Politikas mērķis:
- nodrošināt tādas politikas veidošanu un īstenošanu izglītības, zinātnes, sporta, jaunatnes un valsts valodas jomā, kas nodrošina Latvijas iedzīvotāju - izglītotu, veselīgu, fiziski un garīgi attīstītu, kā arī patriotiski noskaņotu personību - ilgtspējīgu labklājības pieaugumu integrētā Latvijas sabiedrībā / Ministru kabineta 2003.gada 16.septembra noteikumi Nr.528 “Izglītības un zinātnes ministrijas nolikums”;
- nodrošināt kvalitatīvu un tiesisku izglītību, veicot izglītības kvalitātes monitoringu un sniedzot atbalstu izglītības procesa īstenošanā / Ministru kabineta 2013.gada 23.aprīļa noteikumi Nr.225 “Izglītības kvalitātes valsts dienesta nolikums”;
- nodrošināt kvalitatīvu un iekļaujošu izglītību personības attīstībai, cilvēku labklājībai un ilgtspējīgai valsts izaugsmei / Izglītības attīstības pamatnostādnes 2014.-2020.gadam
Politikas rezultatīvie rādītāji |
APD vai normatīvie akti |
Faktiskā vērtība |
Plānotā vērtība |
Attīstības plānošanas dokumenti politikas un darbības rezultātu sasniegšanai (skaits) |
- |
7 |
7 |
Skolēni ar augstiem mācību rezultātiem (skolēni 15 gadu vecumā; PISA 5.un 6.līmenis) (%):
|
Izglītības attīstības pamatnostādnes 2014.‑2020.gadam |
(2015) |
(2020) |
Bērnu un jauniešu, kas iesaistīti neformālās un interešu izglītības aktivitātēs, īpatsvars (%) |
Izglītības attīstības pamatnostādnes 2014.‑2020.gadam |
71 (2017) |
75 (2020) |
Izglītības iestāžu, kas iesaistītas izglītības kvalitātes monitoringā, īpatsvars (%) |
Izglītības attīstības pamatnostādnes 2014.‑2020.gadam |
75 (2017) |
100 (2020) |
Novērtēto izglītības iestāžu vadītāju īpatsvars (%) |
Izglītības attīstības pamatnostādnes 2014.‑2020.gadam |
10 (2017) |
100 (2020) |
Skolu nepabeigušo un izglītībā neiesaistīto iedzīvotāju īpatsvars vecuma grupā 18-24 gadi (%) |
Izglītības attīstības pamatnostādnes 2014.‑2020.gadam |
8,6 (2017) |
10 (2020) |
Valdības rīcības plāns |
Deklarācijas par Artura Krišjāņa Kariņa vadītā Ministru kabineta iecerēto darbību 3., 118., 157. un 165. punkti. |
|
2017. gads (izpilde) |
2018. gada plāns |
2019. gada plāns |
2020. gada prognoze |
2021. gada prognoze |
---|---|---|---|---|---|
Ieguldījumi |
|||||
Izdevumi kopā, euro, t.sk.: Vidējais amata vietu skaitskopā, t.sk.: |
13 253 970 |
12 621 462 |
14 238 442 |
16 299 996 |
11 387 418 |
362 |
360 |
356 |
354 |
354 |
|
07.00.00 Informācijas un komunikāciju tehnoloģiju uzturēšana un attīstība |
1 553 311 |
1 479 344 |
2 265 076 |
1 584 798 |
1 584 798 |
- |
- |
- |
- |
- |
|
16.00.00 Eiropas Savienības lietas un starptautiskā sadarbība |
1 853 917 |
1 892 908 |
1 925 845 |
405 845 |
405 845 |
- |
- |
- |
- |
- |
|
227 038 |
399 552 |
243 621 |
4 742 144 |
100 393 |
|
1,1 |
- |
1,5 |
1,5 |
1,5 |
|
42.06.00 Valsts izglītības satura centra darbības nodrošināšana |
1 786 367 |
1 868 723 |
1 982 181 |
1 941 052 |
1 933 952 |
89,7 |
90 |
93 |
93 |
93 |
|
42.07.00 Izglītības kvalitātes valsts dienesta darbības nodrošināšana |
908 595 |
906 677 |
1 281 384 |
1 280 267 |
1 280 267 |
60 |
57 |
58 |
58 |
58 |
|
62.20.00 Tehniskā palīdzība Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) apgūšanai (2014-2020) |
1 173 652 |
1 239 716 |
1 194 451 |
1 262 270 |
1 104 491 |
49 |
51 |
42 |
42 |
42 |
|
63.20.00 Tehniskā palīdzība Eiropas Sociālā fonda (ESF) apgūšanai (2014-2020) |
27 051 |
91 774 |
226 366 |
202 733 |
100 090 |
1 |
1 |
2,5 |
2,5 |
2,5 |
|
19 520 |
35 527 |
35 527 |
35 527 |
35 527 |
|
- |
- |
- |
- |
- |
|
97.01.00 Ministrijas centrālā aparāta darbības nodrošināšana |
4 052 717 |
4 393 187 |
4 755 764 |
4 531 306 |
4 528 001 |
161,2 |
161 |
159 |
157 |
157 |
|
313 690 |
314 054 |
314 054 |
314 054 |
314 054 |
|
- |
- |
- |
- |
- |
|
1 338 112 |
- |
14 173 |
- |
- |
|
- |
- |
- |
- |
- |
|
Citi ieguldījumi |
|||||
Reģionālais birojs (skaits) |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
Raksturojošākie darbības rezultatīvie rādītāji |
|||||
Sistēmas un e-pakalpojumi (skaits) |
6 |
8 |
10 |
10 |
10 |
Nodrošināta datu apmaiņa ar informācijas sistēmu turētājiem. (IZM noslēgto līgumu skaits ar citām institūcijām ) |
- |
- |
83 |
98 |
113 |
Īstenoti izglītības, zinātnes, jaunatnes un sporta politikas starptautiskās sadarbības atbalsta pasākumi (skaits) |
24 |
23 |
23 |
23 |
23 |
Nodrošināti Latvijas skolu jaunatnes dziesmu un deju svētku starpsvētku pasākumi (skaits) |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
Organizēti valsts diagnosticējošie darbi 8., 9.,10.,11.klasē ar mērķi uzlabot izglītojamo sasniegumus STEM mācību priekšmetos (skaits) |
4 |
1 |
2 |
2 |
- |
Izglītības iestāžu un zinātnisko institūciju reģistri (skaits) / Vispārējās izglītības un profesionālās izglītības programmu licencēšana (skaits) / Izglītības kvalitātes novērtēšana (akreditācija) (skaits) |
598/1969/ 2114 |
700/2000/ 2790 |
833/1800/ 2000 |
833/1800/ 2000 |
833/1800/ 2000 |
Iepriekš sodīto izglītības iestāžu vadītāju, pedagogu un citu personu izvērtēšana (skaits)/ Pedagogu privātprakses uzsākšanas sertificēšana (skaits) |
38/233 |
45/200 |
42/200 |
42/200 |
42/200 |
Sertificēto psihologu īpatsvars (% no reģistrēto psihologu skaita) |
- |
40 |
60 |
70 |
70 |
Īstenoti izglītības uzraudzības pasākumi (personu iesniegumu izskatīšana un izglītības iestāžu, izglītības procesa pārbaudes) (skaits) |
1031 |
750 |
760 |
760 |
760 |
Bērnu uzraudzības pakalpojuma sniedzēji (skaits) |
511 |
450 |
450 |
450 |
450 |
Informācijas analīze un priekšlikumi izglītības kvalitātes paaugstināšanai (analītisko izpēšu/ ziņojumu skaits) |
7/9 |
1/9 |
3/4 |
3/4 |
3/4 |
Novērtētie izglītības iestāžu vadītāji (skaits) |
40 |
304 |
359 |
395 |
360 |
Obligātā izglītības vecumā esošo bērnu uzskaite un kavējumu novēršanas monitorings (uzskaites biežums) |
6 |
6 |
6 |
6 |
6 |
Kvalitātes rādītāji |
|||||
Kopējais kvalitātes vērtējums kārtējās izglītības iestāžu un izglītības programmu akreditācijās (%) |
15 |
- |
- |
- |
- |
Akreditētās izglītības iestādes un programmas (%) |
- |
95 |
92 |
92 |
92 |
Izglītības kvalitāte un atbilstība darba tirgus prasībām pēc EQAVET kvalitātes indikatoriem (%) |
70 |
70 |
80 |
80 |
80 |
Bērnu skaita īpatsvars, kas iesaistīti pirmsskolas izglītībā |
89 |
93,5 |
94 |
95 |
95 |