Politikas mērķis:
- nodrošināt tādas politikas veidošanu un īstenošanu izglītības, zinātnes, sporta, jaunatnes un valsts valodas jomā, kas nodrošina Latvijas iedzīvotāju - izglītotu, veselīgu, fiziski un garīgi attīstītu, kā arī patriotiski noskaņotu personību - ilgtspējīgu labklājības pieaugumu integrētā Latvijas sabiedrībā / Ministru kabineta 2003.gada 16.septembra noteikumi Nr.528 “Izglītības un zinātnes ministrijas nolikums”;
- nodrošināt kvalitatīvu un tiesisku izglītību, veicot izglītības kvalitātes monitoringu un sniedzot atbalstu izglītības procesa īstenošanā / Ministru kabineta 2013.gada 23.aprīļa noteikumi Nr.225 “Izglītības kvalitātes valsts dienesta nolikums”;
- nodrošināt kvalitatīvu un iekļaujošu izglītību personības attīstībai, cilvēku labklājībai un ilgtspējīgai valsts izaugsmei / Izglītības attīstības pamatnostādnes 2014.-2020.gadam
Politikas rezultatīvie rādītāji |
APD vai normatīvie akti |
Faktiskā vērtība (2016) |
Plānotā vērtība (2020) |
Attīstības plānošanas dokumenti politikas un darbības rezultātu sasniegšanai (skaits) |
- |
6 |
6 |
Skolēni ar augstiem mācību rezultātiem (skolēni 15 gadu vecumā; PISA 5.un 6.līmenis) (%):
|
Izglītības attīstības pamatnostādnes 2014.‑2020.gadam |
(2012) |
(2017) |
Bērnu un jauniešu, kas iesaistīti neformālās un interešu izglītības aktivitātēs, īpatsvars (%) |
Izglītības attīstības pamatnostādnes 2014.‑2020.gadam |
68 (2013) |
71 (2017) |
Izglītības iestāžu, kas iesaistītas izglītības kvalitātes monitoringā, īpatsvars (%) |
Izglītības attīstības pamatnostādnes 2014.‑2020.gadam |
0 (2013) |
50 (2017) |
Novērtēto izglītības iestāžu vadītāju īpatsvars (%) |
Izglītības attīstības pamatnostādnes 2014.‑2020.gadam |
0 (2013) |
40 (2017) |
Skolu nepabeigušo un izglītībā neiesaistīto iedzīvotāju īpatsvars vecuma grupā 18-24 gadi (%) |
Izglītības attīstības pamatnostādnes 2014.‑2020.gadam |
10,6 (2012) |
10,2 (2017) |
|
2015. gads (izpilde) |
2016. gada plāns |
2017. gada plāns |
2018. gada plāns |
2019. gada plāns |
Ieguldījumi |
|||||
Izdevumi kopā, euro, t.sk.: Vidējais amata vietu skaits kopā, t.sk.: |
19 822 308 |
9 148 499 |
12 504 962 |
11 891 098 |
10 566 608 |
446,4 |
308 |
383 |
367 |
313 |
|
1 224 397 |
1 555 954 |
1 479 344 |
1 479 344 |
1 479 344 |
|
- |
- |
- |
- |
- |
|
16.00.00 Eiropas Savienības lietas un starptautiskā sadarbība |
3 118 198 |
740 262 |
1 852 908 |
1 892 908 |
1 932 908 |
- |
- |
- |
- |
- |
|
42.01.00. Iestāšu darbības nodrošināšana |
2 162 990 |
2 275 644 |
- |
- |
- |
156 |
151 |
- |
- |
- |
|
42.02.00. Izglītības satura un vērtēšanas nodrošināšana |
466 982 |
476 527 |
- |
- |
- |
1,4 |
- |
- |
- |
- |
|
4 371 023 |
97 248 |
227 038 |
97 248 |
97 248 |
|
11 |
- |
- |
- |
- |
|
42.06.00 Valsts izglītības satura centra darbības nodrošināšana |
- |
- |
1 793 905 |
1 793 905 |
1 793 905 |
- |
- |
90* |
90* |
90* |
|
42.07.00 Izglītības kvalitātes valsts dienesta darbības nodrošināšana |
- |
- |
882 778 |
886 144 |
888 671 |
- |
- |
60 |
60 |
60 |
|
62.20.00 Tehniskā palīdzība Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) apgūšanai (2014-2020) |
- |
- |
1 640 217 |
1 239 716 |
- |
- |
- |
69 |
53 |
- |
|
63.20.00 Tehniskā palīdzība Eiropas Sociālā fonda (ESF) apgūšanai (2014-2020) |
- |
- |
55 827 |
91 774 |
- |
- |
- |
1 |
1 |
- |
|
70.05.00 Tehniskā palīdzība ERAF, ESF, KF apgūšanai (2007-2013) |
2 880 379 |
- |
- |
- |
- |
118 |
- |
- |
- |
- |
|
18 608 |
35 085 |
35 527 |
35 527 |
- |
|
- |
- |
- |
- |
- |
|
96.00.00 Latvijas prezidentūras Eiropas Savienības Padomē nodrošināšana 2015.gadā |
535 271 |
- |
- |
- |
- |
8 |
- |
- |
- |
- |
|
97.01.00 Ministrijas centrālā aparāta darbības nodrošināšana |
4 080 057 |
3 636 133 |
4 205 772 |
4 042 886 |
4 042 886 |
152 |
157 |
163 |
163 |
163 |
|
274 865 |
331 646 |
331 646 |
331 646 |
331 646 |
|
- |
- |
- |
- |
- |
|
99.00.00 Līdzekļu neparedzētiem gadījumiem izlietojums |
689 538 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|
Citi ieguldījumi |
|||||
Reģionālais birojs (skaits) |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
Raksturojošākie darbības rezultatīvie rādītāji |
|||||
Sistēmas un e-pakalpojumi (skaits) |
4 |
6 |
6 |
6 |
10 |
Īstenoti izglītības, zinātnes, jaunatnes un sporta politikas starptautiskās sadarbības atbalsta pasākumi (skaits) |
26 |
26 |
24 |
24 |
24 |
Nodrošināti Latvijas skolu jaunatnes dziesmu un deju svētku starpsvētku pasākumi (skaits) |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
Organizēti valsts diagnosticējošie darbi 8., 9.,10.,11.klasē ar mērķi uzlabot izglītojamo sasniegumus STEM mācību priekšmetos (skaits) |
4 |
6 |
4 |
- |
- |
Izglītības iestāžu un zinātnisko institūciju reģistri (skaits) / Vispārējās izglītības un profesionālās izglītības programmu licencēšana (skaits) / Izglītības kvalitātes novērtēšana (akreditācija) (skaits) |
529/3113/ 2752 |
303/2050/ 1185 |
462/2310/ 2918 |
462/2310/ 2918 |
462/2310/ 2918 |
Iepriekš sodīto izglītības iestāžu vadītāju, pedagogu un citu personu izvērtēšana (skaits)/ Pedagogu privātprakses uzsākšanas sertificēšana (skaits) |
64/221 |
60/150 |
60/250 |
60/250 |
60/250 |
Īstenoti izglītības uzraudzības pasākumi (personu iesniegumu izskatīšana un izglītības iestāžu, izglītības procesa pārbaudes) (skaits) |
977 |
1 020 |
990 |
990 |
990 |
Bērnu uzraudzības pakalpojuma sniedzēji (skaits) |
949 |
450 |
450 |
450 |
450 |
Informācijas analīze un priekšlikumi izglītības kvalitātes paaugstināšanai (analītisko izpēšu/ ziņojumu skaits) |
7/9 |
7/9 |
7/9 |
7/9 |
7/9 |
Obligātā izglītības vecumā esošo bērnu uzskaite un kavējumu novēršanas monitorings (uzskaites biežums) |
6 |
6 |
6 |
6 |
6 |
Kvalitātes rādītāji |
|||||
Kopējais kvalitātes vērtējums kārtējās izglītības iestāžu un izglītības programmu akreditācijās (%) |
0 |
10 |
15 |
15 |
15 |
Izglītības kvalitāte un atbilstība darba tirgus prasībām pēc EQAVET kvalitātes indikatoriem (%) |
15 |
50 |
70 |
90 |
90 |
Skolēnu proporcija vispārējā un profesionālajā izglītībā vidējās izglītības pakāpē (%) |
66,2/33,9 |
60/40 |
55/45 |
52,5/47,5 |
51/49 50/50 |
Bērnu skaita īpatsvars, kas iesaistīti pirmsskolas izglītībā |
89,3 |
90,6 |
92 |
93,5 |
94 95 |
*Samazinājums pret 2016.gadu uz ESF projektu īstenošanas laiku