Trešdien, 6. aprīlī, Ēnu dienas ietvaros finanšu ministram Jānim Reiram, ministra biroja darbiniekiem un citiem Finanšu ministrijas pārstāvjiem ikdienas darbā pievienojās skolēni, lai iepazītos ar dažādu profesiju un nozares prasībām. Ēnu dienā Finanšu ministrijā piedalījās 18 jaunieši no dažādām Latvijas skolām. Skolēni uzzināja par aktuālo ministrijas darbā, iepazina Finanšu ministrijas vēsturi un ielūkojās ministrijas telpās, kur norisinās sanāksmes un ikdienas darbs.
Rīta pusē ēnotāji piedalījās Ministru kabineta Atzinības raksta pasniegšanā Finanšu ministrijas Budžeta departamenta direktorei Taisai Trubačai. Tas ir augstākais Ministru kabineta apbalvojums, ko piešķir par izciliem sasniegumiem valsts pārvaldes vai citās jomās.
Tālāk skolēni devās uz finanšu ministra darba kabinetu un aplūkoja simbolisko budžeta portfeli, kurā ministrs uz Saeimu nes ikgadējo valsts budžeta projektu. Ministra biroja vadītāja Signe Jantone iepazīstināja jauniešus ar ministra ikdienas darbu.
Latvija sniedz ļoti nozīmīgu palīdzību Ukrainai, gan uzņemot civiliedzīvotājus un palīdzot viņiem sakārtot dzīvošanas, darba, veselības un izglītības jautājumus, gan arī būtisku militāru un humānu atbalstu. Ēnas bija liecinieki tam, kā finanšu ministrs paraksta vēstuli Ukrainas finanšu ministram. Ēnu dienas laikā finanšu ministrs tikās ar iekšlietu ministri un pārrunāja Ukrainas civiliedzīvotāju uzņemšanas jautājumus kā arī iekšlietu nozares darbinieku algu paaugstināšanu.
Ēnu dienas noslēgumā skolēni ministram uzdeva jautājumus par valsts budžetu, inflāciju, budžeta deficītu, Krievijas agresijas izraisīto degvielas cenu pieaugumu un būvprojektu sadārdzināšanos. Ministrs sniedza izsmeļošas atbildes un apliecināja, ka situācija valsts budžetā ir stabila un naudas solītajam skolotāju, mediķu un policistu atalgojuma pieaugumam pietiks, savukārt aizsardzības budžets tiks palielināts līdz 2,5% no iekšzemes kopprodukta līdz 2025. gadam.
Ēnu diena ir pasaulē atpazīstama un atzīta Junior Achievement karjeras izglītības programma 1.-12. klašu skolēniem, kuras laikā skolēni apmeklē kādu darba vietu un vēro interesējošās profesijas pārstāvja darba ikdienu, lai izvēlētos profesiju un atbilstoši sagatavotos darba tirgum.