Ministru kabineta darbības jomas:
Ministru kabineta galvenie pasākumi 2017.gadā:
- organizatoriski un saturiski nodrošināt Ministru kabineta un Ministru prezidenta darbu, koordinēt un pārraudzīt Ministru kabineta un Ministru prezidenta lēmumu izpildi;
- nodrošināt valsts pārvaldes politikas attīstību ar mērķi vienkāršot valsts pārvaldes struktūru un standartizēt atbalsta funkcijas, ieviest efektivitātes programmu, celt valsts pārvaldes konkurētspēju, uzlabot sabiedrības iesaistes mehānismu un pilnveidot mūsdienīgu valdības komunikāciju;
- sadarbībā ar Finanšu ministriju nodrošināt valsts pārvaldes cilvēkresursu attīstības politiku ar mērķi virzīties uz sniegumā balstītu atalgojuma politiku, nosakot elastīgākus un efektīvākus cilvēkresursu vadības instrumentus un pilnveidojot valsts pārvaldes augstākā līmeņa vadītāju atlasi, attīstību un novērtēšanu;
- nodrošināt konkurētspējīgu pamatmācību piedāvājumu valsts pārvaldē un pašvaldībās nodarbinātajiem un uzsākt mācību pārvaldības sistēmas ieviešanu;
- nodrošināt ES fondu projektu kvalitatīvu uzsākšanu, sekmīgu un savlaicīgu īstenošanu, nodrošinot projektu vadības pastāvīgas uzraudzības utt. pasākumus.
Ministru kabineta kopējo izdevumu izmaiņas no 2015. līdz 2019.gadam, euro
Resora gada kopējais vidējais amata vietu skaits palielināsies sakarā ar jaunu Eiropas Savienības politiku instrumentu projektu īstenošanu 2017.-2019.gadā.
Budžeta programmu (apakšprogrammu) paskaidrojumi
Salīdzinot ar 2016.gadu, ir veiktas šādas izmaiņas budžeta programmu (apakšprogrammu) struktūrā:
- izveidota jauna apakšprogramma 62.20.00 “Tehniskā palīdzība Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) apgūšanai (2014-2020)”;
- izveidota jauna apakšprogramma 63.08.00 “Eiropas Sociālā fonda (ESF) projekti (2014-2020)”;
- izveidota jauna apakšprogramma 63.20.00 “Tehniskā palīdzība Eiropas Sociālā fonda (ESF) apgūšanai (2014-2020)”.
2015.gada noslēgumā tika sagatavots Valsts kancelejas vadības audita ziņojums (2015.gada 28.decembrī saskaņots ar Ministru prezidenti L. Straujumu) un uzsākts darbs, lai vienkāršotu Valsts kancelejas vadības modeli un īstenotu optimizācijas pasākumus (tika pārskatīti budžeta plānotie izdevumi un samazināts nodarbināto skaits). Iestādē rastā līdzekļu ekonomija tika novirzīta citu deleģēto uzdevumu un funkciju īstenošanai, neatliekamo pasākumu īstenošanai, efektivizējot Valsts kancelejas procesus 2016.gadā un turpmāk. 2017.gadā Valsts kanceleja piedalīsies pilotprojekta “Valsts kancelejas, Valsts administrācijas skolas un Pārresoru koordinācijas centra grāmatvedības uzskaites centralizācija” īstenošanā, kā arī turpinās darbu pie iekšējās efektivitātes palielināšanas.