Politikas un resursu vadības karte

Politikas mērķis:

prognozējuma un starptautiski konkurētspējīga nodokļu un muitas sistēma / FM darbības stratēģija 2020. – 2024. gadam

Politikas rezultatīvie rādītāji

Attīstības plānošanas dokumenti vai normatīvie akti

Faktiskā vērtība (2023)

Plānotā vērtība (2025)

Nodokļu ieņēmumi kopā ar iemaksām fondēto pensiju shēmā no IKP (%)

FM darbības stratēģija 2020. – 2024. gadam

31,1

34,6

Nedeklarēto darba ienākumu īpatsvars komercsektorā (%)

FM darbības stratēģija 2020. – 2024. gadam

17,5

15,6

Valdības rīcības plāns

36.1., 36.3.

 

 

2023. gads
(izpilde)

2024. gada plāns

2025. gada plāns

2026. gada plāns

2027. gada plāns

Ieguldījumi

Izdevumi kopā, euro, t.sk.:

Vidējais amata vietu skaits kopā, t.sk.:

170 195 373

177 517 867

198 814 844

178 725 591

161 292 696

3 506

3 945

3 896

3 895

3 891

33.00.00 Valsts ieņēmumu un muitas politikas nodrošināšana

150 884 259

164 046 846

178 336 938

155 251 835

150 428 266

3 375

3 816

3 758

3 763

3 763

39.00.00 Uzraudzība un kontrole

1 034 474

1 130 007

1 138 099

1 101 432

1 102 437

23

23

23

23

23

62.09.00 Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) finansētie ierobežoto konkursu projekti (2014  2020)

6 131 674

-

-

-

-

-

-

-

-

-

67.07.00 Eiropas Kopienas iniciatīvas projekti

12 691

5 046

46 399

44 308

-

-

-

-

-

-

70.07.00 Latvijas pārstāvju ceļa izdevumu kompensācija, dodoties uz Eiropas Savienības Padomes darba grupu sanāksmēm un Padomes sanāksmēm

56 892

63 053

-

-

-

-

-

-

-

-

71.07.00 Eiropas Ekonomikas zonas un Norvēģijas finanšu instrumentu finansētie projekti

2 240 628

201 270

-

-

-

-

-

-

-

-

73.00.00 Pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansētie projekti

1 372 661

5 374 565

4 592 862

8 878 691

3 306 723

-

-

-

-

-

74.06.00 Atveseļošanas un noturības mehānisma (ANM) projekti un pasākumi

2 328 457

755 714

8 558 340

7 032 145

-

8

1

10

4

-

97.00.00 Nozaru vadība un politikas plānošana

6 133 637

5 941 366

6 142 206

6 417 180

6 455 270

100

105

105

105

105

Raksturojošākie darbības rezultatīvie rādītāji

Kontroles un uzraudzības pasākumos izlozēs, azartspēlēs konstatēta atbilstība normatīvajiem aktiem no kopējā pārbaužu skaita (%)

95

98

95

95

95

Elektronisko sakaru komersantu uzraudzība un pārbaudes par inspekcijas lēmumu par nelicencēto vietņu bloķēšanu izpildi no kopējā apkalpoto mājsaimniecību apjoma (%)

95

95

95

95

95

Interaktīvo azartspēļu organizēšanas pārbaužu (t.sk., attālināto, finanšu plūsmas, platformas atbilstības un tehnisko) ietvaros konstatētā atbilstība normatīvajiem aktiem no kopējā pārbaužu skaita (%)

91

98

95

95

95

Apmācītas uzraugāmo subjektu atbildīgās amatpersonas par NILLTPFN jomu (skaits)

120

120

100

100

100

Latvijā nelicencēto interaktīvo azartspēļu organizētāju tirgus daļa no kopējā azartspēļu un izložu tirgus (%)

19

17

18

18

17

Izsniegtās (pārreģistrētās) licences (skaits)

371

387

360

355

353

Izsniegtās preču un pakalpojumu loteriju atļaujas (skaits)

433

420

420

420

420

Ieņēmumi no preču un pakalpojumu loteriju organizēšanas nodevas valsts pamatbudžetā (euro)

324 657

300 000

325 000

325 000

325 000

Ieņēmumi no izložu un azartspēļu nodevas valsts pamatbudžetā (euro)

3 359 580

3 519 020

3 347 020

3 324 520

3 524 520

Inspekcijas psihologa sniegtas konsultācijas (skaits)

-

-

1 150

1 150

1 150

Kopējā parāda īpatsvars pret kopbudžeta ieņēmumiem (%)

6,2

6,8

6,5

6,3

6,1

Atbildēto zvanu īpatsvars no kopējo saņemto zvanu skaita (%)

79

90

90

90

90

Muitas fizisko kontroļu rezultativitāte (%)

23

25

25

25

25

Pārtraukta organizētās noziedzības grupējumu darbība (skaits)

8

16

16

16

10

NILLTPFN likuma subjektu, kuru darbība atbilst NILLTPFN likuma un Starptautisko un Latvijas Republikas nacionālo sankciju likuma prasībām, īpatsvars no VID pārbaudītajiem NILLTPFN subjektiem (%)

88

83

84

90

90

Digitālu risinājumu ieviešana PVN atmaksas kārtības nodrošināšanai trešo valstu un trešo teritoriju fiziskām personām, kuru pastāvīgās adreses vai parastās dzīvesvietas nav ES (%)

5

40

40

40

40

Kvalitātes rādītāji

Uzturēts aktīvs, regulārs un koordinēts dialogs ar nevalstisko sektoru nodokļu un muitas jautājumos normatīvā regulējuma, kurā iesaistīts nevalstiskais sektors, izstrādes procesā (%)

90

80

80

80

80

Pozitīvi ietekmēto problemātisko vai potenciāli problemātisko spēlētāju īpatsvars no visiem potenciāli problemātiskajiem un problemātiskajiem spēlētājiem (%)

40

40

50

53

55

Izložu un azartspēļu uzraudzības inspekcijas klientu vērtējuma līmenis (skalā 1- 10)1

8

-

8

-

8

VID labvēlīgu un daļēji labvēlīgu tiesas nolēmumu īpatsvars (%)

84

90

90

90

90

Klientu vidējais vērtējums par pieredzi ar VID un tā darbiniekiem pēdējā saskarsmes reizē (Valsts kancelejas pasūtītā pētījuma “Valsts pārvaldes klientu apmierinātības pētījums” rezultāti) (%)

-

60

62

65

66

Sabiedrības uzticēšanās VID līmenis (Valsts kancelejas pasūtītā pētījuma “Valsts pārvaldes klientu apmierinātības pētījums” rezultāti) (%)

-

50

52

55

56

Piezīmes.

1 Klientu novērtējuma aptaujas par Izložu un azartspēļu uzraudzības inspekcijas darbu tiek veiktas reizi divos gados.