Lai samazinātu VID pakalpojumu saņemšanai nepieciešamo laiku un izdevumus, Valsts ieņēmumu dienests (turpmāk – VID) piedāvā risinājumu tiem uzņēmējiem, kuri uz laiku vēlas pārtraukt kases aparāta, kases sistēmas, specializētās ierīces vai iekārtas (turpmāk – kases aparāts) lietošanu.
Uzņēmējiem ir iespēja nokārtot formalitātes vienkāršoti, neiesaistot apkalpojošo dienestu, bet sazinoties ar VID Elektroniskajā deklarēšanas sistēmā (EDS).
Uzņēmumi, kas pieņēmuši lēmumu uz laiku pārtraukt kases aparāta lietošanu, var vērsties VID ar lūgumu reģistrēt kases aparāta lietošanas pārtraukšanu uz laiku – vismaz uz 30 dienām. Iesniegumā jānorāda konkrētās elektroniskās ierīces un iekārtas uzstādīšanas adrese, šasijas numurs un jāpievieno pēdējā izdrukātā Z pārskata kopija ar reģistrēto Grand total vērtību.
VID, pamatojoties uz elektroniskās ierīces vai iekārtas lietotāja iesniegumu, pārtrauks elektroniskās ierīces un iekārtas lietošanu uz laiku, kas ilgāks par 30 dienām.
Savukārt, lai konkrēto kases aparātu atkal atsāktu lietot, uzņēmumam ir jāinformē VID par savu lēmumu, iesniedzot iesniegumu, kurā norādīts šī kases aparāta šasijas numurs un secīgais Z pārskats ar reģistrēto Grand total vērtību. Informācija par kases aparāta darbības atjaunošanu uzņēmumam tiks nosūtīta EDS.
Abus iesniegumus uzņēmēji var iesniegt EDS, sadaļā “Sarakste ar VID”.
Jautājumu vai neskaidrību gadījumā iespējams zvanīt uz VID Konsultatīvo tālruni 67120000 vai uzdot savu jautājumu rakstiski VID EDS sadaļā “Sarakste ar VID”. Svarīgi, ka, zvanot uz VID Konsultatīvo tālruni 67120000, ikviens var saņemt arī personificētu konsultāciju, ja vien zvanot pieslēdzas VID EDS un nosauc tur redzamo kodu.