Politikas un resursu vadības karte
Politikas mērķis:
reģionu potenciāla attīstība un ekonomisko atšķirību mazināšana/ NAP 2021. – 2027. gadam1, Reģionālās politikas pamatnostādnes 2021. – 2027. gadam
Attīstības plānošanas dokumenti vai normatīvie akti |
Faktiskā vērtība |
Plānotā vērtība |
|
---|---|---|---|
NAP 2021. – 2027. gadam1 Reģionālās politikas pamatnostādnes 2021. – 2027. gadam |
46 (2021)3 |
55 (2027) |
|
ES fondu investīciju rezultātā jaunradītās darbavietas privātajos komersantos (skaits) |
MK 20.11.2025. noteikumi Nr. 645; MK 13.10.2015. noteikumi Nr. 593 |
3 373 (2023)4 |
5 228 (2028)5 |
E-pārvaldes lietotāju īpatsvars no interneta lietotājiem (%) |
- |
77 (2023) |
77 (2028) |
Latvijas platības īpatsvars, kurā iedzīvotājiem nodrošināta valsts pārvaldes pakalpojumu pieejamība Valsts un pašvaldības vienotais klientu apkalpošanas centru tīklā (%) |
- |
95 (2023) |
92 (2028) |
Valdības rīcības plāns |
4.1.; 5.5.; 10.3.; 10.5.; 19.1.-19.9.; 26.1.; 26.4.; 27.1.-27.8.; 27.11.; 35.8. |
|
2023. gads |
2024. gada plāns |
2025. gada plāns |
2026. gada plāns |
2027. gada plāns |
---|---|---|---|---|---|
Ieguldījumi |
|||||
Izdevumi kopā, euro, t.sk.: Vidējais amata vietu skaits kopā, t.sk.: |
119 536 534 |
34 745 176 |
61 792 769 |
38 985 341 |
24 055 999 |
177 |
200 |
223 |
183 |
159 |
|
47 107 147 |
3 481 752 |
3 105 604 |
3 115 604 |
3 105 604 |
|
2 |
3 |
1 |
1 |
1 |
|
2 150 230 |
2 564 022 |
2 414 022 |
2 414 022 |
2 414 022 |
|
- |
- |
- |
- |
- |
|
13 237 529 |
10 656 417 |
11 577 444 |
11 680 955 |
11 675 533 |
|
105 |
121 |
120 |
120 |
120 |
|
62.07.00 Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) projekti (2014 – 2020) |
8 400 432 |
- |
- |
- |
- |
18 |
- |
- |
- |
- |
|
62.08.00 Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) projekti (2021 – 2027) |
22 541 |
110 399 |
126 988 |
64 818 |
35 920 |
- |
- |
- |
- |
- |
|
63.07.00 Eiropas Sociālā fonda (ESF) projekti (2014 – 2020) |
17 535 188 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|
- |
- |
174 091 |
181 760 |
- |
|
- |
- |
3 |
3 |
- |
|
67.00.00 Eiropas Kopienas iniciatīvas projektu un pasākumu īstenošana |
- |
- |
173 334 |
173 334 |
173 334 |
- |
- |
1 |
1 |
1 |
|
16 423 703 |
8 624 292 |
23 597 775 |
9 803 482 |
5 931 798 |
|
42 |
46 |
45 |
36 |
35 |
|
2 737 273 |
1 297 174 |
41 000 |
- |
- |
|
5 |
4 |
1 |
- |
- |
|
73.00.00 Pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansētie projekti |
378 316 |
506 886 |
506 886 |
506 886 |
506 886 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
74.06.00 Atveseļošanas un noturības mehānisma (ANM) projektu un pasākumu īstenošana |
623 332 |
7 504 234 |
19 501 294 |
10 200 347 |
- |
4 |
25 |
50 |
20 |
- |
|
75.06.00 Taisnīgas pārkārtošanās fonda (TPF) projekti un pasākumi (2021 – 2027) |
- |
- |
574 331 |
844 133 |
212 902 |
- |
- |
1 |
1 |
1 |
|
99.00.00 Līdzekļu neparedzētiem gadījumiem izlietojums |
10 920 843 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|
Raksturojošākie darbības rezultatīvie rādītāji |
|||||
Virtuālie apmeklējumi pašvaldību publiskajās bibliotēkās (skaits milj.) |
9,1 |
9,5 |
9,5 |
9,6 |
9,6 |
Komersanti, kas iesaistīti plānošanas reģionu atbalsta pasākumos (konsultāciju saņēmēji, semināra apmeklētāji, dalībnieki izstādēs un pieredzes vizītes) (skaits) |
1 782 |
740 |
750 |
550 |
400 |
Valsts pārvaldes pakalpojumu portāla Latvija.gov.lv unikālie autentificētie lietotāji skaits milj. |
- |
- |
1 |
1 |
1,1 |
Valsts pārvaldes pakalpojumu portālā Latvija.gov.lv izmitinātās elektronisko pakalpojumu lietotnes (skaits) |
- |
- |
70 |
75 |
80 |
Piezīmes.
1 https://likumi.lv/ta/id/315879-par-latvijas-nacionalo-attistibas-planu-20212027-gadam-nap2027.
2 Precizētas politikas rezultatīvo rādītāju faktiskās un plānotās vērtības, plānotā vērtība neatbilst vērtībai, kas paredzēta plānošanas dokumentos, jo atbilstoši izmaiņām administratīvajās teritorijās pēc administratīvi teritoriālās reformas ir precizētas plānošanas reģionu teritorijas. Jaunās plānošanas reģionu teritorijas noteiktas Ministru kabineta 2021. gada 22. jūnija noteikumos Nr. 418 “Noteikumi par plānošanas reģionu teritorijām”. Daļa no iepriekš Rīgas plānošanas reģionā ietilpstošajām pašvaldību teritorijām ir iekļautas Kurzemes plānošanas reģionā (Tukuma novads) un Vidzemes plānošanas reģionā (Limbažu novads, Saulkrastu novads un Ogres novads), savukārt Rīgas plānošanas reģionā ir iekļautas Rīgas pilsēta un tai piegulošo pašvaldību administratīvās teritorijas, kas pilnībā atrodas tiešā Rīgas sociālekonomiskās ietekmes teritorijā (Jūrmala, Mārupes novads, Olaines novads, Ķekavas novads, Salaspils novads, Siguldas novads, Ropažu novads un Ādažu novads). Zemgales plānošanas reģiona un Latgales plānošanas reģiona robežas nav mainījušās. Tā kā Rīgas plānošanas reģionā apvienotas pašvaldības ar vidēji salīdzinoši augstākiem sociālekonomiskajiem rādītājiem nekā iepriekšējās Rīgas plānošanas reģiona robežās, mazāk attīstīto plānošanas reģionu IKP uz vienu iedzīvotāju pret augstāk attīstīto tā rezultātā ir samazinājies, salīdzinot ar iepriekšējo reģionālo iedalījumu.
3 CSP aktuālākie dati par IKP (reģionālā dalījumā) rādītāja aprēķinam ir pieejami ar trīs gadu nobīdi, t.i., 2023. gadā bija iespējams aprēķināt reģionālā IKP starpību par 2020. gadu, savukārt 2024. gadā ir iespējams sniegt faktisko vērtību par 2021. gadu.
4 Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmas dati uz 2023. gada 21.augustu.
5 Rādītāja sasniegšanas termiņš noteikts ar Ministru kabineta 2023. gada 7. februāra noteikumiem Nr. 55 “Grozījumi Ministru kabineta 2015. gada 10. novembra noteikumos Nr. 645 “Darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” 5.6.2. specifiskā atbalsta mērķa “Teritoriju revitalizācija, reģenerējot degradētās teritorijas atbilstoši pašvaldību integrētajām attīstības programmām” un 13.1.3. specifiskā atbalsta mērķa “Atveseļošanas pasākumi vides un reģionālās attīstības jomā” 13.1.3.3. pasākuma “Teritoriju revitalizācija uzņēmējdarbības veicināšanai pašvaldībās” īstenošanas noteikumi”” un Ministru kabineta 2023. gada 7. februāra noteikumiem Nr.54 “Grozījumi Ministru kabineta 2015. gada 13. oktobra noteikumos Nr. 593 “Darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” 3.3.1. specifiskā atbalsta mērķa “Palielināt privāto investīciju apjomu reģionos, veicot ieguldījumus uzņēmējdarbības attīstībai atbilstoši pašvaldību attīstības programmās noteiktajai teritoriju ekonomiskajai specializācijai un balstoties uz vietējo uzņēmēju vajadzībām" īstenošanas noteikumi””.