecības, kosmētikas līdzekļu drošuma jomā, kā arī tabakas izstrādājumu, augu smēķēšanas produktu, elektronisko cigarešu un to šķidrumu uzraudzības jomā;
  7. nodrošināt medicīnisko ierīču izplatīšanas un lietošanas (ekspluatācijas) kontroli.

Apakšprogrammas izpildītājs: Veselības inspekcija.

Darbības rezultāti un to rezultatīvie rādītāji no 2023. līdz 2027. gadam

 

2023. gads (izpilde)

2024. gada plāns

2025. gada plāns

2026. gada prognoze

2027. gada prognoze

Nodrošināta veselības aprūpes valsts uzraudzība

Veiktas ārstniecības iestāžu kontroles (skaits)

588

500

500

500

500

Veiktas tematiskās/auditveida pārbaudes prioritārā veselības jomā (sirds un asinsvadu, onkoloģijas, perinatālā un neonatālā perioda aprūpes un garīgās veselības jomā) (skaits)

5

2

2

2

2

Izskatīti iesniegumi un veiktas veselības aprūpes kvalitātes un darbspējas ekspertīzes/ pārbaudes un sniegti atzinumi (skaits)1

513

520

520

520

520

Nodrošināta valsts uzraudzība farmācijas jomā

Veikta farmaceitiskās darbības uzņēmumu kontrole atbilstoši uzraudzības programmā attiecīgam gadam apstiprināta­jam biežumam un apjomam (skaits)

408

330

330

330

330

Veiktas tematiskās/auditveida pārbaudes prioritārā jomā (narkotisko/psihotropo zāļu/vielu, recepšu zāļu aprite u.c) (skaits)

2

2

2

2

2

Veiktas tematiskās pārbaudes augsta riska objektos – jaunatvērtās aptiekās/ aptiekas filiālēs un aptiekās, kuras pārreģistrēja licenci sakarā ar aptiekas telpu maiņu (pārvietošana) (skaits)

1

1

1

1

1

Izskatīto ziņojumu zāļu dro­šības ātrās brīdinā­šanas (Rapid Alert) sistēmas funkcionē­šanai īpatsvars (%)

100,0

100,0

100,0

100,0

100,0

Nodrošināta paaugstināta riska objektu uzraudzība

Inspekciju ar ievēro­tām normatīvo aktu prasībām īpatsvars (%)

49,0

50,0

50,0

50,0

50,0

Iedzīvotāju īpatsvars, kuri saņem drošu un kvalitatīvu dzeramo ūdeni (%)

90,0

80,0

80,0

80,0

80,0

Nodrošināta ķīmisko vielu, ķīmisko produktu un kosmētikas līdzekļu tirgus uzraudzība. Nodrošināta ķīmisko vielu, ķīmisko maisījumu, kosmētikas līdzekļu, tabakas izstrādājumu, elektronisko cigarešu uzraudzība

Veikta normatīvo aktu prasību izpildes pārbaude uzņēmumos, kas nodarbojas ar ķīmisko vielu, ķīmisko maisījumu, kosmētikas līdzekļu, tabakas izstrādājumu un elektronisko cigarešu izvietošanu Latvijas tirgū (skaits)

341

340

340

340

340

Kontrolēti produkti (skaits)2

-

-

2 400

2 400

2 400

Nodrošināta medicīnisko ierīču uzraudzība. Nodrošināta medicīnisko ierīču ekspluatācijas un tirgus uzraudzība

Veiktas pārbaudes, kurās tiek pārbaudītas vidēja un augsta riska II a, IIb, III klases medicīniskās ierīces un in vitro diagnostikas medicīnas ierīces A un B, ārstniecības iestādēs (skaits)

57

35

40

40

40

Veiktas pārbaudes, kurās tiek pārbaudītas zema, vidēja un augsta riska (I, II a, IIb, III klases) medicīniskās ierīces un in vitro diagnostikas medicīnas ierīces, tirgus uzraudzībā (skaits)

57

70

60

60

60

Veiktas tematiskās pārbaudes augsta riska II a, IIb, III klases medicīniskām ierīcēm un in vitro diagnostikas medicīnas ierīču C un D uzturēšanā un lietošanā/vienreizlietojamo ierīču lietošanā (skaits)

1

1

1

2

2

Piezīmes.

1 Rādītājs ietver iesniegumu skaita izvērtējumu, tai skaitā Ārstniecības riska fonda ietvaros.

2 Rādītāju uzsāk plānot ar 2025. gadu, lai sniegtu objektīvu un pilnīgu ainu budžeta izpildes novērtēšanai produktu (skaitu) kontrolē, jo ietvertu visus kontrolētos produktu veidus.

Finansiālie rādītāji no 2023. līdz 2027. gadam

 

2023. gads (izpilde)

2024. gada plāns

2025. gada plāns

2026. gada plāns

2027. gada plāns

Kopējie izdevumi, euro

5 821 429

6 412 936

6 673 521

6 613 359

6 563 151

Kopējo izdevumu izmaiņas, euro (+/-) pret iepriekšējo gadu

×

591 507

260 585

-60 162

-50 208

Kopējie izdevumi, % (+/-) pret iepriekšējo gadu

×

10,2

4,1

-0,9

-0,8

Atlīdzība, euro

4 979 586

5 436 802

5 475 486

5 490 528

5 490 528

Vidējais amata vietu skaits gadā vietas

232

232

230

230

230

Vidējā atlīdzība amata vietai (mēnesī), euro

1 786,4

1 948,6

1 979,6

1 985

1 985

Kopējā atlīdzība gadā par ārštata darbinieku un uz līgumattiecību pamata nodarbināto, kas nav amatu sarakstā, sniegtajiem pakalpojumiem, euro

6 270

11 865

 

11 865

 

11 865

11 865

Izmaiņas izdevumos, salīdzinot 2025. gada plānu ar 2024. gada plānu

Euro

Pasākums

Samazinājums

Palielinājums

Izmaiņas

Izdevumi - kopā

389 128

649 713

260 585

t. sk.:

Citas izmaiņas

389 128

649 713

260 585

Palielināti izdevumi darba samaksas pieauguma nodrošināšanai, pārdalot finansējumu no 74. budžeta resora 20.00.00 programmas “Veselības aprūpes pasākumu īstenošana” (MK 12.12.2023. sēdes prot. Nr. 61 50.§ 3.1.1.12. apakšpunkts) – 2024. gadā uzsāktā pasākuma turpināšanai

-

256 053

256 053

Palielināti izdevumi, lai nodrošinātu 2024. gada starpnozaru prioritārā pasākuma “Valsts tiešās pārvaldes iestādēs nodarbināto atalgojuma palielināšana” īstenošanu (MK 26.09.2023. sēdes prot. Nr. 47 43.§ 2. punkts)

-

15 541

15 541

Palielināti izdevumi, lai nodrošinātu digitālās veidlapas datu uzkrāšanas automatizāciju un papildus testēšanu, finansēšanai novirzot maksas pakalpojumu un citu pašu ieņēmumu naudas līdzekļu atlikumu

-

69 984

69 984

Samazināti izdevumi, pārdalot finansējumu uz Finanšu ministrijas budžetu, lai nodrošinātu grāmatvedības funkcijas centralizāciju Valsts kasē, vienlaikus pārceļot divas amata vietas (MK 20.08.2024. sēdes prot. Nr. 32 61.§ 87.4. apakšpunkts)

61 725

-

-61 725

Samazināti izdevumi, tai skaitā izdevumi atlīdzībai 171 185 euro apmērā četrām amata vietām, kas paliek nozarē līdz turpmākajam lēmumam (sadarbībā ar Valsts kanceleju), kā arī pārtraucot piemaksu izmaksas, atsakoties no dzeramā ūdens monitoringa virsuzraudzības, jo ar 29.09.2023. zaudējuši spēku MK 14.11.2017. noteikumi Nr. 671 “Dzeramā ūdens obligātās nekaitīguma un kvalitātes prasības, monitoringa un kontroles kārtība”), lai nodrošinātu papildu finansējumu nozaru ministriju pieteiktajām drošības prioritātēm (MK 27.08.2024. sēdes prot. Nr. 33 52.§ 4. punkts, MK 19.09.2024. sēdes prot. Nr. 38 2.§ 11. punkts)

327 403

-

-327 403

Palielināti izdevumi, pārdalot finansējumu no Finanšu ministrijas budžeta, saskaņā ar MK 2024. gada 1. novembra rīkojumu Nr. 909 "Par finansējumu biroja ēkas valsts pārvaldes iestāžu un  Latvijas Republikas Prokuratūras vajadzībām Talejas ielā 1, Rīgā, telpu nomas maksas ilgtermiņa saistībām, pielāgošanas, aprīkojuma, pārcelšanās izdevumu segšanai" un MK 2024. gada 29. oktobra protokola Nr. 46. 59.§, lai nodrošinātu VI telpu nomas maksas izdevumu segšanu (priekšlikums Nr 302 2. lasījumam)

-

304 189

304 189

Iekšējā līdzekļu pārdale starp budžeta programmām (apakšprogrammām)

-

3 946

3 946

Palielināti izdevumi, jo finansējums, lai nodrošinātu samaksu par kompensējamiem medikamentiem, daļēji sedzot deficītu, 2025. gadam uz apakšprogrammu 33.03.00 “Kompensējamo medikamentu un materiālu apmaksāšana” tika pārdalīts 3 946 euro mazākā apmērā nekā 2024. gadā (MK 15.08.2023. sēdes prot. Nr. 40, 43.§ 50. punkts)

-

3 946

3 946