Politikas mērķis: nodrošināt, lai Latvijas tirgus uzraudzības sistēma atbilstu Eiropas vienotā tirgus prasībām un Latvijas tirgū ir pieejamas tikai drošas, noteiktām būtiskajām prasībām atbilstošas preces un pakalpojumi, t.sk. digitālajā vidē/ Nacionālā tirgus uzraudzības stratēģija 2022. 2026. gadam

Politikas rezultatīvie rādītāji

Attīstības plānošanas dokumenti vai normatīvie akti

Faktiskā vērtība (2022)

Plānotā vērtība (2024)

Būtisko neatbilstību īpatsvars preču un pakalpojumu uzraudzībā (%)

Nacionālā tirgus uzraudzības stratēģija 2022. 2026. gadam

15

20

Valdības deklarācija

34.,35

 

2022. gads
(izpilde)

2023. gada     plāns

2024. gada plāns

2025. gada plāns

2026. gada plāns

Ieguldījumi

Izdevumi kopā, euro, t.sk.:

Vidējais amata vietu skaits kopā, t.sk.:

3 786 969

4 695 312

5 728 526

6 201 173

6 665 982

109

109

115

115

115

26.01.00 Iekšējais tirgus un patērētāju tiesību aizsardzība

3 400 492

4 308 835

5 342 049

5 814 696

6 279 505

109

109

115

115

115

26.04.00 Atbilstības novērtēšana un kvalitātes nodrošināšana

386 477

386 477

386 477

386 477

386 477

-

-

-

-

-

Raksturojošākie darbības rezultatīvie rādītāji

Izskatīti patērētāju iesniegumi un sūdzības, sniegtas konsultācijas patērētājiem un komersantiem (skaits)

33 007

38 000

38 100

38 100

38 100

Subjektu ziņošanas intensitātes pieaugums par NILLTPF aizdomīgiem darījumiem gadā (%)

-

20

20

20

20

Alternatīvi risināti patērētāju un komersantu strīdi (skaits)

207

150

150

150

150

Latvijas nacionālajā akreditācijas sistēmā akreditēto atbilstības novērtēšanas institūcijas (skaits)

309

298

298

298

298

Latvijas nacionālajā akreditācijas sistēmā notificētas institūcijas (skaits)

23

23

23

23

23

Standartizācijas informācijas sistēmā reģistrētie lietotāji (skaits)

2 234

2 100

2 100

2 100

2 100

Izskatītas administratīvās lietas par patērētāju kolektīvo interešu pārkāpumiem reklāmas, e-komercijas un netaisnīgas komercprakses jomās (skaits)

277

200

215

215

215