Piektdien, 5. janvārī, saskaņā ar Ministru kabineta noteikumiem, pirms lēmuma pieņemšanas par Valsts ieņēmumu dienesta (VID) ģenerāldirektora pretendenta virzīšanu iecelšanai amatā, finanšu ministrs Arvils Ašeradens aicināja atlases komisijas ieteiktos pretendentus uz sarunu. Interviju laikā amata kandidāti izklāstīja savu redzējumu par VID nākotni un attīstības iespējām, jo īpaši ņemot vērā plānoto dienesta reformu. Reformas īstenošanas rezultātā VID ir jākļūst par modernu, digitāli attīstītu un uz klientu servisu orientētu iestādi.
Amata pretendenti izklāstīja savu koncepciju par VID turpmāko darbību, kā arī pauda pārliecību, ka VID ir jākļūst par servisa iestādi. Ir būtiski veicināt labprātīgu nodokļu saistību izpildi, uzticēšanos, kā arī tam jākļūst par vienu no efektīvākajām nodokļu un muitas administrācijām Eiropā, līderi sniedzamo pakalpojumu digitālā attīstībā, kurš kalpo sabiedrības interesēm.
Abu kandidātu ieceres un redzējumi turamākajā darbā ir atbalstāmi un pozitīvi vērtējami, tāpēc ministrs aicināja spert nākamo soli un ieplānot tikšanos ar valdības sociālajiem un sadarbības partneriem, lai arī viņus iepazīstinātu ar VID ģenerāldirektora amata pretendentēm un viņu vīziju. Latvijas Darba devēju konfederācija, Latvijas Brīvo arodbiedrību savienība, kā arī Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera un citi ir nozīmīgi valdības sadarbības partneri, kuri pārstāv nodokļu maksātājus, uzņēmumus un darbiniekus, tāpēc viņu viedoklis ir nozīmīgs piemērotākā pretendenta izvēlē.
Uzklausot valdības sociālo un sadarbības partneru viedokli, finanšu ministrs pieņems turpmākos lēmumus, kas attiecas uz VID ģenerāldirektora amata kandidāta izvēli.
Jau tika ziņots, ka Finanšu ministrija sagatavojusi informatīvo ziņojumu par VID darbības pilnveides pasākumiem, piedāvājot veikt izmaiņas VID organizatoriskajā struktūrā un mainīt VID padotības īstenošanas formu. VID ir lielākais pakalpojumu sniedzējs valsts pārvaldē, tāpēc tam jārūpējas par sabiedrības labklājību un godīgas uzņēmējdarbības vidi, veicinot labprātīgu un klientam ērtu nodokļu saistību izpildi.
Lai panāktu augstāku efektivitāti un sekmētu VID kā uz klientu servisu orientētas iestādes attīstību, reforma paredz nodalīt noziedzīgu nodarījumu novēršanas, atklāšanas un izmeklēšanas funkcijas no pakalpojumu sniedzēja funkcijām, proti, nodalīt no VID struktūrvienības, kuru mērķis ir atklāt noziedzīgus nodarījumus, nevis sniegt pakalpojumus vai konsultācijas – Nodokļu un muitas policijas pārvaldi un Iekšējās drošības pārvaldi.